Hopp til hovedinnhold

Eli Vibeke Eriksen

Stipendiat

Læringsmiljøsenteret, avd. Stavanger
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
HG Q-260
Bio

Forskningsområder: Emosjonelt velvære - Engasjement - Sosiale og Emosjonelle kompetanser - Emosjonsregulering - Relasjonelle ferdigheter - Planlegging av skolearbeid (coping).

Pågående forskning: Resilient; Improving youth well-being, motivation and academic achievement through social and emotional learning.

+
Publications
  • Vitenskapelige publikasjoner
    • Eriksen, Eli Vibeke; Bru, Lars Edvin

      (2022)

      Investigating the Links of Social-Emotional Competencies: Emotional Well-being and Academic Engagement among Adolescents.

      Scandinavian Journal of Educational Research

      ISSN 0031-3831.

      DOI: 10.1080/00313831.2021.2021441

  • Bøker og kapitler
  • Formidling
    • Eriksen, Eli Vibeke; Bru, Edvin; Caravita, Simona Carla Silvia

      (2022)

      Development of social competence and classroom relations during the first year of lower secondary school: Effects on academic engagement.

  • Kunstnerisk produksjon
  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway