Elisabeth Rege Filbrandt

Universitetslektor i spesialpedagogikk

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking
OD B-24155
Publikasjoner
  • Vitenskapelige publikasjoner
  • Bøker og kapitler
    • Filbrandt, Elisabeth Rege

      (2016)

      Språkløyper som utviklingsarbeid for barnehager . I: Utprøving av Språkløyper - Intern rapport på Lesesenteret.

      s.18-23.

  • Formidling
    • Filbrandt, Elisabeth Rege; Vaags, Agnete; Nese, Liv

      (2019)

      Språkløyper som en del av barnehagebasert kompetanseutvikling.

      konferanse i regi Nasjonal strategi for språk, lesing og skriving;

      2019-04-01 - .

    • Filbrandt, Elisabeth Rege; Sandø, Heidi; Nese, Liv

      (2018)

      Språkløyper som en del av barnehagebasert kompetanseutvikling.

      konferanse i regi Nasjonal strategi for språk, lesing og skriving;

      2018-04-10 - .

    • Filbrandt, Elisabeth Rege

      (2017)

      Språkarbeid i barnehagen - et fellesprosjekt.

      Den store fagdagen i Grieghallen ;

      2017-11-10 - .

    • Filbrandt, Elisabeth Rege

      (2016)

      Språkarbeid i overgangssituasjoner.

      språkløyper.

    • Rege, Elisabeth; Hoel, Trude

      (2015)

      Språkløyper som en del av barnehagebasert kompetanseutvikling.

      Lansering av Nasjonal strategi for språk, lesing og skriving;

      2015-10-28.

    • Rege, Elisabeth

      (2015)

      Å lese bilder.

      språkløyper.

    • Rege, Elisabeth

      (2015)

      Dialogisk lesing og vaksne som språklege rollemodellar.

      Leseglede og lærelyst med nynorsk barnelitteratur;

      2015-04-23.

    • Hoel, Trude; Filbrandt, Elisabeth Rege

      (2015)

      Språkstrategi går ikke på bekostning av lek..

  • Kunstnerisk produksjon
    • Filbrandt, Elisabeth Rege

      (2020)

      En samtale om samarbeid med PPT.

    • Filbrandt, Elisabeth Rege; Stangeland, Elisabeth Brekke

      (2020)

      Dokumentasjon og vurdering av språk.

    • Reikerås, Elin Kirsti Lie; Filbrandt, Elisabeth Rege; Schreuder-Lindløv, Inge

      (2019)

      Brobygger i barns møte med matematikk.
    • Reikerås, Elin Kirsti Lie; Filbrandt, Elisabeth Rege; Schreuder-Lindløv, Inge; Hoel, Trude; Stangeland, Elisabeth Brekke

      (2019)

      Foreldresamarbeid.
    • Stangeland, Elisabeth Brekke; Filbrandt, Elisabeth Rege

      (2019)

      Brobyggeren- en introduksjon.

    • Filbrandt, Elisabeth Rege

      (2019)

      Språket som tankeverktøy- Å sette ord på følelser.

    • Berge, Ingeborg Margrete; Fuglestad, Unni ; Filbrandt, Elisabeth Rege; Karlsen, Anne Mette Færøyvik; Rongved, Elisabeth

      (2016)

      "Den viktige tilgangen til språket" - Språkløyper.

    • Hoel, Trude; Filbrandt, Elisabeth Rege

      (2016)

      Skriftspråkmøter og bokstavkjennskap.

    • Gunnerud, Hilde; Filbrandt, Elisabeth Rege; Hoel, Trude

      (2016)

      Vår-vrimlebok.

    • Filbrandt, Elisabeth Rege; Liv, Nese; Hoel, Trude

      (2016)

      Å lese bøker; et regnværsorkester.

    • Hoel, Trude; Nese, Liv; Filbrandt, Elisabeth Rege

      (2016)

      Samtalen som arbeidsform. Hvorfor kan ikke Iti fly?.

    • Rege, Elisabeth; Hoel, Trude

      (2015)

      Snakk og vinn: Barns ordforråd.

    • Hoel, Trude; Rege, Elisabeth

      (2015)

      Skap forventning og engasjement rundt lesinga.

  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway