Hans Erik Bugge

Førsteamanuensis i allmennpedagogikk

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk
HL K-120
Publikasjoner
  • Vitenskapelige publikasjoner
  • Bøker og kapitler
    • Johler, Minttu Minna Sirena; Krumsvik, Rune Johan; Bugge, Hans Erik

      (2023)

      “Take the plunge and give it a try” Primary school teachers’ perceptions of their role and pedagogical practices in technology-rich classrooms .

      ISBN 978-82-8439-197-7.

    • Dessingué, Alexandre; Bugge, Hans Erik; Fuglestad, Unni ; Knutsen, Ketil; Normand, Silje Henriette A; Savic, Milica; Wagner, David-Alexandre

      (2018)

      Critical literacies and Awareness in Education 1st year report.

      Universitetet i Stavanger.

    • Nevøy, Anne; Thortveit, Jorunn; Bugge, Hans Erik

      (2016)

      "Ipad i skolen-lærers didaktiske bruk av teknologi i klasserommet" I:Innovasjoner i Jærskulen-lærerprofesjon i reformtid Rapporter fra Universitet i Stavanger nr.60.

      Universitetet i Stavanger.

      ISBN 978-82-7644-681-4.

    • Bugge, Hans Erik

      (2016)

      Creation of Metacognitive Knowledge and Self-Awareness in the Foreign Language Classroom: a Game-Theoretical Approach.

      Universitetet i Stavanger.

      ISBN 978-82-7644-688-3.

    • Bugge, Hans Erik; Quesada-Pacheco, Miguel Angel

      (1996)

      El léxico de los animales domésticos en el Valle Central y las Zonas Noroeste y Norte de Costa Rica.

      Universitetet i Bergen.

  • Formidling
    • Dessingué, Alexandre; Bugge, Hans Erik

      (2022)

      Kritisk tenkning i teori og i praksis: en presentasjon av CLAE prosjektet(Critical literacies and Awareness in Education) .

      Jærskuledagen;

      2022-04-27 - .

    • Dessingué, Alexandre; Bugge, Hans Erik

      (2022)

      Å tenke kritisk sammen - kritisk tenkning i dialogiske undervisningspraksiser .

      Lærefest;

      2022-06-02 - 2022-06-03.

    • Bugge, Hans Erik

      (2018)

      Whose learning in ITE lesson study? Gaining the most from lesson study in relation to learning..

      Individuell presentasjon;

      2018-11-23 - 2018-11-26.

    • Larssen, Deborah Lynn Sorton; Cajkler, Wasyl; Wood, Philip; Helgevold, Nina; Elliot, John; Fauskanger, Janne; Bugge, Hans Erik; Mosvold, Reidar; Bjuland, Raymond; Næsheim-Bjørkvik, Gro; Jakobsen, Arne

      (2016)

      Lesson study and initial teacher education(ITE): understanding learning and meaningful observation to guide beginning teachers.

      World association of Lesson study 2016;

      2016-09-03 - 2016-09-05.

    • Thortveit, Jorunn; Bugge, Hans Erik

      (2015)

      Digitalt prosjektrom og samarbeidsteknologi, utforsking av muligheter for meningsskaping og relevans i et kombinert klasserom.

      Seminar ;

      2015-03-03 - .

  • Kunstnerisk produksjon
  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway