Hilde Lowell Gunnerud

Førsteamanuensis

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking
OD B-24168
Publikasjoner
  • Vitenskapelige publikasjoner
  • Bøker og kapitler
    • Gunnerud, Hilde Lowell

      (2021)

      Bilingualism. Advantages and Disadvantages in Cognitive Processing, Language and Reading Comprehension.

      ISBN 978-82-7644-989-1.

  • Formidling
    • Gunnerud, Hilde Lowell

      (2022)

      Flerspråklige barns språk- og leseforståelse.

      Spesialpedagogisk julekalender;

      2022-12-08.

    • Wollebæk, Harald F.; Gunnerud, Hilde Lowell

      (2021)

      Tospråklige barn henger etter i norsk.
    • Bus, Adriana Gerarda; Gunnerud, Hilde Lowell

      (2020)

      Meta- analysis in early childhood education..

      On-line Filiorum workshop ;

      2020-04-28.

    • Gunnerud, Hilde Lowell; ten Braak, Dieuwer; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Melby-Lervåg, Monica

      (2019)

      Har flerspråklighet en kognitiv fordel? Foreløpige resultater fra en meta-analyse..

      Bedre sammen! Partnerskap og innovasjon i barnehage- og skoleforskning;

      2019-10-30 - 2019-10-31.

    • Gunnerud, Hilde Lowell; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2019)

      The influence of home language on dual language toddlers comprehension in Norwegian.

      ICSEI-nternational Congress for School Effectiveness and Improvement;

      2019-01-10.

    • Gunnerud, Hilde Lowell; Rongved, Elisabeth

      (2018)

      Gjør viktige funn om flerspråklige barns språk .
    • Gunnerud, Hilde Lowell; ten Braak, Dieuwer; Melby-Lervåg, Monica

      (2018)

      Gir det en kognitiv fordel å være flerspråklig?.

      Avslutningskonferanse Stavangerprosjektet- det lærende barnet;

      2018-11-19.

    • Gunnerud, Hilde Lowell

      (2017)

      Språklydvansker.
    • Gunnerud, Hilde Lowell

      (2017)

      De syv fallgruvene.
    • Gunnerud, Hilde Lowell; Færevåg, Margareth K.; Bjerkan, Kirsten Meyer

      (2017)

      Språkvansker i barnehagen- introduksjon.
    • Gunnerud, Hilde Lowell

      (2016)

      Bruk av leselogg.

      Nasjonal strategi for språk, lesing og skriving 2016- 2019. www.språkløyper.no.

    • Gunnerud, Hilde Lowell

      (2016)

      Å lese bøker i Vrimlebokserien.

      Nasjonal strategi for språk, lesing og skriving 2016- 2019. www.språkløyper.no.

    • Gunnerud, Hilde; Dahle, Anne Elisabeth; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Hjemmespråkets betydning for flerspråklige barns utvikling av språkforståelse på norsk.

      Forskningspresentasjon PPT/ Fysio-Ergo;

      2015-11-24.

    • Gunnerud, Hilde Lowell; Dahle, Anne Elisabeth; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Hjemmespråkets betydning for flerspråklige barns utvikling av språkforståelse på norsk..

      Les! Skriv!;

      2015-05-18 - 2015-05-20.

  • Kunstnerisk produksjon
    • Gunnerud, Hilde; Filbrandt, Elisabeth Rege; Hoel, Trude

      (2016)

      Vår-vrimlebok.

  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway