Hilde Lowell Gunnerud
Førsteamanuensis i utdanningsvitenskap/spesialpedagogikk
Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking
Førsteamanuensis i utdanningsvitenskap/spesialpedagogikk
Gunnerud, Hilde Lowell; Foldnes, Njål; Melby-Lervåg, Monica
(2022)
Levels of skills and predictive patterns of reading comprehension in bilingual children with an early age of acquisition.Reading and writing.
ISSN 0922-4777.
Gunnerud, Hilde Lowell; ten Braak, Dieuwer; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Donolato, Enrica; Melby-Lervåg, Monica
(2020)
Is bilingualism related to a cognitive advantage in children? A systematic review and meta-analysis.Psychological bulletin.
ISSN 0033-2909.
Volum 146.
Hefte 12.
s.1059-1083.
DOI: 10.1037/bul0000301
Gunnerud, Hilde Lowell; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Dahle, Anne Elisabeth
(2018)
The influence of home language on dual language toddlers’ comprehension in Norwegian.European Early Childhood Education Research Journal.
ISSN 1350-293X.
Volum 26.
Hefte 6.
s.833-854.
Gunnerud, Hilde Lowell
(2021)
Bilingualism. Advantages and Disadvantages in Cognitive Processing, Language and Reading Comprehension.
Universitetet i Stavanger.
ISBN 978-82-7644-989-1.
Gunnerud, Hilde Lowell
(2022)
Flerspråklige barns språk- og leseforståelse.
Spesialpedagogisk julekalender;
2022-12-08.
Wollebæk, Harald F.; Gunnerud, Hilde Lowell
(2021)
Tospråklige barn henger etter i norsk.Bus, Adriana Gerarda; Gunnerud, Hilde Lowell
(2020)
Meta- analysis in early childhood education..
On-line Filiorum workshop ;
2020-04-28.
Gunnerud, Hilde Lowell; ten Braak, Dieuwer; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Melby-Lervåg, Monica
(2019)
Har flerspråklighet en kognitiv fordel? Foreløpige resultater fra en meta-analyse..
Bedre sammen! Partnerskap og innovasjon i barnehage- og skoleforskning;
2019-10-30 - 2019-10-31.
Gunnerud, Hilde Lowell; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2019)
The influence of home language on dual language toddlers comprehension in Norwegian.
ICSEI-nternational Congress for School Effectiveness and Improvement;
2019-01-10.
Gunnerud, Hilde Lowell; Rongved, Elisabeth
(2018)
Gjør viktige funn om flerspråklige barns språk .Gunnerud, Hilde Lowell; ten Braak, Dieuwer; Melby-Lervåg, Monica
(2018)
Gir det en kognitiv fordel å være flerspråklig?.
Avslutningskonferanse Stavangerprosjektet- det lærende barnet;
2018-11-19.
Gunnerud, Hilde Lowell
(2017)
Språklydvansker.Gunnerud, Hilde Lowell
(2017)
De syv fallgruvene.Gunnerud, Hilde Lowell; Færevåg, Margareth K.; Bjerkan, Kirsten Meyer
(2017)
Språkvansker i barnehagen- introduksjon.Gunnerud, Hilde Lowell
(2016)
Bruk av leselogg.
Nasjonal strategi for språk, lesing og skriving 2016- 2019. www.språkløyper.no.
Gunnerud, Hilde Lowell
(2016)
Å lese bøker i Vrimlebokserien.
Nasjonal strategi for språk, lesing og skriving 2016- 2019. www.språkløyper.no.
Gunnerud, Hilde; Dahle, Anne Elisabeth; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Hjemmespråkets betydning for flerspråklige barns utvikling av språkforståelse på norsk.
Forskningspresentasjon PPT/ Fysio-Ergo;
2015-11-24.
Gunnerud, Hilde Lowell; Dahle, Anne Elisabeth; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Hjemmespråkets betydning for flerspråklige barns utvikling av språkforståelse på norsk..
Les! Skriv!;
2015-05-18 - 2015-05-20.
Gunnerud, Hilde; Filbrandt, Elisabeth Rege; Hoel, Trude
(2016)
Vår-vrimlebok.