Ingrid Veronika Midteide Løkken

Postdoktor

Læringsmiljøsenteret, avd. Porsgrunn
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
Avdeling Porsgrunn
Publikasjoner
  • Vitenskapelige publikasjoner
  • Bøker og kapitler
    • Aaseth, Helene Marie Storli; Elvethon, Ellen; Løkken, Ingrid Midteide; Nilsen, Tone Rove; Moser, Thomas

      (2021)

      Mobbing i norske barnehager- en kunnskapsoversikt.

      ISBN 978-82-303-4936-6.

    • Løkken, Ingrid Midteide

      (2021)

      Foreldresamarbeid. I: Trygt og godt i barnehagen : barns rett til et godt psykososialt miljø.

      Cappelen Damm Akademisk.

      ISBN 9788202699567.

      s.175-190.

    • Elvethon, Ellen; Løkken, Ingrid Midteide

      (2021)

      Språk og kommunikasjon. I: Trygt og godt i barnehagen : barns rett til et godt psykososialt miljø.

      Cappelen Damm Akademisk.

      ISBN 9788202699567.

      s.138-153.

    • Martinsen, Marianne Torve; Elvethon, Ellen; Lunde, Svanaug; Løkken, Ingrid Midteide

      (2021)

      Barnehagelovens kapittel VIII om psykososialt barnehagemiljø. I: Trygt og godt i barnehagen : barns rett til et godt psykososialt miljø.

      Cappelen Damm Akademisk.

      ISBN 9788202699567.

      s.15-61.

    • Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide

      (2021)

      Vennskap og lek. I: Trygt og godt i barnehagen : barns rett til et godt psykososialt miljø.

      Cappelen Damm Akademisk.

      ISBN 9788202699567.

      s.154-174.

  • Formidling
    • Furenes, May Irene; Løkken, Ingrid Veronika Midteide; Nilsen, Tone Rove; Moser, Thomas; Andresen, Anne Kristin Hansen; Skog Dahl, Anne-Lene; Aaseth, Helene Marie Storli

      (2022)

      Kvalitet i barnehagen - hva forskes det på og hvordan?.

      Kvalitet i barnehagen - hva forskes det på og hvordan? ;

      2022-10-26 - 2022-10-28.

    • Løkken, Ingrid Midteide; Campbell, Janine Anne

      (2022)

      Inside out: A scoping review of the literature on optimism, growth mindsets, and positive psychology for child well-being in ECEC. .

      Presentasjon IRECE: Diversity in early childhood education- global and local arctic perspectives. ;

      2022-11-21 - 2022-11-22.

    • Løkken, Ingrid Midteide; Elvethon, Ellen; Svensson, Helene Berntsen

      (2022)

      Staff- parents collaboration to support peer interactions in ECEC settings. .

      Presentasjon på European Early Childhood Research Association (EECERA). ;

      2022-08-23 - 2022-08-26.

    • Elvethon, Ellen; Løkken, Ingrid Midteide

      (2022)

      Personalets rolle i å fremme relasjoner mellom de yngste barna i barnehagen..

      Læringsmiljøkonferansen 2022. ;

      2022-11-07 - 2022-11-08.

    • Campbell, Janine Anne; Løkken, Ingrid Veronika Midteide

      (2022)

      Inside out: A scoping review of optimism and growth mindsets for child development and wellbeing in ECEC.

      Earli SIG5 Conference. Learning and development in Early Childhood;

      2022-07-12 - 2022-07-14.

    • Helgøy, Guttorm Hermann; Løkken, Ingrid Midteide

      (2022)

      Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og økt inkludering- Barn og unges rett til et trygt og godt lærings- og oppvekstmiljø.

      Fagdag ;

      2022-08-19.

    • Helgøy, Guttorm Hermann; Løkken, Ingrid Midteide

      (2022)

      Trygge og inkluderende oppvekstmiljøer- muligheter og utfordringer .

      Fagdag ;

      2022-08-18.

    • Løkken, Ingrid Midteide

      (2021)

      Prolog. I: Trygt og godt i barnehagen : barns rett til et godt psykososialt miljø.

      Cappelen Damm Akademisk.

      ISBN 9788202699567.

    • Løkken, Ingrid Midteide; Nilsen, Tone Rove; Moser, Thomas; Elvethon, Ellen

      (2021)

      Bullying in Norwegian kindergartens – what do we know?.

      EADP Summer tour;

      2021-09-17.

    • Løkken, Ingrid Midteide; Brennås, Helene Berntsen; Elvethon, Ellen; Moser, Thomas

      (2021)

      Staff's handling of negative actions in interactions between children in toddler groups.

      EECERA ;

      2021-09-01 - 2021-09-17.

    • Løkken, Ingrid Midteide; Elvethon, Ellen

      (2021)

      Psykososialt barnehagemiljø.

      Digital fagsamling;

      2021-05-28.

    • Løkken, Ingrid Midteide

      (2021)

      Her får Malin poeng for barnehagejobben sin.

    • Løkken, Ingrid Midteide; Helgøy, Guttorm Hermann

      (2021)

      Barnehage- og skolebasert utviklingsarbeid.

      Fagsamling;

      2021-09-10.

    • Løkken, Ingrid Midteide; Grini, Nina

      (2021)

      Trygge og gode barnehage og skolemiljø.

      Fagsamling;

      2021-08-16.

    • Løkken, Ingrid Midteide; Elvethon, Ellen

      (2021)

      Psykososialt barnehagemiljø.

      Konferanse om nytt kapittel i barnehageloven;

      2021-04-07.

    • Elvethon, Ellen; Løkken, Ingrid Midteide; Brennås, Helene Berntsen

      (2021)

      Håndtering av negative handlinger mellom barn i småbarnsgrupper.

      Konferanse om nytt kapittel i barnehageloven;

      2021-01-20.

    • Elvethon, Ellen; Løkken, Ingrid Midteide; Brennås, Helene Berntsen

      (2020)

      Personalets håndtering av negative handlinger i samspill mellom barn i småbarnsgrupper.

      Norsk barnehageforskningskonferanse: Å skape bærekraftige barnehager – perspektiver, muligheter og utfordringer ;

      2020-09-28 - 2020-09-30.

    • Elvethon, Ellen; Brennås, Helene Berntsen; Løkken, Ingrid Midteide

      (2019)

      Fostering peer interactions to prevent bullying behavior in toddler groups in Norwegian ECEC..

      EECERA 2019;

      2019-08-20 - 2019-09-23.

    • Sølvik, Randi M.; Martinsen, Marianne Torve; Lunde, Svanaug; Plischewski, Henning; Løkken, Ingrid Midteide; Ellen, Elvethon; Vangsnes, Elin Nesvoll; Brennås, Helene Berntsen

      (2019)

      Self-organized symposium: Staff's role in preventing bullying behavior in ECEC. .

      Europian Early Childhood Education Research Conference;

      2019-08-20 - 2019-08-23.

    • Støen, Janne; Roland, Erling; Løkken, Ingrid Midteide

      (2019)

      Handling and preventing bullying in schools and early childhood education and care (ECEC).

      ICSEI 2019;

      2019-01-09 - 2019-01-12.

    • Elvethon, Ellen; Løkken, Ingrid Veronika Midteide; Berntsen Svensson, Helene

      (2019)

      Personalets rolle i jevnalderrelasjoner for å forebygge mobbeatferd..

      Barnehageforskningskonferansen 2019;

      2019-10-16 - 2019-10-17.

    • Løkken, Ingrid Midteide; Roland, Erling Georg

      (2019)

      Handling and preventing bullying in schools and early childhood education and care (ECEC).

      ICSEI;

      2019-01-09 - 2019-01-12.

    • Løkken, Ingrid Midteide

      (2019)

      Relasjonskvalitet og sammenhengen med barns sosiale-emosjonelle kompetanse .

      GoBaN avslutningskonferanse;

      2019-01-14 - 2019-01-15.

    • Løkken, Ingrid Midteide; Melhuish, Edward; Martine Louise, Broekhuizen

      (2019)

      Associations between interaction-quality and self-regulation skills in ECEC for toddlers.

      International Congress for School Effectiveness and Improvement (ICSEI);

      2019-01-08 - 2019-01-12.

    • Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide

      (2018)

      Barnehagens læringsmiljø for de yngste barna. Barnehagebasert kompetanseutvikling..

      Fagdag for barnehager som deltar i prosjektet om barnehagens læringsmiljø for de yngste;

      2018-02-26.

    • Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide

      (2018)

      Livsglede og livsmestring.

      Fagdag for barnehageledere som deltar i prosjekt Livsmestring;

      2018-10-30.

    • Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide

      (2018)

      Barns trivsel – voksnes ansvar. Forebyggende arbeid mot krenkelser og mobbing i barnehagen. .

      Fagdag;

      2018-01-25.

    • Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide

      (2018)

      Implementering av ny rammeplan - Barnehagens læringsmiljø. .

      Fagdag for pedagogiske ledere i Telemark;

      2018-04-04.

    • Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide

      (2018)

      Implementering av utviklingsarbeid.

      Fagdag for barnehageledere som deltar i prosjekt Livsmestring;

      2018-04-10.

    • Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide

      (2018)

      Barnehagens læringsmiljø med vekt på forebygging av begynnende mobbeatferd i barnegruppa.

      Fagsamling for pedagogiske ledere i Telemark;

      2018-09-25.

    • Jahnsen, Hanne; Løkken, Ingrid Midteide

      (2018)

      Tiltak for å forebygge og stoppe mobbing i barnehage og skole.

      Forelesning;

      2018-11-07.

    • Løkken, Ingrid Midteide

      (2018)

      Sammenhengen mellom relasjonskvalitet og sosial kompetanse.

      Sammen-for barna i Telemark;

      2018-08-14.

    • Løkken, Ingrid Midteide; Bjørnestad, Elisabeth; Broekhuizen, Martine; Moser, Thomas

      (2018)

      The relationship between structural factors and interaction quality in Norwegian ECEC for toddlers.

      Konferanse;

      2018-08-29 - 2018-08-31.

    • Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide

      (2017)

      Barns trivsel er voksnes ansvar.Forebyggende arbeid mot krenkelser og mobbing i barnehagen..

      Felles planleggingsdag for barnehagene i Tønsberg;

      2017-08-14.

    • Løkken, Ingrid Midteide; Moser, Thomas; Broekhuizen, Martine; Bjørnestad, Elisabeth

      (2017)

      "Interactionquality and differential associations on children’s social and emotional skills in Norway".

      Earli;

      2017-08-29 - 2017-09-02.

    • Løkken, Ingrid Midteide; Moser, Thomas; Broekhuizen, Martine; Bjørnestad, Elisabeth

      (2017)

      Effects of staff-child interaction-quality on children’s social skills in Norwegian ECEC–centers.

      17th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction;

      2017-08-27 - 2017-09-02.

    • Løkken, Ingrid Veronika Midteide

      (2016)

      Relasjonen mellom voksne og barn i barnehagen, og sammenhengen med barns sosiale og emosjonelle utvikling..

      Oppvekstkonferanse;

      2016-11-16.

    • Gradovski, Mikhail; Løkken, Ingrid Veronika Midteide

      (2016)

      The ethical dilemmas of video supervision in the age of social media.

      The First Association of Visual Pedagogies Conference AVPC 2016: Visual Pedagogies and Digital Cultures;

      2016-06-18 - 2016-06-19.

    • Løkken, Ingrid Midteide; Bjørnestad, Elisabeth; Broekhuizen, Martine; Moser, Thomas

      (2016)

      The relationship between caregiver-child interaction-quality, and children’s social and emotional skills in Norwegian ECEC..

      Earli Conference on Sig 5 Learning and development in early childhood;

      2016-06-29 - 2016-07-01.

    • Løkken, Ingrid Midteide

      (2016)

      Sammenhengen mellom relasjonskvalitet og barns sosiale og emosjonelle utvikling .

      GoBan konferanse Vestfold;

      2016-02-10.

    • Løkken, Ingrid Midteide; Broekhuizen, Martine; Moser, Thomas; Bjørnestad, Elisabeth

      (2016)

      Measurement tools.

      Brown Bag seminar;

      2016-02-16.

    • Løkken, Ingrid Midteide

      (2015)

      Måling av barns sosiale og emosjonelle kompetanse..

      Forskningsrådets temaseminar "Ny forskning om barnehage";

      2015-09-17 - .

    • Løkken, Ingrid Midteide; Broekhuizen, Martine; Moser, Thomas; Bjørnestad, Elisabeth

      (2015)

      Measurments tools.

      Bra nok? Perspektiver på kvalitet for barn under 3 år i norske barnehager.;

      2015-10-26 - 2015-10-27.

    • Løkken, Ingrid Midteide; Moser, Thomas

      (2015)

      Måling av sosiale ferdigheter.

      Longitudinelle studier ;

      2015-11-04.

    • Løkken, Ingrid Midteide; Moser, Thomas; Bjørnestad, Elisabeth

      (2015)

      “Measuring childrens social and emotional competence in ECEC”. .

      European Early Childhood Education Reaseach Association;

      2015-09-07 - 2015-09-10.

    • Løkken, Ingrid Midteide; Martinsen, Marianne Torve

      (2015)

      Kindergarten leaders assessments of the staffs relational competence in Norwegian kindergartens. .

      European Early Childhood Education Research Association;

      2015-09-07 - 2015-09-10.

    • Løkken, Ingrid Midteide; Martinsen, Marianne Torve

      (2014)

      How "Punisment and reward" is expressed in kindergarten teacher’s behavior practices..

      European Early Childhood Education Research Assosiation;

      2014-10-07 - 2014-10-10.

  • Kunstnerisk produksjon
  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway