Ingrid Veronika Midteide Løkken
Postdoktor knyttet til ‘Sensory books’
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
Avdeling Porsgrunn
Postdoktor knyttet til ‘Sensory books’
Løkken, Ingrid Veronika Midteide; Campbell, Janine Anne; Kucirkova, Natalia; Dale, Philip S
(2023)
Experiment protocol: Exploring the sense of smell in digital book reading. Experiment protocol: Exploring the sense of smell in digital book reading.International Journal of Educational Research Open.
ISSN 2666-3740.
Volum 5.
Furenes, May Irene; Andresen, Anne Kristin Hansen; Løkken, Ingrid Midteide; Moser, Thomas; Nilsen, Tone Rove; Dahl, Anne-Lene Skog
(2023)
Norwegian Research on ECEC Quality from 2010 to 2021—A Systematic Scoping Review. Norwegian Research on ECEC Quality from 2010 to 2021—A Systematic Scoping Review.Education Sciences.
ISSN 2227-7102.
Volum 13.
Hefte 6.
Campbell, Janine Anne; Løkken, Ingrid Veronika Midteide
(2022)
Inside Out: A Scoping Review on Optimism, Growth Mindsets, and Positive Psychology for Child Well-Being in ECEC. Inside Out: A Scoping Review on Optimism, Growth Mindsets, and Positive Psychology for Child Well-Being in ECEC.Education Sciences.
ISSN 2227-7102.
Volum 13.
Hefte 1.
Løkken, Ingrid Midteide; Broekhuizen, Martine; Moser, Thomas; Bjørnestad, Elisabeth; Hegna, Maren Meyer
(2018)
Evaluation of the Lamer social competence in preschool scale. Evaluation of the Lamer social competence in preschool scale.Nordisk Barnehageforskning.
ISSN 1890-9167.
Volum 17.
Hefte 1.
s.1-22.
DOI: 10.7577/nbf.2424
Løkken, Ingrid Midteide; Bjørnestad, Elisabeth; Broekhuizen, Martine; Moser, Thomas
(2018)
The relationship between structural factors and interaction quality in Norwegian ECEC for toddlers. The relationship between structural factors and interaction quality in Norwegian ECEC for toddlers.International Journal of Child Care and Education Policy.
ISSN 1976-5681.
Volum 12:9.
s.1-15.
Løkken, Ingrid Midteide; Martinsen, Marianne Torve
(2018)
Vennskap og fellesskap i barnehagen. I: Livsmestring og livsglede i barnehagen.
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 978-82-02-58640-9.
s.131-147.
Størksen, Ingunn; Stanghelle, Cecilie Evertsen; Løkken, Ingrid Midteide
(2018)
Psykisk helse i barnehagen. I: Livsmestring og livsglede i barnehagen.
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 978-82-02-58640-9.
s.59-85.
Løkken, Ingrid Midteide; Broekhuizen, Martine Louise; Barnes, Jaqueline; Moser, Thomas; Bjørnestad, Elisabeth
(2018)
Interaction-quality and children’s social competence in Norwegian ECEC.. Interaction-quality and children’s social competence in Norwegian ECEC.. Interaction-quality and children’s social competence in Norwegian ECEC..Varhaiskasvatuksen Tiedelehti.
ISSN 2323-7414.
Volum 7.
Hefte 2.
s.338-361.
Gradovski, Mikhail; Løkken, Ingrid Midteide
(2015)
Chronotopic Thresholds, Reflection, and Transformation of Supervision Experiences for Preschool Assistants in Norwegian Preschools.International Journal of Early Childhood.
ISSN 0020-7187.
Volum 47.
Hefte 2.
s.331-345.
Løkken, Ingrid V. Midteide; Gradovski, Mikhail
(2014)
Barnehagen som lærende organisasjon: bruk av nære læringsformer som veiledning og simulatortrening i forhold til kompetanseutviklingen for assistentene. I: FoU i praksis 2013. Artikkelsamling fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning. Barnehagen som lærende organisasjon: bruk av nære læringsformer som veiledning og simulatortrening i forhold til kompetanseutviklingen for assistentene. I: FoU i praksis 2013. Artikkelsamling fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning.Akademika forlag.
ISBN 978-82-321-04215.
Størksen, Ingunn; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Campbell, Janine Anne; Løkken, Ingrid Midteide
(2023)
Sosial og emosjonell utvikling og livsmestring - Ressursbok for barnehagen [tilgjengelig for barnehagene i forskningsprosjektet SELMA].
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 978-82-02-79684-6.
Aaseth, Helene Marie Storli; Elvethon, Ellen; Løkken, Ingrid Midteide; Nilsen, Tone Rove; Moser, Thomas
(2021)
Mobbing i norske barnehager- en kunnskapsoversikt.
ISBN 978-82-303-4936-6.
Løkken, Ingrid Midteide
(2021)
Foreldresamarbeid. I: Trygt og godt i barnehagen : barns rett til et godt psykososialt miljø.
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 9788202699567.
s.175-190.
Elvethon, Ellen; Løkken, Ingrid Midteide
(2021)
Språk og kommunikasjon. I: Trygt og godt i barnehagen : barns rett til et godt psykososialt miljø.
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 9788202699567.
s.138-153.
Martinsen, Marianne Torve; Elvethon, Ellen; Lunde, Svanaug; Løkken, Ingrid Midteide
(2021)
Barnehagelovens kapittel VIII om psykososialt barnehagemiljø. I: Trygt og godt i barnehagen : barns rett til et godt psykososialt miljø.
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 9788202699567.
s.15-61.
Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide
(2021)
Vennskap og lek. I: Trygt og godt i barnehagen : barns rett til et godt psykososialt miljø.
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 9788202699567.
s.154-174.
Løkken, Ingrid Midteide; Campbell, Janine Anne
(2023)
Exploring the Sense of Smell in Digital Book Reading .
Association for Visual Pedagogies (AVP) Conference: Decolonising Visualities, Visibilising Pedagogies. ;
2023-06-08 - 2023-06-10.
Gradovski, Mikhail; Løkken, Ingrid Midteide
(2023)
Polyphonic journey of becoming academicians.
Association for Visual Pedagogies (AVP) Conference: Decolonising Visualities, Visibilising Pedagogies. ;
2023-06-08 - 2023-06-10.
Løkken, Ingrid Veronika Midteide
(2023)
Optimisme og lærende tankesett.
Filiorum Ressursbank ;
2023-10-26.
Løkken, Ingrid Midteide
(2023)
Å skape gode team- om teamarbeid og roller i team. Personlighetstyper: selvutvikling og utvikling av forståelse av andre. .
Planleggingsdag Troms;
2023-08-15.
Løkken, Ingrid Midteide
(2023)
Pedagogisk analyse og veiledning.
Planleggingsdag Troms;
2023-08-14.
Strand, Maria Gilje; Løkken, Ingrid Midteide
(2023)
Relasjonskvalitet i barnehagen. Læringsmiljø i skole og barnehage. Episode 10.Løkken, Ingrid Midteide; Elvethon, Ellen; Svensson, Helene Berntsen; Moser, Thomas
(2023)
Staff’s response to negative social behavior between toddlers in Norwegian ECEC .
World Anti Bullying Forum;
2023-10-25 - 2023-10-27.
Elvethon, Ellen; Moser, Thomas; Berntsen Svensson, Helene; Løkken, Ingrid Midteide
(2023)
Samarbeid mellom foreldre og personalet for å fremme jevnalderrelasjoner i barnehagen .
Norsk Barnehageforskningskonferanse;
2023-10-24 - 2023-10-26.
Furenes, May Irene; Løkken, Ingrid Veronika Midteide; Nilsen, Tone Rove; Moser, Thomas; Andresen, Anne Kristin Hansen; Skog Dahl, Anne-Lene; Aaseth, Helene Marie Storli
(2022)
Kvalitet i barnehagen - hva forskes det på og hvordan?.
Kvalitet i barnehagen - hva forskes det på og hvordan? ;
2022-10-26 - 2022-10-28.
Løkken, Ingrid Midteide; Campbell, Janine Anne
(2022)
Inside out: A scoping review of the literature on optimism, growth mindsets, and positive psychology for child well-being in ECEC. .
Presentasjon IRECE: Diversity in early childhood education- global and local arctic perspectives. ;
2022-11-21 - 2022-11-22.
Løkken, Ingrid Midteide; Elvethon, Ellen; Svensson, Helene Berntsen
(2022)
Staff- parents collaboration to support peer interactions in ECEC settings. .
Presentasjon på European Early Childhood Research Association (EECERA). ;
2022-08-23 - 2022-08-26.
Elvethon, Ellen; Løkken, Ingrid Midteide
(2022)
Personalets rolle i å fremme relasjoner mellom de yngste barna i barnehagen..
Læringsmiljøkonferansen 2022. ;
2022-11-07 - 2022-11-08.
Campbell, Janine Anne; Løkken, Ingrid Veronika Midteide
(2022)
Inside out: A scoping review of optimism and growth mindsets for child development and wellbeing in ECEC.
Earli SIG5 Conference. Learning and development in Early Childhood;
2022-07-12 - 2022-07-14.
Helgøy, Guttorm Hermann; Løkken, Ingrid Midteide
(2022)
Trygge og inkluderende oppvekstmiljøer- muligheter og utfordringer .
Fagdag ;
2022-08-18.
Helgøy, Guttorm Hermann; Løkken, Ingrid Midteide
(2022)
Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og økt inkludering- Barn og unges rett til et trygt og godt lærings- og oppvekstmiljø.
Fagdag ;
2022-08-19.
Løkken, Ingrid Midteide
(2021)
Prolog. I: Trygt og godt i barnehagen : barns rett til et godt psykososialt miljø.
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 9788202699567.
Løkken, Ingrid Midteide; Nilsen, Tone Rove; Moser, Thomas; Elvethon, Ellen
(2021)
Bullying in Norwegian kindergartens – what do we know?.
EADP Summer tour;
2021-09-17.
Løkken, Ingrid Midteide; Brennås, Helene Berntsen; Elvethon, Ellen; Moser, Thomas
(2021)
Staff's handling of negative actions in interactions between children in toddler groups.
EECERA ;
2021-09-01 - 2021-09-17.
Løkken, Ingrid Midteide; Elvethon, Ellen
(2021)
Psykososialt barnehagemiljø.
Digital fagsamling;
2021-05-28.
Løkken, Ingrid Midteide
(2021)
Her får Malin poeng for barnehagejobben sin.
Løkken, Ingrid Midteide; Helgøy, Guttorm Hermann
(2021)
Barnehage- og skolebasert utviklingsarbeid.
Fagsamling;
2021-09-10.
Løkken, Ingrid Midteide; Grini, Nina
(2021)
Trygge og gode barnehage og skolemiljø.
Fagsamling;
2021-08-16.
Løkken, Ingrid Midteide; Elvethon, Ellen
(2021)
Psykososialt barnehagemiljø.
Konferanse om nytt kapittel i barnehageloven;
2021-04-07.
Elvethon, Ellen; Løkken, Ingrid Midteide; Brennås, Helene Berntsen
(2021)
Håndtering av negative handlinger mellom barn i småbarnsgrupper.
Konferanse om nytt kapittel i barnehageloven;
2021-01-20.
Elvethon, Ellen; Løkken, Ingrid Midteide; Brennås, Helene Berntsen
(2020)
Personalets håndtering av negative handlinger i samspill mellom barn i småbarnsgrupper.
Norsk barnehageforskningskonferanse: Å skape bærekraftige barnehager – perspektiver, muligheter og utfordringer ;
2020-09-28 - 2020-09-30.
Elvethon, Ellen; Brennås, Helene Berntsen; Løkken, Ingrid Midteide
(2019)
Fostering peer interactions to prevent bullying behavior in toddler groups in Norwegian ECEC..
EECERA 2019;
2019-08-20 - 2019-09-23.
Sølvik, Randi M.; Martinsen, Marianne Torve; Lunde, Svanaug; Plischewski, Henning; Løkken, Ingrid Midteide; Ellen, Elvethon; Vangsnes, Elin Nesvoll; Brennås, Helene Berntsen
(2019)
Self-organized symposium: Staff's role in preventing bullying behavior in ECEC. .
Europian Early Childhood Education Research Conference;
2019-08-20 - 2019-08-23.
Støen, Janne; Roland, Erling; Løkken, Ingrid Midteide
(2019)
Handling and preventing bullying in schools and early childhood education and care (ECEC).
ICSEI 2019;
2019-01-09 - 2019-01-12.
Elvethon, Ellen; Løkken, Ingrid Veronika Midteide; Berntsen Svensson, Helene
(2019)
Personalets rolle i jevnalderrelasjoner for å forebygge mobbeatferd..
Barnehageforskningskonferansen 2019;
2019-10-16 - 2019-10-17.
Løkken, Ingrid Midteide; Roland, Erling Georg
(2019)
Handling and preventing bullying in schools and early childhood education and care (ECEC).
ICSEI;
2019-01-09 - 2019-01-12.
Løkken, Ingrid Midteide
(2019)
Relasjonskvalitet og sammenhengen med barns sosiale-emosjonelle kompetanse .
GoBaN avslutningskonferanse;
2019-01-14 - 2019-01-15.
Løkken, Ingrid Midteide; Melhuish, Edward; Martine Louise, Broekhuizen
(2019)
Associations between interaction-quality and self-regulation skills in ECEC for toddlers.
International Congress for School Effectiveness and Improvement (ICSEI);
2019-01-08 - 2019-01-12.
Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide
(2018)
Barnehagens læringsmiljø for de yngste barna. Barnehagebasert kompetanseutvikling..
Fagdag for barnehager som deltar i prosjektet om barnehagens læringsmiljø for de yngste;
2018-02-26.
Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide
(2018)
Livsglede og livsmestring.
Fagdag for barnehageledere som deltar i prosjekt Livsmestring;
2018-10-30.
Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide
(2018)
Barns trivsel – voksnes ansvar. Forebyggende arbeid mot krenkelser og mobbing i barnehagen. .
Fagdag;
2018-01-25.
Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide
(2018)
Implementering av ny rammeplan - Barnehagens læringsmiljø. .
Fagdag for pedagogiske ledere i Telemark;
2018-04-04.
Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide
(2018)
Implementering av utviklingsarbeid.
Fagdag for barnehageledere som deltar i prosjekt Livsmestring;
2018-04-10.
Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide
(2018)
Barnehagens læringsmiljø med vekt på forebygging av begynnende mobbeatferd i barnegruppa.
Fagsamling for pedagogiske ledere i Telemark;
2018-09-25.
Jahnsen, Hanne; Løkken, Ingrid Midteide
(2018)
Tiltak for å forebygge og stoppe mobbing i barnehage og skole.
Forelesning;
2018-11-07.
Løkken, Ingrid Midteide
(2018)
Sammenhengen mellom relasjonskvalitet og sosial kompetanse.
Sammen-for barna i Telemark;
2018-08-14.
Løkken, Ingrid Midteide; Bjørnestad, Elisabeth; Broekhuizen, Martine; Moser, Thomas
(2018)
The relationship between structural factors and interaction quality in Norwegian ECEC for toddlers.Konferanse;
2018-08-29 - 2018-08-31.
Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide
(2017)
Barns trivsel er voksnes ansvar.Forebyggende arbeid mot krenkelser og mobbing i barnehagen..
Felles planleggingsdag for barnehagene i Tønsberg;
2017-08-14.
Løkken, Ingrid Midteide; Moser, Thomas; Broekhuizen, Martine; Bjørnestad, Elisabeth
(2017)
"Interactionquality and differential associations on children’s social and emotional skills in Norway".
Earli;
2017-08-29 - 2017-09-02.
Løkken, Ingrid Midteide; Moser, Thomas; Broekhuizen, Martine; Bjørnestad, Elisabeth
(2017)
Effects of staff-child interaction-quality on children’s social skills in Norwegian ECEC–centers.
17th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction;
2017-08-27 - 2017-09-02.
Løkken, Ingrid Veronika Midteide
(2016)
Relasjonen mellom voksne og barn i barnehagen, og sammenhengen med barns sosiale og emosjonelle utvikling..
Oppvekstkonferanse;
2016-11-16.
Gradovski, Mikhail; Løkken, Ingrid Veronika Midteide
(2016)
The ethical dilemmas of video supervision in the age of social media.
The First Association of Visual Pedagogies Conference AVPC 2016: Visual Pedagogies and Digital Cultures;
2016-06-18 - 2016-06-19.
Løkken, Ingrid Midteide; Bjørnestad, Elisabeth; Broekhuizen, Martine; Moser, Thomas
(2016)
The relationship between caregiver-child interaction-quality, and children’s social and emotional skills in Norwegian ECEC..
Earli Conference on Sig 5 Learning and development in early childhood;
2016-06-29 - 2016-07-01.
Løkken, Ingrid Midteide
(2016)
Sammenhengen mellom relasjonskvalitet og barns sosiale og emosjonelle utvikling .
GoBan konferanse Vestfold;
2016-02-10.
Løkken, Ingrid Midteide; Broekhuizen, Martine; Moser, Thomas; Bjørnestad, Elisabeth
(2016)
Measurement tools.
Brown Bag seminar;
2016-02-16.
Løkken, Ingrid Midteide
(2015)
Måling av barns sosiale og emosjonelle kompetanse..
Forskningsrådets temaseminar "Ny forskning om barnehage";
2015-09-17 - .
Løkken, Ingrid Midteide; Broekhuizen, Martine; Moser, Thomas; Bjørnestad, Elisabeth
(2015)
Measurments tools.
Bra nok? Perspektiver på kvalitet for barn under 3 år i norske barnehager.;
2015-10-26 - 2015-10-27.
Løkken, Ingrid Midteide; Moser, Thomas
(2015)
Måling av sosiale ferdigheter.
Longitudinelle studier ;
2015-11-04.
Løkken, Ingrid Midteide; Moser, Thomas; Bjørnestad, Elisabeth
(2015)
“Measuring childrens social and emotional competence in ECEC”. .
European Early Childhood Education Reaseach Association;
2015-09-07 - 2015-09-10.
Løkken, Ingrid Midteide; Martinsen, Marianne Torve
(2015)
Kindergarten leaders assessments of the staffs relational competence in Norwegian kindergartens. .
European Early Childhood Education Research Association;
2015-09-07 - 2015-09-10.
Løkken, Ingrid Midteide; Martinsen, Marianne Torve
(2014)
How "Punisment and reward" is expressed in kindergarten teacher’s behavior practices..
European Early Childhood Education Research Assosiation;
2014-10-07 - 2014-10-10.
Fredriksen, Torunn Helene Lindstad; Løkken, Ingrid Midteide
(2021)
Læringsmiljø i skole og barnehage: Episode 5: Den nye barnehageloven.Løkken, Ingrid Midteide
(2021)
Foreldresamarbeid .