Kari Søndenå

Pensjonert tilknyttet UiS

Det samfunnsvitenskapelige fakultet
Institutt for sosialfag
KA A-232
Publikasjoner
  • Vitenskapelige publikasjoner
    • Eriksen, Heidi Lie; Søndenå, Kari

      (2023)

      Trygghet som mantra i sosionomers praksisveiledning.

      UNIPED.

      ISSN 1500-4538.

      Volum 46.

      Hefte 2.

      s.115-125.

      DOI: 10.18261/uniped.46.2.5

    • Lafton, Tove; Moxnes, Anna Rigmor; Søndenå, Kari

      (2022)

      Å utforske refleksjonsbegrepet : filosofisk motstand i strømlinjeformede praksiser. I: Barnehagelærerutdanning i endring : å forske på egen undervisningspraksis i høyere utdanning.

      Universitetsforlaget.

      ISBN 9788215060705.

      s.220-232.

    • Vatne, Bente; Søndenå, Kari

      (2020)

      Subjectivity and change in process of supervision.

      Dialogic Pedagogy: An International Online Journal.

      ISSN 2325-3290.

      Volum 2020.

      Hefte 8.

      s.45-59.

      DOI: 10.5195/DPJ.2020.304

    • Marlow, Mira Aurora; Søndenå, Kari

      (2019)

      Sosialpedagogikk i lys av endrede historiske og kulturelle vilkår --- tid for fornyelse. I: Sosialpedagogiske perspektiver.

      Universitetsforlaget.

      ISBN 9788215033501.

      s.16-26.

    • Søndenå, Kari

      (2018)

      Sosialpedagogiske refleksjonar - å tenke saman med Paul Natorp, Hannah Arendt og Mikael Bakhtin. I: Sosialpedagogikkens mangfold.

      Fagbokforlaget.

      ISBN 9788245023169.

      s.135-153.

    • Søndenå, Kari; Gradovski, Mikhail

      (2017)

      Pre-teksten sin rolle i rettleiing av nyutdanna profesjonsutøvarar - ei kronotopisk analyse.

      UNIPED.

      ISSN 1500-4538.

      Volum 40.

      Hefte 4.

      s.374-385.

      DOI: 10.18261/issn.1893-8981-2017-04-08

    • Bjerkholt, Eva; Ødegård, Elin; Søndenå, Kari; Hjardemaal, Finn R.

      (2014)

      Hvordan kan veiledningssamtaler åpne for kritisk tenkning?.

      UNIPED.

      ISSN 1500-4538.

      Volum 37.

      Hefte 4.

      s.19-31.

      DOI: 10.3402/uniped.v37.23814

    • Søndenå, Kari; Solberg, Mariann

      (2013)

      Danningsfundert rettleiing – utvida tenking og kraftfulle refleksjonar. I: Pedagogisk veiledning.

      Gyldendal Akademisk.

      ISBN 978-82-05-44709-7.

      s.42-53.

    • Søndenå, Kari

      (2009)

      Absolutt veiledning : om ontologisk kvalitet og elastisk refleksjon. I: Veiledningskvalitet.

      Universitetsforlaget.

      ISBN 978-82-15-01374-9.

      s.17-29.

    • Brekke, Mary; Søndenå, Kari

      (2008)

      Teacher Education Didactics in the North - en introduksjon av hovedprosjekt og første fase. I: Ulikheter i erfart lærerliv - sett med nordiske studentøyne.

      Eureka forlag.

      ISBN 9788273891266.

    • Søndenå, Kari

      (2007)

      Reflektionen, dialogen och demokratiet. I: Handledning i pedagogiskt arbete.

      Studentlitteratur AB.

    • Søndenå, Kari

      (2007)

      Reflektion och handledning i lärarutbildningens praktik. I: Reflektion och praktik i läraryrket.

      Studentlitteratur AB.

    • Søndenå, Kari

      (2006)

      Teksten arbeider - om forsøket på å skrive levd - i levande live. I: Å begripe teksten - om grep og begrep i tekstanalyse.

      Cappelen Damm Høyskoleforlaget.

      ISBN 9788276346756.

    • Søndenå, Kari

      (2002)

      Doktorgrad i Göteborg.

      Barnehagefolk.

      ISSN 1500-6905.

      Volum 18.

      Hefte 2.

      s.19-21.

    • Søndenå, Kari

      (2002)

      Tradition and trancendence Nordic Journal of Teaching and Learning ... for Practitioners and Researchers.

      ?.

      Volum 12.

      Hefte 1.

      s.5-24.

    • Søndenå, Kari

      (2002)

      Ad paedagogum - didaktisk refleksjon som dialog mellom fortid og framtid.

      s.9-12.

    • Søndenå, Kari

      (1996)

      Veiledning i lærerutdanning? Alle kan jo det!.

      ?.

      Volum 3.

  • Bøker og kapitler
    • Eriksen, Heidi Lie; Gradovski, Mikhail

      (2024)

      Praksisveiledning i sosionomutdanningen. En kvalitativ studie av sosionomstudenters og praksisveilederes erfaringer og opplevelser med praksisveiledning. .

      ISBN 978-82-8439-211-0.

    • George, Elizabeth Onyedikachi

      (2020)

      ‘Voices’ of Professionals Working with Internally Displaced Children in Nigeria.

      Universitetet i Stavanger.

    • Bjørknes, Linda Elisabeth; Delås, Grethe Marit; Gradovski, Mikhail; Haaland, Joakim Jiri; Lone, Arvid; Paulsen, Erik; Søndenå, Kari

      (2018)

      Sosialpedagogikkens mangfold.

      Fagbokforlaget.

      ISBN 9788245023169.

    • Søndenå, Kari

      (2013)

      Danningens oppmerksomhet - om ansvar for vår felles verden. I: Til barnas beste : veier til omsorg og lek, læring og danning.

      Gyldendal Akademisk.

      ISBN 978-82-05-42555-2.

      s.172-196.

    • Brekke, Mary; Søndenå, Kari

      (2009)

      Veiledningskvalitet.

      Universitetsforlaget.

      ISBN 978-82-15-01374-9.

    • Brekke, Mary; Bjarnadottir, Ragnhildur; Nielsen, Pauli; Søndenå, Kari; Nielsen, Pauli

      (2008)

      Læreraliv sum nordurlendsk lesandi siggja tad.

      ISBN 9789991881805.

    • Søndenå, Kari

      (2004)

      Kraftfull refleksjon i lærarutdanninga.

      Abstrakt forlag.

      ISBN 8279350594.

    • Søndenå, Kari

      (2003)

      Tradition and transcendence - a consideration of the need for elvises and madonnas in higher education.

      ISBN 9513913805.

    • Søndenå, Kari

      (2002)

      Tradisjon og Transcendens - ein fenomenologisk studie av refleksjon i norsk førskulelærarutdanning.

      Göteborgs universitet. Acta Universitatis Gothoburgensis.

      ISBN 9173464279.

      Hefte 175.

    • Søndenå, Kari

      (2002)

      Ad paedagogum - didaktisk refleksjon som dialog mellom fortid og framtid.

    • Søndenå, Kari

      (1996)

      Ein gong førskulelærar- alltid førskulelærar?.

    • Lauvås, Per; Lycke, Kirsten Hofgaard; Handal, Gunnar; Søndenå, Kari; Øie, Anne

      (1991)

      Pedagogisk veiledning i barnehagen. Rapport om planlegging og avviklingen av Barne- og Familiedepartementets første kurs for kursledere..

  • Formidling
    • Moxnes, Anna Rigmor; Lafton, Tove; Søndenå, Kari

      (2022)

      Challenging the taken for granted in writing your extended summary.

      NAFOL Conference;

      2022-06-13 - 2022-06-15.

    • Vatne, Bente; Søndenå, Kari; Gradovski, Mikhail

      (2019)

      Staging subjectivity in bachelor thesis.

      Nordic Educational Research Organisation (NERA);

      2019-03-06 - 2019-03-08.

    • Vatne, Bente; Søndenå, Kari; Gradovski, Mikhail

      (2018)

      Students' professional agency in Early Childhood Teacher Education (ECTE)..

      28th EECERA Conference;

      2018-08-28 - 2018-08-31.

    • Gradovski, Mikhail; Søndenå, Kari; Lee, Anne

      (2017)

      A new approach to understanding quality in supervision.

      3rd International Conference on Development in Doctoral Education & Training;

      2017-04-03 - 2017-04-04.

    • Gradovski, Mikhail; Søndenå, Kari

      (2017)

      Analysis of Ethical Challenges in Supervision of PhD candidates using the Concept of Chronotope.

      The 16th International Bakhtin Conference: Bakhtin in the Post-Revolutionary Era.;

      2017-08-06 - 2017-08-10.

    • Gradovski, Mikhail; Søndenå, Kari; Lee, Anne

      (2017)

      Developing Doctoral Supervision: Evaluaring av Veilederutviklingskurset ved UiA, NORD, og UiS, og "Train the trainers" pilot ved UiS.

      Nasjonal forskerutdanningskonferanse 2017;

      2017-06-07 - 2017-06-08.

    • Gradovski, Mikhail; Søndenå, Kari

      (2015)

      Aesthetical object and meaning-making activity behind the creation of pre- and post-texts in the mentoring practice.

      25th EECERA;

      2015-09-07 - 2015-09-10.

    • Bjerkholt, Eva; Hjardemaal, Finn R.; Søndenå, Kari; Ødegård, Elin; Jordell, Karl Øyvind

      (2013)

      How to understand the phenomenon of a common metaphore for two different fields as supervision and life word research interview.

      NFPF-NERA Conference 2013;

      2013-03-06 - 2013-03-09.

    • Søndenå, Kari; Kimerud, Anne Torill; Jørgensen, Åse Elisabeth; Vala, Heidi Østland; Hansen, Wibekke

      (2012)

      Rousseau med mål og mening 300 år etter - Er historien bare til pynt?.

      FoU i praksis 2012, Praksisretta FoU i lærerutdanning;

      2012-04-23 - 2012-04-24.

    • Søndenå, Kari

      (2011)

      Rom for danning?.

      Høgskolen i Oslo;

      2011-01-19.

    • Allern, Marit; Søndenå, Kari

      (2010)

      Quality Enhancement in University Teaching as Means of Curricula Reforms?.

      7th ISSoTL Conference;

      2010-10-19 - 2010-10-22.

    • Østerhaug, Reidar S.; Søndenå, Kari

      (2010)

      Social Pedagogy - a core subject through Bachelor, Master and PhD studies at the University of Stavanger, Norway.

      CUSP International network meeting;

      2010-11-25 - 2010-11-26.

    • Søndenå, Kari

      (2010)

      Subjektskaping.

      Vi skaper framtida;

      2010-02-11 - 2010-02-12.

    • Søndenå, Kari

      (2010)

      Det profesjonelle objekt i sosialpedagogikken, profesjon og faglig utvikling.

      Forsa konferansen 2010: Det sosiale i sosialt arbeid;

      2010-09-30 - 2010-10-01.

    • Søndenå, Kari

      (2010)

      Go visiting Hannah Arendt.

      Cusp International network Meeting;

      2010-05-19 - 2010-05-20.

    • Østerhaug, Reidar S.; Søndenå, Kari

      (2010)

      Social Pedagogy - a core subject through bachelor, master and PhD studies at the University of Stavanger, Norway.

      Cusp International Network meeting;

      2010-11-25 - 2010-11-26.

    • Søndenå, Kari

      (2010)

      Ethics and Democracy in Professional Work.

      utenTitteltekst;

      2010-11-10 - 2010-11-11.

    • Søndenå, Kari

      (2010)

      Refleksjon og skriving.

      utenTitteltekst;

      2010-06-24 - 2010-07-03.

    • Søndenå, Kari

      (2010)

      Reflection in professional work.

      Intensive programme, Univ. of Wales, Univ. of Vilnius and Univ. of Stavanger;

      2010-06-19 - 2010-07-03.

    • Søndenå, Kari; allern, marit

      (2010)

      Quality enchanchement in University teaching as means of curricula reforms?.

      ISSOTEL 10: Global theories and local practices: insitutional, disciplinary and cultural variations;

      2010-10-19 - 2010-10-22.

    • Worum, Kirsten Sivertsen; Søndenå, Kari

      (2009)

      Dialog om refleksjon i veiledning.

      Når starten er god ...Veiledning av nyutdannede lærere i barnehage, grunnskole og videregående opplæring 2009;

      2009-11-02 - 2009-11-03.

    • Søndenå, Kari

      (2006)

      I Sokrates sine fotespor - filosofering med barn.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Søndenå, Kari

      (2006)

      Kollektiv refleksjon. Om "skravl" som grunnlag for demokratisk personalsamarbeid.

      Barnehagefolk.

      ISSN 1500-6905.

      Hefte 1.

    • Søndenå, Kari

      (2005)

      mentorverksemd.

      utenTitteltekst;

      2005-11-12.

    • Søndenå, Kari

      (2004)

      FN-konvensjonens barnerettigheter sett utifrå eit dobbeltperspektiv på barn.

      Doktorgradsseminar i pedagogikk, FN-konvensjonens barnerettigheter;

      2004-11-15 - 2004-11-17.

    • Søndenå, Kari

      (2004)

      Learning minus Lived Body - Some one and Some Thing at Risk.

      i etikkens motlys;

      2004-06-17 - 2004-06-24.

    • Søndenå, Kari

      (2004)

      Educational nausea and didactic immanence in teacher education.

      Etikk og antikk - veiledning i et etisk og historisk perspektiv;

      2004-08-26 - 2004-09-02.

    • Søndenå, Kari

      (2004)

      Fn-konvensjonens barnerettigheter sett utifrå eit dobbeltperspektiv på barn.

      Universitetet i Tromsø, doktorgradskurs om barnerettigheter;

      2004-10-15 - 2004-10-17.

    • Søndenå, Kari

      (2002)

      Kunnskapens tre og UiS.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Søndenå, Kari

      (2002)

      Kompleksiteten i kjønn i utdanning og yrke.

      Universitetet i Stavanger.

    • Søndenå, Kari

      (1999)

      Refleksofi i førskulelærarutdanninga - forskjellige refleksjonsoppfatningar sine ulike konsekvensar.

      Konferanse for lærere i pedagogisk teori og praksis;

    • Søndenå, Kari

      (1998)

      Foredrag på konferanser i mai/september.

      Konferanse;

      1996-11-30 - .

    • Søndenå, Kari

      (1998)

      Deltagelse i paneldebatt om pedagogisk veiledning.

      Konferanse;

      1996-11-30 - .

    • Søndenå, Kari

      (1996)

      Bokanmeldelse: "Den Integrerende Baggrund. Kompleksitet og integrasjon i pedagogisk arbejde med børn." av Daniella Ceccher.

      Pedagogisk Bokorm.

      ISSN 0800-2681.

    • Søndenå, Kari

      (1996)

      Bokanmeldelse:"Mangfoldets pedagogiske muligheter: en metode for utvikling av barns evne til å forstå omverdenen" av Elisabet Doverborg og Ingrid Pramling.

      Pedagogisk Bokorm.

      ISSN 0800-2681.

    • Søndenå, Kari

      (1996)

      Samtale med utgangspunkt i situasjonen som nytilflytta hjemmeværende småbarnsmor på Svalbard.

  • Kunstnerisk produksjon
  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway