-
Mossige, Margunn;
Strand, Olaug
(2021)
Akademisk lesing og skriving– eit samarbeidsprosjekt mellom Lundeneset vgs. og Lesesenteret ved UiS H2021-V2022.
-
-
Mossige, Margunn
(2021)
Vurdering for og som læring.
-
-
Mossige, Margunn;
Rønneberg, Vibeke;
Uppstad, Per Henning
(2021)
Skal teknologien styre? Eit kritisk blikk på skrivestøtte for elevar med dysleksi..
Bedre Skole
ISSN 0802-183X.
Hefte 1.
s.43-47.
-
-
Mossige, Margunn;
van Schaik, Fiona
(2021)
Hvordan få til profesjonsfaglig utvikling?.
-
-
Mossige, Margunn
(2020)
Valgfrihet og lokale tilpasninger sikret relevans. Om bruk av Språkløyper i videregående skole..
Skolelederen
ISSN 0802-2062.
Hefte 2.
s.16-17.
-
-
Mossige, Margunn;
Berge, Ingeborg Margrete
(2020)
"Fagfornyelsen selvregulering og strategisk læring".
-
-
Mossige, Margunn
(2020)
Elever på studieforberedende liker å lære å lese.
-
-
Mossige, Margunn
(2020)
Text performers: ein studie av opplæring i bruk av skriveteknologi for elevar med store skrivevanskar.
-
-
Mossige, Margunn;
Refvik, Linda
(2019)
Språkløyper - strategi for kompetanseutvikling.
Viden om Literacy
ISSN 2246-6517.
Hefte 26.
s.108-113.
-
-
Mossige, Margunn
(2019)
Å lære ord og begreper.
-
-
Svendsen, Helle Bundgaard;
Mossige, Margunn;
Refvik, Linda
(2019)
Innføring av lese- og skriveteknologi i et inkluderingsperspektiv.
-
-
Mossige, Margunn
(2019)
Fra elev til student.
-
-
Mossige, Margunn
(2019)
Skriveundervisning med fokus på prosess.
-
-
Mossige, Margunn
(2019)
Språkløyper - en ressurs for kollektiv læring.
-
-
Mossige, Margunn;
Berge, Ingeborg Margrete
(2019)
Å lære fag er å lære ord og begreper .
-
-
Mossige, Margunn
(2019)
Lesing & skriving & fagfornyelsen.
-
-
Mossige, Margunn;
Rongved, Elisabeth
(2018)
Hva snakker vi om når vi snakker om digitalisering i skolen?.
-
-
Birkedal, Inga Kjerstin;
Billington, Mary Genevieve;
Fuglestad, Unni ;
Hoem, Toril Frafjord;
Mossige, Margunn
(2017)
Modeller og Modaliteter; muligheter og utfordringer ved utforming av nettbasert kompetanseutvikling.
-
-
Mossige, Margunn
(2017)
Å arbeide med det vanskelege naturfagspråket.
Naturfag
ISSN 1504-4564.
Hefte 2.
s.24-26.
-
-
Mossige, Margunn;
Wagner, Åse Kari H.;
Uppstad, Per Henning;
Skaftun, Atle
(2017)
Hvordan kan en ekstra lærerressurs bidra til å skape økte læringsmuligheter i lesing og skriving for mangfoldet av elever?.
-
-
Mossige, Margunn;
Gilje, Trine Mathiesen
(2017)
Fravær og frafall, høna og egget.
Stavanger Aftenblad
ISSN 0804-8991.
-
-
Mossige, Margunn
(2017)
Kan vi bli bedre enn Finland?.
-
-
Gilje, Trine Mathiesen;
Mossige, Margunn
(2017)
Ulik undervisning er likebehandling.
Utdanning
ISSN 1502-9778.
Hefte 9.
-
-
Mossige, Margunn
(2016)
Innledning.
I: Utprøving av Språkløyper - Intern rapport på Lesesenteret.
s.3-7.
-
-
Mossige, Margunn
(2016)
Å ta i bruk Språkløyper i kommunen.
-
-
Mossige, Margunn
(2016)
Hva er Språkløyper?.
-
-
Mossige, Margunn
(2016)
Underveisvurdering av Språkløyper.
-
-
Mossige, Margunn
(2016)
Språkløyper.
-
-
Mossige, Margunn
(2016)
5 grunner til at videregående skoler bør delta i Språkløyper.
-
-
Mossige, Margunn
(2016)
Faglærarar har også ansvar for leseopplæringa i vidaregåande skole.
-
-
Mossige, Margunn;
Wagner, Åse Kari H.
(2015)
Språkløyper: Et helhetlig løft for språk, lesing og skriving 2016 - 2019.
-
-
Mossige, Margunn;
Berge, Ingeborg Margrete
(2015)
FYR for lærerutdannere.
-
-
Mossige, Margunn;
Scarbocci, Paolo Haaland
(2015)
Lesing og selvregulering i tverrfaglig prosjektarbeid i Medier og kommunikasjon.
-
-
Mossige, Margunn
(2015)
Læring og selvregulering - lærere og elever i samspill.
-
-
Mossige, Margunn;
Berge, Ingeborg Margrete
(2015)
Lesing mot skriftlig eksamen i norsk Vg3.
-
-
Mossige, Margunn
(2015)
Fagovergripende og fagspesifikk lesing.
-
-
Mossige, Margunn
(2015)
Jakten på den selvregulerte elev.
-
-
Rønneberg, Vibeke;
Torrance, Mark;
Johansson, Christer;
Mossige, Margunn;
Oxborough, Gunn Helen Ofstad;
Uppstad, Per Henning
(2014)
The Need to Read.
-
-
Mossige, Margunn;
Skjæveland, Kristine Gilje;
Berge, Ingeborg Margrete
(2014)
Bedre tekstkompetanse i vgo – hvordan og hvorfor? Systematisk arbeid med tekst ved hjelp av eksempler fra praksis..
-
-
Mossige, Margunn
(2014)
Selvregulering - en utfordring både for lærer og elev i større selvstendige arbeider. Fra et tverrfaglig prosjekt om propaganda i Vg3 medier og kommunikasjon..
-
-
Mossige, Margunn;
Rønneberg, Vibeke;
Torrance, Mark;
Johansson, Christer;
Uppstad, Per Henning
(2014)
Struggling with writing; The impact of dyslexia and other language based disorders on writing and composing text. Towards a technological writing aid designed along the needs/cognitive profile of the dyslexic student.
-
-
Rønneberg, Vibeke;
Mossige, Margunn;
Johansson, Christer;
Torrance, Mark;
Uppstad, Per Henning
(2014)
Dyslexic students writing with and without visual feedback.
-
-
Mossige, Margunn
(2013)
Frå literacy til vurdering.
-
-
Mossige, Margunn
(2013)
Lesing på eksamen - og før eksamen i norsk i videregående.
-
-
Mossige, Margunn;
Kværnes, Siri Marte
(2013)
Målrettet lesing.
-
-
Mossige, Margunn
(2013)
Med tanke på eksamen - strategier for lesing og skriving i norsk i videregående skole.
-
-
Mossige, Margunn
(2013)
Skrivetrapp for underveisvurdering.
-
-
Mossige, Margunn;
Berge, Ingeborg Margrete
(2013)
Lesestrategier for å bli en bedre leser - også på eksamen.
-
-
Mossige, Margunn
(2013)
Ny GIV i overordna perspektiv.
-
-
Mossige, Margunn
(2013)
Blir det Ny GIV og FYR?.
-
-
Mossige, Margunn
(2013)
Kort om god respons/ underveisvurdering av elevtekster.
-
-
Rønneberg, Vibeke;
Mossige, Margunn;
Uppstad, Per Henning;
Johansson, Christer;
Torrance, Mark
(2013)
Writing Fluency - can "blind" writing enhance writing fluency for dyslectic writers?.
-
-
Mossige, Margunn;
Rønneberg, Vibeke;
Uppstad, Per Henning
(2013)
Writing fluency: Which strategies for writing fluency do dyslexic young adults report under different conditions?.
-
-
Rønneberg, Vibeke;
Gourvennec, Aslaug Fodstad;
Husebø, Dag;
Mossige, Margunn;
Uppstad, Per Henning;
Staurseth, Hanne Egenæs
(2013)
Faglig lesing - lesing i fagene.
-
-
Natvik, Miriam Emilie Garvik;
Mossige, Margunn
(2012)
Inferenstrening. Å lære å konstruere samanheng i ein tekst.
Bedre Skole
ISSN 0802-183X.
Hefte 2.
s.66-69.
-
-
Mossige, Margunn
(2012)
Lesestrategier i praksis og teori.
-
-
Mossige, Margunn
(2012)
Prinsipper for god undervisning som bør gjenspeiles i lærngsressursene: Elevmateriell og veiledningsmateriell.
-
-
Skjæveland, Kristine Gilje;
Mossige, Margunn
(2012)
Læringsstrategier i flere fag. Praktiske eksempler for ungdomstrinnet og videregående skole.
-
-
Mossige, Margunn
(2012)
Skrivetrappa - et verktøy for lærerens vurdering på ungdomstrinnet.
-
-
Mossige, Margunn
(2011)
Lesenavigasjon.
-
-
Mossige, Margunn
(2011)
Hvordan hjelpe svake lesere?.
-
-
Mossige, Margunn
(2011)
Hva vil det si å lese, og hva gjør vi når vi forstår?.
-
-
Mossige, Margunn
(2011)
Skrivetrappa. Et elevhefte som lærer og elev bruker sammen ved underveisvurdering av skriving.
ISBN 978-82-7649-069-5.
-
-
Mossige, Margunn
(2011)
Lesing og leseutfordringer på ungdomstrinnet og i videregående skole.
-
-
Mossige, Margunn
(2011)
Lesing i alle fag med tolking av kartleggingsprøvar for 11. trinn.
-
-
Mossige, Margunn
(2011)
Læringsstrategier - for voksne.
-
-
Mossige, Margunn
(2011)
Tekst - for voksne som strever med lesing.
-
-
Mossige, Margunn
(2011)
Lesing og literacy - teori og didaktikk.
-
-
Mossige, Margunn
(2011)
Læringsstrategier. Hva ligger bak? Hvorfor er de effektive?.
-
-
Mossige, Margunn
(2011)
Yrkesliv og lesing.
-
-
Mossige, Margunn;
Heber, Ellen
(2011)
Kartlegging i lesing på 11. trinn - og hva så?.
-
-
Mossige, Margunn;
Skjæveland, Kristine Gilje
(2011)
Lesing og læringsstrategier.
-
-
Mossige, Margunn
(2011)
Skrivetrappa.
-
-
Mossige, Margunn
(2011)
Lesestrategiar i praksis og teori.
-
-
Mossige, Margunn
(2011)
Lese- og skrivevansker.
-
-
Mossige, Margunn
(2011)
Skrivetrappa. Eit elevhefte som lærar og elev brukar saman ved undervegsvurdering av skriving.
ISBN 978-82-7649-070-1.
-
-
Mossige, Margunn
(2010)
Når lesinga blir ekstra vanskelig - tiltak og kompensatoriske hjelpemidler.
-
-
Mossige, Margunn
(2010)
Fagbok i bruk.
-
-
Mossige, Margunn
(2010)
Lese- og skrivevansker hos voksne. Teori og praktiske undervisningsopplegg.
-
-
Mossige, Margunn;
Gjestsen, Åse Kathrine Berge
(2010)
Fagbok i bruk - del 2.
-
-
Mossige, Margunn
(2010)
Hva lærere i alle fag i videregående skole bør vite om lesing.
-
-
Mossige, Margunn
(2010)
Lesing er.... grunnleggende ferdighet.
-
-
Mossige, Margunn;
Christersson, Cesilie Helberg
(2010)
Kan vi gi elever på femte trinn læreboka og be dem lese den på egenhånd?.
Spesialpedagogikk
ISSN 0332-8457.
Hefte 4.
s.58-63.
-
-
Mossige, Margunn
(2010)
Hva lærere i alle fag i videregående skole bør vite om lesing.
-
-
Mossige, Margunn;
Gjestsen, Åse Kathrine Berge
(2010)
Fagbok i bruk.
-
-
Mossige, Margunn
(2009)
Lesestrategier for eldre elever.
-
-
Mossige, Margunn
(2009)
Tekstanalyse som grunnlag for veiledning i skriving hos eldre elever og voksne med skrivevansker.
Spesialpedagogikk
ISSN 0332-8457.
Hefte 6.
s.32-41.
-
-
Mangen, Anne;
Mossige, Margunn
(2009)
Hva skal vi med læreboka?.
Stavanger Aftenblad
ISSN 0804-8991.
-