Publikasjoner
  • Vitenskapelige publikasjoner
  • Bøker og kapitler
    • Fidjeland, Andreas Østbø

      (2022)

      Essays on the Economics of Education: Policies for Academic Transitions.

      Universitetet i Stavanger.

    • Rege, Mari; Telle, Kjetil Elias; Staksrud, Elisabeth; Neeraas, Inger Lise; Osberg, Jens Andresen; Vigerust, Elisabeth; Kjærstad, Håvard; Njøs, Elisabeth

      (2022)

      Juridiske og etiske problemstillinger knyttet til innsamling, tilgjengeliggjøring, deling og bruk av data, samt bruk av randomiserte forsøk, i kriser.

    • Thijssen, Maximiliaan Willem Pierre

      (2022)

      Human Capital Production in Childhood: Essays on the Economics of Education.

      Universitetet i Stavanger.

      ISBN 9788284390864.

    • Tharaldsen, Kjersti Balle; Bru, Lars Edvin; Vestad, Lene; Grini, Nina; Vangsnes, Elin Nesvoll; Auestad, May Linn; Ogden, Terje; Ertesvåg, Sigrun K.; Roland, Pål; Stallard, Paul Nigel; Rege, Mari

      (2021)

      ROBUST. Undervisning i sosial og emosjonell kompetanse på ungdomstrinnet.

      GAN forlag.

      ISBN 978-82-492-2133-2.

    • Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd; Rege, Mari

      (2020)

      Legebaseret læring: et forskningsbaseret førskoleoplæg.

      ISBN 9788723541338.

    • Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd; Rege, Mari

      (2019)

      Lekbaserat Lärande.

      ISBN 9789178230594.

    • Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd; Rege, Mari

      (2018)

      Lekbasert læring - et forskningsbasert førskoleopplegg fra Agderprosjektet.

      ISBN 978-82-492-1963-6.

    • Gjedrem, William Gilje

      (2016)

      Feedback and Performance Experiments in Behavioral Economics.

      Hefte 321.

    • Størksen, Ingunn; Ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd; Rege, Mari

      (2016)

      Lekbasert læring i barnehagen - Et forskningsbasert førskoleopplegg fra Agderprosjektet.

      ISBN 9788249218523.

    • Rege, Mari; Mogstad, Magne

      (2013)

      Barnehagens betydning for vanskeligstilte barn.

  • Formidling
    • Solheim, Oddny Judith; Rege, Mari; Haaland, Venke Furre

      (2022)

      Two Teachers: Complementary effects of increased teacher-student ratio and teacher professional development.

      Earli SIG 14 bi-annual conference on Learning & Professional Development;

      2022-08-17 - 2022-08-19.

    • Haaland, Venke Furre; Rege, Mari; Solheim, Oddny Judith

      (2022)

      Two Teachers: A Field Experiment Investigating Complementarities between Teacher-Student Ratio and Professional Development.

      Educational Resources and Student Performance;

      2022-08-22 - 2022-08-23.

    • Solheim, Oddny Judith; Rege, Mari

      (2022)

      Interdisciplinary research collaborations – possibilities and challenges.

      Researcher Breakfast;

      2022-10-06.

    • Fidjeland, Andreas; Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Caroline Foldøy

      (2022)

      Reducing the Gender Gap in Early Learning: Evidence from a Field Experiment in Norwegian Preschools.

      EALE confernce;

      2022-09-08 - 2022-09-10.

    • Rege, Mari

      (2022)

      Kronikk: Slik kan vi lukke gapet mellom gutter og jenter før skolestart.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari; Telle, Kjetil Elias; Staksrud, Elisabeth; Vigerust, Elisabeth; Osberg, Jens Andresen; Neeraas, Inger Lise; Kjærstad, Håvard; Njøs, Elisabeth

      (2022)

      Kriseberedskap krever en datadrevet forvaltning i normaltid.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2022)

      Kjære SoMe på nettet der, hvem er vakrest i feeden her?.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2022)

      Kronikk: Vi tester ikke for mye i norsk skole, men for dårlig.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Thijssen, Maximiliaan Willem Pierre; Rege, Mari; Solli, Ingeborg Caroline Foldøy; Størksen, Ingunn

      (2022)

      Cross-Productivities of Executive Functions.

      44nd Meeting of the Norwegian Association of Economists;

      2022-10-25 - 2022-10-26.

    • Rege, Mari; Haeckl, Simone

      (2022)

      Støttende lederskap.

      Ledersamling i Lyse;

      2022-06-09 - .

    • Haeckl, Simone ; Rege, Mari

      (2022)

      Effects of Supportive Leadership Behaviors on Worker Satisfaction, Engagement and Performance: An Experimental Field Investigation.

      University of Bergen Department Seminar;

      2022-11-11.

    • Haeckl, Simone ; Rege, Mari

      (2022)

      Effects of Supportive Leadership Behaviors on Worker Satisfaction, Engagement and Performance: An Experimental Field Investigation.

      Field Days;

      2022-10-20 - 2022-10-21.

    • Rege, Mari; Haeckl, Simone

      (2022)

      Effects of Supportive Leadership Behaviors on Worker Satisfaction, Engagement and Performance: An Experimental Field InvestigationRediger.

      Pillars Conferencs: Education, Skills, and Worker Retraining;

      2022-02-17 - 2022-02-18.

    • Rege, Mari; Haeckl, Simone

      (2022)

      Effects of Supportive Leadership Behaviors on Worker Satisfaction, Engagement and Performance: An Experimental Field InvestigationRediger.

      FAIR Midway conference;

      2022-06-22 - 2022-06-23.

    • Rege, Mari; Thijssen, Maximiliaan Willem Pierre; Solli, Ingeborg Caroline Foldøy; Størksen, Ingunn

      (2022)

      Cross-Productivities of Executive Functions .

      CESIfo Economics of Education Conference;

      2022-05-20 - 2022-05-21.

    • Rege, Mari; Thijssen, Maximiliaan Willem Pierre; Solli, Ingeborg Caroline Foldøy; Størksen, Ingunn

      (2022)

      What Matters in Preschool? New Findings .

      2022 Rohit and Harvanit Kumar Conference on the Economics of Early Childhood Education;

      2022-02-24 - 2022-02-25.

    • Haeckl, Simone ; Rege, Mari

      (2022)

      Effects of Supportive Leadership Behaviors on Worker Satisfaction, Engagement and Performance: An Experimental Field Investigation.

      6th Stavanger Behavioral Economics and Finance Workshop ;

      2022-08-25 - 2022-08-26.

    • Häckl-Schermer, Simone Valerie; Rege, Mari

      (2022)

      Effects of Supportive Leadership Behaviors on Employee Satisfaction, Engagement and Performance: An Experimental Field Investigation.

      MOB Research Seminar;

      2022-04-20.

    • Haeckl, Simone ; Rege, Mari

      (2022)

      Effects of Supportive Leadership Behaviors on Worker Satisfaction, Engagement and Performance: An Experimental Field Investigation.

      SOLE Conference;

      2022-05-06 - 2022-05-07.

    • Haeckl, Simone ; Rege, Mari

      (2022)

      Effects of Supportive Leadership Behaviors on Worker Satisfaction, Engagement and Performance: An Experimental Field Investigation.

      Advances with Field Experiments Conference;

      2022-06-08 - 2022-06-09.

    • Rege, Mari

      (2022)

      The increasing importance of socioemotional skills and the role of arts education.

      Art is Doing;

      2022-10-27 - .

    • Thijssen, Maximiliaan Willem Pierre; Rege, Mari; Solli, Ingeborg Caroline Foldøy; Størksen, Ingunn

      (2022)

      Cross-Productivities of Executive Functions.

      44nd Meeting of the Norwegian Association of Economists;

      2022-10-25 - 2022-10-26.

    • Rege, Mari

      (2022)

      Kvinner som ikke ønsker å bli toppledere – ennå.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2022)

      Familiegapet i sosial og emosjonell kompetanse.

      Møte i Ekspertgruppen for barn i fattige familier;

      2022-10-01 - .

    • Rege, Mari

      (2022)

      Folkehelse og livsmestering.

      Storsamling Jærskolen;

      2022-03-14 - .

    • Rege, Mari

      (2022)

      Kompetanse for omstilling.

      NAV Rogaland Storsamling;

      2022-09-30 - .

    • Rege, Mari

      (2022)

      Kompetanse for omstilling og tilhørighet.

      Lærersamling;

      2022-03-08 - .

    • Rege, Mari

      (2022)

      Omstillingskompetanse .

      Møte i Kompetansebehovsutvalget;

      2022-09-27.

    • Rege, Mari

      (2022)

      Kronikk: Prestasjonsgapet vokser ­– også i Norge.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2022)

      Sosial og emosjonell læring i skolen som forebyggende tiltak.

      Folkehelsekonferansen 2022;

      2022-10-18 - .

    • Størksen, Ingunn; Rege, Mari

      (2022)

      Informasjonsmøte om SELMA.

      Møte med pedagogiske ledere og styrere;

      2022-12-08.

    • Duncan, Greg; Kalil, Ariel; Mogstad, Magne; Rege, Mari

      (2022)

      Investing in Early Childhood Development in Preschool and at Home.

      NBER Working Paper Series.

      ISSN 0898-2937.

      Hefte 29985.

      DOI: 10.3386/w29985

    • Størksen, Ingunn; Rege, Mari; Ertesvåg, Sigrun K.

      (2021)

      Derfor er implementeringsteori viktig i utdanningsforskning.
    • Størksen, Ingunn; Rege, Mari

      (2021)

      Interdisciplinary collaboration in the Agder project i symposiumet Interdisciplinary collaborations to improve early learning via evidence-based preschool curricula.

      19th Biennal EARLI Conference on Research on Learning and Instruction ;

      2021-08-24 - 2021-08-28.

    • Rege, Mari

      (2021)

      Kronikk: Lotteri på ramme alvor i norsk skole.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2021)

      Kronikk: Det er på høy tid å snu den negative spiralen for mange unge.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2021)

      Kronikk: Erfaring blir stadig mer lønnsomt i arbeidsmarkedet.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2021)

      Kronikk: Ekspertgruppe anbefaler skoleutvikling i blinde.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2021)

      Kronikk: Stengte grenser for sesongarbeidere koster samfunnet dyrt.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2021)

      Promoting Child Development in a Universal Preschool System: A Field Experiment .

      Guest lecture in PhD Course;

      2021-11-08.

    • Fidjeland, Andreas Østbø; Rege, Mari; Solli, Ingeborg Caroline Foldøy; Størksen, Ingunn

      (2021)

      Reducing the Gender Gap in Early Learning: Evidence from a Field Experiment in Norwegian Preschools.

      AEFP Conference;

      2021-03-17 - 2021-03-19.

    • Fidjeland, Andreas Østbø; Rege, Mari; Solli, Ingeborg Caroline Foldøy; Størksen, Ingunn

      (2021)

      Reducing the Gender Gap in Early Learning: Evidence From a Field Experiment in Norwegian Preschools.

      Forskermøtet;

      2021-01-07 - 2021-01-08.

    • Rege, Mari; Ertesvåg, Sigrun K.; Haeckl, Simone

      (2021)

      RCT in Social Science.

      Seminar at the Network for Welfare Research;

      2021-11-10.

    • Rege, Mari

      (2021)

      Lav lærerlønn kan koste samfunnet dyrt.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2020)

      Kronikk: Det er tid for livsmestring i norsk skole.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2020)

      Kronikk: For mange unge kan pandemien være starten på et utenforskap som varer livet ut.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2020)

      Kronikk: Koronaledige må benytte muligheten til å lære mer.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2020)

      Kronikk: Dybdelæring og livsmestring i blinde.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2020)

      Kronikk: Slipp til private aktører som vil hjelpe ungdom som står utenfor arbeid.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2020)

      Kronikk: Estetiske fag gir barn viktig kompetanse for fremtiden.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2020)

      Den kollektive erfaringen vi får med frykt og usikkerhet nå, kan mobilisere.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Thijssen, Maximiliaan Willem Pierre; Rege, Mari; Solheim, Oddny Judith

      (2020)

      Teacher Relationship Skills and Student Learning.

      European Economic Association Congress;

      2020-08-24 - 2020-08-27.

    • Rege, Mari

      (2020)

      Mindsets, Challenge-Seeking and Advanced Course-Taking.

      OECD GROWTH MINDSET ONLINE WORKSHOP;

      2020-09-03 - 2020-09-08.

    • Thijssen, Maximiliaan Willem Pierre; Rege, Mari; Solheim, Oddny Judith

      (2020)

      Teacher Quality: Emotional Support and Classroom Climate.

      42nd Annual Meeting of the Norwegian Association of Economists;

      2020-01-06 - 2020-01-07.

    • Størksen, Ingunn; Rege, Mari

      (2019)

      Ny forskning: Læring i barnehagene gir bedre skolebarn.

    • Rege, Mari; Størksen, Ingunn

      (2019)

      Utdanningsforbundet lider av kunnskapsallergi.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Størksen, Ingunn; Rege, Mari

      (2019)

      Vil ha mer læring i barnehagen.

    • Størksen, Ingunn; Rege, Mari

      (2019)

      Barn lærer best gjennom lek.

      Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).

      ISSN 0804-3116.

    • Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Caroline Foldøy; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; ten Braak, Dieuwer; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Breive, Svanhild; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd

      (2019)

      Promoting Child Development in a Universal Preschool System: A Field Experiment.

      CESifo Working Papers.

      ISSN 1617-9595.

      Hefte 7775.

      s.1-41.

    • Rege, Mari; Hjellbrekke, Johannes

      (2019)

      "Hvis det sosiale er viktigst - hvem vinner?".

      Kåkånomics;

      2019-10-23 - 2019-10-26.

    • Bettinger, Eric Perry; Ludvigsen, Sten Runar; Rege, Mari; Solli, Ingeborg Caroline Foldøy; Yeager, David S.

      (2019)

      Increasing Perseverance in Math: Evidence from a Field Experiment in Norway.

      Presentation at Stanford U, SCANCOR.;

      2019-05-14.

    • Bettinger, Eric Perry; Ludvigsen, Sten Runar; Rege, Mari; Solli, Ingeborg Caroline Foldøy; Yeager, David S.

      (2019)

      Increasing Perseverance in Math: Evidence from a Field Experiment in Norway*.

      Presentation at US Department of Education. Technical Working Group on Behavioral Interventions. ;

      2019-07-25.

    • Tharaldsen, Kjersti Balle; Bru, Lars Edvin; Rege, Mari; Sandvold, Hilde Ness

      (2019)

      ROBUST - et undervisningsopplegg med formål å øke ungdomsskolelevers sosiale og emosjonelle kompetanse.

      Forankringsmøte;

      2019-08-19.

    • Størksen, Ingunn; Rege, Mari

      (2019)

      Viktige verdidebatter i barnehagen.

      Adresseavisen.

      ISSN 0805-3804.

    • Rege, Mari

      (2018)

      Lansering av "Lekbasert læring - et forskningsbasert førskoleopplegg for Agderprosjektet".

    • Rege, Mari

      (2018)

      Virketrang.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2018)

      Det er noe med Osloskolen.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari; Auestad, May Linn

      (2018)

      Intervensjon om lærende tankesett - Få lærerne med på laget.

      Seminar for lærere i videregående skole;

      2018-09-25 - .

    • Rege, Mari; Størksen, Ingunn

      (2018)

      Statusrapport for Agderprosjektet og Lekbasert læring.

      Møte i Fylkesutvalget i Vest-Agder;

      2018-09-04 - .

    • Bettinger, Eric Perry; Rege, Mari; Auestad, May Linn

      (2018)

      Impact of Teachers’ Mindset on Students’ Outcomes.

      Conference Stavanger UiS;

      2018-03-07 - 2018-03-08.

    • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy; Yeager, David; Bettinger, Eric Perry; Ludvigsen, Sten Runar

      (2018)

      Shaping student’s beliefs in their abilities to learn: Evidence from a large scale field experiment in Norway.

      EALE Conference 2018;

      2018-09-13 - 2018-09-15.

    • Bettinger, Eric Perry; Ludvigsen, Sten Runar; Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy; Yeager, David S.

      (2018)

      Increasing Perseverance in Math: Evidence from a Field Experiment in Norway.

      Conference in Moscow;

      2018-04-11.

    • Rege, Mari

      (2018)

      Kompetanse for omstilling.

      Utdanningssektorens felles skolestart for alle ansatte i videregående opplæring i Vestfold;

      2018-08-16 - .

    • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy; Yeager, David S.; Bettinger, Eric Perry; Ludvigsen, Sten Runar

      (2018)

      Shaping student’s beliefs in their abilities to learn: Evidence from a large scale field experiment in Norway.

      Workshop on Psychology and Education;

      2018-03-08 - .

    • Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Foldøy; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd

      (2018)

      Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State .

      Seminar på SOFI;

      2018-02-01 - .

    • Bettinger, Eric Perry; Ludvigsen, Sten Runar; Rege, Mari; Solli, Ingeborg Caroline Foldøy; Yeager, David S.

      (2018)

      Increasing Perseverance in Math: Evidence from a Field Experiment in Norway.

      Presentation in Sao Paulo at Society of Brazilian Economists;

      2018-12-10.

    • Størksen, Ingunn; Rege, Mari

      (2018)

      Agderprosjektet passer for både barnehage og første klasse.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

      Volum 126.

      s.36-36.

    • Størksen, Ingunn; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rege, Mari

      (2018)

      Går ikke i barnehage for å bli flinke.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

      Volum 126.

      s.26-26.

    • Størksen, Ingunn; Rege, Mari

      (2018)

      Mål: Et bedre læringsgrunnlag før skolestart.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

      Volum 126.

      s.30-30.

    • Størksen, Ingunn; Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy; Votruba, Mark E

      (2018)

      Barnehagen som pedagogisk virksomhet. Får femåringer samme muligheter på tvers av barnehager. Resultater fra Agderprosjektet..

      Utdanningskonferanse UiS 2018;

      2018-02-07.

    • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy; Yeager, David S.; Bettinger, Eric Perry; Ludvigsen, Sten Runar

      (2018)

      Shaping student’s beliefs in their abilities to learn: Evidence from a large scale field experiment in Norway.

      HH UiS Workshop on Motivation and Incentives;

      2018-06-11 - 2018-06-12.

    • Solli, Ingeborg Foldøy; Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Votruba, Mark E

      (2018)

      Variation in Center Quality in a Universal Publicly Subsidized and Regulated Childcare System.

      EALE 2018;

      2018-09-13 - 2018-09-15.

    • Rege, Mari

      (2018)

      Kompetanse for omstilling.

      Konferanse for rådgivere i Oslo;

      2018-05-30 - .

    • Rege, Mari; Størksen, Ingunn

      (2018)

      Tidleg innsats i barnehagen – Gjør vi nok i Norge?.

      PPT konferanse Hordaland;

      2018-04-03 - .

    • Rege, Mari; Yeager, David S.; Ludvigsen, Sten Runar

      (2018)

      Hvordan utvikle en skole som fostrer lærende tankesett?.

      Rektorsamling for alle rektorer i vgs i Rogaland og Akershus;

      2018-03-05 - .

    • Solli, Ingeborg Foldøy; Rege, Mari; Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Hundeland, Per Sigurd; Erfjord, Ingvald; Carlsen, Martin; Kalil, Ariel; McClelland, Megan

      (2018)

      Effects of Childcare Quality on School Readiness Skills in a Generous Welfare State.

      Kvantitativt Forum;

      2018-03-21.

    • Rege, Mari

      (2018)

      Bort fra fristelse.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2018)

      Læringsglede.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2018)

      Undergraver velferdsstaten.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari; Auestad, May Linn

      (2018)

      Intervensjon om lærende tankesett - Få lærerne med på laget.

      Seminar for lærere i vgs i Akershus;

      2018-09-20 - .

    • Rege, Mari

      (2018)

      Forsterker forskjeller.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Foldøy; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Lunde, Svanaug; Breive, Svanhild; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd

      (2018)

      Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State .

      CES Ifo Are Conference - Economics of Education;

      2018-08-30 - 2018-08-31.

    • Bettinger, Eric Perry; Ludvigsen, Sten Runar; Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy; Yeager, David S.

      (2018)

      Increasing Perseverance in Math: Evidence from a Field Experiment in Norway.

      Seminar Sao Paulo;

      2018-08-07.

    • Bettinger, Eric Perry; Ludvigsen, Sten Runar; Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy; Yeager, David S.

      (2018)

      Increasing Perseverance in Math: Evidence from a Field Experiment in Norway.

      Seminar Zurich;

      2018-07-18.

    • Rege, Mari

      (2018)

      Kompetanse for omstilling. Hvordan kan vi forberede barn og unge til å møte et arbeidsmarked i stadig endring?.

      KS dagene;

      2018-09-05 - .

    • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy; Yeager, David S.; Bettinger, Eric Perry; Ludvigsen, Sten Runar

      (2018)

      Shaping student’s beliefs in their abilities to learn: Evidence from a large scale field experiment in Norway.

      Stavanger- Bergen Workshop on Education and Child Development;

      2018-06-04 - 2018-06-05.

    • Rege, Mari; Størksen, Ingunn

      (2018)

      Status i Agderprosjektet og Lekbasert læring.

      Styremøte i kompetansefondene på Agder;

      2018-04-06 - .

    • Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Foldøy; Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Hundeland, Per Sigurd; Erfjord, Ingvald

      (2018)

      Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State .

      Seminar at VATT Institute for Economic Research;

      2018-05-24 - .

    • Solli, Ingeborg Foldøy; Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Lunde, Svanaug; Breive, Svanhild; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd

      (2018)

      Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State.

      Stavanger-Bergen Workshop on Child Development;

      2018-06-04 - 2018-06-05.

    • Rege, Mari

      (2018)

      Betydningen av sosiale og emosjonelle kompetanser for å lykkes med skolearbeidet .

      PPT konferanse Hordaland;

      2018-04-03 - .

    • Størksen, Ingunn; Rege, Mari

      (2018)

      Slik kan femåringer leke seg til læring.
    • Størksen, Ingunn; Rege, Mari

      (2018)

      Passer for både barnehage og første klasse.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Størksen, Ingunn; Rege, Mari

      (2018)

      Mer læring og mindre skole i barnehagen.
    • Rege, Mari

      (2017)

      Koneemne versus karriere.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2017)

      Satt i bås.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy; Ludvigsen, Sten Runar; Bettinger, Eric Perry; Yeager, David S.

      (2017)

      Increasing Perseverance in Math: Evidence from a Field Experiment in Norway. Economics of Child Development.

      Conference on Children, Family and Employment;

      2017-05-15 - 2017-05-16.

    • Rege, Mari

      (2017)

      Fremtidens kompetanser.

      Seminar for alle ansatte Strandaskolen;

      2017-08-15.

    • Rege, Mari

      (2017)

      Fremtidens kompetanser.

      Seminar for utdanning- og oppvekstledere i Storbynettverket;

      2017-06-01.

    • Rege, Mari

      (2017)

      Hvordan forebygge økte sosiale ulikheter?.

      Seminar for ledere i Stavanger kommune ;

      2017-05-29.

    • Rege, Mari

      (2017)

      Kvoter mot middelmådige menn.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2017)

      Livets lyse side.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn; Rege, Mari

      (2017)

      Agderprosjektet.

      Forskningsmøte NUBU;

      2017-03-14 - .

    • Rege, Mari

      (2017)

      Sosiale og emosjonelle kompetanser.

      KS Rogaland styremøte;

      2017-01-17.

    • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy; Størksen, Ingunn; Votruba, Mark E

      (2017)

      School Readiness in a Welfare State With Publicly Subsidized Universal Childcare.

      Forskerseminar om Longitudinelle studier i barnehagen;

      2017-11-02.

    • Rege, Mari; Solheim, Oddny Judith

      (2017)

      En gang til om norm for lærertetthet og forutsigbarhet.

      Morgenbladet.

      ISSN 0805-3847.

    • Rege, Mari; Solheim, Oddny Judith

      (2017)

      Kunnskap om lærertetthet.

      Morgenbladet.

      ISSN 0805-3847.

    • Størksen, Ingunn; Rege, Mari

      (2017)

      Status i Agderprosjektet og RogaBarn - hvor langt har disse prosjektene kommet?.

      Møte i AIK, Kunnskapsdepartementet;

      2017-06-01.

    • Rege, Mari

      (2017)

      Lærende tankesett.

      KS Styremøte Rogaland;

      2017-05-18.

    • Rege, Mari

      (2017)

      Fremtidens kompetanser.

      KS Hedmark og Oppland Høstkonferanse;

      2017-08-15.

    • Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Foldøy

      (2017)

      School Readiness in a Welfare State with Publicly Subsidized Universal Childcare.

      Workshop on Child Development;

      2017-08-03.

    • Rege, Mari

      (2017)

      Betydningen av sosiale og emosjonelle kompetanser for å lykkes med utdanning og arbeid.

      Rogalandskonferansen 2016;

      2017-03-29.

    • Rege, Mari

      (2017)

      Stiftelsen som endringsagent .

      Seminar for Sparebankstiftelsene i Norge;

      2017-05-22.

    • Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Foldøy

      (2017)

      JA TAKK BEGGE DELER! Fri lek og veiledet lek i barnehagen .

      Nordiske Impulser 2017;

      2017-05-23.

    • Størksen, Ingunn; Rege, Mari

      (2017)

      Ja - la oss hegne om leken!.

      Dagbladet.

      ISSN 0805-3766.

      Volum 149.

      Hefte 68.

      s.29-29.

    • Rege, Mari; Størksen, Ingunn

      (2017)

      Tidlig innsats og kvalitet i barnehagen.

      Frokostseminar: Oppvekst, ulikhet og muligheter senere i livet;

      2017-11-01 - .

    • Bettinger, Eric Perry; Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy; Ludvigsen, Sten Runar; Yeager, David S.

      (2017)

      Increasing Perseverance in Math: Evidence from a Field Experiment in Norway.

      Confernece Athens Greece;

      2017-10-18.

    • Rege, Mari

      (2017)

      Evne til samspill trumfer master.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2017)

      Hva er sosiale og emosjonelle ferdigheter?.

      SOSIALE OG EMOSJONELLE FERDIGHETER - NØKKELEN TIL FRAMTIDENS LÆRING OG ARBEID?;

      2017-11-22 - .

    • Rege, Mari

      (2017)

      Kompetanse for omstilling.

      Nasjonal karriereveiledningskonferanse;

      2017-10-31 - .

    • Rege, Mari

      (2017)

      Kompetanse for omstilling.

      Kåkå-nomics - Norges økonomifestival;

      2017-11-02 - .

    • Rege, Mari; Størksen, Ingunn

      (2017)

      Klar for å lære! Gode barnehager gir barn bedre muligheter til å lykkes i skolen.

      KS Høstkonferanse Midt-Norge/Møre og Romsdal;

      2017-11-08 - .

    • Rege, Mari

      (2016)

      Betydningen av sosiale og emosjonelle kompetanser for å lykkes i arbeidslivet.

      Den nasjonale IA konferansen 2016;

      2016-11-24.

    • Rege, Mari

      (2016)

      Foreldredulting.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy

      (2016)

      Increasing Perseverance in Math: Evidence from a Field Experiment in Norway .

      University of Bergen Department Seminar;

      2016-11-16.

    • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy

      (2016)

      Increasing Perseverance in Math: Evidence from a Field Experiment in Norway.

      Economics of Child Development;

      2016-11-24 - 2016-11-25.

    • Rege, Mari

      (2016)

      Klar for å lære.

      Statped fagfestival;

      2016-12-01.

    • Størksen, Ingunn; Rege, Mari

      (2016)

      Hva selvregulering er.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

      s.23-23.

    • Rege, Mari

      (2016)

      Nedbrytende asylpolitikk.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2016)

      Inkluderende skoleliv.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2016)

      Først vennskap,så kunnskap.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2016)

      Bedre barnehage er ikke gratis.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2016)

      Menns sårbarhet.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2016)

      Urolige elever koster oss dyrt.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2016)

      «Klar for å lære!».

      KICK OFF Læringsløp Drammen. Onsdag 17. august. Drammenshallen. ;

      2016-08-17.

    • Størksen, Ingunn; Lea, Åse; Lunde, Svanaug; Rege, Mari

      (2016)

      Investering i viten med Vitensenteret.

      Agderposten.

      ISSN 0805-3723.

      Volum 2016.

      s.17-17.

    • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy; Størksen, Ingunn

      (2016)

      Samtykke i forskningsprosjekt på registerdata.

      Fædrelandsvennen.

      ISSN 0805-3790.

      s.27-27.

    • Rege, Mari

      (2015)

      Agderprosjektet.

      Informasjonsmøte for barnehager i Vest Agder, Mandal;

      2015-02-11.

    • Rege, Mari

      (2015)

      Agder viser vei.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Solli, Ingeborg Foldøy; Rege, Mari

      (2015)

      Lagging behind the Joneses.

      Det Nasjonale Forskermøtet, Bergen 5-6 januar 2015;

      2015-01-05 - 2015-01-06.

    • Rege, Mari

      (2015)

      Agderprosjektet.

      Infomasjonsmøte for barnehager i Aust Agder;

      2015-02-10.

    • Rege, Mari

      (2015)

      "Agderprosjektet. Et randomisert og kontrollert forsøk om hva som er viktig innhold i barnehagen".

      Temaseminar: Ny forskning om barnehage;

      2015-09-17.

    • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy

      (2015)

      Lagging Behind the Joneses: The Impact of Relative Earnings on Job Separations.

      IFAU, Uppsala;

      2015-02-04 - .

    • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy

      (2015)

      Lagging Behind the Joneses: The Impact of Relative Earnings on Job Separations.

      Department of Economics, Stockholm University;

      2015-02-05 - .

    • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy

      (2015)

      Lagging Behind the Joneses: The Impact of Relative Earnings on Job Separation.

      Workshop;

      2015-12-07 - 2015-12-08.

    • Rege, Mari

      (2015)

      Avskaff karakterer i orden og oppførsel.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2015)

      Kvinnens plass.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2015)

      Fremtidens skole.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2015)

      Kunnskap er ikke nok.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2015)

      Middagstid.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy

      (2015)

      Lagging Behind the Joneses: The Impact of Relative Earnings on Job Separation.

      Department seminar i San Diego;

      2015-10-26.

    • Rege, Mari

      (2015)

      Menns erfaring med kvinner.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2015)

      Hjernetrim.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Haaland, Venke Furre; Rege, Mari; Votruba, Mark; Telle, Kjetil Elias; Nilsen, Stein Tore

      (2014)

      Trapped in Treatment: The Effects of Sick Leave on Long Term Labor Market Attachment.

      The Essen Summer School in Health Economics;

      2014-05-24 - 2014-05-30.

    • Rege, Mari; Størksen, Ingunn

      (2014)

      Lek og lær.

      Klassekampen.

      ISSN 0805-3839.

      s.18-18.

    • Rege, Mari; Størksen, Ingunn

      (2014)

      Vil gi mer læring i barnehagen.
    • Rege, Mari

      (2014)

      The Agderproject: Intervention design.

      Agderproject Workshop University of Chicago;

      2014-12-03 - 2014-12-05.

    • Solli, Ingeborg Foldøy; Rege, Mari

      (2014)

      Lagging behind the Joneses.

      VAM Forskerseminar;

      2014-11-26 - 2014-11-27.

    • Størksen, Ingunn; Rege, Mari

      (2014)

      Hvor står Agderprosjektet?.

      Agderposten.

      ISSN 0805-3723.

      s.3-3.

    • Størksen, Ingunn; Rege, Mari

      (2014)

      Agder-prosjektet i barnehagen - Svar til Barnehagelærer Hilde Tellefsens innlegg i Lillesands-Posten.

      Lillesands-posten.

      s.24-24.

    • Størksen, Ingunn; Rege, Mari

      (2014)

      Fremtidens barnehage.

      Fædrelandsvennen.

      ISSN 0805-3790.

      s.21-21.

    • Størksen, Ingunn; Rege, Mari

      (2014)

      Viktig barnehageforskning.

      Klassekampen.

      ISSN 0805-3839.

      s.23-23.

    • Størksen, Ingunn; Rege, Mari

      (2014)

      Hva er Agderprosjektet?.

      Fædrelandsvennen.

      ISSN 0805-3790.

      s.24-24.

    • Rege, Mari; Størksen, Ingunn

      (2014)

      Skal bedre levekår på Sørlandet - Mer læring i barnehagen (s.1 og s.6).

    • Størksen, Ingunn; Rege, Mari

      (2014)

      Femåringene skal trenes før skolestart - Stavangerforskere får 42 millioner kroner til forskning.
    • Størksen, Ingunn; Rege, Mari

      (2014)

      Agderprosjektet - åpen for diskusjon.

      Fædrelandsvennen.

      ISSN 0805-3790.

      s.25-25.

    • Rege, Mari

      (2013)

      Kvinner og kår.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2013)

      Kontantstøtte ga karakterhopp.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2013)

      Dårlig samfunnsøkonomi.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2013)

      Motivasjon og måling.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2013)

      Utilsiktede virkninger.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2013)

      Verdien av en god lærer.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2013)

      Ulykkelige karrierekvinner.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Haaland, Venke Furre; Rege, Mari; Votruba, Mark; Telle, Kjetil Elias

      (2013)

      The Intergenerational Transfer of the Employment Gender Gap.

      SEMINAR ØKONOMI OG FINANS;

      2013-12-18.

    • Rege, Mari

      (2013)

      Som far, såsønn: Hvorfor erfamiliebakgrunn såviktig for å lykkes iutdanningsløpet ogarbeidslivet?.

      Den nasjonale IA-konferansen, November 13 2013;

      2013-11-13.

    • Rege, Mari

      (2013)

      Barnehagensmuligheter: Etsamfunnsøkonomiskperspektiv påbarnehagen.

      Fagpanelet, Fornyings, administrasjon-og kirkedepartementet, October 9, 2013;

      2013-10-09.

    • Rege, Mari

      (2013)

      The IntergenerationalTransfer of theGender Gap in LaborForce Participation.

      German Institute for Economic Research (DIW Berlin) May 3, 2013;

      2013-05-03.

    • Rege, Mari

      (2013)

      Barnehagensmuligheter: Etsamfunnsøkonomiskperspektiv påbarnehagen.

      NHO ledelse, Sundvollen, October 10, 2013;

      2013-10-10.

    • Rege, Mari

      (2013)

      Barnehagensmuligheter: Etsamfunnsøkonomiskperspektiv påbarnehagen.

      Sørlandets kompetansefond, August 29, 2013;

      2013-08-29.

    • Haaland, Venke Furre; Rege, Mari; Vortuba, Mark

      (2013)

      Nobody Home: The Effect of Maternal Labor Force Participation on Long Term Child Outcomes.

      “Labor Markets, Families and Children";

      2013-06-18 - 2013-06-19.

    • Haaland, Venke Furre; Rege, Mari; Votruba, Mark

      (2013)

      Maternal Employment and Children’s Educational Attainment.

      Forskermøtet 2013 ;

      2013-01-07 - 2013-01-08.

    • Rege, Mari

      (2012)

      Orker ikke, klarer ikke, kan ikke.

      Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).

      ISSN 0804-3116.

    • Rege, Mari

      (2012)

      Kollegers lønn kan påvirke motivasjonen.

      Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).

      ISSN 0804-3116.

    • Rege, Mari

      (2012)

      Muligheter er urettferdig fordelt.

      Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).

      ISSN 0804-3116.

    • Rege, Mari

      (2012)

      Et samfunnsøkonomisk perspektiv på barnehager.

      Levekår og folkehelse - To sider av samme sak!;

      2012-09-09.

    • Rege, Mari

      (2012)

      Adferd i velferdsstaten – teori og empiri.

      Innlegg på Finansdepartementets fagdag;

      2012-06-16.

    • Rege, Mari

      (2012)

      Er våre velferdsordninger bærekraftige? En studie om smitteeffekter.

      KS, Nettverkssamling om sykefravær;

      2012-02-12.

    • Rege, Mari

      (2012)

      Har velferdsstaten en øvre grense?.

      Innlegg på KS sin kommunedag;

      2012-02-13.

    • Rege, Mari

      (2012)

      Trygd smitter.

      NHO Agder årskonferanse;

      2012-03-20.

    • Rege, Mari

      (2012)

      Trygd som smitter.

      Innlegg i avdelingsmøte til Fagstab Ytelser, NAV;

      2012-03-12.

    • Rege, Mari

      (2012)

      Veksten -og folk.

      Innlegg på Solamøtet «Vekstens utfordringer og muligheter;

      2012-01-04.

    • Rege, Mari

      (2012)

      Er våre velferdsordninger bærekraftige?.

      Innlegg på Rogaland Høyres årskonferanse;

      2012-02-22.

    • Rege, Mari

      (2012)

      Utsettelser på arbeidsplassen.

      Innlegg på fellessamling for ledere i Hedmark sparebank;

      2012-02-20.

    • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy

      (2012)

      Lagging behind the Joneses: The impact of relative earnings on job quitting.

      Forskerseminar om sykefravær, arbeid og helse, NFR;

      2012-02-27.

    • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy

      (2012)

      Lagging Behind the Joneses: The Impact of Relative Earnings on Job Quitting.

      Presentation at workshop Labour Markets, Families and Children, Bergen, June 11th-13th 2012.;

      2012-06-11 - 2012-06-13.

    • Rege, Mari

      (2012)

      The Intergenerational Transmission of Work Force Attachment: An Investigation of Mechanisms.

      Faglunsj i Arbeidsdepartementet;

      2012-09-14.

    • Solli, Ingeborg Foldøy; Rege, Mari

      (2012)

      Lagging behind the Joneses: The impact of relative earnings on job quitting.

      Det Nasjonale Forskermøtet for Økonomer, UMB (Ås), ;

      2012-01-03 - 2012-01-05.

    • Rege, Mari

      (2012)

      Snøball-effekten, lørdagsintervjuet.

    • Rege, Mari

      (2012)

      Fanget i hjemmet.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2012)

      Konkurranseutsatte kvinner.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2012)

      Nedbemannet far.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2012)

      Tveegget tillit.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2012)

      Som far, så sønn.

      VAM seminar på litteraturhuset i forbindelse med forskningsdagene;

      2012-09-15.

    • Rege, Mari

      (2012)

      Nedbemanningens pris – Hva skjer med den som mister jobben?.

      BI konferanse Helsefremmende arbeidsplasser;

      2012-09-20.

    • Rege, Mari

      (2011)

      Handlekraft i blinde.

      Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).

      ISSN 0804-3116.

    • Fiva, Jon H.; Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy

      (2011)

      Engasjert pappa.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2011)

      Bedre på skolen.

      Dagens næringsliv.

      ISSN 0803-9372.

    • Rege, Mari

      (2011)

      Kjønnsroller fra fortiden.

      Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).

      ISSN 0804-3116.

    • Rege, Mari

      (2011)

      Slik kan barna ta skade av foreldrekonflikter.

      VG : Verdens gang.

      ISSN 0805-5203.

    • Rege, Mari

      (2011)

      Utsettelser på arbeidsplassen.

      Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).

      ISSN 0804-3116.

    • Rege, Mari

      (2011)

      Vi går glipp av viktig forskning.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Rege, Mari

      (2011)

      Velferd som smitter.

      Regionskonfernase NHO Hordaland;

      2011-04-12.

    • Rege, Mari

      (2011)

      Velferd som smitter.

      Regionskonferanse NHO Trondheim;

      2011-04-14.

    • Rege, Mari

      (2011)

      Velferd som smitter.

      Regionskonferanse NHO Telemark;

      2011-03-15.

    • Rege, Mari

      (2011)

      Velferd som smitter.

      Regionskonferanse NHO Sarpsborg;

      2011-03-12.

    • Rege, Mari

      (2011)

      Velferd som smitter.

      Årskonferanse NHO Oslo;

      2011-01-03.

    • Rege, Mari

      (2011)

      Velferd som smitter.

      Regionskonferanse NHO Drammen ;

      2011-02-05.

    • Rege, Mari

      (2011)

      Når bedriften legger ned - Hva skjer i familien?.

      NHO tariffseminar;

      2011-09-15.

    • Rege, Mari

      (2011)

      Tidlig læring og sosial mobilitet. Norske barns muligheter til å lykkes i utdanningsløpet og arbeidslivet.

      Seminar Jæren Distrikspsykiatriske Senter;

      2011-09-21.

    • Rege, Mari

      (2011)

      Home with Mom: The effects of Stay-at-Home Moms on Children Long-Run Educational outcomes.

      EEA Conference;

      2011-08-28.

    • Rege, Mari

      (2011)

      Velferd smitter.

      Regionskonferanse NHO Molde;

      2011-05-05.

    • Rege, Mari

      (2011)

      Trygd smitter.

      KS Rogaland Strategikonferanse;

      2011-02-06.

    • Rege, Mari

      (2011)

      Tidlig læring og sosial mobilitet. Norske barns muligheter til å lykkes i utdanningsløpet og arbeidslivet.

      Utdanningsforbundet;

      2011-05-12.

    • Rege, Mari

      (2011)

      Glasstaket og ekteskapet.

      Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).

      ISSN 0804-3116.

    • Rege, Mari

      (2011)

      Noen velger trygd.

      Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).

      ISSN 0804-3116.

    • Rege, Mari

      (2011)

      Kvinner skyr konkurranse.

      Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).

      ISSN 0804-3116.

    • Rege, Mari

      (2011)

      Vi har for mange trygdede.

    • Rege, Mari

      (2011)

      Home with Mom: The effects of stay-at-home Moms on Childrens Long-Run Educational outcomes.

      EALE Conference;

      2011-09-23.

    • Rege, Mari

      (2011)

      Home with Mom: The effects of Stay-at-Home Moms on Childrens Long-Run Educational Outcomes.

      Seminar Tinbergen Institute;

      2011-03-15.

    • Rege, Mari

      (2011)

      Kanskje nivådeling er svaret?.

      Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).

      ISSN 0804-3116.

    • Rege, Mari

      (2010)

      Når far flytter bort.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy

      (2010)

      Pappaperm viktig for karriere og inntekt.

    • Rege, Mari

      (2010)

      Når far flytter bort.

      Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).

      ISSN 0804-3116.

    • Rege, Mari

      (2010)

      Bedre barnehager betyr færre uføre.

    • Rege, Mari

      (2010)

      Mari i multippel likevekt.

    • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy

      (2010)

      Se, pappapermisjonen virker.

    • Rege, Mari

      (2010)

      Tiltaksløs tiltakspakke.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Rege, Mari

      (2010)

      Hvor går grensen?.

      Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).

      ISSN 0804-3116.

    • Rege, Mari

      (2010)

      Likelønnskampen må starte hjemme.

    • Rege, Mari

      (2010)

      Tid med pappa og likelønn.

      Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).

      ISSN 0804-3116.

    • Rege, Mari

      (2010)

      Dyrekjøpt likestilling.

      Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).

      ISSN 0804-3116.

    • Rege, Mari

      (2010)

      Rogaland minst likestilt i inntekt.

    • Rege, Mari

      (2010)

      Hvor går grensen?.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Rege, Mari

      (2010)

      Noko er sjukt her.

    • Rege, Mari; Telle, Kjetil

      (2010)

      Menn takler nedbemanning dårligst.

    • Rege, Mari

      (2010)

      Utdanner seg mer når far bor borte.

    • Rege, Mari; Solli, Ingeborg Foldøy

      (2010)

      Som far, så lønn.

    • Rege, Mari

      (2010)

      Noko er sjukt her.

    • Rege, Mari

      (2010)

      Den oljesmurte økonomien.

    • Rege, Mari

      (2010)

      Dyrekjøpt likestilling.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Rege, Mari

      (2010)

      Likelønn er bra for barna.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Rege, Mari

      (2010)

      Tiltaksløs tiltakspakke.

      Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).

      ISSN 0804-3116.

    • Havnes, Tarjei; Mogstad, Magne; Rege, Mari; Cappelen, Ådne

      (2009)

      Ukritisk kritisk om barnehager.

      VG : Verdens gang.

      ISSN 0805-5203.

      s.47-47.

    • Rege, Mari

      (2006)

      Sosiale normer og tilgang til uføretrygd.

      Arbeids og velferdskonferansen, NFR;

      2006-11-06 - 2006-11-07.

    • Rege, Mari

      (2006)

      Information Technology and Information Overload in Health Care.

      ASSA meeting;

      2006-01-05 - 2006-01-08.

    • Rege, Mari

      (2006)

      The Effect of Plant Downsizing on Disability Pension Utilization.

      IZA/SOLE Transatlantic Meeting;

      2006-05-18 - 2006-05-21.

    • Rege, Mari; Telle, Kjetil

      (2006)

      Uføretrygd smitter.

  • Kunstnerisk produksjon
  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway