Nina Grini
Universitetslektor
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
Avdeling Porsgrunn
Universitetslektor
Tharaldsen, Kjersti Balle; Bru, Lars Edvin; Vestad, Lene; Grini, Nina; Vangsnes, Elin Nesvoll; Auestad, May Linn; Ogden, Terje; Ertesvåg, Sigrun K.; Roland, Pål; Stallard, Paul Nigel; Rege, Mari
(2021)
ROBUST. Undervisning i sosial og emosjonell kompetanse på ungdomstrinnet.
GAN forlag
ISBN 978-82-492-2133-2.
Grini, Nina
(2021)
Problemløsning (et kapittel i boken) Undervisning i sosial og emosjonell kompetanse på ungdomstrinnet.. I: ROBUST. Undervisning i sosial og emosjonell kompetanse på ungdomstrinnet.
GAN forlag
ISBN 978-82-492-2133-2.
Grini, Nina
(2021)
Kompetanseløftet - Helhetlig oppvekstmiljø - Mobbing og krenkelser.
Løkken, Ingrid Midteide; Grini, Nina
(2021)
Trygge og gode barnehage og skolemiljø.
Grini, Nina
(2021)
Det vanskelige foreldremøtet.
Grini, Nina; Jahnsen, Hanne
(2021)
Foreldresamarbeid.
Grini, Nina
(2021)
God Start.
Grini, Nina
(2021)
Inkludering.
Grini, Nina
(2021)
Et inkluderende læringsmiljø.
Grini, Nina
(2021)
Klasseroms interaksjoner - Klasseledelse.
Grini, Nina
(2020)
Oppfølging etter mobbing - individ og system fokus (klasse og skole).
Grini, Nina; Tharaldsen, Kjersti Balle
(2020)
Livsmestring som tverrfaglig tema.
Grini, Nina
(2020)
Social and emotional learning - a contribution to the interdisciplinary theme Public health and life mastery in the new curriculum?.
Grini, Nina
(2020)
Foreldres medvirkning i læringsmiljøarbeidet.
Grini, Nina
(2020)
Mobbing og Krenkelser. Avdekke, Undersøke og stoppe mobbing .
Grini, Nina
(2020)
Social and emotional learning competencies - a contribution to the interdisciplinary theme Public health and life mastery in the new curriculum?.
Grini, Nina
(2019)
Mobbingens psykologi - i SFO.
Grini, Nina; Randi, Sølvik
(2019)
voksnes betydning for inkludering.
Grini, Nina
(2019)
§ 9A, aktivitetsplikten og undersøkelsesfasen.
Grini, Nina
(2019)
God start - om oppstart av skoleåret og mulighetene dette gir læreren for å skape et god læringsmiljø.
Grini, Nina
(2019)
Forebygging- Klasseledelse.
Grini, Nina
(2018)
Mobbingens psykologi -stopping og avdekking av mobbing og krenkelser.
Grini, Nina
(2018)
Pedagogisk analyse.
Grini, Nina
(2018)
God Start - klasseledelse.
Grini, Nina
(2018)
Problemløsning - ulike utfordringer - løsninger og konsekvenser- en del av programmet ROBUST.
Grini, Nina
(2018)
Pedagogisk analyse i avdekking av krenkelser og mobbing.
Grini, Nina
(2018)
Mobbing og krenkelser- avdekking og stopping.
Grini, Nina
(2018)
Mobbingens psykologi - for foreldremøte.
Grini, Nina; Tharaldsen, Kjersti Balle
(2018)
Systematisk oppfølging etter mobbing.
Bedre Skole
ISSN 0802-183X.
Hefte nr 4.
Grini, Nina
(2018)
Problemløsning - Steg for steg modellen - ROBUST.
Grini, Nina
(2018)
Slik foregår mobbing - for Foreldremøte.
Grini, Nina
(2017)
Klasseledelse og de viktige relasjonene.
Grini, Nina
(2017)
Klasseledelse - Emosjonell støtte, organisering og Læringsstøtte.
Grini, Nina; Martinsen, Marianne Torve
(2017)
Systemarbeid i PPT - hvordan veilede barnehager og skoler på interaksjoner mellom barn og voksne.
Grini, Nina; Gusfre, Kari Stamland
(2017)
§ 9A Aktivitetsplikten - Brosjyre.
Grini, Nina
(2014)
Praktisk, variert og relevant undervisning på ungdomstrinnet.
Grini, Nina
(2014)
Læringsmiljø i barnehagen.
Grini, Nina
(2014)
The LP model - learning enviroment and pedagogical analysis.
Grini, Nina
(2014)
Relasjoner.
Grini, Nina
(2014)
Skolen som lærende organisasjon.
Grini, Nina
(2014)
Læringsmmiljøutvikling og skolen som lærende organisasjon.
Grini, Nina
(2014)
Bedre klasseledese gjennom skolebasert kompetanseutvikling.
Grini, Nina
(2014)
Finnes det mobbing i barnehagen?.
Grini, Nina
(2014)
A systemic aproach to school development.
Grini, Nina
(2014)
Hvorfor leker vi?.
Westergård, Elsa; Grini, Nina
(2014)
Den gode timen.
Grini, Nina
(2014)
Veiledning, utvikling av klasseledelse.
Grini, Nina
(2014)
Veilening, Utviklingsarbeid i skolen.
Grini, Nina
(2014)
Klasseledelse.
Grini, Nina
(2014)
Nettverk for Pedagogisk psykologisk tjeneste.
Grini, Nina
(2014)
Forankring av utviklingsarbeid i skolen.
Grini, Nina
(2014)
Læringsmiljø og pedagogsik analyse, grunnopplæring.
Grini, Nina
(2014)
Videreføring av LP i Våler.
Grini, Nina
(2014)
Læringsmiljøutvikling i skolen - hvorfor?.
Grini, Nina
(2014)
Veiledning Ungdomstrinn i utvikling, Pedagogisk analyse.
Grini, Nina
(2014)
Klasseledelse.
Grini, Nina
(2014)
Læringsmiljø og pedagogisk analyse.
Jahnsen, Hanne; Grini, Nina
(2014)
Læringsmiljø.
Grini, Nina
(2014)
Læringsmiljøutvikling - Hvorfor det?.
Grini, Nina
(2013)
Kan LP-modellen hjelpe skolen med å utvikle seg mot å bli en lærende organisasjon?. I: Rom for læring: Læringsmiljø og pedagogisk analyse.
Fagbokforlaget
ISBN 978-82-450-1219-4.
s.152-164.
Grini, Nina
(2013)
Relasjonskompetanse.
Grini, Nina
(2013)
Et eksternt blikk på skolens utfordringer.
Grini, Nina
(2013)
Relasjonskompetanse.
Grini, Nina
(2013)
Systemarbeid i PPT.
Grini, Nina
(2013)
Klasseledelse i ungdomstrinnsatsingen.
Grini, Nina
(2013)
Skolekultur.
Grini, Nina
(2013)
Relasjonskompetanse.
Grini, Nina; Oterkiil, Tonje Constance
(2013)
LP- modellen barnehage.Fagdag om Relasjonskompetanse.
Grini, Nina
(2013)
Å være gruppeleder i lærergrupper (LP) Analyse av LP undersøkelsen.
Grini, Nina
(2013)
Hva preger lærernes samtaler i reflkesjon om utfordringer i klasserommet?.
Grini, Nina
(2013)
Skolen som lærende organisasjon.
Grini, Nina
(2013)
PPT og systemarbeid.
Grini, Nina; Jahnsen, Hanne
(2013)
Ambulerende team -lokale kompetansesenter for inkludering.
Spesialpedagogikk
ISSN 0332-8457.
Hefte 7.
s.39-46.
Grini, Nina
(2013)
Veiledning med prosjektgruppene i Ungdomstrinnsatsingen.
Grini, Nina; Nergaard, Svein Erik
(2013)
Veiledning av Ambulerende team i Arendal.
Grini, Nina
(2013)
Hva preger læreres språk i refleksjon om klasseromsutfordringer?.
Grini, Nina
(2013)
Gruppeledelse i LP grupper i barnehagen.
Grini, Nina
(2013)
NSLA i Ungdomstrinnsatsingen - Klasseledelse.
Grini, Nina
(2013)
Et eksternt blikk på våre utfordringer.
Grini, Nina
(2013)
Relasjonskompetanse - Hva er det?.
Grini, Nina
(2013)
Å jobbe systematisk med systemsaker i PPT.
Grini, Nina
(2013)
Working with the learning enviroment and how to arrange the use of pedagogical analysis in schools.
Grini, Nina
(2013)
Fokus på læringsmiljø og pedagogisk analyse i barnehagen.
Grini, Nina
(2013)
Lærerens endring i språk.
Grini, Nina
(2013)
Læringsmiljøutvikling (LP-modellen) i barnhagen - Grunnopplæring.
Grini, Nina
(2013)
Læreren endring i språk.
Grini, Nina
(2013)
Relasjonskompetanse - hva er det?.
Grini, Nina
(2013)
Klassen som sosialt system Å jobbe som en lærende organisasjon.
Grini, Nina
(2013)
Relasjonskompetanse - Hva er det?.
Grini, Nina
(2013)
Veiledning av PPT i arbeidet med læringsmiljø og pedagogisk analyse.
Grini, Nina
(2021)
Introduksjon til Problemløsing.
Grini, Nina
(2021)
Problemløsning - en del av det digitale lærerressursers i ROBUST .
Grini, Nina; Tharaldsen, Kjersti Balle
(2021)
Ide og manus til filmen Adam til undervisningen ROBUST, undervisning i sosial og emosjonell kompetanse.
Grini, Nina; Sølvik, Randi M.
(2020)
Arbeid med fagfornyelsen med fokus på læringsmiljø og livsmestring Modul 1:læringsmiljøets betydning for å praktisere fagfornyelsen Modul 2: det tverrfaglige temaet Folkehelse og Livsmestring .
Byrkjedal, Liv Jorunn; Øverland, Klara; Lunder, Mari Markussen; Grini, Nina
(2020)
Å ivareta de som har blitt utsatt for mobbing..
Grini, Nina
(2020)
Livsmestring i skolen.
Byrkjedal, Liv Jorunn; Øverland, Klara; Lunder, Mari Markussen; Grini, Nina; Tharaldsen, Kjersti Balle
(2020)
Oppfølging etter mobbing. Se filmen om Per, som trenger litt ekstra oppfølging på skolen selv om han ikke lenger blir mobbet..
Grini, Nina
(2019)
Livsmestring hele livet - en film om relasjoner.
Grini, Nina; Vedholm, Fredrik Dahle
(2017)
En Mobbehistorie.
Grini, Nina
(2015)
Si fra til en voksen om du blir mobbet – Nina Grini henvender seg til elever.