Olaug Strand
Førsteamanuensis
Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking
Førsteamanuensis
Strand, Olaug; Schwippert, Knut
(2019)
The impact of Home Language and Home Resources on Reading Achievement in ten-year-olds in Norway, PIRLS 2016.
Nordic Journal of Literacy Research
ISSN 2464-1596.
Volum 5.
Hefte 1.
s.1-17.
Strand, Olaug; Wagner, Åse Kari H.; Foldnes, Njål
(2017)
Flerspråklige elevers leseresultater. I: Klar framgang! Leseferdighet på 4. og 5. trinn i et femtenårsperspektiv.
Universitetsforlaget
ISBN 9788215030241.
s.75-95.
Gabrielsen, Egil; Strand, Olaug
(2017)
Rammer og metoder for PIRLS 2016. I: Klar framgang! Leseferdighet på 4. og 5. trinn i et femtenårsperspektiv.
Universitetsforlaget
ISBN 9788215030241.
s.13-31.
Strand, Olaug
(2021)
Equity in Education. The Relevance of Home Language, Home Culture, and School Belonging in Reading Achievement. Evidence from the Norwegian PIRLS 2016.
ISBN 978-82-8439-020-8.
Mossige, Margunn; Strand, Olaug
(2021)
Akademisk lesing og skriving– eit samarbeidsprosjekt mellom Lundeneset vgs. og Lesesenteret ved UiS H2021-V2022.
Strand, Olaug
(2021)
Sosial bakgrunn har mer å si for leseferdigheter enn språklig bakgrunn.
Strand, Olaug; Jensen, Maria Therese
(2021)
The Interplay between Students' Home Language, Parental Education, School Belonging and Reading Achievement in Norwegian PIRLS 2016.
Strand, Olaug; Jensen, Maria Therese
(2020)
The Interplay between Students' Home Language, Parental Education, School Belonging and Reading Achievement in PIRLS 2016.
Støle, Hildegunn; Strand, Olaug
(2019)
"Digital assessment of reading: digital-PIRLS and e-PIRLS".
Strand, Olaug; Schwippert, Knut
(2019)
Betydningen av hjemmespråk og læringsfremmende ressurser i hjemmet for tiåringers leseferdigheter: PIRLS 2016.
Strand, Olaug; Schwippert, Knut
(2019)
Betydningen av hjemmespråk og læringsfremmede ressurser i hjemmet for tiåringers leseferdigheter: PIRLS 2016.
Strand, Olaug
(2018)
Å få tilgang til tekst når norsk er andrespråket.
Strand, Olaug
(2018)
Fleirspråklege elevar har framgang i leseresultat.
Strand, Olaug; Wagner, Åse Kari H.; Foldnes, Njål
(2017)
Flerspråklige elevers leseresultater i PIRLS 2016.
Strand, Olaug
(2019)
Å lese når norsk er andrespråket.