Hopp til hovedinnhold

Per Henning Uppstad

Professor

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking
OD B-24135
Publikasjoner
  • Vitenskapelige publikasjoner
  • Bøker og kapitler
    • Rønneberg, Vibeke; Johansson, Christer

      (2018)

      «My Spelling is Wobbly» : Causes and consequences of word-level disfluencies in written composition.

      ISBN 9788230838594.

    • Skaftun, Atle; Uppstad, Per Henning; Aasen, Arne Johannes

      (2014)

      Forord. I: Skriv! Les! 2. Artikler fra den andre nordiske forskerkonferansen om skriving, lesing og literacy.

      Fagbokforlaget.

      ISBN 978-82-321-0381-2.

      s.7-8.

    • Skaftun, Atle; Uppstad, Per Henning; Aasen, Arne Johannes

      (2014)

      Skriv! Les! 2. Artikler fra den andre nordiske forskerkonferansen om skriving, lesing og literacy.

      Fagbokforlaget.

      ISBN 978-82-321-0381-2.

    • Skaftun, Atle; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning

      (2014)

      Forord. I: Leseboka. Leseopplæring i alle fag på ungdomstrinnet.

      Cappelen Damm Akademisk.

      ISBN 978-82-02-40457-4.

      s.5-8.

    • Skaftun, Atle; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning

      (2014)

      Leseboka. Leseopplæring i alle fag på ungdomstrinnet.

      Cappelen Damm Akademisk.

      ISBN 978-82-02-40457-4.

    • Wagner, Åse Kari Hansen; Strömqvist, Sven; Uppstad, Per Henning

      (2010)

      Den flerspråkiga människan. En grundbok om skriftspråklärande.

    • Wagner, Åse Kari Hansen; Strömqvist, Sven; Uppstad, Per Henning

      (2008)

      Det flerspråklige mennesket En grunnbok om skriftspråklæring.

      Fagbokforlaget.

      ISBN 9788245005967.

    • Særheim, Inge; Uppstad, Per Henning; Wagner, Åse Kari Hansen

      (2006)

      Busetnadsnamn på -stadir: Rapport frå NORNAs 33.symposium på Utestein kloster 7. - 9. mai 2004.

      ISBN 9789172760806.

    • Uppstad, Per Henning

      (2005)

      Language and Literacy Some fundamental issues in research on reading and writing.

    • Uppstad, Per Henning

      (2002)

      Kan det liggja interessante innsikter om læring av skrive språk i ei ny tilnærming til talt språk?.

  • Formidling
    • Eide, Kristin Melum; Sonstad, Klaus; Uri, Helene; Uppstad, Per Henning

      (2022)

      Språksnakk: Pomp og prakt, gebursdag og sjølending .

    • Uppstad, Per Henning; Walgermo, Bente R.

      (2022)

      Fagfolk: unødvendig med skjerm allerede ved skolestart.
    • Uppstad, Per Henning

      (2022)

      Morer vi oss til døde?.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Uppstad, Per Henning

      (2022)

      Kartleggingsprøvene finn det dei skal.
    • Uppstad, Per Henning

      (2022)

      Tidleg innsats i skolen er å gi mogleg­heiter til deltaking.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Gourvennec, Aslaug Fodstad; Solheim, Oddny Judith; Foldnes, Njål; Uppstad, Per Henning; McTigue, Erin

      (2022)

      Shared responsibility between teachers predicts student achievement in co-taught literacy classes.

      13th ARLE Conference;

      2022-06-15 - 2022-06-17.

    • Nygård, Mari; Greenall, Annjo Klungervik; Uppstad, Per Henning

      (2022)

      Bjuda på,rundbrenner og "takk skal du få". Språksnakk..

    • Walgermo, Bente Rigmor; McTigue, Erin Margaret; Uppstad, Per Henning

      (2022)

      Student's voices: A systematic review of writing motivation in early elementary education.

      SIG-Writing Conference;

      2022-06-20 - 2022-06-22.

    • Alves-Wold, Aline; Walgermo, Bente R.; McTigue, Erin ; Uppstad, Per Henning

      (2022)

      Student's voices: A systematic review of writing motivation in early elementary education.

      SIG-Writing Conference;

      2022-06-20 - 2022-06-22.

    • Rogne, Wenke Mork; Gamlem, Siv Therese Måseidvåg; Uppstad, Per Henning

      (2021)

      Nasjonalt DigiHand-webinar.

      DigiHand-webinar;

      2021-04-14.

    • Mossige, Margunn; Rønneberg, Vibeke; Uppstad, Per Henning

      (2021)

      Skal teknologien styre? Eit kritisk blikk på skrivestøtte for elevar med dysleksi..

      Bedre Skole.

      ISSN 0802-183X.

      Hefte 1.

      s.43-47.

    • Uppstad, Per Henning

      (2021)

      Ja til endå betre nasjonale prøver.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Uppstad, Per Henning

      (2020)

      «Eit norgesglass med meir enn tretten humler i».

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Uppstad, Per Henning; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek

      (2019)

      - Vi kunne endret hele situasjonen.
    • Thomson, Jenny; Foldnes, Njål; Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith; Njå, Morten Bergsten; Uppstad, Per Henning

      (2019)

      Can childrens instructional gameplay Activity be used as a diagnostic indicator of Reading difficulties?.

      Skriv!Les! Nordisk forskerkonferanse om lesing og skriving;

      2019-05-07 - 2019-05-09.

    • Uppstad, Per Henning; Walgermo, Bente R.

      (2019)

      6-åringar: – Meir leik i undervisninga.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Uppstad, Per Henning

      (2019)

      Er TV-serier like bra som bøker? .
    • Solheim, Oddny Judith; Lundetræ, Kjersti; Uppstad, Per Henning

      (2019)

      På sporet – et eksempel på tidlig intensiv opplæring i lesing. .

      Bedre Skole.

      ISSN 0802-183X.

      Volum 31.

      Hefte 3.

      s.50-55.

    • Solheim, Oddny Judith; Frijters, Jan C.; Uppstad, Per Henning; Lundetræ, Kjersti

      (2019)

      Early reading intervention – a promising way to reduce inequity in education?.

      18th Biennial Earli Conference on learning and instruction;

      2019-08-12 - 2019-08-16.

    • Uppstad, Per Henning; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek

      (2019)

      Slik lykkes du med lesespill i begynneropplæringa.
    • Lundetræ, Kjersti; Uppstad, Per Henning

      (2019)

      På sporet –et forskningsbasert eksempel på tidlig innsats.

      Språkkommunekonferanse;

      2019-10-24 - 2019-10-25.

    • Solheim, Oddny Judith; McTigue, Erin ; Lundetræ, Kjersti; Uppstad, Per Henning; Schwippert, Knut

      (2019)

      Hvor tidlig oppstår kjønnsforskjeller i lesing? En studie av hvordan gutter og jenters leseferdighet utvikler seg gjennom de to første årene på skolen.

      Skriv!Les! Nordisk forskerkonferanse om lesing og skriving;

      2019-05-07 - 2019-05-09.

    • Gamlem, Siv Therese Måseidvåg; Rogne, Wenke Mork; Rønneberg, Vibeke; Uppstad, Per Henning

      (2019)

      DigiHand - The emergence of writing skills in the digital classroom.

      ICSEI 2019 (International Congress for School Effectiveness and Improvement;

      2019-01-08 - 2019-01-11.

    • Solheim, Oddny Judith; Frijters, Jan; Lundetræ, Kjersti; Uppstad, Per Henning

      (2019)

      Effectiveness of an early reading intervention: a group randomized trial.

      International Congress for School Effectiveness and Improvement 2019;

      2019-01-08 - 2019-01-12.

    • Uppstad, Per Henning; Walgermo, Bente R.

      (2019)

      Er det eigentleg meir friminutt 6 åringane i skulen treng?.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Uppstad, Per Henning

      (2018)

      Opplæring i nynorsk som skriftspråk, utan dialektane.

      Symposium om skriftkultur;

      2018-06-06 - 2018-06-07.

    • Uppstad, Per Henning

      (2018)

      Me treng betre dokumentasjon på testar i skolen.

      Forskning.no.

      ISSN 1891-635X.

    • Uppstad, Per Henning

      (2018)

      Framover mot betre dokumentasjon på testar i skolen.

      Forskning.no.

      ISSN 1891-635X.

    • Uppstad, Per Henning

      (2018)

      Kva har spisefri med framtida å gjere? .
    • Rønneberg, Vibeke; Torrance, Mark; Johansson, Christer; Uppstad, Per Henning

      (2018)

      An investigation of the relationship between transcription, word-level fluency and quality in written composition.

      Sig Writing;

      2018-08-29 - 2018-08-31.

    • Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning

      (2018)

      Tidlig innsats i skolen - til en høy pris.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Uppstad, Per Henning

      (2018)

      Skal finne ut om iPad-en ødelegger håndskriften.
    • Uppstad, Per Henning

      (2018)

      Forsking og truverde: Verdispørsmål og forskingskvalitet ikkje det same.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Uppstad, Per Henning; Walgermo, Bente R.

      (2018)

      Kvifor leikar dei ikkje?.

      VG : Verdens gang.

      ISSN 0805-5203.

    • Uppstad, Per Henning

      (2018)

      Kva har eigentleg spisefri med framtida å gjere?.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Lundetræ, Kjersti; Kyle, Fiona; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning

      (2018)

      Does Early reading intervention in first grade reduce the incidence of reading difficulties?.

      Society for the Scientific Study of Reading Conference;

      2018-07-18 - 2018-07-21.

    • Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning

      (2018)

      På sporet. Workshop om innholdet i intervensjonen.

      Godt i gang? Nasjonal konferanse om lesing;

      2018-03-19 - 2018-03-20.

    • Solheim, Oddny Judith; Lundetræ, Kjersti; Uppstad, Per Henning

      (2018)

      Hva er viktig i utformingen av intensive tiltak for elever som strever med lesing? Erfaringer fra På sporet – prosjektet.

      Godt i gang? Nasjonal konferanse om lesing;

      2018-03-19 - 2018-03-20.

    • Uppstad, Per Henning

      (2018)

      Kva med ein innovasjonskultur for dei svakaste elevane?.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Walgermo, Bente R.; Foldnes, Njål; Uppstad, Per Henning; Solheim, Oddny Judith

      (2018)

      First Grade Reading Skill and Motivation Dynamics.

      Sig EARLI 2018 – Learning and development in early childhood;

      2018-08-29 - 2018-08-31.

    • Solheim, Oddny Judith; Torppa, Minna; Uppstad, Per Henning; Lerkkanen, Marja-Kristiina

      (2018)

      School entry prediction of poor reading by the end of Grade 1. A Norwegian – Finnish comparison. .

      Earli SIG 5 Conference 2018 – Learning and Development in Early Childhood;

      2018-08-28 - 2018-08-31.

    • Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning

      (2017)

      På sporet - tidlig intervensjon for elever i faresonen for å utvikle lese- og skrivevansker.

      Skriv! Les! 2017;

      2017-05-09 - 2017-05-11.

    • Kyle, Fiona; Lundetræ, Kjersti; Schwippert, Knut; Frijters, Jan; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning

      (2017)

      Is remedial reading intervention in first grade more effective than remedial reading intervention in second grade?.

      24th Annual SSSR Meeting;

      2017-07-12 - 2017-07-15.

    • Sunde, Kristin; Lundetræ, Kjersti; Uppstad, Per Henning

      (2017)

      Progresjon i bokstavinnlæringen - stor endring på kort tid.

      Skriv Les;

      2017-05-09 - 2017-05-11.

    • Wagner, Åse Kari H.; Foldnes, Njål; Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning

      (2017)

      På sporet - effekt av tidlig innsats for andrespråkselever med risiko for å utvikle lese- og skrivevansker.

      SkrivLes! 2017 Nordisk forskerkonferanse om lesing og skriving;

      2017-05-09 - 2017-05-11.

    • Johansson, Christer; Rønneberg, Vibeke; Torrance, Mark; Uppstad, Per Henning

      (2017)

      Practical skills for writing process research in primary and secondary schools.

      Norwegian Reading Centre / COST European Literacy Network Training school;

      2017-10-16 - 2017-10-18.

    • Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning

      (2017)

      På sporet: resultater fra intervensjonen på 1 og 2 trinn.

      Lærersamling På sporet prosjektet;

      2017-06-13.

    • Solheim, Oddny Judith; Lerkkanen, Marja-Kristiina; Uppstad, Per Henning

      (2017)

      Challenges in measuring growth in early reading development in two transparent orthographies.

      17th Biennial EARLI Conference for research on learning and instruction;

      2017-08-20 - 2017-09-02.

    • Uppstad, Per Henning; Solheim, Oddny Judith; Lundetræ, Kjersti; Rongved, Elisabeth

      (2017)

      Stadig mer kunnskap om begynneropplæringen i norsk skole.
    • Wagner, Åse Kari H.; Uppstad, Per Henning

      (2017)

      På sporet – effekt av tidlig innsats for minoritetsspråklige elever med risiko for å utvikle lese- og skrivevansker..

      Statpedkonferansen 2017;

      2017-03-21 - 2017-03-22.

    • Mossige, Margunn; Wagner, Åse Kari H.; Uppstad, Per Henning; Skaftun, Atle

      (2017)

      Hvordan kan en ekstra lærerressurs bidra til å skape økte læringsmuligheter i lesing og skriving for mangfoldet av elever?.

      Skriv!Les!;

      2017-05-09 - 2017-05-11.

    • Uppstad, Per Henning; Lundetræ, Kjersti

      (2016)

      På sporet – effekt av tidlig innsats for minoritetsspråklige elever med risiko for å utvikle lese- og skrivevansker.

      Utdanningskonferansen 2016;

      2016-11-08.

    • Solheim, Oddny Judith; Jan, Frijters; Lundetræ, Kjersti; Uppstad, Per Henning

      (2016)

      ON TRACK READING INTERVENTION IN GRADE ONE FOR CHILDREN AT-RISK FOR READING DIFFICULTIES: A GROUP RANDOMIZED CONTROLLED TRIAL.

      Twenty-Third Annual Meeting: Society for the Scentific Studies of Reading ;

      2016-07-13 - 2016-07-16.

    • Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning

      (2016)

      Effekt av På sporet-intervensjonen i 1. og 2. klasse.

      Fagdag for deltakerskolene i På sporet 2016;

      2016-06-14.

    • Uppstad, Per Henning; Foldnes, Njål; Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith; Wagner, Åse Kari H.

      (2016)

      Effect of early intervention for minority children at-risk for reading difficulties.

      National Network series on Perspectives on Developmental Deficits;

      2016-04-15.

    • Uppstad, Per Henning; Lundetræ, Kjersti; Rongved, Elisabeth

      (2016)

      Lesesenteret på Utdanningskonferansen 2016.
    • Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning

      (2016)

      Identifisering av elever med økt risiko for vansker med lesing og skriving.

      Fagdag for deltakerskolene i På sporet 2016;

      2016-06-14.

    • Lundetræ, Kjersti; Thomson, Jenny; Uppstad, Per Henning; Solheim, Oddny Judith

      (2016)

      Rhythmic timing in school starters as a predictor of poor word reading and spelling skills at end of grade 1..

      The British Dyslexia Association's 10th International Conference 2016;

      2016-03-10 - 2016-03-12.

    • Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning

      (2015)

      Exploring gaming data to predict severity of reading difficulty in minority children.

      Finnish-Norwegian Workshop in learning Analytics;

      2015-05-21 - 2015-05-22.

    • Uppstad, Per Henning

      (2015)

      Forsker på lese- og skrivevansker.
    • Uppstad, Per Henning; Lundetræ, Kjersti

      (2015)

      Oppdager ikke dysleksi hos minoritetsspråklige.
    • Solheim, Oddny Judith; Lundetræ, Kjersti; Uppstad, Per Henning

      (2015)

      Resultater og erfaringer fra det første året i På sporet.

      Fagdag for deltagerskolene i På sporet;

      2015-06-16.

    • Solheim, Oddny Judith; Lundetræ, Kjersti; Uppstad, Per Henning

      (2015)

      On Track; Why early reading intervention?.

      Best practices in the Norwegian Education System;

      2015-01-29.

    • Uppstad, Per Henning

      (2015)

      Dataspill og dysleksi.
    • Uppstad, Per Henning

      (2015)

      Dataspill kan avdekke dysleksi.
    • Lundetræ, Kjersti; Tønnessen, Finn Egil; Uppstad, Per Henning

      (2015)

      Misbruk av hjerneforskning.
    • Rongved, Elisabeth; Uppstad, Per Henning

      (2015)

      Computer Games Can Help Identify Dyslexia In Minority Students.

    • Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning

      (2015)

      Identification of at-risk children in the On Track project.

      Skriv! Les! 2015 - Nordisk forskerkonferanse om lesing, skriving og literacy;

      2015-05-18 - 2015-05-20.

    • Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning

      (2015)

      Bli kjent med På sporet opplegget og kartleggingsappen Lesestart.

      Fagdag for skolene i På sporet ;

      2015-09-10.

    • Solheim, Oddny Judith; Lundetræ, Kjersti; Uppstad, Per Henning

      (2015)

      ABC, LES, SKRIV, FORSTÅ - en hermeneutisk tilnærming til tidlig intervensjon i lesing .

      Språknett;

      2015-11-11 - 2015-11-12.

    • Rongved, Elisabeth; Uppstad, Per Henning

      (2015)

      Computer games can pick up dyslexia in minority pupils.

    • Uppstad, Per Henning

      (2014)

      S-t-a-v-e-k-o-n-t-r-o-l-l Teknologisk lese- og skrivestøtte sett frå the dark side.

      Lesedigg. Den digitale lesehverdagen i skole og barnehage. Nasjonal konferanse om lesing. ;

      2014-04-07 - 2014-04-08.

    • Solheim, Oddny Judith; Lundetræ, Kjersti; Uppstad, Per Henning

      (2014)

      Presentasjon av På sporet prosjektet.

      Fagmøte i Pedagogisk Psykologisk Tjeneste, Stavanger;

      2014-12-18.

    • Uppstad, Per Henning

      (2014)

      Slik skriv me i framtida.

      Kunnskapsreisen ;

      2014-03-19.

    • Solheim, Oddny Judith; Lundetræ, Kjersti; Uppstad, Per Henning

      (2014)

      Nettbrettløsninger i På sporet-prosjektet.

      Erfaringsdeling i forbindelse med konferansen Online Educa;

      2014-12-04 - 2014-12-05.

    • Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning

      (2014)

      Hva kjennetegner god begynneropplæring.

      Fagdag for deltagerskolene i På sporet;

      2014-05-13.

    • Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning; Håland, Anne

      (2014)

      Hva kjennetegner god begynneropplæring i lesing og skriving? God praksis i begynneropplæringen..

      Fagdag for deltagerskolene i På sporet;

      2014-08-13.

    • Mossige, Margunn; Rønneberg, Vibeke; Torrance, Mark; Johansson, Christer; Uppstad, Per Henning

      (2014)

      Struggling with writing; The impact of dyslexia and other language based disorders on writing and composing text. Towards a technological writing aid designed along the needs/cognitive profile of the dyslexic student.

      British Dyslexia Association 9th International Conference ;

      2014-03-27 - .

    • Rønneberg, Vibeke; Mossige, Margunn; Johansson, Christer; Torrance, Mark; Uppstad, Per Henning

      (2014)

      Dyslexic students writing with and without visual feedback.

      British Dyslexia Assosiation;

      2014-03-27 - 2014-03-29.

    • Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning; Håland, Anne

      (2014)

      God praksis i begynneropplæringen i lesing og skriving.

      Fagdag for deltagerskolene i På sporet;

      2014-05-20.

    • Rønneberg, Vibeke; Torrance, Mark; Johansson, Christer; Mossige, Margunn; Oxborough, Gunn Helen Ofstad; Uppstad, Per Henning

      (2014)

      The Need to Read.

      Conference on Writing Research 2014;

      2014-08-27 - 2014-08-29.

    • Uppstad, Per Henning

      (2014)

      Kvakksalvarar i klasserommet.

      Utdanning.

      ISSN 1502-9778.

      Hefte 14.

      s.46-46.

    • Uppstad, Per Henning; Tønnessen, Finn Egil

      (2014)

      Processes and Products in Reading and Writing.

      Production and Perception in Different Modalities: Linguistic, Cognitive and Developmental Perspectives. Symposium in Honor of Sven Strömqvist;

      2014-11-21 - 2014-11-22.

    • Lundetræ, Kjersti; Uppstad, Per Henning; Nybø, Lene

      (2013)

      Må leksa lese fem ganger?.

    • Wagner, David; Uppstad, Per Henning

      (2013)

      Does Color Matter in Comics' Reading?.

      ECEM 2013;

      2013-08-12 - 2013-08-17.

    • Wagner, Åse Kari H.; Solheim, Oddny Judith; Lundetræ, Kjersti; Uppstad, Per Henning

      (2013)

      På sporet-prosjektet.

      Møte med Oslo kommune;

      2013-12-10 - .

    • Rønneberg, Vibeke; Gourvennec, Aslaug Fodstad; Husebø, Dag; Mossige, Margunn; Uppstad, Per Henning; Staurseth, Hanne Egenæs

      (2013)

      Faglig lesing - lesing i fagene.

      Nasjonal konferanse ;

      2013-03-18 - 2013-03-19.

    • Uppstad, Per Henning; Ommundsen, Odd Ragnar Waade

      (2013)

      Om lesing.

      Fagmøte for foreldre;

      2013-01-29.

    • Uppstad, Per Henning

      (2013)

      Matematikk som fremmedspråk.

      Samisk matematikksymposium;

      2013-12-04.

    • Mossige, Margunn; Rønneberg, Vibeke; Uppstad, Per Henning

      (2013)

      Writing fluency: Which strategies for writing fluency do dyslexic young adults report under different conditions?.

      Skriv! Les!;

      2013-05-06 - 2013-05-08.

    • Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning

      (2013)

      De skal redde lærelysten.

    • Rønneberg, Vibeke; Mossige, Margunn; Uppstad, Per Henning; Johansson, Christer; Torrance, Mark

      (2013)

      Writing Fluency - can "blind" writing enhance writing fluency for dyslectic writers?.

      Skriv!Les!;

      2013-05-06 - 2013-05-08.

    • Uppstad, Per Henning

      (2013)

      S-t-a-v-e-k-o-n-t-r-o-l-l.

      Forsker Stand-Up;

      2013-09-25.

    • Johansson, Christer; Uppstad, Per Henning; Rønneberg, Vibeke

      (2013)

      Frequency Machines, Intelligent Editing & Aided Review.

      Workshop on Writing Research;

      2013-09-16 - 2013-09-17.

    • Uppstad, Per Henning

      (2012)

      Skrift som språk - utfordringar som skrifta representerer.

      Fagmøte for tilsette ved nynorsksenteret;

      2012-09-03.

    • Gourvennec, Aslaug Fodstad; Skaftun, Atle; Uppstad, Per Henning

      (2012)

      Literary education as a transition between everyday language and academic literacy.

      The many languages of literature: Literature education in multilingual and intercultural settings;

      2012-04-30 - 2012-05-02.

    • Uppstad, Per Henning; Torgersen, Kjell Inge; Ommundsen, Odd Ragnar Waade

      (2012)

      Lese mykje - jada. Ikkje lure seg unna - neida. Om moglegheiter ved å ta eit literacy-perspektiv som orienteringspunkt i språk- og fagopplæring.

      Nasjonal konferanse om lesing;

      2012-03-26 - 2012-03-27.

    • Uppstad, Per Henning

      (2011)

      Munnlege og skriftlige ferdigheiter.

      Kurs med fokus på Leselos for lærarar;

      2011-03-02 - 2011-03-03.

    • Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning

      (2011)

      Lese- og arbeidsmåter hos elever med ulik grad av tiltro til egne leseferdigheter.

      Skriv!Les! Nordisk forskerkonferanse om skriving og lesing;

      2011-05-30 - 2011-06-01.

    • Uppstad, Per Henning

      (2010)

      What does a reader actually read?.

      Fagmøte i Aker Solutions;

      2010-02-01.

    • Solheim, Oddny Judith; Skaftun, Atle; Uppstad, Per Henning

      (2010)

      The role of writing in demonstrating reading comprehension.

      SIG Writing 2010;

      2010-09-08 - 2010-09-10.

    • Uppstad, Per Henning

      (2010)

      Om å skriva med ein lesar i tankane.

      Fagmøte i Statoil, kommunikasjonsavdelinga;

      2010-12-10.

    • Uppstad, Per Henning

      (2010)

      Ideen om det einspråklige mennesket.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning

      (2009)

      Learning to write: the role of taking another?s perspective.

      IAIMTE : Re-thinking Literacies - Languages, Literatures and Cultures;

      2009-06-23 - 2009-06-26.

    • Skaftun, Atle; Uppstad, Per Henning

      (2009)

      What expert writers do when they don't solve problems.

      IAIMTE : Re-thinking Literacies - Languages, Literatures and Cultures;

      2009-06-23 - 2009-06-26.

    • Wagner, Åse Kari Hansen; Uppstad, Per Henning

      (2008)

      Det flerspråklige mennesket.

      Pro-salong, Norsk faglitterær forfatter- og oversetterforening;

      2008-10-02.

    • Røskeland, Marianne; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning

      (2007)

      Are there age differences in in utilization of illustrations in reading science textbooks?.

      12th Biennial Conference for Research on Learning and Instruction, EARLI;

      2007-08-28 - 2007-09-01.

    • Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning

      (2007)

      Eye tracking and reading of science text books. Some pedgagogical reflections.

      Comenius Contact Seminar;

      2007-10-03 - 2007-10-07.

    • Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning

      (2007)

      Students integration of text and illustration in an assessment of reading comprehension: reading during writing.

      12th Bienneal Conference for Research on Learning and Instruction, EARLI;

      2007-08-28 - 2007-09-01.

    • Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning

      (2007)

      Students integration of text and illustration in an assessment of reading comprehension: relations between reading and reading while answering.

      Scandinavian workshop of applied eyetracking;

      2007-02-07 - 2007-02-08.

    • Uppstad, Per Henning; Solheim, Oddny Judith

      (2006)

      Forsker på lesing med hjelm.
    • Uppstad, Per Henning; Solheim, Oddny Judith

      (2006)

      Forsker på lesing med hjelm.
    • Uppstad, Per Henning

      (2006)

      Lesing og ferdighetsbegrepet.

      Utdanning.

      ISSN 1502-9778.

      Volum 6.

    • Uppstad, Per Henning; Tønnessen, Finn Egil

      (2006)

      Kva kan me fortelja ved å telja?.

      Norsklæreren.

      ISSN 0332-7264.

      Hefte 2.

      s.58-63.

    • Røskeland, Marianne; Uppstad, Per Henning

      (2006)

      Are there age differences in utilization of illustrations in reading science textbooks?.

      The Scandinavian Workshop on Applied Eye-tracking;

      2006-02-09 - 2006-02-10.

    • Røskeland, Marianne; Uppstad, Per Henning; Solheim, Oddny Judith; Wagner, Åse Kari Hansen

      (2006)

      Are there age differences in utilization of illustrations in reading science textbooks?.

      The 1st Scandinavian Workshop on Applied Eye-Tracking;

      2006-02-06 - 2006-02-08.

    • Uppstad, Per Henning; Solheim, Oddny Judith

      (2006)

      Forsker på lesing med hjelm.
    • Uppstad, Per Henning; Wagner, Åse Kari Hansen; Solheim, Oddny Judith; Røskeland, Marianne

      (2006)

      Tror du dine egne øyne?.

    • Uppstad, Per Henning; Wagner, Åse Kari Hansen; Solheim, Oddny Judith; Røskeland, Marianne

      (2006)

      Tror du dine egne øyne?.
    • Røskeland, Marianne; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning

      (2006)

      Elever som leser læreboktekst.

      utenTitteltekst;

      2006-11-07.

    • Uppstad, Per Henning

      (2006)

      Veit me eigentleg kva lesing og skriving er?.

      ?.

      Volum 1.

      s.29-31.

    • Uppstad, Per Henning; Solheim, Oddny Judith; Wagner, Åse Kari Hansen

      (2006)

      The doubling of consonants in a text-writing task.

      SIGWriting 10th international conference of the EARLI special interest group in writing;

      2006-09-20 - 2006-09-22.

    • Uppstad, Per Henning

      (2006)

      På sviktande grunnlag.

      Forskning.no.

      ISSN 1891-635X.

    • Uppstad, Per Henning; Wagner, Åse Kari Hansen; Solheim, Oddny Judith; Røskeland, Marianne

      (2006)

      Tror du dine egne øyne.
    • Uppstad, Per Henning

      (2005)

      [Anmeldelse]Helene Uri: Hva er språk?.

      NLT - Norsk lingvistisk tidsskrift.

      ISSN 0800-3076.

      Hefte Årg. 23, nr 1.

      s.130-134.

    • Uppstad, Per Henning

      (2005)

      The dynamics of written language acquisition.

      IAIMTE 5 - International Association for The Improvement of Mother Tongue Education;

      2005-05-10 - 2005-05-13.

    • Uppstad, Per Henning

      (2005)

      On defining 'language' in reading and writing research.

      Fourth European Graduate School on Literacy;

      2005-08-20 - 2005-08-25.

    • Uppstad, Per Henning

      (2005)

      Forsker utforder leseopplæringen.

    • Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning

      (2004)

      Kva er lesing?.

      Språkforum;

      2004-11-19.

    • Strömqvist, Sven; Uppstad, Per Henning

      (2004)

      ScriptLog - a tool for analalyzing online writing.

      SiG Writing 2004;

      2004-09-20 - 2004-09-22.

    • Uppstad, Per Henning

      (2004)

      Nye spor i skriveforskinga.

      Open fagdag;

      2004-11-26.

    • Uppstad, Per Henning

      (2004)

      Veit me eigentleg kva lesing og skriving er?.

      utenTitteltekst;

      2004-09-24.

    • Uppstad, Per Henning

      (2004)

      Tverrspråklege studiar av staving.

      Seminaret: Kva måler vi med Scriptlog?;

      2004-01-21.

    • Uppstad, Per Henning

      (2004)

      Refleksjonar kring fonemet.

      Språkforum;

      2004-03-12.

    • Uppstad, Per Henning

      (2004)

      Frå forteljingar om det sjølvsagte til vidsynt språkvitskap. Melding av boka Språkmøte - ei innføring i sosiolingvistikk.

      ?.

      Volum 1.

    • Uppstad, Per Henning

      (2004)

      Om elefantar i lese- og skrivevitskapen.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Uppstad, Per Henning

      (2004)

      Kva er skriving? Tankar frå konferansen SiG-Writing 2004,Genève 20. - 22. sept.

      ?.

      Volum 2.

    • Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning

      (2004)

      Spelling - strategy or skill?.

      SiG Writing 2004;

      2004-09-20 - 2004-09-22.

    • Uppstad, Per Henning

      (2003)

      Språket: litt transport og mykje spel.

    • Wagner, Åse Kari Hansen; Uppstad, Per Henning

      (2003)

      ScriptLog – a new approach to Writing Processes.

      Seminaret “A Norwegian Approach to the Treatment of Dyslexia in Connection with E-learning” holdt i anledning det kongelige s atsbesøk i Brüssel, mai 2003.;

      2003-05-20 - 2003-05-22.

    • Uppstad, Per Henning

      (2003)

      Kva har Pippi med språkteori å gjera?.

      utenTitteltekst;

      2003-09-24.

    • Uppstad, Per Henning

      (2003)

      The problematic status of written language.

      utenTitteltekst;

      2003-12-01.

    • Uppstad, Per Henning

      (2003)

      Det kopierande menneske - Homo Xerox.

      Rogalands Avis.

    • Uppstad, Per Henning; Wagner, Åse Kari Hansen

      (2003)

      Bilingual literacy: narrative performance in bilingual students.

      The 4th international symposium on bilingualism;

      2003-04-30 - 2003-05-03.

    • Uppstad, Per Henning

      (2002)

      Skrive- og tenkjevanskar.

      ?.

      Volum 1.

      s.23-25.

    • Uppstad, Per Henning; Wagner, Åse Kari Hansen

      (2001)

      Norsk som andrespråk og andrespråksperspektivet i norskfaget.

      Fagmøte;

      2001-03-23.

    • Uppstad, Per Henning

      (2001)

      Kroppen i teksten - metaforisk nærleik i moderne avstandsmedia.

      Seminar om "ordet og kjødet";

      2001-10-06 - 2001-10-07.

    • Uppstad, Per Henning

      (2001)

      Språk og fag - i norskfaget og andre fag.

      Konference om forskning i nordiske sprog som andet- og fremmedsprog, Reykjavik;

      2001-05-23 - 2001-05-25.

    • Uppstad, Per Hennnig; Aursland, Sveinbjørn; Vikingstad, Evy; Østrem, Nils Olav; Jacobsen, Ingeborg Stene

      (1998)

      Kvinnfolka går i Torvastadkjørkjo, og mannfolkå går i Kadlakjørkjo nokre namn frå sjøen på Vest-Karmøy.

      Årbok for Karmsund.

      ISSN 0801-4264.

      s.172-184.

  • Kunstnerisk produksjon
    • Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning

      (2019)

      Manual. ABC-les-skriv-forstå.
    • Lundetræ, Kjersti; Uppstad, Per Henning

      (2017)

      GraphoGame Norsk.
    • Lundetræ, Kjersti; Uppstad, Per Henning

      (2016)

      Bokstaver!.
    • Torgersen, Kjell Inge; Uppstad, Per Henning

      (2012)

      Or - for deg som ikkje finn ord.

    • Uppstad, Per Henning; Flesjå, Jens; Torgersen, Kjell Inge

      (2012)

      Ei kort førelesing om lesing.

  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway