Hopp til hovedinnhold

Stein Erik Solbø Ohna

Professor

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk
HG R-410
Publications
  • Vitenskapelige publikasjoner
    • Karlsen, Anne Mette Færøyvik; Ohna, Stein Erik Solbø

      (2021)

      Pupils’ voices in teachers’ collaborative professional learning in Lesson Study.

      International Journal of Educational Research

      ISSN 0883-0355.

      Volum 110.

      DOI: 10.1016/j.ijer.2021.101877

    • KC, Bhupendra Kumar; Ohna, Stein Erik Solbø

      (2021)

      Preservice teachers’ reflections on diversity and on teaching diverse pupils in Norwegian compulsory school.

      Acta Didactica Norden (ADNO)

      ISSN 2535-8219.

      Volum 15.

      Hefte 1.

      DOI: 10.5617/adno.7821

    • Dammeyer, Jesper; Ohna, Stein Erik Solbø

      (2021)

      Changes in Educational Planning for Deaf and Hard of Hearing Children in Scandinavia over the Last Three Decades.

      Scandinavian Journal of Disability Research

      ISSN 1501-7419.

      Volum 23.

      Hefte 1.

      s.114-123.

      DOI: 10.16993/sjdr.680

    • Åvitsland, Andreas; Ohna, Stein Erik Solbø; Dyrstad, Sindre Mikal; Tjomsland, Hege Eikeland; Lerum, Øystein; Leibinger, Eva

      (2020)

      The process evaluation of a school-based physical activity intervention: influencing factors and potential consequences of implementation.

      Health Education

      ISSN 0965-4283.

      Volum 120.

      Hefte 2.

      s.121-139.

      DOI: 10.1108/HE-01-2020-0004

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2019)

      Tilpasset opplæring og elevers deltakelse i ungdomsskoleklasserommet. I: Profesjonsrettet pedagogikk : innspill til læreres arbeid med inkludering.

      Gyldendal Norsk Forlag A/S

      ISBN 9788205522596.

      s.43-64.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2019)

      Nye perspektiv på læring og barn med nedsatt hørsel. I: Barn med nedsatt hørsel : læring i fellesskap.

      Gyldendal Norsk Forlag A/S

      ISBN 978-82-05-52577-1.

      s.7-23.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2018)

      Revisiting Curricula for Deaf Students: A Norwegian Perspective. I: Evidence-Based Practices in Deaf Education.

      Oxford University Press

      ISBN 9780190880545.

      s.521-542.

      DOI: 10.1093/oso/9780190880545.003.0023

    • Bruin, Marieke; Ohna, Stein Erik Solbø

      (2015)

      Negotiating reassurance: parents’ narratives on follow-up after cochlear implantation.

      European Journal of Special Needs Education

      ISSN 0885-6257.

      Volum 30.

      Hefte 4.

      s.518-534.

      DOI: 10.1080/08856257.2015.1046741

    • Hillesøy, Siv; Ohna, Stein Erik Solbø

      (2014)

      Barnehagepersonalets refleksjoner om vilkår for deltakelse for barn med cochleaimplantat :.

      Spesialpedagogikk

      ISSN 0332-8457.

      Volum 79.

      Hefte 7.

      s.47-59.

    • Nevøy, Anne; Rasmussen, Annette; Ohna, Stein Erik Solbø; Barow, Thomas

      (2014)

      Nordic Upper Secondary School: Regular and Irregular Programmes - Or Just One Irregular School for All?. I: The Nordic Education Model. "A School for All" Encounters Neo-Liberal Policy.

      Springer Science+Business Media B.V.

      ISBN 978-94-007-7124-6.

      s.191-219.

      DOI: 10.1007/978-94-007-7125-3

    • Hillesøy, Siv; Johansson, Eva Marianne; Ohna, Stein Erik Solbø

      (2014)

      Interaksjoner mellom de yngste barna med cochleaimplantat og andre barn i barnehagen.

      Nordisk Barnehageforskning

      ISSN 1890-9167.

      Volum 7.

      Hefte 4.

      s.1-21.

      DOI: 10.7577/nbf.575

    • Bruin, Marieke; Ohna, Stein Erik Solbø

      (2013)

      Alternative courses in upper secondary vocational education and training: students' narratives on hopes and failures.

      International Journal of Inclusive Education

      ISSN 1360-3116.

      Volum 17.

      Hefte 10.

      s.1089-1105.

      DOI: 10.1080/13603116.2012.735259

    • Ohna, Stein Erik

      (2009)

      Opplæringslovens § 2-6 i nye kontekster - utfordringer i årene framover. I: Hørsel - språk og kommunikasjon. En artikkelsamling.

      ISBN 978-82-7812-161-0.

    • Ohna, Stein Erik; Vonen, Arnfinn

      (2007)

      Sign Bilingual Education: Policy and Practice - Norway. I: Sign Bilingual Education: Policy and Practice.

      s.63-65.

    • Ohna, Stein Erik; Moen, Vegard; Nevøy, Anne

      (2007)

      Kollektiv inkluderende og individuelt tilpasset opplæring, en gyldig mulighet eller en foreldet drøm?.

      Norsk pedagogisk tidsskrift

      ISSN 0029-2052.

      Volum 91.

      Hefte 4.

      s.329-343.

    • Ohna, Stein Erik

      (2006)

      Policies and Practices in Special Needs Education: Discourses of Inclusion and Exclusion - Norwegian Perspectives. I: Analele Stiintifice ale Universitatii "Alexandru Ioan Cuza".

      s.153-166.

    • Hyde, Merv; Ohna, Stein Erik; Hjulstad, Oddvar

      (2006)

      Education of the Deaf in Australia and Norway: A Comparative Study of the Interpretations and Applications of Inclusion.

      American Annals of the Deaf

      ISSN 0002-726X.

      Volum 150.

      Hefte 5.

      s.415-426.

    • Ohna, Stein Erik

      (2005)

      Researching classroom processes of inclusion and exclusion.

      European Journal of Special Needs Education

      ISSN 0885-6257.

      Volum 20.

      Hefte 2.

    • Ohna, Stein Erik

      (2004)

      Inkludering og ekskludering i klasserom der elever følgerlæreplaner for døve. I: Inkluderende eller ekskluderende klasserom: Døveundervisningen - et case å lære av?.

    • Hyde, Merv; Ohna, Stein Erik

      (2004)

      Education of the deaf in Australia and Norway: a comparative study of the interpretations and applications of inclusion. I: Inkluderende eller ekskluderende klasserom: Døveudnervisningen - et case å lære av?.

    • Ohna, Stein Erik

      (2004)

      Deaf in my own way: Identity, learning and narratives.

      Deafness and Education International

      ISSN 1464-3154.

      Volum 6.

      Hefte 1.

      s.20-38.

    • Ohna, Stein Erik; Simonsen, Eva

      (2003)

      Behovet for kvalitetsreform i audiopedagogikken.

      Spesialpedagogikk

      ISSN 0332-8457.

      Volum 1.

      s.14-20.

    • Ohna, Stein Erik

      (2003)

      Education of Deaf Children and the Politics of Recognition.

      Journal of Deaf Studies and Deaf Education

      ISSN 1081-4159.

      Volum 8.

      Hefte 1.

  • Bøker og kapitler
    • Ohna, Stein Erik Solbø; Simonsen, Eva

      (2019)

      Barn med nedsatt hørsel : læring i fellesskap.

      Gyldendal Norsk Forlag A/S

      ISBN 978-82-05-52577-1.

    • Nevøy, Anne; Finne, Christina; Ohna, Stein Erik Solbø

      (2016)

      Innovasjoner i Jærskulen -lærerprofesjon i reformtid.

      Universitetet i Stavanger

      ISBN 978-82-7644-681-4.

    • Nevøy, Anne; Ohna, Stein Erik Solbø

      (2014)

      Spesialundervisning - bilder fra skole-Norge. En studie av spesialundervisningens dynamikk i grunnopplæringen.

      Universitetet i Stavanger

      ISBN 978-82-7644-574-9.

      Hefte 45.

    • Plaute, Wolfgang; Laabmayr, Carina; Ohna, Stein Erik Solbø; Narat, Tamara; Clissen, Marleen

      (2014)

      Dissemination Paper 01/12(2012-30/11/2015. Inclusive Vocational Education and Specialised Tailor-made Training.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2013)

      Alternativ opplæring med utvidet praksis: deltakelse, læring og måloppnåelse. Sluttrapport.

      ISBN 978-82-7644-523-7.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2013)

      Tilpasning, overlevelse og ny giv, eller historien om at nød lærer naken kvinne å spinne. I: Historien om Nedre Gausen - fra taleskole for døvstumme til kompetansesenter for hørselshemmede.

      ISBN 978-82-323-0082-2.

      s.82-111.

    • Gjermestad, Anita; Luteberget, Laila; Ohna, Stein Erik Solbø

      (2012)

      Veileder til Elevundersøkelse Hverdagslivstrening.

      ISBN 978-82-8048-116-0.

    • Gjermestad, Anita; Luteberget, Laila; Ohna, Stein Erik Solbø

      (2012)

      Prosjektrapport. Elevundersøkelsen ved Hverdagslivstrening 2011.

    • Bruin, Marieke Gerdien; Ohna, Stein Erik

      (2010)

      "Jeg bruker egentlig litt lengre tid for å lære ting". Alternativ opplæring med utvidet praksis - Åtte elevers fortellinger om fortid, nåtid og fremtid.

    • Ohna, Stein Erik; Bruin, Marieke Gerdien

      (2010)

      Elever i Alternativ opplæring med utvidet praksis: Læring, deltakelse og målopppnåelse. Foreløpig rapport fra delprosjekt 1 og 2.

    • Ohna, Stein Erik; Luteberget, Laila; Gjermestad, Anita

      (2010)

      Elevundersøkelsen ved Hverdagslivstrening 2010.

      ISBN 9788276444445.

      Hefte 29.

    • Ohna, Stein Erik

      (2005)

      Bilingual Deaf Education, Theories and Practices.

      ISBN 7508037596.

    • Høie, Grete; Hjelmervik, Ellinor; Grønlie, Sissel; Vonen, Arnfinn; Hjulstad, Oddvar; Ohna, Stein Erik

      (2003)

      På vei mot en ny grunnskoleopplæring for døve elever. En evalueringsstudie etter Reform 97.

      ISBN 8291655219.

  • Formidling
    • Mjøs, Marit; Ohna, Stein Erik Solbø; Moen, Vegard; Hillesøy, Siv; Øen, Kristian; Bjørgan, Marion Stava; Jonassen, Simona

      (2021)

      Symposium: Collaboration on developing competence for inclusive practices in kindergarten and school (SUKIP)- experiences from a complex innovative project in two Norwegian municipalities. .

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2021)

      SUKIP fra et forskerperspektiv.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2021)

      (Reconnecting communities) Samarbeid om utvikling a kompetanse for inkluderende praksis i barnehage.

    • Karlsen, Anne Mette Færøyvik; Ohna, Stein Erik Solbø

      (2020)

      In the context of Lesson Study: Pupils' voices in teacher discussions.

    • Hillesøy, Siv; Ohna, Stein Erik Solbø

      (2020)

      Samarbeid om utvikling av kompetanse for inkluderende praksiser i barnehage og skole (SUKIP).

    • Ohna, Stein Erik Solbø; Hillesøy, Siv; Mjøs, Marit; Moen, Vegard; Øen, Kristian

      (2020)

      (Re)connecting communities – (towards a systemic approach on EPS – kindergarten/school interactions), experiences from a Norwegian innovation project. .

    • Karlsen, Anne Mette Færøyvik; Ohna, Stein Erik Solbø

      (2020)

      Pupil voice, the treasure in our very own backyards. Voices of pupils and teachers in the context of Lesson Study..

    • Nevøy, Anne; Bruin, Marieke Gerdien; Ohna, Stein Erik Solbø; Thortveit, Jorunn

      (2019)

      Master’s student research in teacher education – Collaborative supervision in school-based research groups.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2019)

      Inclusive Education in Norway, focusing on Master programmes in teacher education.

    • Ohna, Stein Erik Solbø; Hillesøy, Siv

      (2019)

      Between two traditions: Deaf and Hard of Hearing children in kindergartens.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2019)

      "De snakker flytende tegnspråk". Språkbruk i familier med døve foreldre og hørende barn..

    • KC, Bhupendra Kumar; Ohna, Stein Erik

      (2019)

      Preservice Teachers' Perspectives About Diversity in the Classrooms.

    • Ohna, Stein Erik Solbø; Bruin, Marieke Gerdien; Hillesøy, Siv; Kristoffersen, Ann-Elise; Eilertsen, Lill-Johanne

      (2019)

      Deltakelse i praksisfellesskap - barn med nedsatt hørsel.

    • Ohna, Stein Erik Solbø; Thortveit, Jorunn; Bruin, Marieke; Nevøy, Anne

      (2018)

      Masterveiledning i skolebasert FoU-gruppe.

    • Ohna, Stein Erik Solbø; Hjulstad, Oddvar

      (2017)

      Revisiting curricula for deaf students: The conundrum of combining curriculum in Norwegian Sign Language and special education.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2017)

      Skråblikk på Statpeds rolle i FoU-arbeidet.

      StatpedMagasinet

      ISSN 1894-0919.

      Hefte 1.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2017)

      Inkluderende pedagogikk - visjon eller realitet..

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2017)

      Revisiting curriculum for deaf students.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2017)

      Skråblikk på Statpeds rolle i FoU-arbeid.

      StatpedMagasinet

      ISSN 1894-0919.

      Hefte 1.

    • Thortveit, Jorunn; Ohna, Stein Erik Solbø

      (2017)

      Rapportering fra: Innovasjoner i Jærskulen-lærerprofesjon i reformtid.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2017)

      Inkluderende læringsmiljø - fagsamling for skoleledere i Sola kommune.

    • Ohna, Stein Erik Solbø; Helgevold, Nina

      (2016)

      Rapportering fra: Innovasjoner i Jærskulen - profesjon i reformtid.

    • Ohna, Stein Erik Solbø; Nevøy, Anne; Bruin, Marieke; Eikeland, Ingunn

      (2016)

      Videregående skole for alle - samfunnsdeltakelse for alle?.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2016)

      Paneldebatt: Inklusjon, magi eller moteord.

    • Thortveit, Jorunn; Helgevold, Nina; Nevøy, Anne; Ohna, Stein Erik Solbø

      (2016)

      Rapportering fra: Innovasjoner i Jærskulen-lærerprofesjon i reformtid.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2016)

      Avslutning av INVESTT-prosjektet.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2016)

      Innovasjon i Jærskulen.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2016)

      Hva har CI gjort med døve elever?.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2015)

      Jærskulen som innovasjon.

    • Bruin, Marieke; Ohna, Stein Erik Solbø

      (2015)

      Listening to Parents’ Voices - On The Use of Narrative Analysis in Research on Follow-up after CI.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2015)

      Et forskerfokus på utviklingsarbeidet ved skolen..

    • Ohna, Stein Erik Solbø; Nevøy, Anne

      (2015)

      Transitions in vocational education and training: Low achieving students between school and workplaces.

    • Ohna, Stein Erik Solbø; Mjøs, Marit

      (2015)

      Qualifying for Labour. Disabling trajectories in VET, Teachers perspectives..

    • Ohna, Stein Erik Solbø; Hillesøy, Siv

      (2015)

      Between two traditions, Teacher's reflection on conditions for participation in early childhood education and care for children using cochlear implants.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2015)

      Læring og kommunikasjon i et relasjonelt perspektiv, inkluderende pedagogikk.

    • Ohna, Stein Erik Solbø; Mjøs, Marit; Mæland, Anita

      (2014)

      Statped i samarbeid om inkluderande fag og yrkesopplæring.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2013)

      Forskningsmessig design for den norske delen av INVESTT prosjektet.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2013)

      Alternativ opplærng med utvidet praksis: deltakelse, læring og måloppnåelse.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2013)

      Teachimg and learning in a sign bilingual classroom - the teacher's challenges.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2012)

      Yrkesopplæring med grunnkompetanse som mål - erfaringer fra prosjektet Alternativ opplæring med utvidet praksis.

    • Ohna, Stein Erik Solbø; Nevøy, Anne

      (2012)

      The special education epidemic - and a decoupled "school for all".

    • Ohna, Stein Erik Solbø; Nevøy, Anne; Rasmussen, Annette; Barow, Thomas

      (2012)

      Nordic upper secondary school: regular and irregular programmes - or just one irregular school for all?.

    • Ohna, Stein Erik Solbø; Nevøy, Anne

      (2012)

      Spesialundervisning og fellesskolen.

      Stavanger Aftenblad

      ISSN 0804-8991.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2012)

      Et praksisfelt i endring og behov for ny kompetanse. Samarbeid UHS-Statped og skoler/barnehager - muligheter og begrensninger.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2011)

      En skole for alle - Hvilke utfordringer har vi?.

    • Bruin, Marieke; Ohna, Stein Erik Solbø

      (2011)

      "I just need more time in order to learn": Students in alternative courses involving increased workplace practice - Their narratives on hopes and failures.

    • Nevøy, Anne; Ohna, Stein Erik Solbø; Vedøy, Gunn

      (2011)

      At the margin of the Norwegian school for all. Alternative strand of courses in upper secondary VET; their persistency and legitimacy.

    • Ohna, Stein Erik Solbø; Gjermestad, Anita; Luteberget, Laila

      (2011)

      Elevundersøkelsen ved Hverdagslivstrening 2010.

    • Ohna, Stein Erik Solbø; Bruin, Marieke

      (2011)

      Students in alternative courses involving increased workplace practice.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2011)

      Opplæringskontrakter - uutnyttede muligheter i fagopplæringen? Erfaringer fra alternativ opplæring med utvidet prakis i Rogaland.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2011)

      Alternativ opplæring med utvidet praksis; læring, deltakelse og måloppnåelse. Har opplæringskontrakter en funksjon i alternativ opplæring?.

    • Ohna, Stein Erik

      (2010)

      Elever i Alternativ opplæring med utvidet praksis: læring, deltakelse og måloppnåelse. Noen resultater.

    • Ohna, Stein Erik

      (2010)

      Setting up a Teacher's Program for Deaf Students: What are the options?.

    • Ohna, Stein Erik; Bruin, Marieke Gerdien

      (2010)

      Usynliggjøring av jenter.

      Stavanger Aftenblad

      ISSN 0804-8991.

    • Ohna, Stein Erik; Luteberget, Laila; Gjermestad, Anita

      (2010)

      Active citizenship and quality of education for pupils with severe and profound learning disability.

    • Luteberget, Laila; Gjermestad, Anita; Ohna, Stein Erik

      (2010)

      Elevundersøkelsen 2010.

    • Luteberget, Laila; Ohna, Stein Erik; Gjermestad, Anita

      (2010)

      Elevdemokrati for alle?.

      Stavanger Aftenblad

      ISSN 0804-8991.

    • Ohna, Stein Erik

      (2010)

      Open your eyes: deaf studies talking.

      Scandinavian Journal of Disability Research

      ISSN 1501-7419.

      Volum 12.

      Hefte 2.

      s.141-146.

      DOI: 10.1080/15017410902992775

    • Ohna, Stein Erik; Nevøy, Anne; Vedøy, Gunn

      (2010)

      At the margin of "a school for all" : an alternative programme in upper secondary education – its persistency and legitimacy.

    • Ohna, Stein Erik

      (2009)

      Communication and Participation in Chinese Deaf Schools: Experiences from a China-Norway Collaboration Project on Sign Bilingual education.

      Chinese Journal of Special Education

      ISSN 1007-3728.

      Hefte 4.

    • Li, Zheng; Ohna, Stein Erik; Dehli, Ingrid

      (2008)

      The Evaluation of Classroom Teaching on Preschool Sign Bilingual Deaf Children.

      Chinese Journal of Special Education

      ISSN 1007-3728.

      Hefte 12.

      s.35-40.

    • Ohna, Stein Erik

      (2008)

      Classroom processes and adapted education - construction of coherence in a lowere secondary class.

    • Ohna, Stein Erik; Nevøy, Anne

      (2008)

      Collaborative research; possibilities and pitfalls.

    • Ohna, Stein Erik

      (2007)

      Classroom processes and inclusive education - Norwegian perspectives.

    • Ohna, Stein Erik

      (2007)

      Tilpasset opplæring og inkludering. Hvordan forstås begrepene, hvordan forstås de i forhold til hverandre - hvordan kan de forstås? Hva er utfordringene? Kan/bør vi komme fram til konsensus?.

    • Ohna, Stein Erik

      (2007)

      Education of deaf stuents and a school for all.

    • Marinosson, Gretar; Ohna, Stein Erik; Tetler, Susan

      (2007)

      Delagtighedens pædagogik.

      Psykologisk Pædagogisk Rådgivning

      ISSN 0906-219X.

    • Nevøy, Anne; Ohna, Stein Erik

      (2007)

      Inclusive education On the possibilities of knowledge construction within the field of inclusive education.

    • Ohna, Stein Erik; Nevøy, Anne

      (2006)

      A school for all. Its practices and legitimacy. Collective inclusive and individually adapted education: a valid possibility or an outdated dream?.

    • Ohna, Stein Erik

      (2006)

      Identity formation in Deaf people - Norwegian Perspectives.

    • Ohna, Stein Erik; Li, Zheng

      (2006)

      Classroom studies - Experiences from project schools 2005.

    • Ohna, Stein Erik

      (2006)

      Prof. Stein Erik Ohna as the Special Guest.

    • Ohna, Stein Erik

      (2006)

      Hvordan lærer/pedagogutdanningen setter fokus på tilpasset opplæring/inkluderende opplæring i forhold til elever med særskilte behov.

    • Ohna, Stein Erik

      (2006)

      Et samfunn i endring. Hva kan dette bety for medlemmene av samfunnet?.

    • Ohna, Stein Erik

      (2005)

      Deaf in my own way - identity, learing and narratives.

    • Ohna, Stein Erik

      (2005)

      Classroom processes of inclusion and exclusion, perspectives from the Norwegian evaluation study.

    • Ohna, Stein Erik

      (2005)

      Damned for their Difference: the Cultural Construction of Deaf People as Disabled.

      Scandinavian Journal of Disability Research

      ISSN 1501-7419.

      Volum 7.

      Hefte 2.

      s.129-132.

    • Ohna, Stein Erik; Nevøy, Anne; Moen, Vegard

      (2005)

      The public school - its activity and legitimacy.

    • Ohna, Stein Erik

      (2005)

      Deaf in my own way - identity, learning and sign language.

    • Nevøy, Anne; Ohna, Stein Erik

      (2005)

      Inclusive education. A Nordic collaboration on the possibility of knowledge construction.

    • Ohna, Stein Erik

      (2004)

      Policies and Practices in Special Needs Education: Discourses of Inclusion and Exclusion - Norwegian Perspecives.

    • Hyde, Merv; Ohna, Stein Erik

      (2004)

      Education of the deaf in Australia and Norway: a comparative study of the interpretations and applications of inclusion.

    • Ohna, Stein Erik; Vonen, Arnfinn; Hjulstad, Oddvar; Grønlie, Sissel; Hjelmervik, Ellinor; Høie, Grete

      (2004)

      St.meld.nr. 14 (2003-4) Om opplæringstilbod for hørselshemma - en kommentar.

      Spesialpedagogikk

      ISSN 0332-8457.

      Hefte 2.

      s.22-25.

    • Ohna, Stein Erik; Vislie, Lise

      (2004)

      Policies and Practices in Special Needs Education: Discourses of Inclusion and Exclusion - Norwegian perspectives.

    • Ohna, Stein Erik

      (2003)

      Learning and communication in visually oriented classrooms: Processes of inclusion and exclusion.

    • Ohna, Stein Erik

      (2003)

      Creating a Self: Identity, learning and naratives.

    • Vonen, Arnfinn; Hjulstad, Oddvar; Ohna, Stein Erik

      (2003)

      Inkludering og ekskludering i klasserom der elever følger læreplaner for døve.

    • Ohna, Stein Erik

      (2003)

      Inkluderende og ekskluderende prosesser i visuelt orienterte klasserom.

    • Ohna, Stein Erik

      (2003)

      Researching processes of inclusion and exclusion in visually oriented classrooms.

    • Ohna, Stein Erik

      (2002)

      Læreplaner for døve i en inkluderende skole.

    • Ohna, Stein Erik

      (2002)

      Towards a new compulsory education for deaf pupils: How can the concept "chaining" be used in analysis of deaf education.

    • Ohna, Stein Erik

      (2002)

      Å skape et selv: Om døves identitetsutvikling.

    • Ohna, Stein Erik

      (2002)

      "Döv på mitt sätt". Om døves identitetsutvikling.

    • Ohna, Stein Erik; Hjulstad, Oddvar

      (2002)

      Syllabuses for deaf pupils within an inclusive school.

    • Nevøy, Anne; Ohna, Stein Erik Solbø

      (2001)

      Upper secondary school for all: alternative courses for some.

  • Kunstnerisk produksjon
  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway