Stein Erik Solbø Ohna

Professor emeritus

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk
HG R-410
Publikasjoner
  • Vitenskapelige publikasjoner
  • Bøker og kapitler
    • Skeie, Geir; Fandrem, Hildegunn; Ohna, Stein Erik Solbø

      (2022)

      Hvordan arbeide med elevmangfold : flerfaglige perspektiver på inkludering..

      Fagbokforlaget.

      ISBN 9788245040180.

    • Skeie, Geir; Fandrem, Hildegunn; Ohna, Stein Erik Solbø

      (2022)

      Hvordan arbeide med elevmangfold?.

      Fagbokforlaget.

      ISBN 9788245041576.

    • Karlsen, Anne Mette Færøyvik

      (2022)

      Læreres samtaler som mulighetsrom for læring. En kvalitativ studie av lærersamtaler i Lesson Study..

      Universitetet i Stavanger.

    • Ohna, Stein Erik Solbø; Simonsen, Eva

      (2019)

      Barn med nedsatt hørsel : læring i fellesskap.

      Gyldendal Norsk Forlag A/S.

      ISBN 978-82-05-52577-1.

    • Nevøy, Anne; Finne, Christina; Ohna, Stein Erik Solbø

      (2016)

      Innovasjoner i Jærskulen -lærerprofesjon i reformtid.

      Universitetet i Stavanger.

      ISBN 978-82-7644-681-4.

    • Plaute, Wolfgang; Laabmayr, Carina; Ohna, Stein Erik Solbø; Narat, Tamara; Clissen, Marleen

      (2014)

      Dissemination Paper 01/12(2012-30/11/2015. Inclusive Vocational Education and Specialised Tailor-made Training.

    • Nevøy, Anne; Ohna, Stein Erik Solbø

      (2014)

      Spesialundervisning - bilder fra skole-Norge. En studie av spesialundervisningens dynamikk i grunnopplæringen.

      Universitetet i Stavanger.

      ISBN 978-82-7644-574-9.

      Hefte 45.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2013)

      Tilpasning, overlevelse og ny giv, eller historien om at nød lærer naken kvinne å spinne. I: Historien om Nedre Gausen - fra taleskole for døvstumme til kompetansesenter for hørselshemmede.

      ISBN 978-82-323-0082-2.

      s.82-111.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2013)

      Alternativ opplæring med utvidet praksis: deltakelse, læring og måloppnåelse. Sluttrapport.

      ISBN 978-82-7644-523-7.

    • Gjermestad, Anita; Luteberget, Laila; Ohna, Stein Erik Solbø

      (2012)

      Prosjektrapport. Elevundersøkelsen ved Hverdagslivstrening 2011.

    • Gjermestad, Anita; Luteberget, Laila; Ohna, Stein Erik Solbø

      (2012)

      Veileder til Elevundersøkelse Hverdagslivstrening.

      ISBN 978-82-8048-116-0.

    • Bruin, Marieke Gerdien; Ohna, Stein Erik

      (2010)

      "Jeg bruker egentlig litt lengre tid for å lære ting". Alternativ opplæring med utvidet praksis - Åtte elevers fortellinger om fortid, nåtid og fremtid.

    • Ohna, Stein Erik; Bruin, Marieke Gerdien

      (2010)

      Elever i Alternativ opplæring med utvidet praksis: Læring, deltakelse og målopppnåelse. Foreløpig rapport fra delprosjekt 1 og 2.

    • Ohna, Stein Erik; Luteberget, Laila; Gjermestad, Anita

      (2010)

      Elevundersøkelsen ved Hverdagslivstrening 2010.

      ISBN 9788276444445.

      Hefte 29.

    • Ohna, Stein Erik

      (2005)

      Bilingual Deaf Education, Theories and Practices.

      ISBN 7508037596.

    • Høie, Grete; Hjelmervik, Ellinor; Grønlie, Sissel; Vonen, Arnfinn; Hjulstad, Oddvar; Ohna, Stein Erik

      (2003)

      På vei mot en ny grunnskoleopplæring for døve elever. En evalueringsstudie etter Reform 97.

      ISBN 8291655219.

  • Formidling
    • Bruin, Marieke Gerdien; Moen, Vegard; Ohna, Stein Erik Solbø; Tikkanen, Tarja Irene

      (2022)

      «That is when I felt acknowledged” – Young people’s narratives on their opportunities, prospects, and limitations in the context of Vocational Education and Training in upper secondary education.

      Nordic Educational Research Association NERA Conference;

      2022-06-01 - 2022-06-03.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2022)

      SUKIP-prosjeket på Viste barnehage - Hva har vi gjort og lært disse to årene?.

      Fagdag , personalseminar;

      2022-08-16 - .

    • Ohna, Stein Erik Solbø; Hillesøy, Siv

      (2022)

      Professional learning in kindergarten teachers’ workplace interactions – a collaboration between kindergarten and Educational Psychological Services .

      NERA;

      2022-06-01 - 2022-06-03.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2022)

      Tilbakemelding fra SUKIP-prosjektet på Viste barnehage . Sentrale funn. .

      Fagdag , personalseminar;

      2022-09-21 - .

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2021)

      (Reconnecting communities) Samarbeid om utvikling a kompetanse for inkluderende praksis i barnehage.

      Seminarrekke Filiorum;

      2021-04-14 - .

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2021)

      SUKIP fra et forskerperspektiv.

      Fagdag , personalseminar;

      2021-09-22 - 2021-09-23.

    • Mjøs, Marit; Ohna, Stein Erik Solbø; Moen, Vegard; Hillesøy, Siv; Øen, Kristian; Bjørgan, Marion Stava; Jonassen, Simona

      (2021)

      Symposium: Collaboration on developing competence for inclusive practices in kindergarten and school (SUKIP)- experiences from a complex innovative project in two Norwegian municipalities. .

      NERA 2021;

      2021-11-03 - 2021-11-05.

    • Karlsen, Anne Mette Færøyvik; Ohna, Stein Erik Solbø

      (2020)

      In the context of Lesson Study: Pupils' voices in teacher discussions.

      Inquiry as a bridge between Theory and Practice in Teaching and Teacher Education;

      2020-10-20 - 2020-10-21.

    • Ohna, Stein Erik Solbø; Hillesøy, Siv; Mjøs, Marit; Moen, Vegard; Øen, Kristian

      (2020)

      (Re)connecting communities – (towards a systemic approach on EPS – kindergarten/school interactions), experiences from a Norwegian innovation project. .

      ECER 2020;

      2020-08-26 - .

    • Hillesøy, Siv; Ohna, Stein Erik Solbø

      (2020)

      Samarbeid om utvikling av kompetanse for inkluderende praksiser i barnehage og skole (SUKIP).

      Barnehagekonferansen "Å skape bærekraftige barnehager" ;

      2020-09-28 - 2020-09-29.

    • Karlsen, Anne Mette Færøyvik; Ohna, Stein Erik Solbø

      (2020)

      Pupil voice, the treasure in our very own backyards. Voices of pupils and teachers in the context of Lesson Study..

      ICSEI 2020;

      2020-01-06 - 2020-01-10.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2019)

      Inclusive Education in Norway, focusing on Master programmes in teacher education.

      Developing and enhancing the teaching quality of inclusive education curriculum;

      2019-03-05 - 2019-03-06.

    • Nevøy, Anne; Bruin, Marieke Gerdien; Ohna, Stein Erik Solbø; Thortveit, Jorunn

      (2019)

      Master’s student research in teacher education – Collaborative supervision in school-based research groups.

      ECER2019 European Conference Educational Research;

      2019-09-03 - 2019-09-06.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2019)

      "De snakker flytende tegnspråk". Språkbruk i familier med døve foreldre og hørende barn..

      Faglig foredrag;

      2019-01-12.

    • KC, Bhupendra Kumar; Ohna, Stein Erik

      (2019)

      Preservice Teachers' Perspectives About Diversity in the Classrooms.

      ECER Conference;

      2019-09-02 - 2019-09-06.

    • Ohna, Stein Erik Solbø; Bruin, Marieke Gerdien; Hillesøy, Siv; Kristoffersen, Ann-Elise; Eilertsen, Lill-Johanne

      (2019)

      Deltakelse i praksisfellesskap - barn med nedsatt hørsel.

      Norsk barnehageforskningskonferanse ;

      2019-10-16 - 2019-10-17.

    • Ohna, Stein Erik Solbø; Hillesøy, Siv

      (2019)

      Between two traditions: Deaf and Hard of Hearing children in kindergartens.

      Researching the Norwegian school system -- perspectives on inclusion and exclusion;

      2019-09-17 - 2019-10-17.

    • Ohna, Stein Erik Solbø; Thortveit, Jorunn; Bruin, Marieke; Nevøy, Anne

      (2018)

      Masterveiledning i skolebasert FoU-gruppe.

      FoU i Praksis;

      2018-10-24 - 2018-10-25.

    • Ohna, Stein Erik Solbø; Hjulstad, Oddvar

      (2017)

      Revisiting curricula for deaf students: The conundrum of combining curriculum in Norwegian Sign Language and special education.

      ECER2017;

      2017-08-22 - 2017-08-25.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2017)

      Skråblikk på Statpeds rolle i FoU-arbeidet.

      StatpedMagasinet.

      ISSN 1894-0919.

      Hefte 1.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2017)

      Inkluderende læringsmiljø - fagsamling for skoleledere i Sola kommune.

      Fagsamling for skoleledere;

      2017-10-18 - .

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2017)

      Revisiting curriculum for deaf students.

      2nd International Conference on Teaching Deaf Lerners;

      2017-03-22 - 2017-03-24.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2017)

      Inkluderende pedagogikk - visjon eller realitet..

      Når barn lærer sammen. Inkluderende praksis i barnehage og skole;

      2017-04-26 - .

    • Thortveit, Jorunn; Ohna, Stein Erik Solbø

      (2017)

      Rapportering fra: Innovasjoner i Jærskulen-lærerprofesjon i reformtid.

      Rektormøtet;

      2017-01-04.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2017)

      Skråblikk på Statpeds rolle i FoU-arbeid.

      StatpedMagasinet.

      ISSN 1894-0919.

      Hefte 1.

    • Ohna, Stein Erik Solbø; Helgevold, Nina

      (2016)

      Rapportering fra: Innovasjoner i Jærskulen - profesjon i reformtid.

      Rektormøte i Gjesdal kommune;

      2016-12-08.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2016)

      Paneldebatt: Inklusjon, magi eller moteord.

      Fellesorganisasjonen for alternative skoler i Norge (FAS);

      2016-05-11 - 2016-05-13.

    • Ohna, Stein Erik Solbø; Nevøy, Anne; Bruin, Marieke; Eikeland, Ingunn

      (2016)

      Videregående skole for alle - samfunnsdeltakelse for alle?.

      Åpen fagdag - VGO;

      2016-11-15.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2016)

      Avslutning av INVESTT-prosjektet.

      Avsnitningsseminar;

      2016-01-29.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2016)

      Hva har CI gjort med døve elever?.

      CI-Forum;

      2016-11-17 - 2016-11-18.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2016)

      Innovasjon i Jærskulen.

      Utdanningskonferanse ved HUM;

      2016-02-03.

    • Thortveit, Jorunn; Helgevold, Nina; Nevøy, Anne; Ohna, Stein Erik Solbø

      (2016)

      Rapportering fra: Innovasjoner i Jærskulen-lærerprofesjon i reformtid.

      Møte for styringsgruppa og skoleeiere i Jærskulen ;

      2016-11-09.

    • Ohna, Stein Erik Solbø; Nevøy, Anne

      (2015)

      Transitions in vocational education and training: Low achieving students between school and workplaces.

      ECER 2015;

      2015-09-08 - 2015-09-11.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2015)

      Læring og kommunikasjon i et relasjonelt perspektiv, inkluderende pedagogikk.

      Fagdag, Statped nord;

      2015-11-23 - .

    • Ohna, Stein Erik Solbø; Hillesøy, Siv

      (2015)

      Between two traditions, Teacher's reflection on conditions for participation in early childhood education and care for children using cochlear implants.

      22nd International Conference on Education of the Deaf;

      2015-07-06 - 2015-07-09.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2015)

      Jærskulen som innovasjon.

      Forskning og innovasjon i og for kommunesektoren;

      2015-02-26 - .

    • Bruin, Marieke; Ohna, Stein Erik Solbø

      (2015)

      Listening to Parents’ Voices - On The Use of Narrative Analysis in Research on Follow-up after CI.

      22nd International Congress on the Education of the Deaf;

      2015-07-06 - 2015-07-09.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2015)

      Et forskerfokus på utviklingsarbeidet ved skolen..

      Inkluderande opplæring og inkluderande arbeidsliv, utopi eller realisme?;

      2015-02-04.

    • Ohna, Stein Erik Solbø; Mjøs, Marit

      (2015)

      Qualifying for Labour. Disabling trajectories in VET, Teachers perspectives..

      NNDR 13th Research Conference;

      2015-05-06 - 2015-05-08.

    • Ohna, Stein Erik Solbø; Mjøs, Marit; Mæland, Anita

      (2014)

      Statped i samarbeid om inkluderande fag og yrkesopplæring.

      Statpeds fagfestival;

      2014-08-18 - 2014-08-20.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2013)

      Teachimg and learning in a sign bilingual classroom - the teacher's challenges.

      SigAm Conference 2013;

      2013-10-16 - 2013-10-19.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2013)

      Forskningsmessig design for den norske delen av INVESTT prosjektet.

      Referansegruppemøte i INVESTT-prosjektet;

      2013-05-30 - .

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2013)

      Alternativ opplærng med utvidet praksis: deltakelse, læring og måloppnåelse.

      Møte i Opplæringsutvalget i Rogaland fylkeskommune;

      2013-03-05 - .

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2012)

      Et praksisfelt i endring og behov for ny kompetanse. Samarbeid UHS-Statped og skoler/barnehager - muligheter og begrensninger.

      Nasjonalt nettverk for forskning på hørsel og opplæring (NEFHO);

      2012-11-01 - .

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2012)

      Yrkesopplæring med grunnkompetanse som mål - erfaringer fra prosjektet Alternativ opplæring med utvidet praksis.

      "Ta tak i livet";

      2012-10-19 - .

    • Ohna, Stein Erik Solbø; Nevøy, Anne

      (2012)

      Spesialundervisning og fellesskolen.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Ohna, Stein Erik Solbø; Nevøy, Anne

      (2012)

      The special education epidemic - and a decoupled "school for all".

      European Conference of educational Research;

      2012-09-18 - 2012-09-21.

    • Ohna, Stein Erik Solbø; Nevøy, Anne; Rasmussen, Annette; Barow, Thomas

      (2012)

      Nordic upper secondary school: regular and irregular programmes - or just one irregular school for all?.

      European Conference of Educational Research;

      2012-09-18 - 2012-09-21.

    • Ohna, Stein Erik Solbø; Bruin, Marieke

      (2011)

      Students in alternative courses involving increased workplace practice.

      Emerging Scholars Conference;

      2011-09-23 - 2011-09-24.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2011)

      Opplæringskontrakter - uutnyttede muligheter i fagopplæringen? Erfaringer fra alternativ opplæring med utvidet prakis i Rogaland.

      Brukerforum - Utdanningsdirektoratets rådt for inkluderende opplæring;

      2011-09-13 - .

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2011)

      En skole for alle - Hvilke utfordringer har vi?.

      Regionplan for et inkluderende samfunn 2010-2014;

      2011-02-08 - .

    • Bruin, Marieke; Ohna, Stein Erik Solbø

      (2011)

      "I just need more time in order to learn": Students in alternative courses involving increased workplace practice - Their narratives on hopes and failures.

      European Conference on Educational Research ECER 2011;

      2011-09-12 - 2011-09-16.

    • Ohna, Stein Erik Solbø

      (2011)

      Alternativ opplæring med utvidet praksis; læring, deltakelse og måloppnåelse. Har opplæringskontrakter en funksjon i alternativ opplæring?.

      Landsssamling for spesialpedagogikk;

      2011-09-14 - 2011-09-15.

    • Nevøy, Anne; Ohna, Stein Erik Solbø; Vedøy, Gunn

      (2011)

      At the margin of the Norwegian school for all. Alternative strand of courses in upper secondary VET; their persistency and legitimacy.

      European Conference on Educational Reearch;

      2011-09-13 - 2011-09-16.

    • Ohna, Stein Erik Solbø; Gjermestad, Anita; Luteberget, Laila

      (2011)

      Elevundersøkelsen ved Hverdagslivstrening 2010.

      Møte, Fylkesrådet for funksjonshemmede i Rogaland;

      2011-01-31 - .

    • Ohna, Stein Erik

      (2010)

      Open your eyes: deaf studies talking.

      Scandinavian Journal of Disability Research.

      ISSN 1501-7419.

      Volum 12.

      Hefte 2.

      s.141-146.

      DOI: 10.1080/15017410902992775

    • Ohna, Stein Erik; Nevøy, Anne; Vedøy, Gunn

      (2010)

      At the margin of "a school for all" : an alternative programme in upper secondary education – its persistency and legitimacy.

      Transnational Tendencies and Nordic School Development, NordNet-seminar;

      2010-09-15 - 2010-09-17.

    • Ohna, Stein Erik

      (2010)

      Setting up a Teacher's Program for Deaf Students: What are the options?.

      utenTitteltekst;

      2010-08-16.

    • Ohna, Stein Erik

      (2010)

      Elever i Alternativ opplæring med utvidet praksis: læring, deltakelse og måloppnåelse. Noen resultater.

      Nettverkssamling for lærere i videregående skoler i Rogaland;

      2010-02-18.

    • Ohna, Stein Erik; Bruin, Marieke Gerdien

      (2010)

      Usynliggjøring av jenter.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Luteberget, Laila; Ohna, Stein Erik; Gjermestad, Anita

      (2010)

      Elevdemokrati for alle?.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Luteberget, Laila; Gjermestad, Anita; Ohna, Stein Erik

      (2010)

      Elevundersøkelsen 2010.

      4. nasjonale konferansen om forskning om funksjonshemming;

      2010-10-18.

    • Ohna, Stein Erik; Luteberget, Laila; Gjermestad, Anita

      (2010)

      Active citizenship and quality of education for pupils with severe and profound learning disability.

      Nordisk konferanse for pedagogisk forskning (NFPF/NERA);

      2010-03-11 - 2010-03-13.

    • Ohna, Stein Erik

      (2009)

      Communication and Participation in Chinese Deaf Schools: Experiences from a China-Norway Collaboration Project on Sign Bilingual education.

      Chinese Journal of Special Education.

      ISSN 1007-3728.

      Hefte 4.

    • Ohna, Stein Erik

      (2008)

      Classroom processes and adapted education - construction of coherence in a lowere secondary class.

      Nordic Educational Research Conference;

      2008-03-08 - 2008-03-10.

    • Li, Zheng; Ohna, Stein Erik; Dehli, Ingrid

      (2008)

      The Evaluation of Classroom Teaching on Preschool Sign Bilingual Deaf Children.

      Chinese Journal of Special Education.

      ISSN 1007-3728.

      Hefte 12.

      s.35-40.

    • Ohna, Stein Erik; Nevøy, Anne

      (2008)

      Collaborative research; possibilities and pitfalls.

      European Conferance of educational research;

      2008-09-10 - 2008-09-12.

    • Ohna, Stein Erik

      (2007)

      Education of deaf stuents and a school for all.

      utenTitteltekst;

      2007-03-06 - 2007-03-07.

    • Ohna, Stein Erik

      (2007)

      Classroom processes and inclusive education - Norwegian perspectives.

      The International Conference in Applied Psychology;

      2007-09-20 - 2007-09-23.

    • Marinosson, Gretar; Ohna, Stein Erik; Tetler, Susan

      (2007)

      Delagtighedens pædagogik.

      Psykologisk Pædagogisk Rådgivning.

      ISSN 0906-219X.

    • Ohna, Stein Erik

      (2007)

      Tilpasset opplæring og inkludering. Hvordan forstås begrepene, hvordan forstås de i forhold til hverandre - hvordan kan de forstås? Hva er utfordringene? Kan/bør vi komme fram til konsensus?.

      Nettverk for tilpasset opplæring;

      2007-05-30.

    • Nevøy, Anne; Ohna, Stein Erik

      (2007)

      Inclusive education On the possibilities of knowledge construction within the field of inclusive education.

      The international Conference on Applied Psycology;

      2007-09-20 - 2007-09-23.

    • Ohna, Stein Erik

      (2006)

      Identity formation in Deaf people - Norwegian Perspectives.

      utenTitteltekst;

      2006-04-19.

    • Ohna, Stein Erik

      (2006)

      Hvordan lærer/pedagogutdanningen setter fokus på tilpasset opplæring/inkluderende opplæring i forhold til elever med særskilte behov.

      "Inkluderande skule ? for alle", Norsk Forbund for Utviklingshemmede;

      2006-03-28.

    • Ohna, Stein Erik

      (2006)

      Prof. Stein Erik Ohna as the Special Guest.

    • Ohna, Stein Erik; Nevøy, Anne

      (2006)

      A school for all. Its practices and legitimacy. Collective inclusive and individually adapted education: a valid possibility or an outdated dream?.

      European Conference on Educational Research, ECER-2006;

      2006-09-13 - 2006-09-16.

    • Ohna, Stein Erik

      (2006)

      Et samfunn i endring. Hva kan dette bety for medlemmene av samfunnet?.

      "Vil den siste døve .." - Fagdager ved Nedre Gausen kompetansesenter;

      2006-06-08 - 2006-06-09.

    • Ohna, Stein Erik; Li, Zheng

      (2006)

      Classroom studies - Experiences from project schools 2005.

      Working seminar on Bilingual Education, SIGAM-project;

      2006-04-20 - 2006-04-21.

    • Nevøy, Anne; Ohna, Stein Erik

      (2005)

      Inclusive education. A Nordic collaboration on the possibility of knowledge construction.

      European Conference on Educational Research;

      2005-09-07 - 2005-09-10.

    • Ohna, Stein Erik; Nevøy, Anne; Moen, Vegard

      (2005)

      The public school - its activity and legitimacy.

      European Conference on Educational Research;

      2005-09-07 - 2005-09-10.

    • Ohna, Stein Erik

      (2005)

      Deaf in my own way - identity, learning and sign language.

      Latvian Association for the Deaf - Forum Conference: Talking Hands;

      2005-05-19 - 2005-05-22.

    • Ohna, Stein Erik

      (2005)

      Classroom processes of inclusion and exclusion, perspectives from the Norwegian evaluation study.

      The SigAm project: Research workshop - 2005;

      2005-07-04 - 2005-07-05.

    • Ohna, Stein Erik

      (2005)

      Deaf in my own way - identity, learing and narratives.

      Deaf and Hearing People: Language and Culture in Denmark;

      2005-11-18.

    • Ohna, Stein Erik

      (2005)

      Damned for their Difference: the Cultural Construction of Deaf People as Disabled.

      Scandinavian Journal of Disability Research.

      ISSN 1501-7419.

      Volum 7.

      Hefte 2.

      s.129-132.

    • Ohna, Stein Erik; Vislie, Lise

      (2004)

      Policies and Practices in Special Needs Education: Discourses of Inclusion and Exclusion - Norwegian perspectives.

      Policies and practices in Special Needs Education: Discourses of Inclusion and Exclusion.;

      2004-02-20.

    • Ohna, Stein Erik; Vonen, Arnfinn; Hjulstad, Oddvar; Grønlie, Sissel; Hjelmervik, Ellinor; Høie, Grete

      (2004)

      St.meld.nr. 14 (2003-4) Om opplæringstilbod for hørselshemma - en kommentar.

      Spesialpedagogikk.

      ISSN 0332-8457.

      Hefte 2.

      s.22-25.

    • Ohna, Stein Erik

      (2004)

      Policies and Practices in Special Needs Education: Discourses of Inclusion and Exclusion - Norwegian Perspecives.

      European Educational Research Association, 2005;

      2004-09-22 - 2004-09-25.

    • Hyde, Merv; Ohna, Stein Erik

      (2004)

      Education of the deaf in Australia and Norway: a comparative study of the interpretations and applications of inclusion.

      European Educational Research Association;

      2004-09-22 - 2004-09-25.

    • Vonen, Arnfinn; Hjulstad, Oddvar; Ohna, Stein Erik

      (2003)

      Inkludering og ekskludering i klasserom der elever følger læreplaner for døve.

      Inkluderende eller ekskluderende klasserom: Døveundervisning - et case å lære av?;

      2003-11-27 - 2003-11-28.

    • Ohna, Stein Erik

      (2003)

      Inkluderende og ekskluderende prosesser i visuelt orienterte klasserom.

      Fagtorget 2003;

      2003-11-06 - 2003-11-07.

    • Ohna, Stein Erik

      (2003)

      Creating a Self: Identity, learning and naratives.

      The 6.th European Congress on Mental Health and Deafness;

      2003-05-21 - 2003-05-23.

    • Ohna, Stein Erik

      (2003)

      Researching processes of inclusion and exclusion in visually oriented classrooms.

      European Conference on Educational Research 2003;

      2003-09-17 - 2003-09-20.

    • Ohna, Stein Erik

      (2003)

      Learning and communication in visually oriented classrooms: Processes of inclusion and exclusion.

      NFPF's 31.kongress;

      2003-03-06 - 2003-03-09.

    • Ohna, Stein Erik

      (2002)

      Læreplaner for døve i en inkluderende skole.

      utenTitteltekst;

      2002-11-04.

    • Ohna, Stein Erik

      (2002)

      Å skape et selv: Om døves identitetsutvikling.

      Pro Communicare Nordica - konferanse;

      2002-08-30.

    • Ohna, Stein Erik

      (2002)

      "Döv på mitt sätt". Om døves identitetsutvikling.

      Barne og Ungdomspsykiatri. Nasjonal fagkonferanse i Sverige;

      2002-04-23.

    • Ohna, Stein Erik

      (2002)

      Towards a new compulsory education for deaf pupils: How can the concept "chaining" be used in analysis of deaf education.

      Current Issues in Classroom Research. Practices, Praises and Perspectives.;

      2002-05-22 - 2002-05-24.

    • Ohna, Stein Erik; Hjulstad, Oddvar

      (2002)

      Syllabuses for deaf pupils within an inclusive school.

      Nordic Network on Disability Research. 6th Annual Research Conference.;

      2002-08-22 - 2002-08-24.

    • Nevøy, Anne; Ohna, Stein Erik Solbø

      (2001)

      Upper secondary school for all: alternative courses for some.

      European Conference on Educational Research ;

      2001-09-10 - 2013-09-13.

  • Kunstnerisk produksjon
  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway