Hopp til hovedinnhold

Vegard Moen

Førsteamanuensis

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk
HL K-122
Dokumenter
Last ned
Publications
  • Vitenskapelige publikasjoner
    • Selvik, Jon Tømmerås; Abrahamsen, Eirik Bjorheim; Moen, Vegard

      (2022)

      Conceptualization and application of a healthcare systems thinking model for an educational system.

      Studies in Higher Education

      ISSN 0307-5079.

      DOI: 10.1080/03075079.2021.1983532

    • Bjaalid, Gunhild; Husebø, Dag; Moen, Vegard

      (2020)

      Studieprogramledelse i høyere utdanning : aksjonsforskning som grunnlag for involvering læring og organisatoriske grenseoppganger . I: Aksjonsforskning i Norge : Grunnlagstenkning forskerroller og bidrag til endring i ulike kontekster : volum 2.

      Cappelen Damm Akademisk

      ISBN 9788202652296.

      s.361-389.

      DOI: 10.23865/noasp.121.ch13

    • Abrahamsen, Eirik Bjorheim; Selvik, Jon Tømmerås; Moen, Vegard; Kvaløy, Jan Terje

      (2020)

      Om sammenhengen mellom motivasjon, studentaktiv undervisning og konstruktive tilbakemeldinger. En studie fra Universitetet i Stavanger..

      UNIPED

      ISSN 1500-4538.

      Volum 37.

      Hefte 04.

      s.298-311.

      DOI: 10.18261/issn.1893-8981-2020-04-03

    • Raaheim, Arild; Mathiassen, Ketil; Moen, Vegard; Lona, Irene; Gynnild, Vidar; Bunæs, Bente Ringlund; Hasle, Emil Trygve

      (2018)

      Digital assessment – how does it challenge local practices and national law? A Norwegian case study.

      European Journal of Higher Education

      ISSN 2156-8235.

      DOI: 10.1080/21568235.2018.1541420

    • Mjøs, Marit; Moen, Vegard

      (2018)

      Statped og PPT. Det gode didaktiske møtet i spennet mellom individ- og systemarbeid..

      Spesialpedagogikk

      ISSN 0332-8457.

      Volum 83.

      Hefte 3.

      s.57-70.

    • Hanssen, Brit; Husebø, Dag; Moen, Vegard

      (2017)

      Utvikling av nytilsatte universitetslæreres profesjonskompetanse. I: Aksjonsforskning i Norge : teoretisk og empirisk mangfold .

      Cappelen Damm Akademisk

      ISBN 9788202529819.

      s.209-229.

      DOI: 10.23865/noasp.17

    • Hanssen, Brit; Husebø, Dag; Moen, Vegard

      (2017)

      Universitetslærerarbeidet - utfordring av den naturlige innstilling?.

      UNIPED

      ISSN 1500-4538.

      Volum 40.

      Hefte 1.

      s.7-17.

      DOI: 10.18261/issn.1893-8981-2017-01-02

    • Helgevold, Nina; Moen, Vegard

      (2015)

      The use of flipped classrooms to stimulate students' participation in an academic course in initial teacher education.

      Nordic Journal of Digital Literacy

      ISSN 1891-943X.

      Volum 2015.

      Hefte 1.

      s.29-42.

    • Hanssen, Brit; Husebø, Dag; Moen, Vegard

      (2012)

      "Å forelese er en ensom affære. Jeg er sikker på at de fleste går inn i klasserommet med en sommerfugl eller tusen i magen [...]" .... I: Utdanningskvalitet og undervisningskvalitet under press?.

      Tapir Akademisk Forlag

      ISBN 9788251928953.

      s.185-204.

    • Ohna, Stein Erik; Moen, Vegard; Nevøy, Anne

      (2007)

      Kollektiv inkluderende og individuelt tilpasset opplæring, en gyldig mulighet eller en foreldet drøm?.

      Norsk pedagogisk tidsskrift

      ISSN 0029-2052.

      Volum 91.

      Hefte 4.

      s.329-343.

  • Bøker og kapitler
    • Moen, Vegard

      (2008)

      Omstrukturering av spesialundervisning gjennom lokalt utviklingsarbeid.

      Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag

      ISBN 9788776842802.

  • Formidling
    • Mjøs, Marit; Ohna, Stein Erik Solbø; Moen, Vegard; Hillesøy, Siv; Øen, Kristian; Bjørgan, Marion Stava; Jonassen, Simona

      (2021)

      Symposium: Collaboration on developing competence for inclusive practices in kindergarten and school (SUKIP)- experiences from a complex innovative project in two Norwegian municipalities. .

    • Mjøs, Marit; Moen, Vegard

      (2021)

      Different meeting designs to support the development of a new infrastructure for cooperation between school and EPS..

    • Ohna, Stein Erik Solbø; Hillesøy, Siv; Mjøs, Marit; Moen, Vegard; Øen, Kristian

      (2020)

      (Re)connecting communities – (towards a systemic approach on EPS – kindergarten/school interactions), experiences from a Norwegian innovation project. .

    • Abrahamsen, Eirik Bjorheim; Selvik, Jon Tømmerås; Moen, Vegard; Kvaløy, Jan Terje

      (2020)

      Bidrar studentaktiv undervisning og konstruktive tilbakemeldinger til økt motivasjon blant studentene? En studie fra Universitetet i Stavanger.

    • Abrahamsen, Eirik Bjorheim; Selvik, Jon Tømmerås; Moen, Vegard; Kvaløy, Jan Terje

      (2020)

      Bidrar studentaktiv undervisning og konstruktive tilbakemeldinger til økt motivasjon blant studentene? En studie fra Universitetet i Stavanger.

    • Abrahamsen, Eirik Bjorheim; Selvik, Jon Tømmerås; Moen, Vegard; Kvaløy, Jan Terje

      (2020)

      Konstruktive tilbakemeldinger påvirker studentenes motivasjon.

      Utdanningsnytt.no

    • Hanssen, Brit; Husebø, Dag; Moen, Vegard

      (2016)

      En studie av nytilsatte universitetslæreres læring og utvikling av profesjonskompetanse gjennom deltakelse i formelle undervisningsgrupper.

    • Hanssen, Brit; Husebø, Dag; Moen, Vegard

      (2016)

      Slik kan studentene lære mer..

    • Hanssen, Brit; Husebø, Dag; Moen, Vegard

      (2014)

      Professionalizing newly employed scientific staff as teachers in higher education.

    • Moen, Vegard

      (2006)

      Hva gikk galt? Gjennomgang og analyse av en nestenulykke i forbindelse med dyp vrakdykking.

      Dykking

      ISSN 0801-4582.

    • Moen, Vegard

      (2006)

      Hjem - skole samarbeid i Suldal kommune.

    • Ohna, Stein Erik; Nevøy, Anne; Moen, Vegard

      (2005)

      The public school - its activity and legitimacy.

  • Kunstnerisk produksjon
    • Bjørnstad, Brænne, Gunhild; Byrkjeland, Hallgjerd; Moen, Vegard; Vagli, Åse

      (2012)

      Fire videocase til bruk i undervisning: "MØTE", "PAUSE", "MONOLOG", "VALG".

  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway