Wenche Elisabeth Thomassen
Førsteamanuensis
Institutt for kultur- og språkvitenskap
Førsteamanuensis
Thomassen, Wenche Elisabeth; Munthe, Elaine
(2020)
A Norwegian Perspective: Student teachers` orientations towards cultural and linguistic diversity in schools.
Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies
ISSN 0742-051X.
Volum 96.
Thomassen, Wenche Elisabeth; Munthe, Elaine
(2020)
Educating Norwegian preservice teachers for the multicultural classroom – what knowledge do student teachers and mentor teachers express?.
European Journal of Teacher Education
ISSN 0261-9768.
Thomassen, Wenche Elisabeth
(2016)
Lærerstudenters kommentatorkompetanse om flerkultur og undervisning av flerspråklige elever drøftet i lys av kritisk multikulturalisme..
Acta Didactica Norge
ISSN 1504-9922.
Volum 10.
Hefte 1.
DOI: 10.5617/adno.2340
Egeli, Elisabeth; Thomassen, Wenche
(2015)
På vei mot en flerkulturell praksis? Utfordringer og muligheter i dagens lærerutdanning. I: Språkmangfold i utdanningen.
Gyldendal Akademisk
ISBN 978-82-05-46026-3.
s.137-158.
Thomassen, Wenche Elisabeth
(2021)
Grunnskolelærerstudenters kompetanse for undervisning i flerkulturelle og flerspråklige klasserom - en "mixed methods"- studie. .
ISBN 978-82-7644-996-9.
Thomassen, Wenche Elisabeth; Malmo, Kari-Anne Svensen; Munthe, Elaine
(2017)
Læremiddelbruk og behov i grunnskolelærerutdanning 5-10 Rapport til Utdanningsdirektoratet .
Iversen, Jonas Yassin; Thomassen, Wenche Elisabeth
(2022)
Norwegian pre-service teachers’ orientations, knowledge and skills regarding multilingualism.
Thomassen, Wenche Elisabeth; Christensen, Sofija; Kristiansen Aspnes, Daniel; Pereira, Unni Puntervold
(2022)
"Jeg følte meg som en del av universitetet og samtidig følte jeg meg inkludert": Identitet som motivasjonsfaktor for andrespråkslæring..
Thomassen, Wenche Elisabeth; Fylkesnes, Sandra
(2022)
Norwegian pre-service teachers’ orientations, knowledge and skills regarding multilingualism.
Thomassen, Wenche Elisabeth
(2022)
Hvordan presenteres "Norge i verden" i to læreverk i norsk som andrespråk på B2 nivå? .
Iversen, Jonas Yassin; Thomassen, Wenche Elisabeth; Fylkesnes, Sandra
(2021)
Norwegian preservice teachers’ views on and experience with multilingualism in teacher education.
Pereira, Unni Puntervold; Christensen, Sofija; Thomassen, Wenche Elisabeth; Kristiansen Aspnes, Daniel
(2021)
DEMBRA: Å pusle sammen en presentasjon om Norge i verden. Samarbeid om norskfaget i en DEMBRA-kontekst..
Thomassen, Wenche Elisabeth
(2019)
Lærerstudenters kunnskap for undervisning i flerspråklige klasserom.
Nilsen, Gølin Christine Kaurin; Thomassen, Wenche Elisabeth
(2018)
Det flerspråklige klasserommet.
Thomassen, Wenche Elisabeth
(2018)
Lærerstudenters kunnskap for undervisning i flerspråklige og flerkulturelle klasserom - en mixed Methods studie.
Thomassen, Wenche Elisabeth; Munthe, Elaine
(2018)
What kind of orientations and knowledge do student Teachers Express for teaching in multicultural and multilingual classrooms?.
Thomassen, Wenche Elisabeth; Munthe, Elaine
(2017)
Educating Norwegian Preservice Teachers – promoting equality in school.
Thomassen, Wenche Elisabeth
(2017)
Lærerstudenters kunnskap for undervisning i flerkulturelle og flerspråklige klasser.
Thomassen, Wenche Elisabeth
(2016)
Student Teachers` reflections on teaching in Multicultural and Multilingual Classrooms..
Munthe, Elaine; Thomassen, Wenche Elisabeth
(2015)
Behov for kompetente lærarar på fleirkulturelle skular..
Thomassen, Wenche; Egeli, Elisabeth; Pereira, Unni Puntervold
(2014)
Språk og flerkultur i fag. Hvilken komptanse har morgendagens lærere?.
Thomassen, Wenche; Egeli, Elisabeth; Pereira, Unni Puntervold
(2014)
Hva vet vi om lærerstudenters kunnskaper og holdninger til flerkultur og språk i fag?.
Thomassen, Wenche
(2014)
Norske dialekter i ord og toner - med hovedvekt på Alf Prøysen.
Thomassen, Wenche; Hansen, Ann Elisabeth Laksfoss
(2014)
Jo flere, jo bedre - språk er en ressurs.
Stavanger Aftenblad
ISSN 0804-8991.
Egeli, Elisabeth; Thomassen, Wenche
(2013)
Flerspråklighet og flerkultur-utfordringer for de nye lærerutdanningene.
Thomassen, Wenche
(2013)
Mellomspråk - og hva er utfordringer med å lære norsk?.
Egeli, Elisabeth; Thomassen, Wenche
(2013)
Lærerutdanning og det flerspråklige klasserommet.
Egeli, Elisabeth; Thomassen, Wenche
(2012)
Norsk som andrespråk i de nye lærerutdanningene -utfordringer og muligheter.
Dversnes, Gunvald; Thomassen, Wenche Elisabeth
(2020)
Hva er det flerspråklige og flerkulturelle klasserommet?.