Vitenskapelige publikasjoner
Furenes, May Irene;
Ertesvåg, Sigrun K.
(2015)
Ledelse, samarbeid og elevstøtte i skolen.
I: Implementering : å omsette teorier, aktiviteter og strukturer i praksis.
Universitetsforlaget.
ISBN 978-82-15-02472-1.
s.119-135.
Bøker og kapitler
Ree, Marianne;
Guldbrandsen, Astrid;
Friestad, Nina Kalvatn;
Helgøy, Kjersti Velde;
Klippen, May Irene Furenes;
Thijssen, Maximiliaan Willem Pierre;
Forsström, Sanna Erika;
Njå, Morten Bergsten
(2025)
Empirisk barnehageforskning for de skandinaviske landene i 2022 og 2023, Forskningskartlegging og vurdering..
ISBN 978-82-8439-329-2.
Moser, Thomas;
Klippen, May Irene Furenes;
Bergene, Ann Cecilie Langgård;
Lenes, Ragnhild
(2025)
Barns trivsel i barnehagen
- En kunnskapsoversikt.
ISBN 978-82-8439-338-4.
Guldbrandsen, Astrid;
Friestad, Nina Kalvatn;
Klippen, May Irene Furenes
(2024)
Forskningskartlegging og vurdering. Empirisk barnehageforskning for de skandinaviske landene i 2021..
Universitetet i Stavanger.
Guldbrandsen, Astrid;
Furenes, May Irene;
Munthe, Elaine
(2023)
Forskningskartlegging og vurdering. Empirisk barnehageforskning for de skandinaviske landene i 2020..
ISBN 978-82-8439-122-9.
Furenes, May Irene;
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Moser, Thomas;
Munthe, Elaine
(2022)
Trender i empirisk barnehageforskning i de skandinaviske landene 2006–2019 – en forskningskartlegging.
ISBN 978-82-8439-037-6.
Formidling
Klippen, May Irene Furenes
(2025)
Ramme alvor for private barnehager.
Klippen, May Irene Furenes;
Moser, Thomas;
Lenes, Ragnhild
(2025)
Children’s well-being in ECEC as a measure to prevent bullying.
World Anti-bullying Forum;
2025-06-11 - 2025-06-13.
Nilsen, Tone Rove;
Klippen, May Irene Furenes;
Moser, Thomas;
Løkken, Ingrid Midteide
(2025)
Bullying in Norwegian Early Childhood Education and Care and new regulations in the Kindergarten Act.
World Anti-bullying Forum;
2025-06-11 - 2025-06-13.
Klippen, May Irene Furenes
(2024)
Gjennom et tett samspill mellom forskere og praktikere kan vi skape reel endring i skolen.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Klippen, May Irene Furenes
(2024)
Hvorfor skal vi lytte til forskere?.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Dikilitas, Kenan;
Klippen, May Irene Furenes;
Keles, Serap
(2024)
A Systematic Review of Empirical Research on Students’ ChatGPT Use in Higher Education.
ECER 2024 Conference;
2024-08-27 - 2024-08-30.
Sædberg, Leif Tore;
Klippen, May Irene Furenes;
Keles, Serap;
Dikilitas, Kenan
(2024)
Forskere ønsker klare retningslinjer for bruk av ChatGPT i høyere utdanning.
Klippen, May Irene Furenes
(2024)
Why are systematic reviews
important?.
Foredrag;
2024-01-22.
Klippen, May Irene Furenes
(2024)
Barn som utsettes for narsissistiske foreldre – hvem tar ansvar?.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Onyszko, Martyna;
Caravita, Simona Carla Silvia;
Keles, Serap;
Furenes, May Irene;
Fandrem, Hildegunn
(2023)
Cooperation to Overcome Cyberbullying: A Systematic Scoping Review. Preliminary Results.
European Conference on Developmental Psychology (ECDP) 2023;
2023-08-28 - 2023-09-01.
Klippen, May Irene Furenes
(2023)
When, how, and why do we use them?
UNLOCKING METHODOLOGIES.
Foredrag;
2023-07-29 - 2031-01-29.
Sædberg, Leif Tore;
Klippen, May Irene Furenes;
Moser, Thomas
(2023)
Forskningen på kvalitet i barnehagen har blitt bedre
En oversikt har samlet forskning på kvalitet i barnehager i Norge gjennom en 12-årsperiode..
Furenes, May Irene;
Løkken, Ingrid Veronika Midteide;
Nilsen, Tone Rove
(2022)
Kvalitet i barnehagen - hva forskes det på og hvordan?
.
Norsk barnehageforskningskonferanse ;
2022-10-26 - .
Fereshteh, Nikad Amoli;
Esmaeeli, Sara;
Furenes, May Irene
(2022)
Pedagogisk ledelse og barnehagelærerrollen i møte med mangfold.
Norsk barnehageforskningskonferanse ;
2022-10-26 - 2022-10-28.
Furenes, May Irene;
Løkken, Ingrid Veronika Midteide;
Nilsen, Tone Rove;
Moser, Thomas;
Andresen, Anne Kristin Hansen;
Skog Dahl, Anne-Lene;
Aaseth, Helene Marie Storli
(2022)
Kvalitet i barnehagen - hva forskes det på og hvordan?.
Kvalitet i barnehagen - hva forskes det på og hvordan? ;
2022-10-26 - 2022-10-28.
Moser, Thomas;
Furenes, May Irene
(2022)
Research review: Current challenges with Barriers and Facilitators for Quality in ECEC – a review of reviews. .
BrownBag Seminar;
2022-11-16.
Moser, Thomas;
Furenes, May Irene;
Munthe, Elaine
(2022)
The Trends in Scandinavian ECEC Research 2006-2019 - Stability and Changes in Topics and Methodology.
Changing times in ECEC: New opportunities for fostering development and improving sustainability;
2022-07-12 - 2022-07-14.
Furenes, May Irene;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2021)
The diversity of Scandinavian research on early childhood education and care.
Norsk barnehageforskningskonferanse;
2021-10-28 - .
Furenes, May Irene;
Moser, Thomas;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2021)
Scandinavian Research on Early Childhood Education and Care.
NERA;
2021-11-04 - .
Furenes, May Irene;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2021)
Skandinavisk barnehageforskning.
Norsk barnehageforskningskonferanse ;
2021-10-28 - .
Cranner, Kristin Vestrheim;
Kucirkova I, Natalia;
Bus, Adriana G.;
Klippen, May Irene Furenes
(2021)
Digitale bildebøker kan skade barns evne til å forstå historien de leser
Med mindre bøkene har den rette utformingen..
Furenes, May Irene;
Røislien, Jo;
Gjerald, Olga;
Furunes, Trude;
Øgaard, Torvald
(2018)
Predicting satisfaction with co-production: A systematic review and meta-analysis of feedback intervention on consumers' satisfaction with task performance.
27th Nordic Symposium on Tourism and Hospitality Research;
2018-09-24 - 2018-09-26.
Gjerald, Olga;
Furenes, May Irene
(2017)
Hva skal vi med forskning i debatt?.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Volum 11.
Hefte Uke 47.
s.21-21.
Furenes, May Irene
(2016)
Can it be too much positive feedback?.
25th Nordic Symposium in Tourism and Hospitality Research;
2016-09-28 - .
Furenes, May Irene
(2015)
Changing or Shaping Customers Experience. Effect of f2f feedback in Co-production.
24th Nordic Symposium in Tourism and Hospitality Research;
2015-10-01 - 2015-10-03.
Furenes, May Irene;
Derdowski, Lukasz Andrzej
(2014)
The effect of normative face-to-face feedback on customers’ satisfaction with the outcome.
23rd Nordic Symposium for Tourism and Hospitality Research ;
2014-10-01 - 2014-10-04.