
Digitale verktøy i veiledning
Digitale verktøy kan gi lærerstudenter bedre veiledning, viser en doktorgradsavhandling fra UiO.
Digital kompetanse i barnehagen
Ressurser til barnehagelærerutdanningen som kan fremme barnehagelærerstudentenes profesjonsfaglige...

Forskningsbasert praksis
Et samarbeid og programområde som har som mål å øke kunnskapen om systematisk oppskalering av...

Digitale verktøy i matematikk
Ramesh Gautam har forsket på hvordan norske lærerstudenters kunnskap om bruk av digitale verktøy i...

Én felles rammeplan. Overordnet styring av lærerutdanningene
Endelig rapport fra ekspertgruppen om styring av lærerutdanningene. Sekretariat ved Senter for...

Mikropraksis
Integrasjon av teori og praksis gjennom mikronettverk i grunnskolelærerutdanningene. I hvilken grad...

Yrkesfag og yrkesfaglærerutdanning
Senter for kunnskap om yrkesfag er en ny satsing som formidler forskning og informasjon om yrkesfag...

Animasjons-film som skapende prosess
Ved å bruke denne ressursen får barnehagelærerutdannere, studenter og barnehageansatte kunnskap om å...
Profesjonsnære utdanningar over heile landet
Melding til Stortinget, Meld. St. 19 (2023–2024). Tilråding frå Kunnskapsdepartementet 5. april 2024...

Teknologirikt undervisningsrom
Undervisningsverkstedet er satt i gang av Universitetet i Agder (UiA) og er et teknologirikt...

Simulerings-aktiviteter
Bruk av simuleringsaktiviteter er et eksempel på det utvidede praksisbegrepet innen...

Forskning på lærerutdanning i Norden
Kunnskapssenter for utdanning (KSU) arrangerte fredag 2. februar webinar om lærerutdanningsforskning...

Partnerskap
Doktorgradsavhandling ved Universitetet i Agder, som er en studie av praksislærere som...
Praksis på campus
Et eget prosjekt ved lærerutdanningen ved Universitetet i Stavanger har vist seg så vellykket at det...
Forskning på lærerutdanning i Norden
Kunnskapssenter for utdanning (KSU) ved Universitetet i Stavanger har systematisert forskning på...
Forskning på lærerutdanning i Norden
Kunnskapssenter for utdanning (KSU) har systematisert forskningen om forskning på lærerutdanning i...

Forskning på lærerutdanning i Norden
For første gang er det gjennomført og publisert et levende kart med oversikt over 830 vitenskapelige...

Flipped classroom i naturfag
Flipped classroom i naturfag (FiNa) har som mål å utvikle og utforske læringsdesign med hovedvekt på...

Algoritmisk tenkning
MASCOT er et tverrfaglig og innovativt forskningsprosjekt, ledet av OsloMet, som tar sikte på å...

Tenkande klasserom
Undervisingsmodellen Tenkande klasserom har breidd om seg dei siste åra. Fleire skular og enkelte...

Digital kompetanse
Målet med dette prosjektet er å utvikle digital kompetanse i lærerutdanning, gjennom...

Praksis med digital støtte
Prosjektet «Design av digitalt støttet praksislæring i lærerutdanning» er et samarbeidsprosjekt...