– Spesialisering i markedsføring åpner dørene for å jobbe i ulike bransjer og fagfelt

Torill Hebnes (23) studerer master i økonomi og administrasjon og spesialiserer seg i strategisk markedsføring og analyse.

Torill Hebnes

Alder: 23 år Studieprogram: Master i økonomi og administrasjon Spesialisering: Strategisk markedsføring og analyse Her bor jeg i Stavanger: Madla Hjemsted: Finnøy

Å bli kjent med masse hyggelige mennesker i fadderuken har gitt godt grunnlag for studietiden.

Torill Hebnes , student på Master i økonomi og administrasjon

Jeg studerer master i økonomi og administrasjon på Handelshøgskolen ved UiS fordi:

Jeg valgte å ta master på UiS på grunn av at jeg ønsket å jobbe i Stavanger, og det virket som en god mulighet til å bygge nettverk i Stavanger. I tillegg hadde jeg hørt at det var godt studiemiljø.

Jeg valgte å spesialisere meg innen strategisk markedsføring og analyse fordi:

Det åpner døren for å jobbe innen ulike bransjer og fagfelt. Jeg har lært mye om hvordan en bedrifts strategi er viktig for å løse utfordringer.

Slik ser en typisk studiehverdag ut for meg:

Først kaffe og forelesning, deretter team-arbeid. Dager uten forelesning går til selvstudie på biblioteket og lunsj med venner i kantina.

Dette husker jeg spesielt godt fra studietiden:

Fadderuken, uten tvil! Å bli kjent med masse hyggelige mennesker som har gitt godt grunnlag for studietiden.

Studiemiljøet på utdanningen kan beskrives slik:

Inkluderende og gøy! Vi lærer mye av hverandre, samtidig som vi er gode til å ta avbrekk fra studiene for å gjøre noe gøy. Studentorganisasjonene arrangerer både faglige og sosiale sammenkomster som en kan delta på for å møte nye studenter og få et avbrekk fra studiene. Arrangementene har gjort at jeg har blitt kjent med studenter på tvers av spesialiseringer og trinn.

Dette er min drømmejobb:

En jobb hvor jeg får utfordret meg og oppnår faglig vekst.

Gjør som Torill – studer økonomi og administrasjon i Stavanger!