KSU-leder Elaine Munthe i Khrono-debatt om lærerrekruttering

Frokostmøte om hvordan Norge skal utdanne lærere for framtidas skole sendes på nett. Senterleder Elaine Munthe er blant deltakerne.

Nettavisen Khrono arrangerer i anledning sitt tiårsjubileum en rekke utdanningspolitiske debatter.

28. mars arrangerte de frokostmøte med «Hvordan utdanne lærere for framtidas skole?» som tema, i samarbeid med Høgskolen i Innlandet (HINN). Møtet og debatten ble overført på nett, og du kan se et opptak av debatten via lenkene i denne saken.

Elaine Munthe, senterleder for Kunnskapssenter for utdanning, er blant deltakerne i panelet.

Her er alle deltakerne (informasjonen er hentet fra HINNs nettsider):

• Halvor Sell Mosæther, lærer som jobber ved Kirkekretsen skole i Ringsaker.
  • Eloisa Michalsen, student som går femte år av grunnskolelærerutdanningen på Hamar.
  • Elaine Munthe, professor i pedagogikk, leder av Kunnskapssenteret for utdanning ved Universitetet i Stavanger, og aktuell som forfatter av rapporten «Å rekruttere og beholde lærere i barnehage og skole – et kunnskapsgrunnlag».
  • Morten Ørbeck, dekan ved Fakultet for lærerutdanning og pedagogikk ved Høgskolen i Innlandet.

Samtalen ledes av Tove Lie, redaktør i Khrono, og varer i ca en time.