-
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni
(2022)
Hvordan utvikle et forskningsbasert digitalt verktøy for undervisningsplanlegging som støtter lærernes læring og planleggingspraksiser og som ivaretar prinsipper om sammenheng mellom mål, innhold, arbeidsmåter og vurdering?
.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Wagner, Åse Kari H.
(2022)
Leseleksens plass i norskfagets begynneropplæring.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Wagner, Åse Kari Hansen
(2021)
En kvalitativ undersøkelse av leseleksepraksiser på 2. trinn .
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni
(2021)
DigUp .
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2021)
Høytlesingens potensial i begynneropplæringen.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni
(2021)
DigUP et digitalt didaktisk planleggingsverktøy.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Wagner, Åse Kari Hansen
(2021)
En kvalitativ undersøkelse av leseleksepraksiser på 2. trinn .
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Nygård, Stine;
Solheim, Oddny Judith
(2021)
Tilpasset og meningsfull skriving på første trinn.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2019)
Hva kan vi lære av nasjonale prøver i lesing?.
-
-
Fuglestad, Unni ;
Hoem, Toril Frafjord;
Aasen, Marit
(2019)
Fagfornyelsen og verdigrunnlaget i overordnet del.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Håland, Anne;
McTigue, Erin
(2019)
Hva er kvantiteten og kvaliteten på høytlesingspraksiser på første trinn i Norge?.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Håland, Anne;
McTigue, Erin
(2019)
Hva er kvantiteten og kvaliteten på læreres høytlesingspraksiser på første trinn i Norge?.
-
-
Fuglestad, Unni ;
Hoem, Toril Frafjord;
Rønneberg, Vibeke
(2019)
Fagdag: kollegasamtaler og refleksjonsnøkler, lesebestillinger, når lesing blir vanskelig og Språkløyper.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Håland, Anne;
McTigue, Erin
(2019)
Hva er kvantiteten og kvaliteten på læreres høytlesingspraksiser på første trinn i Norge?.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Billington, Mary Genevieve
(2019)
Perspektiver på lærerspesialist.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Håland, Anne;
Rongved, Elisabeth
(2018)
Lykkes med meningsfull skriving i første klasse.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2018)
God leseplanlegging.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2018)
Pedagogisk bruk av nasjonale prøver.
-
-
Fuglestad, Unni ;
Hoem, Toril Frafjord;
Rønneberg, Vibeke
(2018)
Å planlegge undervisning. Læreplanforståelse, planleggingspraksiser og Leseplanleggeren som planleggingsverktøy..
-
-
Håland, Anne;
Hoem, Toril Frafjord;
Solheim, Oddny Judith
(2018)
Hvilke skrivepraksiser finnes på 1. trinn i norske klasserom?.
-
-
Fuglestad, Unni ;
Hoem, Toril Frafjord;
Rønneberg, Vibeke
(2018)
Hvordan kan vi støtte elevenes leseutvikling i alle fag?.
-
-
Fuglestad, Unni ;
Hoem, Toril Frafjord
(2017)
Lærerens betydning for norske elevers resultater - hva forteller PIRLS 2016?.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Lorentzen, Vibeke;
Kringstad, Trude
(2017)
På vei til å bli profet i eget land. Hvordan kan videreutdanning styrke lærere i å fylle rollen som lærerspesialist?.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni
(2017)
Hva styrer læreres beslutninger når de planlegger for fagspesifikk lesing og skriving?.
-
-
Håland, Anne;
Hoem, Toril Frafjord;
Solheim, Oddny Judith
(2017)
Skriveopplæring i norske klasserom – egnet for å møte elevmangfoldet?.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Berge, Ingeborg Margrete
(2017)
Lesestrategienes mål.
Morgenbladet
ISSN 0805-3847.
-
-
Håland, Anne;
Hoem, Toril Frafjord
(2017)
Skrivepraksiser på 1. trinn.
-
-
Fuglestad, Unni ;
Hoem, Toril Frafjord
(2017)
Undervisningsplanlegging og lesing.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Håland, Anne
(2017)
Hvilke skrivepraksiser finnes på 1. trinn i norske klasserom?.
-
-
Birkedal, Inga Kjerstin;
Billington, Mary Genevieve;
Fuglestad, Unni ;
Hoem, Toril Frafjord;
Mossige, Margunn
(2017)
Modeller og Modaliteter; muligheter og utfordringer ved utforming av nettbasert kompetanseutvikling.
-
-
Fuglestad, Unni ;
Hoem, Toril Frafjord
(2016)
Pedagogisk bruk av nasjonale prøver i lesing.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni
(2016)
Pedagogisk bruk av nasjonale prøver i lesing.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Nielsen, Ingrid
(2016)
God leseundervisning: Pedagogisk bruk av nasjonale prøver.
-
-
Fuglestad, Unni ;
Hoem, Toril Frafjord
(2016)
Pedagogisk bruk av nasjonale prøver.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Nielsen, Ingrid
(2016)
Undervisningsplanlegging.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Berge, Ingeborg Margrete
(2016)
Helhetlig undervisningsplanlegging, Mål - vurdering - undervisning.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2016)
Hva er god leseopplæring?.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Håland, Anne
(2016)
Hvordan støtte elevenes skriving i fag?.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2016)
Litteratur på mellomtrinnet.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Nielsen, Ingrid
(2016)
Hvordan iverksette et mer praktisk, variert, utfordrende og relevant ungdomstrinn?.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2016)
Undervisningsplanlegging.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Aasen, Marit
(2016)
La det være et eventyr å lese lærebøker.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni
(2016)
Undervisningsplanlegging og lesing.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Aasen, Marit
(2016)
La det bli et eventyr å lese lærebøker.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2016)
Hvordan utvikle praksis gjennom Språkløyper.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni
(2016)
Pedagogisk bruk av nasjonale prøver.
-
-
Fuglestad, Unni ;
Hoem, Toril Frafjord
(2016)
Lesing som grunnleggende ferdighet.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2016)
Hvordan utvikle praksis gjennom Språkløyper.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2016)
Hvordan utvikle praksis gjennom Språkløyper.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2016)
Hvordan utvikle praksis gjennom Språkløyper.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni
(2016)
Lesing som grunnleggende ferdighet.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni
(2016)
Leseplanleggeren og dybdelæring.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Alfsvåg, Trude
(2016)
Lesing som grunnlegende ferdighet.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni
(2016)
Lesing som grunnleggende ferdighet.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni ;
Nielsen, Ingrid
(2016)
Satsingsområdet lesing.
-
-
Fuglestad, Unni ;
Hoem, Toril Frafjord
(2016)
Undervisningsplanlegging og lesing.
-
-
Fuglestad, Unni ;
Hoem, Toril Frafjord
(2016)
Lesing som grunnleggende ferdighet.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni Synnøve
(2015)
Kva er god leseopplæring?.
-
-
Håland, Anne;
Hoem, Toril Frafjord;
Skartveit, Bente Stausland
(2015)
Kva vil det seia å vera leselærar på faget sine eigen premissar?.
Norsklæreren
ISSN 0332-7264.
-
-
Fuglestad, Unni Synnøve;
Hoem, Toril Frafjord
(2015)
Lesing som grunnleggende ferdighet.
-
-
Fuglestad, Unni Synnøve;
Hoem, Toril Frafjord
(2015)
Lesing som grunnleggende ferdighet.
-
-
Håland, Anne;
Hoem, Toril Frafjord
(2015)
Disciplinary literacy. How can we design Research focusing on disciplinary Reading and writing practices?.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni Synnøve
(2015)
Lesing som grunnleggende ferdighet.
-
-
Håland, Anne;
Hoem, Toril Frafjord
(2015)
Fagspesifikk lesing og skriving.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni Synnøve
(2015)
Pedagogisk bruk av nasjonale prøver.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Nielsen, Ingrid
(2015)
Den røde tråden i planleggingen - med fokus på etterlesefasen slik at elevene får bruke det de har lest på fagrelevante måter.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Nielsen, Ingrid
(2015)
Hvordan kan vi arbeide systematisk for å fremme elevenes leseferdighet?.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni Synnøve
(2015)
Pedagogisk bruk av nasjonale prøver.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Nielsen, Ingrid;
Dessingué, Alexandre;
Wagner, David-Alexandre;
Knutsen, Ketil
(2015)
Kritisk literacy, Symposium.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Nielsen, Ingrid
(2015)
Den røde tråden i planleggingen - med fokus på lesefasen.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2015)
Bruk av nasjonale prøver 5. trinn.
-
-
Fuglestad, Unni Synnøve;
Hoem, Toril Frafjord
(2015)
Lesing som grunnleggende ferdighet.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni Synnøve;
Nielsen, Ingrid
(2015)
Satsingsområde LESING.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni Synnøve
(2015)
Lesing som grunnleggende ferdighet.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni Synnøve
(2015)
Helhetlig undervisningsplanlegging der elevene får bruke det de har lest på fagrelevante måter.
-
-
Fuglestad, Unni Synnøve;
Hoem, Toril Frafjord
(2015)
Helhetlig undervisningsplanlegging der elevene får bruke det de har lest på fagrelevante måter..
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Nielsen, Ingrid
(2015)
Skolebasert kompetanseutvikling. Den røde tråden i planleggingen - med fokus på førlesing.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Nielsen, Ingrid
(2015)
Å jobbe med tekster og oppgaver.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Fuglestad, Unni Synnøve
(2015)
Pedagogisk bruk av nasjonale prøver.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2015)
Bruk av skjønnlitteratur i andre fag enn norsk.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2014)
Hvordan kan samarbeid mellom UH og et nasjonalt senter foregå i ungdomstrinnssatsingen?.
-
-
Håland, Anne;
Hoem, Toril Frafjord
(2014)
Lesing som grunnleggende ferdighet.
-
-
Andreassen, Roy Asle;
Hoem, Toril Frafjord
(2014)
Samarbeid i skolebasert utvikling.
-
-
Andreassen, Roy Asle;
Hoem, Toril Frafjord
(2014)
Samarbeid i skolebasert utviklingsarbeid.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2014)
"Lesing som grunnleggende ferdighet; – hva legges i dette og hva kan det innebære for fagene i lærerutdanningen?”.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Nielsen, Ingrid
(2014)
Lesing av multiple tekster. En tilnærming til Palestina-konflikten som eksempel i samfunnsfag.
Norsklæreren tidsskrift for språk, litteratur og didaktikk
Hefte 3.
s.32-39.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Skartveit, Bente Stausland
(2014)
Lesing som grunnleggende ferdighet.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2014)
Korleis kan ein arbeite med lesing i ungdomstrinnssatsinga?.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2014)
Bok i bruk. Litteraturformidling i grunnskolen.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Håland, Anne
(2014)
Lesing som grunnleggjande ferdigheit.
-
-
Andreassen, Roy Asle;
Hoem, Toril Frafjord
(2014)
Samarbeid i skolebasert utviklingsarbeid.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Staurseth, Hanne Egenæs
(2013)
Skolebasert kompetanseutvikling med fokus på lesing.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Husebø, Dag;
Nielsen, Ingrid
(2013)
Skolebasert kompetanseutvikling.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2013)
Ungdomstrinn i utvikling. Skolebasert kompetanseutvikling med fokus på lesing.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Mitchell, Monica Gundersen
(2013)
Hva kjennetegner en god leser på ungdomstrinnet?.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2013)
Bok i bruk.
-
-
Husebø, Dag;
Hoem, Toril Frafjord
(2013)
Teachers and teacher educators understanding of their profession, the subjects they teach and their reading didactics.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2013)
Historisk literacy.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2013)
Lese, lære, lykkes.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Staurseth, Hanne Egenæs
(2013)
Skolebasert kompetanseutvikling med fokus på lesing.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2012)
Bok i bruk.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2012)
Den som leser settes i bevegelse.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2012)
Hvorfor er lesing i fag viktig?.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2012)
Skriving og lesing av fagtekst på 2.trinn.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2012)
Arbeid med lesing på ungdomstrinnet. Presentasjon av bakgrunnsdokument.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2012)
Hvordan kan elever demonstrere kompetanse i et fag?.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2012)
Hvorfor er lesing i fag viktig? Ideer til hvordan dette kan gjennomføres i praksis.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2012)
Vurdering for læring.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Håland, Anne
(2011)
Å lese i alle fag, hvorfor, hva og hvordan?.
-
-
Maagerø, Eva;
Krumsvik, Rune Johan;
Torvanger, Dag;
Hoem, Toril Frafjord
(2011)
Grunnleggende ferdigheter.
I: Lærerarbeid for elevenes læring 1-7.
Cappelen Damm Høyskoleforlaget
ISBN 978-82-7634-884-2.
s.77-120.
-
-
Maagerø, Eva;
Krumsvik, Rune Johan;
Torvanger, Dag;
Hoem, Toril Frafjord
(2011)
Grunnleggende ferdigheter.
I: Lærerarbeid for elevenes læring 5-10.
Cappelen Damm Høyskoleforlaget
ISBN 978-82-7634-885-9.
s.65-105.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2011)
Å røre seg i litterære tekster.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2011)
Tekst i bruk.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2011)
Å røre seg i tekst.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2011)
Tekst i bruk.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2011)
Vurdering for læring.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2011)
Vurdering for læring.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2011)
Systematisk observasjon av elevenes leseferdigheter.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2011)
Vurdering for læring.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2011)
Vurdering for læring.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2010)
Modulplanlegging og rubrikkvurdering.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2010)
Tekst i bruk.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2010)
Å bevege seg i tekst.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2010)
Det enkelte fagets tekster.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2010)
Litteratur i det flerspråklige klasserommet.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2010)
Hva er lettlest?.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2010)
Det enkelte fagets tekster.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2010)
Å røre seg i tekst.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2010)
Å røre seg i tekst.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2010)
Å røre seg i tekst.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2010)
Makt og motmakt i bildebøker Hvordan arbeide med moderne bildebøker på 5. - 10. trinn.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2010)
Vurdering for læring.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2010)
Lesing er... Teksten i bruk.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2010)
Det enkelte fagets tekster.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2010)
Modulplanlegging og rubrikkvurdering.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2010)
Utfordringer i tekst Hva kan hemme og hva kan fremme leseforståelse?.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2009)
Modulplanlegging og rubrikkvurdering.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2009)
Ord + bilde = sant Hvordan arbeide med moderne bildebøker på ungdomstrinnet.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2009)
Lesing er... Utfordringer i ungdomsskolen.
-
-
Hoem, Toril Frafjord
(2009)
Inn i teksten.
-