Unni Synnøve Fuglestad

Universitetslektor i lesevitenskap/spesialpedagogikk

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking
OD B-2496

Bio

Unni Fuglestad er universitetslektor i lesevitskap ved Lesesenteret, Universitetet i Stavanger. Som leiar for samfunnskontakt koordinerer ho Lesesenteret sitt arbeid med lokal kompetanseutvikling og ulike samarbeid med skular, barnehagar og kommunar. Ho er også prosjektleiar for Språkløyper, digitale ressursar utvikla til å støtte tilsette i barnehagar og skular med kompetanseutvikling i språk, lesing og skriving.

Fuglestad er lektor med hovudfag i historie, og har lang undervisningserfaring frå ungdomsskule. Ho har arbeidd med etter- og vidareutdanning av lærarar, og delteke i ei rekke utviklingssamarbeid, som språkkommunar, Språkløyper, Ungdomstrinn i utvikling, desentralisert ordning for kompetanseutvikling og oppfølgingsordninga. Ho er spesielt oppteken av lesing i ein fagleg relevant kontekst, og deltek i det NFR-finansierte innovasjonsprosjektet DigUP.

 

Publikasjoner
  • Vitenskapelige publikasjoner
  • Bøker og kapitler
    • Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni ; Rangnes, Hege; Sæbø, Johanne Ur

      (2023)

      Læringsaktiviteter. I: God undervisningsplanlegging - med det digitale verktøyet DigUp.

      Cappelen Damm Akademisk.

      ISBN 9788202773816.

      s.63-107.

    • Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord; Sæbø, Johanne Ur

      (2023)

      Eksempler på DigUp i praktisk bruk. I: God undervisningsplanlegging - med det digitale verktøyet DigUp.

      Cappelen Damm Akademisk.

      ISBN 9788202773816.

      s.108-129.

    • Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord

      (2023)

      Vurdering. I: God undervisningsplanlegging - med det digitale verktøyet DigUp.

      Cappelen Damm Akademisk.

      ISBN 9788202773816.

      s.46-62.

    • Dessingué, Alexandre; Bugge, Hans Erik; Fuglestad, Unni ; Knutsen, Ketil; Normand, Silje Henriette A; Savic, Milica; Wagner, David-Alexandre

      (2018)

      Critical literacies and Awareness in Education 1st year report.

      Universitetet i Stavanger.

    • Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord; Håland, Anne

      (2017)

      God leseplanlegging.

      Cappelen Damm Akademisk.

      ISBN 978-82-02-53392-2.

    • Fuglestad, Unni ; Mossige, Margunn

      (2016)

      Utfordringer og veien videre. I: Utprøving av Språkløyper - Intern rapport på Lesesenteret.

      s.48-53.

    • Fuglestad, Unni

      (2016)

      Språkløyper som utviklingsarbeid. I: Utprøving av Språkløyper - Intern rapport på Lesesenteret.

      s.14-17.

  • Formidling
    • Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni

      (2023)

      Hvordan planlegge undervisning med støtte i forskningsbasert kunnskap? Presentasjon av det didaktiske digitale planleggingsverktøyet DigUp .

      Avslutningsseminar DigUp;

      2023-11-15.

    • Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni

      (2023)

      Hvordan planlegge undervisning med støtte i forskningsbasert kunnskap?.

      Seminar med skoleledere i Vestland fylke;

      2023-11-23.

    • Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni

      (2022)

      Hvordan utvikle et forskningsbasert digitalt verktøy for undervisningsplanlegging som støtter lærernes læring og planleggingspraksiser og som ivaretar prinsipper om sammenheng mellom mål, innhold, arbeidsmåter og vurdering? .

      Forskerkonferanse;

      2022-05-10 - 2022-05-11.

    • Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni

      (2021)

      DigUp .

      Webinar;

      2021-08-24.

    • Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni

      (2021)

      DigUP et digitalt didaktisk planleggingsverktøy.

      Webinar;

      2021-08-30.

    • Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord; Rønneberg, Vibeke

      (2019)

      Fagdag: kollegasamtaler og refleksjonsnøkler, lesebestillinger, når lesing blir vanskelig og Språkløyper.

      Fagdag for friskolene i Rogaland, desentralisert ordning for kompetanseutvikling;

      2019-01-02.

    • Fuglestad, Unni

      (2019)

      "Språkløyper som støtte i arbeid med lesing, skriving og muntlighet i fag i videregående skole. Å lede praksisutvikling i profesjonsfaglige fellesskap".

      Oppstartsamlinger Språkløyper;

      2019-04-10 - 2019-04-11.

    • Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord; Aasen, Marit

      (2019)

      Fagfornyelsen og verdigrunnlaget i overordnet del.

      Planleggingsdag for friskolene. Desentralisert ordning for kompetanseutvikling;

      2019-08-14.

    • Fuglestad, Unni

      (2019)

      Å planlegge undervisning - med blikk for lesing og vurdering.

      Fagsamling for klynge 1, pulje 1, Rogaland Midt, desentralisert ordning for kompetanseutvikling;

      2019-01-07.

    • Fuglestad, Unni ; Bakken, Arild Michel

      (2019)

      Å planlegge undervisning - med blikk for elevinvolvering, strategier og muntlighet.

      Fagsamling for klynge 1, pulje 1, Rogaland Midt, desentralisert ordning for kompetanseutvikling;

      2019-08-13.

    • Fuglestad, Unni

      (2019)

      Kommunikasjon, språk og lærende fellesskap i barnehagen. Språkløyper som verktøy for praksisutvikling i Stand kommune.

      Nasjonal konferanse for lesing;

      2019-04-09.

    • Fuglestad, Unni

      (2019)

      Å planlegge undervisning- med blikk for lesing.

      Planleggingsdag for Larvik kommune;

      2019-08-12.

    • Fuglestad, Unni

      (2019)

      Strategiutvikling i Larvik.

      Oppstartsamling for språkkommunen Larvik ;

      2019-06-05 - 2019-06-06.

    • Fuglestad, Unni

      (2019)

      Strategiutvikling i Alta.

      Oppstartsamling for språkkommunen Alta;

      2019-06-18 - 2019-06-19.

    • Fuglestad, Unni

      (2019)

      Arbeid i lærende nettverk for å utvikle praksis med språk, lesing og skriving.

      Samling 2 for språkkommunen Larvik;

      2019-10-28 - 2019-10-29.

    • Fuglestad, Unni

      (2019)

      Profesjonelle læringsfellesskap: utforskende og reflekterende praksis.

      Samling 2 for språkkommunen Larvik;

      2019-10-28 - 2019-10-29.

    • Fuglestad, Unni

      (2019)

      Å planlegge undervisning - med blikk for lesing.

      Planleggingsdag for Marker kommune;

      2019-08-15.

    • Fuglestad, Unni ; Birkedal, Inga Kjerstin

      (2019)

      Desentralisert ordning for kompetanseutvikling og partnerskap mellom Nordreisa og Lesesenteret. Inn i LK20.

      Fagdag for Nordreisa kommune;

      2019-11-19.

    • Berge, Ingeborg Margrete; Fuglestad, Unni ; Alfsvåg, Trude

      (2018)

      "Å lese for å lære i fag": Oppstartsamlinger, Språkløyper 2018.

      Oppstartsamlinger Språkløyper;

      2018-04-10 - 2018-04-26.

    • Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord; Rønneberg, Vibeke

      (2018)

      Hvordan kan vi støtte elevenes leseutvikling i alle fag?.

      Fagdag for friskolene i Rogaland, DEKOM;

      2018-01-02.

    • Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord; Rønneberg, Vibeke

      (2018)

      Å planlegge undervisning. Læreplanforståelse, planleggingspraksiser og Leseplanleggeren som planleggingsverktøy..

      Fagdag for friskolene i Rogaland, DEKOM;

      2018-08-14.

    • Fuglestad, Unni

      (2018)

      Profesjonsfellesskap, praksisutvikling og god leseopplæring.

      Skoleledersamling, Oslo kommune område B;

      2018-06-27.

    • Fuglestad, Unni

      (2018)

      Språkløyper som støtte i vidare FYR-arbeid lokalt.

      FYR-konferanse;

      2018-12-03.

    • Fuglestad, Unni ; Berge, Ingeborg Margrete

      (2018)

      Lesestrategier i alle fag - middel, ikke mål.

      Skolemøtet for Rogaland;

      2018-11-16.

    • Fuglestad, Unni

      (2018)

      Arbeid med Språkløyper i Strand kommune.

      Dialogmøte for barnehagesektoren;

      2018-02-07.

    • Fuglestad, Unni

      (2018)

      Å samarbeide om elevers språk, lesing og skriving - med Språkløyper som verktøy.

      Oppstartsamlinger, Språkløyper;

      2018-04-10 - 2018-04-24.

    • Fuglestad, Unni ; Birkedal, Inga Kjerstin; Sandø, Heidi

      (2018)

      Å samarbeide om barn og elevers språk, lesing og skriving - med Språkløyper som verktøy.

      Språkkommunesamling 1, pulje 3;

      2018-06-06 - 2018-06-07.

    • Fuglestad, Unni

      (2018)

      Introduksjon til pulje 3, Lesesenterets og Skrivesenterets rolle i språkkommunearbeidet.

      Språkkommunesamling 1, pulje 3;

      2018-06-06 - 2018-06-07.

    • Fuglestad, Unni ; Myran, Iris Hansson; Sandø, Heidi

      (2018)

      Språkarbeid i barnehage og skole.

      Språkkommunesamling 1, pulje 3;

      2018-06-06 - 2018-06-07.

    • Fuglestad, Unni ; Gjestsen, Åse Kathrine; Birkedal, Inga Kjerstin

      (2018)

      Språkkommunearbeid - for eier, leder og PPT.

      Språkkommunesamling 2, pulje 3;

      2018-11-07 - 2018-11-08.

    • Fuglestad, Unni

      (2018)

      Lærende møter - vegen vidare .

      Språkkommunesamling 2, pulje 3;

      2018-11-07 - 2018-11-08.

    • Fuglestad, Unni ; Alfsvåg, Trude; Angvik, Stine Aarønes

      (2018)

      Språkløyper som verktøy i språkarbeidet på mellom- og ungdomstrinn.

      Språkkommunesamling 3, pulje 2;

      2018-03-20 - 2018-03-21.

    • Fuglestad, Unni ; Myran, Iris Hansson; Sandø, Heidi

      (2018)

      Språkarbeid i barnehage og skule.

      Språkkommunesamling 3, pulje 2;

      2018-03-20 - 2018-03-21.

    • Fuglestad, Unni

      (2018)

      Veien videre - bærekraft i språkkommunearbeidet: den utforskende og reflekterende samtalen..

      Språkkommunesamling 4, pulje 2;

      2018-10-23 - 2018-10-24.

    • Fuglestad, Unni ; Birkedal, Inga Kjerstin

      (2018)

      Planleggingsdag for Kviteseid: utvikling av profesjonelle læringsfellesskap, skoleutvikling og endring, å planlegge undervisning, elever som strever med lesing.

      Fagdag for skolene i Kviteseid kommune;

      2018-08-15.

    • Birkedal, Inga Kjerstin; Billington, Mary Genevieve; Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord; Mossige, Margunn

      (2017)

      Modeller og Modaliteter; muligheter og utfordringer ved utforming av nettbasert kompetanseutvikling.

      Skriv/Les konferansen ;

      2017-05-09 - 2017-05-11.

    • Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord

      (2017)

      Lærerens betydning for norske elevers resultater - hva forteller PIRLS 2016?.

      Pirlskonferanse 2017;

      2017-12-06 - .

    • Fuglestad, Unni

      (2017)

      Språkløyper – lærende fellesskap og praksisutvikling innen lesing og skriving ved bruk av online faglige utviklingsressurser.

      Utdanningskonferansen 2017;

      2017-02-08.

    • Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord

      (2017)

      Undervisningsplanlegging og lesing.

      Ressurslærarsamling pulje 4, Ungdomstrinn i utvikling;

      2017-03-20 - 2017-03-28.

    • Fuglestad, Unni

      (2017)

      Språkløyper – et løft for språk, lesing og skriving.

      Statpedkonferansen 2017;

      2017-03-22.

    • Fuglestad, Unni

      (2017)

      Språkløyper - hva og hvordan?.

      Oppstartsamlinger Språkløyper, ungdomstrinn og videregående;

      2017-04-19 - 2017-05-05.

    • Fuglestad, Unni

      (2017)

      Kva er Språkløyper og språkkommunar?.

      Fagdagar for Nordfjordregionen;

      2017-08-15 - 2017-08-16.

    • Fuglestad, Unni ; Birkedal, Inga Kjerstin

      (2017)

      Hva med guttene....

      Utviklingsseminar Strand;

      2017-10-05.

    • Fuglestad, Unni

      (2017)

      Hva sier de nye styringsdokumentene om profesjonsutvikling?.

      Ressurspersonsamling for Språkkommuner, samling 3 pulje 1;

      2017-10-31 - 2017-11-01.

    • Fuglestad, Unni

      (2017)

      God lese- og skriveplanlegging.

      Ressurspersonsamling for Språkkommuner, samling 3 pulje 1;

      2017-10-31 - 2017-11-01.

    • Fuglestad, Unni ; Myran, Iris Hansson

      (2017)

      Å samarbeide om barn og elevers språk, lesing og skriving - med Språkløyper som verktøy.

      Samling 2 for språkkommuner i pulje 2;

      2017-11-08 - 2017-11-09.

    • Fuglestad, Unni ; Borgersen, Anne

      (2017)

      Fagfornyelse, profesjonsfellesskap og skoleutvikling.

      Samling 2 for språkkommuner i pulje 2;

      2017-11-08 - 2017-11-09.

    • Fuglestad, Unni

      (2017)

      Språkløyper som lokal kompetanseutvikling.

      FYR-konferanse for lærere i vgs;

      2017-12-04.

    • Fuglestad, Unni

      (2017)

      Språkarbeid i Fjell.

      Dialogmøte i Fjell;

      2017-11-13 - 2021-11-13.

    • Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni

      (2017)

      Hva styrer læreres beslutninger når de planlegger for fagspesifikk lesing og skriving?.

      Seminar med forskargruppa: Nye literacypraksisar.;

      2017-12-20 - 2017-12-21.

    • Fuglestad, Unni

      (2017)

      Literacy i samfunnsfaga. God planlegging av lesing, skriving og munnlegheit i samfunnsfaga..

      Studiesamling, lesing og skriving som grunnleggjande ferdigheit (8-13);

      2017-01-31.

    • Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni

      (2016)

      Pedagogisk bruk av nasjonale prøver i lesing.

      Ressurslærersamling Ungdomstrinn i utvikling;

      2016-01-12 - 2016-01-13.

    • Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord

      (2016)

      Pedagogisk bruk av nasjonale prøver i lesing.

      Ressurslærarsamling, Ungdomstrinn i utvikling;

      2016-01-19 - 2016-01-20.

    • Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni

      (2016)

      Undervisningsplanlegging og lesing.

      Ressurslærersamling pulje 3;

      2016-03-14 - 2016-03-15.

    • Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord

      (2016)

      Undervisningsplanlegging og lesing.

      Ressurslærarsamling pulje 3, Ungdomstrinn i utvikling;

      2016-04-05 - 2016-04-06.

    • Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni ; Nielsen, Ingrid

      (2016)

      Satsingsområdet lesing.

      Samling for UH Ungdomstrinn i utvikling;

      2016-03-30.

    • Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni

      (2016)

      Lesing som grunnleggende ferdighet.

      Ressurslærersamling pulje 4;

      2016-09-05 - 2016-09-06.

    • Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord

      (2016)

      Lesing som grunnleggende ferdighet.

      Ressurslærarsamling pulje 4, Ungdomstrinn i utvikling;

      2016-09-12 - 2016-09-13.

    • Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni

      (2016)

      Leseplanleggeren og dybdelæring.

      Sentersamling;

      2016-05-14 - 2016-05-15.

    • Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni

      (2016)

      Lesing som grunnleggende ferdighet.

      Skoleledersamling Ungdomstrinn i utvikling;

      2016-09-28.

    • Fuglestad, Unni ; Alfsvåg, Trude

      (2016)

      Lesing som grunnleggende ferdighet.

      Skuleleiarsamling pulje 4, Ungdomstrinn i utvikling;

      2016-10-05.

    • Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord

      (2016)

      Lesing som grunnleggende ferdighet.

      Skuleleiarsamling pulje 4, Ungdomstrinn i utvikling;

      2016-10-20.

    • Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni

      (2016)

      Pedagogisk bruk av nasjonale prøver.

      Ressurslærersamling pulje 4;

      2016-10-31 - 2016-11-01.

    • Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord

      (2016)

      Pedagogisk bruk av nasjonale prøver.

      Ressurslærarsamling pulje 4, Ungdomstrinn i utvikling;

      2016-11-07 - 2016-11-08.

    • Fuglestad, Unni

      (2016)

      Lesing som grunnleggjande ferdigheit.

      Samling for lærarar og leiarar i vaksenopplæringa ;

      2016-11-02.

    • Fuglestad, Unni ; Lønnum, Marthe

      (2016)

      God lese- og skriveopplæring i Drammen.

      Fagdag for Drammen kommune;

      2016-10-19.

    • Fuglestad, Unni

      (2016)

      Hvordan lykkes med Språkløyper? - planlegging, organisering og arbeid på egen skole.

      Oppstartsamlinger Språkløyper;

      2016-04-22 - 2016-05-03.

    • Fuglestad, Unni

      (2016)

      God leseopplæring.

      Oppstartsamlinger Språkløyper;

      2016-04-22 - 2016-04-26.

    • Fuglestad, Unni

      (2016)

      Introduksjon til Språkløyper, Nasjonal strategi for språk, lesing og skriving 2016-2019.

      Oppstartsamlinger Språkløyper;

      2016-05-03.

    • Fuglestad, Unni

      (2016)

      Leder og eiers rolle i Språkløyper.

      Lederforum for oppvekst og opplæring i Vestfold;

      2016-05-12.

    • Fuglestad, Unni ; Sædberg, Leif Tore

      (2016)

      Derfor er Språkløyper nyttig i ungdomsskule og vidaregåande.

    • Fuglestad, Unni ; Berge, Ingeborg Margrete; Sædberg, Leif Tore

      (2016)

      Å jobba med læringsutvikling er ingen quick fix, men er nyttig på lang sikt.

    • Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni Synnøve

      (2015)

      Pedagogisk bruk av nasjonale prøver.

      Ressurslærersamling Pulje 2, Ungdomstrinn i utvikling;

      2015-03-11.

    • Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni Synnøve

      (2015)

      Pedagogisk bruk av nasjonale prøver.

      Ressurslærersamling Pulje 2, Ungdomstrinn i utvikling;

      2015-03-18.

    • Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni Synnøve

      (2015)

      Pedagogisk bruk av nasjonale prøver.

      Ressurslærersamling Pulje 2, Ungdomstrinn i utvikling;

      2015-03-25.

    • Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni Synnøve

      (2015)

      Lesing som grunnleggende ferdighet.

      Skolebasert kompetanseutvikling;

      2015-09-21 - 2015-09-22.

    • Fuglestad, Unni Synnøve; Hoem, Toril Frafjord

      (2015)

      Lesing som grunnleggende ferdighet.

      Skolebasert kompetanseutvikling;

      2015-09-09 - 2015-09-10.

    • Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni Synnøve

      (2015)

      Lesing som grunnleggende ferdighet.

      Samling for skoleeiere og skoleledere i Ungdomstrinnssatsingen;

      2015-09-07 - 2015-09-08.

    • Fuglestad, Unni Synnøve; Hoem, Toril Frafjord

      (2015)

      Lesing som grunnleggende ferdighet.

      Samling for skoleieere og skoleledere i Ungdomstrinn i utvikling;

      2015-10-05.

    • Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni Synnøve; Nielsen, Ingrid

      (2015)

      Satsingsområde LESING.

      Nettverkssamling Ungdomstrinn i utvikling;

      2015-09-24 - 2015-09-25.

    • Fuglestad, Unni Synnøve; Hoem, Toril Frafjord

      (2015)

      Lesing som grunnleggende ferdighet.

      Samling for skoleieere og skoleledere i Ungdomstrinn i utvikling;

      2015-10-08 - 2015-10-09.

    • Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni Synnøve

      (2015)

      Helhetlig undervisningsplanlegging der elevene får bruke det de har lest på fagrelevante måter.

      Ressurslærersamling 3 Pulje 2, Ungdomstrinn i utvikling;

      2015-10-20 - 2015-10-21.

    • Fuglestad, Unni Synnøve; Hoem, Toril Frafjord

      (2015)

      Helhetlig undervisningsplanlegging der elevene får bruke det de har lest på fagrelevante måter..

      Ressurslærersamling Ungdomstrinn i utvikling, pulje 2;

      2015-10-27 - 2015-10-28.

    • Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni Synnøve

      (2015)

      Kva er god leseopplæring?.

      Lesing 1;

      2015-09-03.

    • Fuglestad, Unni Synnøve

      (2015)

      Språkløyper som skolebasert kompetanseutvikling.

      Lansering av Nasjonal strategi for språk, lesing og skriving. Barneskole;

      2015-10-29.

    • Fuglestad, Unni Synnøve

      (2015)

      Språkløyper som skolebasert kompetanseutvikling.

      Lansering av Nasjonal strategi for språk, lesing og skriving. Ungdomsskole og videregående.;

      2015-10-30.

    • Fuglestad, Unni

      (2015)

      Å lesa i samfunnskunnskap.

      UDIR - Ungdomsskole i Utvikling.

    • Fuglestad, Unni ; Myran, Iris Hansson

      (2015)

      Støtte til språkkommuner fra Lesesenteret og Skrivesenteret.

      Språkkommuner samling 1 pulje 2;

      2015-05-15.

  • Kunstnerisk produksjon
    • Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord

      (2022)

      Undervisningsplanlegging med DigUp. Planleggingsdag med Lesesenteret..

    • Berge, Ingeborg Margrete; Fuglestad, Unni ; Toft, Trond Egil

      (2019)

      "God leseopplæring: Undervegs i lesinga".

    • Berge, Ingeborg Margrete; Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni

      (2019)

      Undervisningsplanlegging, Språkløyper.

    • Fuglestad, Unni

      (2019)

      Å utvikla tekstkompetanse (fagtekst).

    • Fuglestad, Unni ; Toft, Trond Egil

      (2019)

      Oppgåver som kan støtte utvikling av tekstkompetanse (plakat).

    • Fuglestad, Unni ; Angvik, Stine Aarønes; Alfsvåg, Trude; Staurseth, Hanne Egenæs; Mørk, Peter

      (2019)

      Lesing, skriving og munnlegheit i samfunnsfaga. (Kompetanseutviklingspakke i fagspesifikk lesing og skriving for ungdomstrinn og vidergående).

    • Fuglestad, Unni

      (2019)

      Korleis kan leseplanleggjaren brukast som eit didaktisk verktøy i undervisningsplanlegginga?.

    • Fuglestad, Unni

      (2019)

      God leseopplæring med gode (lese)lærarar.

    • Angvik, Stine Aarønes; Alfsvåg, Trude; Fuglestad, Unni ; Staurseth, Hanne Egenæs; Mørk, Peter; Skartveit, Bente Stausland

      (2018)

      Lesing, skriving og munnlegheit i samfunnsfaga. Pakke i Språkløyper..

    • Berge, Ingeborg Margrete; Fuglestad, Unni

      (2017)

      "Fellestrekk ved leseopplæringa til dyktige lærarar.".

    • Berge, Ingeborg Margrete; Fuglestad, Unni

      (2017)

      "Elevstemmer om engasjement" (God leseopplæring).

    • Fuglestad, Unni

      (2017)

      Kjenneteikn på ein god lesar (God leseopplæring).

    • Berge, Ingeborg Margrete; Fuglestad, Unni ; Filbrandt, Elisabeth Rege; Karlsen, Anne Mette Færøyvik; Rongved, Elisabeth

      (2016)

      "Den viktige tilgangen til språket" - Språkløyper.

    • Berge, Ingeborg Margrete; Njå, Morten; Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni ; Aasen, Marit; Mørk, Peter; Lorentzen, Vibeke; Kringstad, Trude; Lønnum, Marthe

      (2016)

      Å være lese- og skrivelærer - Introduksjonspakke i Språkløyper.no.

  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway