Reparasjonsfestival på Nytorget 12.-17. juni

Mandag 12. juni kl. 09:00 - Lørdag 17. juni kl. 22:00,
Nytorget.

Fiksekafé, workshop, musikk, fellesmiddager og gode samtaler: Velkommen til en festival for sosial, kulturell og fysisk reparasjon hvor også UiS-aktører er engasjert.

Publisert Sist oppdatert

Bygning og torg med kirke bak
Nytorget på Storhaug i Stavanger

Nytorget feirer 100 år og barn og voksne inviteres til å henge på torget for hyggelig saft- og kaffedrikking med naboene. Målet er å utforske og diskutere byutvikling nedenfra - med reparasjon som stikkord.

Festivalen arrangeres av innbyggerinitiativet Byverksted og kunst- og arkitekturkollektivet Søstra100 på dugnad sammen med mange andre lokale engasjerte.

Festivalen foregår fra morgen til kveld torsdag 15. til lørdag 17. juni. Mandag til onsdag kan du være med på forberedelsene – det betyr alt fra rigging og kakebaking til grilling og samtaler.

På nettsidene til Studio17 finner du hele programmet for Reparasjonsfestivalen på Nytorget.

Universitetet i Stavanger er representert med følgende programposter:

Mandag 17. juni kl. 17:00 – Guidet tour på Nytorget (engelsk) med Siddharth Sareen (UiS)

Foto av en smilende mann med briller i ført en grønn t-skjorte hvor det står "Professor in the House" står utendørs med blå himmel og en sort bygning i bakgrunnen.
Professor Siddharth Sareen tar oss med på en guidet tur på Nytorget.

Tirsdag 13. juni kl. 17:00 – Reparasjonsfestivalen - Hvem, hva, hvorfor? med Merete Jonvik (UiS)

Fredag 16. juni kl. 09:30 – Urban kintsugi, Repairing Nytorget: Utopisk fremtidsverksted (påmelding nødvendig) med Anders Riel (UiS) og studenter fra UiS.

Lørdag kl. 10:00 – Urban kintsugi, Repairing Nytorget: Utopisk fremtidsverksted (påmelding nødvendig) med Anders Riel (UiS) og studenter fra UiS.

Lørdag kl. 15:00 Presentasjon av utopisk reperasjon

Stipendiat i miljøhumaniora Mehdi Torkaman Momeni er også en viktig del av Byverksted.

Lurer du på noe? Ta konatk tmed Benjamin Hickethier, Byverkstedet, hei@byverksted.no eller Stina Skavland, Mira Hahn, Søstra100, soestra100@gmail.com