Hopp til hovedinnhold

Elisabeth Emilie Sefranek Rongved

Kommunikasjonsrådgiver

Bio
Kommunikasjonsrådgiver ved Lesesenteret.

Webredaktør, forskningsformidling, kommunikasjonsstrategi, sosiale medier, mediekontakt, medietrening.

Utdannelse

2019 - dd (pågående): Master i språk og kommunikasjon i profesjoner, NTNU.

2000-2002: Bachelor of Media Studies / International Relations, La Trobe University.

Arbeidserfaring

2015- dd: Kommunikasjonsrådgiver, Lesesenteret, UiS

2014-2017: Kommunikasjonsrådgiver, Resq Group - Safety and Emergency Preparedness

2012-2015: Journalist og tekstforfatter, Tekstlab

2011: Journalist og community manager - Sandviks AS

2006-2011: Redaktør og tekstforfatter, Oktan Stavanger (Apropos / Oktan Apropos)

2004-2006: Journalist, NRK Rogaland

+
Publications
  • Vitenskapelige publikasjoner
  • Bøker og kapitler
    • Støle, Hildegunn; Gabrielsen, Egil; Hovig, Johanne Birgitte; Rongved, Elisabeth; Toft, Trond Egil

      (2017)

      Godt nytt! Norske resultater fra PIRLS 2016

    • Gabrielsen, Egil; Hovig, Johanne Birgitte; Rongved, Elisabeth; Strand, Olaug; Støle, Hildegunn; Toft, Trond Egil

      (2016)

      Godt nytt! Norske resultater fra PIRLS 2016

    • Mossige, Margunn; Wagner, Åse Kari H.; Rongved, Elisabeth

      (2016)

      The national strategi for language, reading and writing 2016 - 2019

      s.120-135.

  • Formidling
    • Hoel, Trude; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek

      (2020)

      Å lese med unger er en kjempeviktig ting!

    • Hoel, Trude; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek

      (2020)

      Hva skjer med lesestunden når papirboken byttes ut med nettbrett?

    • Sunde, Kristin; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek

      (2019)

      Rask bokstavlæring gjør at flere førsteklassinger blir gode lesere

    • Sunde, Kristin; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek

      (2019)

      Rask tilgang til bokstavene gjør at flere førsteklassinger blir gode lesere

    • Hansen, Joakim Evensen; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek

      (2019)

      Voksnes samtaler med de minste barna i barnehagen er viktig for språkutviklingen

    • Uppstad, Per Henning; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek

      (2019)

      Slik lykkes du med lesespill i begynneropplæringa

    • Uppstad, Per Henning; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek

      (2019)

      - Vi kunne endret hele situasjonen

    • Andersen, Joachim Kolnes; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek

      (2019)

      Engasjerte forskningsassistenter på vei ut i klasserommene

    • Jensen, Maria Therese; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek

      (2019)

      Når syvåringer føler seg likt av læreren, går lesingen bedre

    • Jensen, Maria Therese; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek

      (2019)

      Når syvåringer føler seg likt av læreren, går lesingen bedre

    • Skaftun, Atle; Rongved, Elisabeth

      (2018)

      Egen PC til hver elev kan gi nye muligheter i undervisningen

    • Skaftun, Atle; Rongved, Elisabeth

      (2018)

      Stener kan ikke flyve: Om digitalisering av skolen

    • Rongved, Elisabeth; Solheim, Oddny Judith

      (2018)

      Lese- og skrivevansker: Intensive forebyggende tiltak nytter

    • Sønneland, Margrethe; Rongved, Elisabeth

      (2018)

      Tror elevene trekkes mot krevende litteratur

    • Gunnerud, Hilde Lowell; Rongved, Elisabeth

      (2018)

      Gjør viktige funn om flerspråklige barns språk

    • Hansen, Joakim Evensen; Rongved, Elisabeth

      (2018)

      Språkbevisste voksne i småbarnsavdelingen er viktige for barnas språkutvikling

    • Rongved, Elisabeth; Walgermo, Bente R.

      (2018)

      Disputas om motivasjon for lesing i første klasse

    • Håland, Anne; Rongved, Elisabeth

      (2018)

      Gode tips til leseleksa

    • Solheim, Oddny Judith; Rongved, Elisabeth

      (2018)

      Slik kan lese- og skrivevansker forebygges allerede fra første klasse

    • Sunde, Kristin; Rongved, Elisabeth

      (2018)

      Sett av tid til elevenes egen lesing!

    • Solheim, Oddny Judith; Rongved, Elisabeth

      (2018)

      Lærernorm fra høsten fører til endringer i Two Teachers

    • Mossige, Margunn; Rongved, Elisabeth

      (2018)

      Hva snakker vi om når vi snakker om digitalisering i skolen?

    • Lundetræ, Kjersti; Rongved, Elisabeth

      (2018)

      Den samme leseleksa passer ikke for alle

    • Mangen, Anne; Rongved, Elisabeth

      (2018)

      - Vi må ta på alvor det forskningen viser om lesing på skjerm og papir

    • Støle, Hildegunn; Rongved, Elisabeth

      (2018)

      De ivrigste bokleserne forstår også mest av internett-tekster

    • Rongved, Elisabeth; Esmaeeli, Zahra

      (2018)

      Fersk doktorgrad om barn med familierisiko for lese- og skrivevansker

    • Stangeland, Elisabeth Brekke; Rongved, Elisabeth

      (2018)

      Disputas om språklig mestring, lek og sosial kompetanse hos de yngste barnehagebarna.

    • Hoel, Trude; Rongved, Elisabeth

      (2018)

      Dårlige e-bøker går ut over barna

    • Hoem, Toril Frafjord; Håland, Anne; Rongved, Elisabeth

      (2018)

      Lykkes med meningsfull skriving i første klasse

    • Mitchell, Monica Gundersen; Rongved, Elisabeth

      (2018)

      Høytlesing kan gi ungdomsskoleelever mestringsfølelse

    • Mitchell, Monica Gundersen; Rongved, Elisabeth

      (2018)

      Disputas om utvikling av litterær kompetanse i ungdomsskolen

    • Håland, Anne; Rongved, Elisabeth

      (2018)

      Leseråd for travle familiar

    • Skaftun, Atle; Rongved, Elisabeth

      (2017)

      – Elevene må få tilgang på teknologi i klasserommet

    • Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

      (2017)

      10 år med verdifull kunnskap om barns utvikling

    • Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

      (2017)

      Funn fra Stavangerprosjektet i internasjonalt tidsskrift

    • Rongved, Elisabeth; Solheim, Oddny Judith

      (2017)

      Et vellykket førsteår i Two Teachers

    • Rongved, Elisabeth; Lundetræ, Kjersti; Sunde, Kristin

      (2017)

      Førsteklassingene lærer bokstavene raskere

    • Solheim, Oddny Judith; Rongved, Elisabeth

      (2017)

      Stadig mer kunnskap om begynneropplæringen i norsk skole

    • Solheim, Oddny Judith; Rongved, Elisabeth

      (2017)

      Å sette inn ekstra lærere alene er ikke nok for elevenes læring

    • Billington, Mary Genevieve; Rongved, Elisabeth

      (2017)

      Er det på tide å endre dagens voksenopplæring?

    • Rongved, Elisabeth; Solheim, Oddny Judith

      (2017)

      Er det viktig med to lærere i klasserommet?

    • Solheim, Oddny Judith; Lundetræ, Kjersti; Rongved, Elisabeth

      (2017)

      Are girls really better at reading than boys?

    • Solheim, Oddny Judith; Rongved, Elisabeth

      (2017)

      Førsteklassingene lærer bokstavene raskere

    • Solheim, Oddny Judith; Rongved, Elisabeth

      (2017)

      Sjekk hvor og når brukerkonferansene blir arrangert

    • Solheim, Oddny Judith; Rongved, Elisabeth

      (2017)

      Klassestørrelse og lærertetthet – hva er forskjellen?

    • Uppstad, Per Henning; Solheim, Oddny Judith; Lundetræ, Kjersti; Rongved, Elisabeth

      (2017)

      Stadig mer kunnskap om begynneropplæringen i norsk skole

    • Solheim, Oddny Judith; Rongved, Elisabeth

      (2017)

      Kunnskap om lærertetthet

    • Solheim, Oddny Judith; Rongved, Elisabeth

      (2017)

      Bli forskningsassistent i Two Teachers!

    • Solheim, Oddny Judith; Rongved, Elisabeth

      (2017)

      Å sette inn ekstra lærere alene er ikke nok for elevenes læring

    • Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

      (2017)

      Bedre kunnskap om norske barnehagebarns matematiske utvikling

    • Solheim, Oddny Judith; Rongved, Elisabeth

      (2017)

      Mest effektivt å gi førsteklassinger hjelp for lesevansker

    • Skaftun, Atle; Rongved, Elisabeth

      (2017)

      Digital læring på Nordic Edge

    • Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

      (2017)

      Det viktige blikket for hvert barn

    • Reikerås, Elin Kirsti Lie; Solem, Ida Heiberg; Rongved, Elisabeth

      (2017)

      "Det matematiske barnet"-klassiker i ny utgave

    • Skaftun, Atle; Rongved, Elisabeth

      (2017)

      PC i klasserommet får elever og lærere til å tenke nytt

    • Rongved, Elisabeth; Jølbo, Bjørg Danielsen; Færevaag, Margaret Klepstad

      (2016)

      Observasjon i barnehagen ga flinkere ansatte

    • Gourvennec, Aslaug Fodstad; Rongved, Elisabeth

      (2016)

      Pupils’ critical view of literature education

    • Skaftun, Atle; Rongved, Elisabeth

      (2016)

      Skoleutvikling i skyggen av blyanten

      Forskning.no

      ISSN 1891-635X.

    • Hoel, Trude; Håland, Anne; Rongved, Elisabeth

      (2016)

      First graders can read like experts

    • Skaftun, Atle; Rongved, Elisabeth

      (2016)

      Skoleutvikling i skyggen av blyanten

    • Rongved, Elisabeth

      (2016)

      På tide med klarhet om lesing i barnehagen

      Utdanning

      ISSN 1502-9778.

    • Uppstad, Per Henning; Lundetræ, Kjersti; Rongved, Elisabeth

      (2016)

      Lesesenteret på Utdanningskonferansen 2016

    • Solheim, Oddny Judith; Rongved, Elisabeth

      (2016)

      Skal forske på effekten av flere lærere i klasserommet

    • Skaftun, Atle; Rongved, Elisabeth

      (2016)

      Lesesenteret på Utdanningskonferansen 2016

    • Rongved, Elisabeth; Lundetræ, Kjersti

      (2016)

      Children’s risk of reading and writing difficulties can be identified early

    • Rongved, Elisabeth; Solheim, Oddny Judith

      (2016)

      Hva skjer når elevene får flere lærere?

    • Rongved, Elisabeth

      (2016)

      Flinkere til å observere

    • Rongved, Elisabeth; Hoel, Trude

      (2016)

      Barnehagebarns fortellerkunnskap er en verdifull kompetanse

    • Rongved, Elisabeth

      (2016)

      Førsteklassinger kan lese som eksperter.

    • Rongved, Elisabeth

      (2016)

      Tar skolen bort barnas fortellerglede?

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Piger er mere selvstændige end drenge allerede i børnehaven

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Independente desde criança

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Independent women! Even as two-year-olds, girls are more self-sufficient and sociable than boys

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Mulheres são mais independentes e sociáveis que os homens desde crianças, diz estudo

    • Rongved, Elisabeth; Uppstad, Per Henning

      (2015)

      Computer Games Can Help Identify Dyslexia In Minority Students

    • Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Språksvake toåringer faller utenfor leken

    • Rongved, Elisabeth; Uppstad, Per Henning

      (2015)

      Computer games can pick up dyslexia in minority pupils

    • Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Toåringer med dårlig språk faller utenfor sosialt

    • Reikerås, Elin Kristi Lie; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Poor motor skills in two-year-olds could indicate slow development in mathematical proficiency

    • Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Språksvake toåringer faller utenfor i lek

    • Reikerås, Elin Kirsti Lie; Meland, Aud Torill; Toft, Trond Egil; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Stavangerprosjektet får internasjonal oppmerksomhet

    • Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke

      (2015)

      Kindergarten boys less interested in language activities, study indicates

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Deklice so pri dveh letih bolj samostojne in družabne kot dečki

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Dziewczynki są bardziej samodzielne niż chłopcy

    • Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke

      (2015)

      Gutter mindre interessert i språkaktiviteter i barnehagen

    • Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Språksvake toåringer henger ikke med i leken

    • Reikerås, Elin Kirsti Lie; Moser, Thomas; Tønnessen, Finn Egil; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Two-year-olds with poor motor function display poor mathematical skills

    • Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke

      (2015)

      Språksvake toåringer faller utenfor i lek

    • Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Språksvake barn faller utenom leken

    • Reikerås, Elin Kirsti Lie; Moser, Thomas; Tønnessen, Finn Egil; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Poor motor skills in toddlers hint at poor math abilities

    • Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke

      (2015)

      Two-year-olds with poor language skills fall behind at play

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Hatalmas a különbség fejlődésben a bölcsis fiúk és lányok között

    • Reikerås, Elin Kirsti Lie; Moser, Thomas; Tønnessen, Finn Egil; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Toddlers who have poor motor skills may be bad in math, research reveals

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Tutkijat yllättyivät: Parivuotiaiden tyttöjen ja poikien ero luultua suurempi

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Miss Independent: Toddler Girls Have an Edge on Boys

    • Reikerås, Elin Kirsti Lie; Moser, Thomas; Tønnessen, Finn Egil; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Poor motor skills in toddlers hint at poor math abilities

    • Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      An insight into children’s early development

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Estudio revela que a la edad de dos años las niñas aventajan en aprendizaje a los niños

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Jenter mer selvstendige og sosiale allerede som toåringer

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Già a tre anni le bambine sono più indipendenti dei maschi

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Dziewczynki uczą się szybciej niezależności i samodzielności

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Mädchen sind den Jungs schon früh voraus

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Pikkutytöt poikia taitavampia arjessa

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Mädchen sind Jungen als Kleinkinder weit voraus

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Kindergarten - Jungen haben weniger Interesse an Sprachaktivitäten

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Las niñas, más hábiles que los niños, revela estudio

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Двухлетние девочки опережают мальчиков

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Studie: Zweijährige Mädchen haben Buben viel voraus

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Meisjes zijn beter dan jongens

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Kleine Mädchen sind kleinen Jungs weit voraus

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Mädchen sind viel weiter als Buben - zumindest als Zweijährige

    • Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      - Språksvake barn faller utenfor i lek

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Kleine Mädchen sind selbstständiger!

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Independent women! Even as two-year-olds, girls are more self-sufficient and sociable than boys

    • Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Two-year-olds with poor language skills fall behind at play

    • Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Toddlers With Poor Language Skills Fall Behind in Play

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Even as two-year-olds, girls are more independent and sociable

    • Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Two-year-olds with poor language skills fall behind at play

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Even as two-year-olds, girls are more independent, sociable, study suggests

    • Rongved, Elisabeth; Stangeland, Elisabeth Brekke; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Ny norsk forskning: Språksvake toåringer faller utenfor sosialt

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Kindergarten-Studie: So weit sind Mädchen Jungen voraus

    • Reikerås, Elin Kirsti Lie; Moser, Thomas; Tønnessen, Finn Egil; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Var du en haj til at samle lego-klodser? Børn med god motorik har nemmere ved at regne den ud

    • Reikerås, Elin Kirsti Lie; Moser, Thomas; Tønnessen, Finn Egil; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Poor motor skills in two-year-olds could indicate slow development in mathematical proficiency

    • Reikerås, Elin Kirsti Lie; Moser, Thomas; Tønnessen, Finn Egil; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Småbørn med god motorik er bedre til matematik

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Le bimbe apprendono il linguaggio prima dei maschietti: lo studio

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Curice su u dobi od dvije godine mnogo neovisnije i društvenije od dječaka

    • Reikerås, Elin Kirsti Lie; Moser, Thomas; Tønnessen, Finn Egil; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      God motorikk kobles til gode matteferdigheter hos små barn

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      2살까지는 남자보다 여자가 더 똑똑하다" (연구)

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Mit Zwei haben Mädchen Jungs schon viel voraus

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Κορίτσια ή αγόρια; Ποια παιδιά είναι πιο ανεξάρτητα;

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Diferenţe surprinzătoare între fetele şi băieţii de vârsta de doi ani. ''Ne-am aşteptat să găsim diferenţe, dar ele au fost atât de mari''

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Les filles plus autonomes et plus sociables que les garçons dès l’âge de deux ans

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Девочки самостоятельнее мальчиков уже с двух лет

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Even as two-year-olds, girls are more independent and sociable

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Meisjes van 2½ in alledaagse activiteiten beter dan jongens

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Studiu fără precedent efectuat pe 509 de fete. Ce li se întâmplă cu adevărat

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Tweejarige meisjes lopen voor op jongetjes

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Por qué a los dos años las niñas aventajan tanto a los niños

    • Rongved, Elisabeth; Bergersen, Vibeke

      (2015)

      Lesevanene i hjemmet utslagsgivende for barns leseferdigheter

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Fetele au mai multe abilitati sociale decat baietii

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Djevojčice su u dobi od dvije godine društvenije i neovisnije od dječaka

    • Reikerås, Elin Kirsti Lie; Moser, Thomas; Tønnessen, Finn Egil; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Svak motorikk kobles til svake matematikkferdigheter

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Überraschend große Unterschiede zwischen Mädchen und Jungen

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      STUDIU. Fetele sunt la vârsta de doi ani mai independente și mai sociabile decât băieții

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill

      (2015)

      Kleine Mädchen sind kleinen Jungs weit voraus

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Hatalmasak a különbségek a bölcsis fiúk és lányok között

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Schneller ohne Windel: Mit Zwei haben Mädchen Buben viel voraus

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Mulheres são mais independentes e sociáveis que os homens

  • Kunstnerisk produksjon
    • Berge, Ingeborg Margrete; Fuglestad, Unni ; Filbrandt, Elisabeth Rege; Karlsen, Anne Mette Færøyvik; Rongved, Elisabeth

      (2016)

      "Den viktige tilgangen til språket" - Språkløyper

  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway