-
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Hoel, Trude
(2023)
Eitt av tre born har ingen som les høgt for seg.
-
-
Hoel, Trude;
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2023)
Er det far som skal redde gutta?.
-
-
Hoel, Trude;
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2023)
Ny norsk undersökning: Ett av tre barn blir aldrig läst för.
-
-
Hoel, Trude;
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2023)
Lite lesing i hjemmet, er det så krise?.
Nordisk barnebokkonferanse 2023;
2023-02-06 - 2023-02-08.
-
-
Hoel, Trude;
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2023)
Ett av tre barn blir sjelden eller aldri lest for.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Hoel, Trude
(2023)
Høytlesing hjemme.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Hoel, Trude
(2023)
Leser foreldre for barna sine.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Hoel, Trude;
Rodvelt, Birgit
(2023)
Foreldre leser lite med barna sine, viser ny studie.
-
-
Hoel, Trude;
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2023)
Din beste investering: Les for barnet ditt!.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Hoel, Trude
(2023)
En av tre blir ikke lest for.
-
-
Sandgrind, Silje Wiken;
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Hoel, Trude
(2023)
Tyder på at høytlesing er mindre verdsatt nå enn før.
-
-
Hansen, Joakim Evensen;
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2023)
Target words in books -utvikling av en intervensjonsnær språktest.
Norsk barnehageforskningskonferanse;
2023-10-25.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2023)
Preliminære resultater, arbeidspakke 3.
semesteravslutning, SPrELL;
2023-08-17.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Hoel, Trude
(2022)
Funksjoner i bildebokappens paratekst.
Barnehageforskningskonferansen 2021;
2022-10-26 - 2022-10-28.
-
-
Hoel, Trude;
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2021)
Før lesinga starter.
FILIORUMs ressursbank.
-
-
Undheim, Marianne;
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2021)
Lanserer ressursbank og inviterer til konferanse - for å dele forskning med barnehagene.
-
-
Undheim, Marianne;
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Eidsvåg, Gunnar Magnus
(2021)
FILIORUM lanserer Ressursbank for barnehagen.
-
-
Hoel, Trude;
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2021)
Før lesinga starter.
Nasjonal lesekonferanse 2021;
2021-03-22 - 2021-03-23.
-
-
Østbø, Hilde Moi;
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2021)
Slik lærer barn språk- og dette skal du ikke gjøre.
-
-
Ramsdal, Åshild Thomassen;
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2021)
Galtvort-Sørbø.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2020)
Barnehagens språkaktiviteter – et kjønnsperspektiv.
Småbørnskonferencen 2020;
2020-01-15.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2020)
Språk og sosial kompetanse i barnehagen.
Avslutningsseminar - språkkommunesatsinga;
2020-06-03.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Hoel, Trude;
Shulz-Heidorf, Katrin
(2020)
What happens before book reading starts? An analysis of teacher- child behaviours with print and e-books.
Å skape bærekraftige barnehager - perspektiver, muligheter og utfordringer;
2020-09-28 - 2020-09-30.
-
-
Hoel, Trude;
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Shulz-Heidorf, Katrin
(2019)
Pre-understanding and joint attention - befor shared Reading of print Picture books and Picture book-apps.
! Les! Nordisk forskerkonferanse om lesing, skriving, og literacy ;
2019-05-07 - 2019-05-09.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Ofstad, Gunn Helen;
Hoel, Trude
(2019)
Gutter og lesing i barnehagen.
Nasjonal konferanse i lesing;
2019-04-09 - .
-
-
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2019)
Stavangerprosjektet-Det lærende barnet. Hva er våre hovedfunn?.
Møte med Kunnskapsdepartementet;
2019-10-18 - .
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Nordahl, Marianne
(2018)
Språksvake småbarn lekte mindre med andre.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Rongved, Elisabeth
(2018)
Disputas om språklig mestring, lek og sosial kompetanse hos de yngste barnehagebarna..
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Lundetræ, Kjersti;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2018)
Les for meg også!.
Innspillskonferanse, Stoltenbergutvalget;
2018-04-05.
-
-
Sandgrind, Silje Wiken;
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2018)
Toåringer med svakt språk faller ofte utenfor leken i barnehagen.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2018)
Sammenhenger mellom språk, lek og sosial kompetanse hos de yngste barna i barnehagen.
Avslutningskonferanse Stavangerprosjektet;
2018-11-15 - .
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2016)
Flerspråklige toddlere i barnehagen.
Kanvas Toddlerkonferanse;
2016-03-15.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2016)
Bydel i Oslo ber om hjelp til å sikre god språkopplæring.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2016)
Språksvaga barn hamnar utanför i leken.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2016)
Sammenhenger mellom språk og sosial fungering hos de yngste barna i barnehagen.
Longitudinelle studier i barnehagen;
2016-11-02.
-
-
Mangen, Anne;
Støle, Hildegunn;
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2016)
Nasjonal prøve i lesing 5. trinn 2015.
Nasjonal fagmiljøsamling;
2016-01-25 - 2016-01-26.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2016)
Observasjon og kartlegging går ikke på akkord med norske barnehageverdier.
Utdanning.
ISSN 1502-9778.
Hefte 12.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2016)
Observasjon og kartlegging går ikke på akkord med norske barnehageverdier.
Utdanningsnytt.no.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2016)
Impact of language skills and social competence in play behaviour in toddlers.
ny Oslo Standard for systematisk oppfølging av barns språkutvikling;
2016-01-07.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
Kartlegging eller ikke kartlegging, er det dét som er spørsmålet?.
Dagsavisen - Nye Meninger.
-
-
Rongved, Elisabeth;
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Two-year-olds with poor language skills fall behind at play.
-
-
Rongved, Elisabeth;
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Språksvake toåringer henger ikke med i leken.
-
-
Rongved, Elisabeth;
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Toåringer med dårlig språk faller utenfor sosialt.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
Språk,lek og sosial kompetanse hos de yngste barnehagebarna.
90% seminar;
2015-06-04.
-
-
Rongved, Elisabeth;
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
Språksvake toåringer faller utenfor i lek.
-
-
Rongved, Elisabeth;
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
Two-year-olds with poor language skills fall behind at play.
-
-
Rongved, Elisabeth;
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
Gutter mindre interessert i språkaktiviteter i barnehagen.
-
-
Rongved, Elisabeth;
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
Kindergarten boys less interested in language activities, study indicates.
-
-
Rongved, Elisabeth;
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Språksvake toåringer faller utenfor leken.
-
-
Rongved, Elisabeth;
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Språksvake toåringer faller utenfor i lek.
-
-
Rongved, Elisabeth;
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Toddlers With Poor Language Skills Fall Behind in Play.
-
-
Rongved, Elisabeth;
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
- Språksvake barn faller utenfor i lek.
-
-
Rongved, Elisabeth;
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Ny norsk forskning: Språksvake toåringer faller utenfor sosialt.
-
-
Rongved, Elisabeth;
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Språksvake barn faller utenom leken.
-
-
Rongved, Elisabeth;
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Two-year-olds with poor language skills fall behind at play.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
Impact of Language Skills and Social Competence on Play Behaviour in Toddlers.
Forskningssamling. Stavanger kommune;
2015-11-04 - .
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
språk, lek og sosial kompetanse.
Forskningssamling. PPT & Fysio/ergo;
2015-11-19.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
Sosial kompetanse, språk og lek.
Forskningssamling. Stavanger kommune;
2015-11-04 - .
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
gender differences in toddlers language.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
Gutter deltar ikke i språkaktivitetene i barnehagen.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
Må få trene på språk der de er.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
- må få trene på språk.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
Gutter er mindre interessert i høytlesning.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
Kindergarten boys less interested in language activities, study indicates.
-
-
Wagner, Åse Kari H.;
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2014)
Presentasjon av forskningsarbeid med utgangspunkt i språklig utvikling: 1) Flerspråklige barn, 2) Gutter og jenter, 3) Barn med svake vs barn med sterke språkferdigheter..
Forskningssamling med presentasjon av siste års resultater fra Stavangerprosjektet. ;
2014-11-05 - .
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Wagner, Åse Kari H.
(2013)
Enspråklige og flerspråklige barns språklige og sosiale fungering i barnehagen.
Gjesteforelesning;
2013-09-20.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Wagner, Åse Kari H.;
Reikerås, Elin Kristi Lie
(2013)
Enspråklige og flerspråklige barns språklige og sosiale fungering i barnehagen.
Den 2. Skriv! Les!-konferansen;
2013-05-06 - 2013-05-08.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Wagner, Åse Kari H.
(2013)
Enspråklige og flerspråklige barns språklige og sosiale fungering i barnehagen.
Seminar;
2013-11-05.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Oxborough, Gunn Helen Ofstad
(2013)
Barns språkhverdag.
Kurs for barnehagetilsatte;
2013-05-23.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2013)
Sammenhenger mellom språk og atferd.
forelesning på master i utdanningsvitenskap;
2013-11-01.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Wagner, Åse Kari H.
(2013)
flerspråklige og enspråklige barn. Språklig og sosial fungering i barnehagen.
Skriv! Les!;
2013-05-06 - 2013-05-08.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Lundetræ, Kjersti;
Reikerås, Elin Kristi Lie
(2013)
They will catch up, right? gender differnces in toddlers language.
23rd EECERA Conference: Values, Culture and Contexts.;
2013-08-28 - 2013-09-01.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2013)
Resultater fra Stavanger prosjektet: forskjeller i gutter og jenters språk i barnehagen.
Stavanger Prosjektets årsseminar;
2013-11-05.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2013)
Språkvansker.
forelesning, master i utdanningsvitenskap;
2013-01-30.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2013)
Kartlegging i barnehagen, resultater fra Stavanger prosjektet. Presentasjon for bystyret i Oslo.
Presentasjon for bystyret i Oslo;
2013-01-17.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2013)
50% seminar.
50% seminar;
2013-03-11.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2010)
Presentasjon av doktorgradsprosjekt.
Phd-dagene i Stavanger;
2010-11-10 - 2010-11-11.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Løge, Inger Kristine
(2010)
The relationship between language and social competence in toddlers.
The 20th EECERA Conference (European Early Childhood Education Research Association). Knowledge and voice in early childhood: who knows, who speaks, who listens?;
2010-09-06 - 2010-09-08.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2010)
Språk i et flerspråklig miljø.
Kompetanseuka i Sandnessjøen 2010. Heldagskurs;
2010-10-07.
-