Et utvalg bøker, hefter og annet materiell utgitt av Læringsmiljøsenteret, eller der ansatte ved senteret er forfatter eller medforfatter. Noe kan lastes gratis ned i PDF-format, noe kan kjøpes i nettbutikken, mens noe må kjøpes fra forlag/bokhandel.
Hefter - bestill eller last ned
Bøker - les omtale her, bestill fra forlaget
The future of the self
N. Kucirkova, 2021
Implementering av endringsprosesser i barnehagen
S. Ertesvåg og P. Roland, 2021
Fra intensjon til handling i barnehagen
L.T. Eik, G.S. Steinnes og E. Ødegård, 2020
Ledelse i klasserommet
R.M. Sølvik og S. Ertesvåg, 2020
Mobbeloven
E. Roland, 2020
Stress og mestring i skolen
L.E. Bru og P. Roland, 2019
Sammenheng og kontinuitet
K. Tveitereid, 2019
Snu-metoden mot kollektive atferdsvansker
E. Roland, 2018
Stemmer i mobbesaker
J. Støen, H. Fandrem og E. Roland, 2018
Utvikling, lek og læring i barnehagen
V. Glaser, I. Størksen og M.B. Drugli, 2018
Livsglede og livsmestring i barnehagen
I. Størksen, 2018
Bullying – an International perspective
E. Roland og E. Munthe, 2018
Aktivitetsplikten i praksis
K.S. Gusfre, 2018
Implementering av endringsarbeid i barnehagen
P. Roland og S. Ertesvåg, 2018
Flyktningkompetent barnehage
K. Tveitereid, L. Vestad, S. Sævik og H. Fandrem, 2017
Alle skal med
E. Ødegård, J. Nordahl og H. Røys, 2017
Flyktningkompetent skole
K. Tveitereid, H. Fandrem og S. Sævik, 2017
Mobbeatferd i barnehagen
E.C. Idsøe og P. Roland, 2017
Intervensjon og evidens - bokserie
S. Ertesvåg et al., 2016-2017
Psykisk helse i skolen
L.E. Bru, E.C. Idsøe og K. Øverland (red.), 2016
Lekbasert læring
I. Størksen et al., 2016
Implementerting
P. Roland og E. Westergård (red.), 2015
Barnehagelæreres profesjonslæring
L.T. Eik, G.S. Steinnes og E. Ødegård, 2015
Problemløsningsmodeller
E. Roland (red.), 2015
Rom for læring
E.K. Vold (red.), 2013
Barn i utfordringer
H. Fandrem og O.L. Fuglestad (red.), 2013
Ledelse av endringsarbeid i barnehagen
S. Ertesvåg og P. Roland, 2013
Rapporter - bestill eller last ned
Oppfølging av barn og unge
som er blitt utsatt for mobbing, 2018
Å bli utsatt for mobbing
kunnskapsoppsummering, 2017
Å ivareta barn og unge
som er blitt utsatt for mobbing, 2017
Er alle med?
Smågruppebaserte tiltak på barnetrinnet, 2012
Den ene dagen
Smågruppebaserte tiltak på ungdomstrinnet, 2009
I randsonen
Smågruppebaserte tiltak på ungdomstrinnet, 2006
Doktorgradsavhandlinger - bestill
Traditional and cyber victimization
I.R. Sjursø, 2021
Behavioural Phenotype of Smith-Magenis Syndrome (SMS)
H.E. Nag, 2020
Early childhood executive function, literacy, and mathematics
D. ten Braak, 2020
Teachers´ learning in classroom interaction
K. Solheim, 2020
Relational aggression in adolescents
T. Flack, 2018
Children of divorce in daycare
K. Øverland, 2013
Implementering av skoleutviklingsprogrammet Respekt
P. Roland, 2012
Parental disillusionment with school
E. Westergård, 2010
Hulda Garborgs hus Q-fløya, 3. etasje Rektor N. Pedersens vei 39 4021 Stavanger | Kjølnes Ring 30 3918 Porsgrunn
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning Postboks 8600 Forus 4036 Stavanger | Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning Kjølnes Ring 30 3918 Porsgrunn
+47 51 83 29 00
laringsmiljosenteret@uis.no
971564679
