Hopp til hovedinnhold

Avhandling: Pupil aggressiveness, teacher authority, and disruptive classroom behaviour

Grete Vaaland Sørensen ser i sin avhandling på aggressivitet hos elever, lærerautoritet og disiplinproblem i klasserommet. Bestillingsnummer: 4320.

Publisert: Endret:

Om avhandlingen

Kortinfo
Forfatter

Grete Vaaland Sørensen

Tittel

Pupil aggressiveness, teacher authority, and disruptive classroom behaviour

Sider / år

206 s. / 2017

Bestill
Pris

230,-

Bestillingsnummer

4320

Bestill

Send e-post til Læringsmiljøsenteret. Husk å oppgi bestillingsnummer.

Omslag på avhandlingen Pupil aggressiveness, teacher authority, and disruptive classroom behaviour.

Avhandlingen omfatter to kvantitative (spørreskjema) og en kvalitativ studie (multi case). Den består av tre artikler: 

Vaaland, Grete Sørensen, Idsøe, Thormod & Roland, Erling (2011). Aggressiveness and Disobedience. Scandinavian Journal of Educational Research, 55(1), 1–22.

Vaaland, Grete Sørensen & Roland, Erling (2013). Pupil aggressiveness and perceptual orientation towards weakness in a teacher who is new to the class. Teaching and Teacher Education, volume 29, 177–187. 

Vaaland, Grete Sørensen. Back on track: Approaches to managing highly disruptive school classes.