Hedda fortsetter utdanningen sin på Fakultetet for utøvende kunstfag

- Ikke vær redd for å utfordre og utforske musikken på ulike måter. Det er tross alt nå du har sjansen!

Hedda Regine Holstad Dyrnes videreutdanning cello
Photo: Tomas Björn
  • Navn og alder: Hedda Regine Holstad Dyrnes, 23 år.
  • Dette studerer jeg nå:
    Etter å ha tatt en bachelor i utøvende musikk startet jeg på videreutdanning i klassisk utøvende cello, med kammermusikk. Jeg jobber også litt på egenhånd med egen musikk.

Min drømmejobb er å jobbe som frilanser. Jeg ønsker å skape og produsere min egen musikk, spille i band, men også være tilkallingsvikar for ulike orkestre.

Hedda Regine Holstad Dyrnes

7 kjappe spørsmål

Hvordan er studiehverdagen på videreutdanning:

Selve utdanningen er ganske chill, mye tid til egenøving, og jobbing med egne engasjement.

Hvordan er studentmiljø på videreutdanning og hvordan ble jeg kjent med mine medstudenter:

Det er kanskje ikke så veldig godt etablert miljø blant oss på samme trinn, siden vi ikke har noe undervisning sammen, men det er ganske godt miljø innad i instrumentgruppene! Jeg har også gjort min bachelor her, så jeg er heldig fordi jeg kjenner en del fra tidligere skoleår. I tillegg så er cello et noe sosialt instrument, fordi du kan være med i mange ulike sammenhenger!

Så det blir litt opp til den enkelte å komme inn i de ulike miljøene på skolen, men å være med på prosjekter og i samspill-situasjoner er et ganske bra sted å starte.

Dette er min drømmejobb:

Mine favorittaktiviteter på campus Bjergsted er:

Å øve, og å snakke med venner i gangen og i pauser.

Dette er typisk Stavanger:

Regnvær, og masse vind! Men det er deilig med en mild vinter, spesielt hvis du ikke er så glad i snø!

Dette liker jeg å gjøre på fritiden:

Å spille brettspill med venner, og å spille Nintendo Switch.

Hva er dine tre beste råd til dagens søkere:

• Vær tydelig på hva du ønsker å få gjort på dette «mellom-året»! Det er greit å ha noe å jobbe utifra, både for deg selv og for lærerne.
  • Ikke vær redd for å utfordre og utforske musikken på ulike måter. Det er tross alt nå du har sjansen.
  • Engasjer deg i ulike miljøer, så får du mest ut av din studie-tid!

Bli kjent med fakultetet