-
Størksen, Ingunn
(2023)
Team-arbeid og psykologisk trygghet på avdelinger i barnehagen.
Lærende nettverk for barnehager ;
2023-02-01.
-
-
Størksen, Ingunn
(2023)
Sosial og emosjonell utvikling i barnehagen.
Planleggingsdag;
2023-01-02.
-
-
Størksen, Ingunn;
Lunde, Svanaug
(2023)
Informasjonsmøte om forskningsprosjektet SELMA.
Åpent online seminar;
2023-01-26.
-
-
Størksen, Ingunn;
Lunde, Svanaug
(2023)
SELMA - sosial og emosjonell utvikling og livsmestring i barnehagen.
Åpen online konferanse;
2023-01-10.
-
-
Størksen, Ingunn
(2023)
Hva er Lekbasert læring, og hvordan kan Lekbasert læring brukes i barnehagen? Og hva er SELMA?.
Planleggingsdag i Færder kommune;
2023-01-30.
-
-
Størksen, Ingunn
(2023)
Her er foreldre mest fornøyd med barnehagen sin.
-
-
Størksen, Ingunn;
Fidjeland, Andreas;
Rege, Mari
(2023)
Guttene trenger mer fleksibel pedagogikk - ikke fleksibel skolestart.
Aftenposten.
Volum 164.
Hefte 105.
s.44-45.
-
-
Størksen, Ingunn
(2023)
Relasjoner, sosial utvikling og selvregulering i tidlige barneår – og resten av livet.
Seminar;
2023-04-19.
-
-
Størksen, Ingunn
(2023)
Oppdatering fra Selma.
Brown Bag;
2023-03-29.
-
-
Størksen, Ingunn
(2023)
Status i SELMA.
Storsamling i forskningsprosjektet SELMA;
2023-04-25.
-
-
Størksen, Ingunn;
Andreas, Fidjeland;
Rege, Mari
(2023)
Se på innholdet i barnehagen og første trinn i skolen!.
Aftenposten.
-
-
Størksen, Ingunn
(2023)
Meld deg på: Gi 5-åringene livsmestring med SELMA.
-
-
Størksen, Ingunn
(2023)
Barn skal lære å snakke om følelser. Kan det gi dem god psykisk helse som voksne?.
Forskning.no.
ISSN 1891-635X.
-
-
Størksen, Ingunn
(2023)
Samfunnet bruker stadig mer penger på psykisk helse. Hvorfor blir vi ikke friskere?.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2023)
Informasjonsmøte for barnehagestyrere i Kristiansand.
Samling for styrere;
2023-06-20.
-
-
Størksen, Ingunn
(2023)
Psykisk forebygging eller bekjempe utenforskap? Ja takk, begge deler!.
Forskersonen.no.
-
-
Størksen, Ingunn
(2023)
Fattigdom tar ikke sommerferie.
-
-
Størksen, Ingunn
(2023)
Language acquisition in Norwegian kindergarten contexts – evidence from empirical research.
Language & Language related research, DMMH;
2023-09-04.
-
-
ten Braak, Dieuwer;
Lenes, Ragnhild;
Størksen, Ingunn
(2023)
From Kindergarten to Secondary School: differential relations between Executive Function and Academic skills.
EARLI Conference 2023;
2023-08-22 - 2023-08-26.
-
-
Størksen, Ingunn
(2022)
Rektor og avdelingsleder bekymret: – Mange barn kan ikke leke.
-
-
Størksen, Ingunn
(2022)
Systematisk arbeid i barnehagen.
Samling for PPD i Midt-Finnmark;
2022-09-07.
-
-
Størksen, Ingunn
(2022)
Oppfølgingsstudie (RCT) i Lekbasert læring.
Brown bag;
2022-09-21 - .
-
-
ten Braak, Dieuwer;
Lenes, Ragnhild;
Størksen, Ingunn
(2022)
Differential relations between executive function and academic achievement across development: a longitudinal study from kindergarten to secondary school.
EARLI SIG15 pre-conference symposium;
2022-09-21 - .
-
-
Størksen, Ingunn;
Lunde, Svanaug
(2022)
Jobber sammen for barnas beste.
-
-
Størksen, Ingunn
(2022)
De voksnes relasjon til barn og unge -
betydningen for sosial utvikling og selvregulering .
Oppvekstnettverk Nordmøre - Læringsmiljøløypa;
2022-10-25.
-
-
Fidjeland, Andreas;
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn;
Solli, Ingeborg Caroline Foldøy
(2022)
Reducing the Gender Gap in Early Learning: Evidence from a Field Experiment in Norwegian Preschools.
EALE confernce;
2022-09-08 - 2022-09-10.
-
-
Thijssen, Maximiliaan Willem Pierre;
Rege, Mari;
Solli, Ingeborg Caroline Foldøy;
Størksen, Ingunn
(2022)
Cross-Productivities of Executive Functions.
44nd Meeting of the Norwegian Association of Economists;
2022-10-25 - 2022-10-26.
-
-
Thijssen, Maximiliaan Willem Pierre;
Rege, Mari;
Solli, Ingeborg Caroline Foldøy;
Størksen, Ingunn
(2022)
Cross-Productivities of Executive Functions.
44nd Meeting of the Norwegian Association of Economists;
2022-10-25 - 2022-10-26.
-
-
Størksen, Ingunn;
Lenes, Ragnhild
(2022)
Informasjonsmøte om SELMA i Sandnes kommune.
Samling for pedagogiske ledere og styrere;
2022-11-04.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2022)
Informasjonsmøte om SELMA.
Møte med pedagogiske ledere og styrere;
2022-12-08.
-
-
Størksen, Ingunn
(2022)
SELMA seminar med Ingunn Størksen .
Samling i barnehagestiftelsen KANVAS;
2022-11-29.
-
-
Rege, Mari;
Thijssen, Maximiliaan Willem Pierre;
Solli, Ingeborg Caroline Foldøy;
Størksen, Ingunn
(2022)
What Matters in Preschool? New Findings
.
2022 Rohit and Harvanit Kumar Conference on the Economics of Early Childhood Education;
2022-02-24 - 2022-02-25.
-
-
Rege, Mari;
Thijssen, Maximiliaan Willem Pierre;
Solli, Ingeborg Caroline Foldøy;
Størksen, Ingunn
(2022)
Cross-Productivities of Executive Functions
.
CESIfo Economics of Education Conference;
2022-05-20 - 2022-05-21.
-
-
Størksen, Ingunn
(2022)
Livsmestringsbegrepet i SELMA – en reise gjennom mange teorier og definisjoner.
Forskergruppemøte i Livsmestringsgruppa;
2022-02-03.
-
-
Størksen, Ingunn
(2022)
De viktige ansatte i barnehagen, og deres rolle for barns kognitive utvikling.
Samling for assistenter, fagarbeidere og FUB i Sandnes;
2022-02-02.
-
-
Størksen, Ingunn
(2022)
Sosial og emosjonell kompetanse i barnehagen.
Paneldebatt på Læringsmiljøsenteret;
2022-06-08.
-
-
Størksen, Ingunn;
Campbell, Janine Anne
(2022)
Planer for implementering og IPE analyser i forskningsprosjektet SELMA
.
Forskningsseminar om Innovasjon;
2022-02-17.
-
-
Størksen, Ingunn
(2022)
SELMA - Sosiale og emosjonell utvikling og livsmestring i barnehagen.
Nettverk for effektstudier og longitudinelle studier om barn i barnehage (NELBA);
2022-04-04.
-
-
Størksen, Ingunn
(2022)
Selvregulering, reguleringsstøtte og sosiale ferdigheter hos barn i barnehage og tidlig skolealder.
De Utrolige Årenes årlige fagdag 2022;
2022-04-28.
-
-
Størksen, Ingunn;
ten Braak, Dieuwer;
Lenes, Ragnhild
(2022)
Paper presentation: The Playful Learning Curriculum for 5-Year-Olds: A Randomized Controlled Trial.
AERA 2022;
2022-04-21 - 2022-04-26.
-
-
Størksen, Ingunn;
ten Braak, Dieuwer;
Lenes, Ragnhild
(2022)
I-poster: The Playful Learning Curriculum for 5-year-olds: a Randomised Controlled Trial (doi: 10.3102/IP.22.1881843)
.
AERA 2022;
2022-04-21 - 2022-04-26.
-
-
Størksen, Ingunn;
Skancke Eriksen, Gudrun;
Robert, Ullmann
(2022)
Til barnets beste: Derfor er det viktig at barnehagene får påvirke forskningen.
Arendalsuka;
2022-08-17.
-
-
Størksen, Ingunn
(2022)
Professor om første skoledag - Skolestart 2022.
-
-
Størksen, Ingunn
(2022)
Første skoledag i Rogaland.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari;
Ertesvåg, Sigrun K.
(2021)
Derfor er implementeringsteori viktig i utdanningsforskning.
-
-
Størksen, Ingunn
(2021)
Utvikling, funn og erfaringer fra Agderprosjektet og Lekbasert læring.
Faglig foredrag fra andre fagfelt;
2021-09-16.
-
-
Størksen, Ingunn
(2021)
Lek og læring i tidlig alder - Lekbasert læring i begynneropplæringen?.
Lek i begynneropplæringen?;
2021-09-22 - 2021-09-23.
-
-
Størksen, Ingunn
(2021)
Hvordan kan vi hjelpe korona-barna med barnehagestart?.
-
-
Størksen, Ingunn
(2021)
Lengre barnehagetilvenning.
-
-
Størksen, Ingunn
(2021)
Tipsene til en god start i barnehagen.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2021)
Interdisciplinary collaboration in the Agder project i symposiumet Interdisciplinary collaborations to improve early learning via evidence-based preschool curricula.
19th Biennal EARLI Conference on Research on Learning and Instruction ;
2021-08-24 - 2021-08-28.
-
-
Størksen, Ingunn;
ten Braak, Dieuwer
(2021)
Små barn tester mattekunnskaper på nettbrett med apekatten Ani Banani.
-
-
Størksen, Ingunn;
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2021)
Barnehagestart kan være tøft for mange ettåringer.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
s.30-30.
-
-
Størksen, Ingunn
(2021)
Er livsmestring et meningsfullt begrep i pedagogisk arbeid i barnehager? .
Velferdsuniversitetet: Livsmestring;
2021-04-30.
-
-
Lenes, Ragnhild;
Størksen, Ingunn;
McClelland, Megan;
Gonzales, Christopher
(2021)
Children`s self-regulation in Norway and the United States: The role of mother`s education and child gender on self-regulation across cultural contexts.
SRCD konferanse 2021. ;
2021-04-08.
-
-
Størksen, Ingunn
(2021)
Målet med prosjektet er å støtte opp om barnas sosioemosjonelle utvikling.
-
-
Størksen, Ingunn
(2021)
Sam-produksjon mellom barnehagelærere og forskere i Agderprosjektet ved utvikling av førskoleopplegget Lekbasert læring.
Nettverk for velferdsforskning - Seminar om brukermedvirkning;
2021-11-25.
-
-
Størksen, Ingunn
(2021)
Lekbasert læring i norske barnehager – utvikling, forskning og videreutdanning.
Utvekslingsbesøk fra Lego foundation;
2021-11-11.
-
-
Størksen, Ingunn
(2021)
Co-production between kindergarten teachers and researchers in the Agder project.
Seminar om folkeforskning 6. desember Arkivenes hus;
2021-12-06.
-
-
Størksen, Ingunn
(2021)
SELMA - oppstart og planer.
FORUM FILIORUM;
2021-04-13.
-
-
ten Braak, Dieuwer;
Størksen, Ingunn
(2021)
Ani Banani Math Test.
Webinar: Designs for researching mathematics learning in early childhood education and care;
2021-04-14 - .
-
-
Størksen, Ingunn
(2021)
SELMA-prosjektet
.
Samling for CLASS observatører i Sandnes;
2021-06-15.
-
-
Størksen, Ingunn;
ten Braak, Dieuwer
(2021)
The Agder project - development and testing.
Designs for researching mathematics learning in early childhood education and care;
2021-04-14.
-
-
Pollarolo, Enrico;
Kucirkova, Natalia;
Størksen, Ingunn;
Skarstein, Tuula Helka
(2021)
Perceptions of Norwegian early childhood educators on children's critical thinking skills.
Norske barnehageforskningskonferanse;
2021-10-26 - 2021-10-28.
-
-
Fidjeland, Andreas Østbø;
Rege, Mari;
Solli, Ingeborg Caroline Foldøy;
Størksen, Ingunn
(2021)
Reducing the Gender Gap in Early Learning: Evidence from a Field Experiment in Norwegian Preschools.
AEFP Conference;
2021-03-17 - 2021-03-19.
-
-
Fidjeland, Andreas Østbø;
Solli, Ingeborg Caroline Foldøy;
Størksen, Ingunn
(2021)
Reducing the Gender Gap in Early Learning: Evidence From a Field Experiment in Norwegian Preschools.
ASSA Annual Meeting;
2021-01-03 - 2021-01-05.
-
-
Fidjeland, Andreas Østbø;
Rege, Mari;
Solli, Ingeborg Caroline Foldøy;
Størksen, Ingunn
(2021)
Reducing the Gender Gap in Early Learning: Evidence From a Field Experiment in Norwegian Preschools.
Forskermøtet;
2021-01-07 - 2021-01-08.
-
-
Størksen, Ingunn;
Lunde, Svanaug
(2020)
Glede og begeistring når barnehagene skal få nye nettressurser.
-
-
Størksen, Ingunn
(2020)
Conducting RCTs in various traditions: Procedures for missing data & analyses.
Quantitativ Forum;
2020-10-28.
-
-
Størksen, Ingunn
(2020)
Være sammen – tross alt.
-
-
Nordaker, Dag Jostein;
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Hoel, Trude;
Strand, Maria Gilje;
Størksen, Ingunn;
Ertesvåg, Sigrun K.
(2020)
Millionar til forsking på barn og unge si utvikling og læring.
-
-
Ellingsen, Ingunn Tollisen;
Solevåg, Anna Rebecca;
Størksen, Ingunn
(2020)
Er vi oss selv nok? Om nærhet og avstand i koronaens tid.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
-
-
Størksen, Ingunn
(2020)
Barnehagen som forskningsarena - eksempler fra Skoleklar, Agderprosjektet og Lekbasert læring.
Masterprogram i barnehagevitenskap;
2020-08-27.
-
-
Størksen, Ingunn
(2020)
The transition from Early Childhood Education and Care (ECEC) to school .
Det utviklingsvetenskapelige seminariet;
2020-10-14.
-
-
Størksen, Ingunn
(2020)
Missing data in RCT studies.
SEM circle;
2020-10-15.
-
-
Størksen, Ingunn
(2020)
Keynote: Sammenheng barnehage og skole - Fellesskap, forskning og fornyelse.
Læringsmiljøkonferansen 2020;
2020-11-03 - 2020-11-04.
-
-
Aadland, Katrine Nyvoll;
Aadland, Eivind;
Tjomsland, Hege Eikeland;
Johannessen, Kjersti;
Nilsen, Ada Kristine Ofrim;
Resaland, Geir Kåre;
Glosvik, Øyvind;
Lykkebø, Osvald;
Stokke, Rasmus;
Andersen, Lars Bo;
Anderssen, Sigmund Alfred;
Pfeiffer, Karin Allor;
Tomporowski, Phillip D;
Størksen, Ingunn;
Bartholomew, John B.;
Ommundsen, Yngvar;
Howard, Steven;
Okely, Anthony D.
(2020)
Visste du at barnehagelærarar i Sogn og Fjordane utviklar modellar for fysisk aktivitet i barnehagen? .
Barnehageforskarar ved HVL deler siste nytt frå eiga forsking;
2020-09-22.
-
-
Størksen, Ingunn
(2020)
Erfaringer og funn fra Agderprosjektet og relaterte forsknings-prosjekt.
DMMH - Faglig forum;
2020-11-30.
-
-
Størksen, Ingunn
(2020)
Gode råd på veien til barnefamiliene.
Vårt land.
ISSN 0805-5424.
-
-
Lunde, Svanaug;
Størksen, Ingunn
(2020)
Se forskernes tips til hva personalet i barnehagen kan gjøre for å skape trygghet og kontinuitet for barna.
barnehage.no.
-
-
Størksen, Ingunn
(2020)
Forventer ikke at hun blir en anonym kunnskapsminister.
-
-
Størksen, Ingunn
(2020)
Barn blir friskere av å gå i barnehage, slår forskere fast.
-
-
Størksen, Ingunn
(2019)
Collaborative Development and Investigation of a Playful Learning Curriculum to Promote School Readiness in Norway.
ICSEI2019;
2019-01-10.
-
-
Størksen, Ingunn
(2019)
Masterclass: Playful learning in Early Childhood Education and Care (ECEC) across cultures.
ICSEI2019;
2019-01-12.
-
-
Størksen, Ingunn
(2019)
Quality and leadership in ECEC in Norway.
ICSEI2019;
2019-01-10.
-
-
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Størksen, Ingunn
(2019)
Leik eller læring i barnehagen, eller ja takk begge deler?.
-
-
ten Braak, Dieuwer;
Lenes, Ragnhild;
Størksen, Ingunn
(2019)
How self-regulation mediates the relation between early math and later academic achievement.
18th Biennial EARLI Conference;
2019-08-12 - 2019-08-16.
-
-
Størksen, Ingunn
(2019)
Ny forskning: Enkelte barnehager gir barna et stort forsprang inn i skolen.
-
-
Størksen, Ingunn
(2019)
Hva skal til for å lykkes med å øke kvaliteten og utjevne kvalitetsforskjeller mellom barnehagen? .
NHO: Private barnehager "Fra kapasitetsutvikler til kvalitetsutvikler";
2019-11-19.
-
-
Størksen, Ingunn
(2019)
Keynote: Læringsutbytte av Lekbasert læring - Sammen for å videreutvikle den gode norske barnehagen.
Bedre sammen! Partnerskap og innovasjon i barnehage- og skoleforskning;
2019-10-30 - 2019-10-31.
-
-
Størksen, Ingunn
(2019)
Keynote: Lekbasert læring i barnehagen.
Norsk barnehageforskningskonferanse 2019;
2019-10-16 - 2019-10-17.
-
-
Størksen, Ingunn
(2019)
Lekbasert Læring - status og vegen videre.
Samarbeids-workshop med Sørlandets kompetansefond og Aust-Agder kompetansefond;
2019-12-06.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2019)
Ny forskning: Læring i barnehagene gir bedre skolebarn.
-
-
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn
(2019)
Utdanningsforbundet lider av kunnskapsallergi.
Dagens næringsliv.
ISSN 0803-9372.
-
-
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Størksen, Ingunn
(2019)
Lek eller læring i barnehagen, eller ja takk begge deler?.
Arendalsuka;
2019-08-15 - .
-
-
Størksen, Ingunn
(2019)
Kvalitet i barnehagen i form av læringsutbytte.
Kvalitet i barnehagen, Arendalsuka;
2019-08-12.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2019)
Vil ha mer læring i barnehagen.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2019)
Barn lærer best gjennom lek.
Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).
ISSN 0804-3116.
-
-
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn;
Solli, Ingeborg Caroline Foldøy;
Kalil, Ariel;
McClelland, Megan;
ten Braak, Dieuwer;
Lenes, Ragnhild;
Lunde, Svanaug;
Breive, Svanhild;
Carlsen, Martin;
Erfjord, Ingvald;
Hundeland, Per Sigurd
(2019)
Promoting Child Development in a Universal Preschool System: A Field Experiment.
CESifo Working Papers.
ISSN 1617-9595.
Hefte 7775.
s.1-41.
-
-
Størksen, Ingunn
(2019)
Viktig at barnehagen er i stadig utvikling.
-
-
Størksen, Ingunn
(2019)
Takknemlig for et innholdsrikt år i Oregon.
-
-
Størksen, Ingunn
(2019)
Early School Readiness Interventions in an International Context: The Case of Norway.
Faculty seminiar at School of Public Health, OSU, USA;
2019-05-10.
-
-
Størksen, Ingunn
(2019)
Some results from The Agder project and Lekbasert læring.
Presentation for Graduate students, at Hallie E. Ford Center, OSU, USA;
2019-04-22.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2019)
Viktige verdidebatter i barnehagen.
Adresseavisen.
ISSN 0805-3804.
-
-
Størksen, Ingunn
(2019)
Hva er Lekbasert læring?.
Planleggingsdag for alle barnehageansatte i hele Kvam herad kommune;
2019-09-20.
-
-
Størksen, Ingunn
(2019)
Hvordan kan lekbasert læring brukes blant de eldste i barnehagen?.
Workshop for ansatte på stor avdeling;
2019-09-20.
-
-
Størksen, Ingunn
(2019)
Hva trenger barna i barnehagen? Blogginnlegg på Læringsmiljøsenterets blogg.
-
-
Størksen, Ingunn
(2018)
Åpning av barnehageforskning.
-
-
Størksen, Ingunn
(2018)
Åpnet nytt senter for barnehageforskning: – Det første vi skal gjøre, er å dra ut i barnehagene.
-
-
Størksen, Ingunn
(2018)
– Det er ikke alltid den frie leken er morsom for alle barn.
-
-
Størksen, Ingunn
(2018)
The Agder Project, Playful Learning and FILIORUM.
Seminar for graduate students at Hallie E. Ford Center, OSU;
2018-09-26.
-
-
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn
(2018)
Statusrapport for Agderprosjektet og Lekbasert læring.
Møte i Fylkesutvalget i Vest-Agder;
2018-09-04 - .
-
-
Størksen, Ingunn
(2018)
Lekbasert læring - et forskningsbasert førskoleopplegg fra Agderprosjektet.
-
-
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn;
Solli, Ingeborg Foldøy;
Kalil, Ariel;
McClelland, Megan;
Lenes, Ragnhild;
ten Braak, Dieuwer;
Breive, Svanhild;
Carlsen, Martin;
Erfjord, Ingvald;
Hundeland, Per Sigurd
(2018)
Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State
.
Seminar på SOFI;
2018-02-01 - .
-
-
Størksen, Ingunn
(2018)
Lekbasert læring: teori og forskningsdesign.
Opplæringsdag for sammenligningsgruppe i Lekbasert læring;
2018-06-18.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2018)
Agderprosjektet passer for både barnehage og første klasse.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Volum 126.
s.36-36.
-
-
Størksen, Ingunn
(2018)
Kjønnsforskjeller i overgangen mellom barnehage og skole.
Innspillskonferanse for Stoltenbergutvalget;
2018-04-05.
-
-
ten Braak, Dieuwer;
Størksen, Ingunn
(2018)
Opplæring i kartlegging i Agderprosjektet T3 - bakgrunn, forberedelse og gjennomføring.
Opplæring i kartlegging i Agderprosjektet;
2018-02-15 - 2018-02-16.
-
-
Størksen, Ingunn
(2018)
Ansatte i barnehager roser læring gjennom lek. Her lærer barna ved å leke: «Det er gøy, lystbetont og styrker den sosiale kompetansen».
-
-
Størksen, Ingunn
(2018)
Startskuddet for nytt barnehageforskningssenter.
-
-
Størksen, Ingunn;
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Rege, Mari
(2018)
Går ikke i barnehage for å bli flinke.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Volum 126.
s.26-26.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2018)
Mål: Et bedre læringsgrunnlag før skolestart.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Volum 126.
s.30-30.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari;
Solli, Ingeborg Foldøy;
Votruba, Mark E
(2018)
Barnehagen som pedagogisk virksomhet. Får femåringer samme muligheter på tvers av barnehager. Resultater fra Agderprosjektet..
Utdanningskonferanse UiS 2018;
2018-02-07.
-
-
Størksen, Ingunn;
Alvestad, Marit;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2018)
FILIORUM - Hvor står prosjektet nå?.
Stormøte for FILIORUM;
2018-02-27.
-
-
ten Braak, Dieuwer;
Kleemans, Tijs;
Størksen, Ingunn;
Verhoeven, Ludo;
Segers, Eliane
(2018)
The Role of Attentional and Behavioral Control in Early Literacy and Numeracy Development .
EARLI SIG 5;
2018-08-29 - 2018-08-31.
-
-
ten Braak, Dieuwer;
Størksen, Ingunn
(2018)
Opplæring i kartlegging i Lekbasert Læring T2 - bakgrunn, forberedelse og gjennomføring.
Opplæring i kartlegging i Lekbasert Læring T3;
2018-05-15 - 2018-05-28.
-
-
Størksen, Ingunn
(2018)
UiS får nasjonalt forskningssenter.
-
-
Størksen, Ingunn
(2018)
Starter ny barnehageforskning.
-
-
Størksen, Ingunn
(2018)
Hvor ble det av leken?.
-
-
Solli, Ingeborg Foldøy;
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn;
Votruba, Mark E
(2018)
Variation in Center Quality in a Universal Publicly Subsidized and Regulated Childcare System.
EALE 2018;
2018-09-13 - 2018-09-15.
-
-
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn
(2018)
Tidleg innsats i barnehagen – Gjør vi nok i Norge?.
PPT konferanse Hordaland;
2018-04-03 - .
-
-
Solli, Ingeborg Foldøy;
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn;
ten Braak, Dieuwer;
Lenes, Ragnhild;
Lunde, Svanaug;
Hundeland, Per Sigurd;
Erfjord, Ingvald;
Carlsen, Martin;
Kalil, Ariel;
McClelland, Megan
(2018)
Effects of Childcare Quality on School Readiness Skills in a Generous Welfare State.
Kvantitativt Forum;
2018-03-21.
-
-
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn;
Solli, Ingeborg Foldøy;
Kalil, Ariel;
McClelland, Megan;
Lenes, Ragnhild;
ten Braak, Dieuwer;
Lunde, Svanaug;
Breive, Svanhild;
Carlsen, Martin;
Erfjord, Ingvald;
Hundeland, Per Sigurd
(2018)
Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State
.
CES Ifo Are Conference - Economics of Education;
2018-08-30 - 2018-08-31.
-
-
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn
(2018)
Status i Agderprosjektet og Lekbasert læring.
Styremøte i kompetansefondene på Agder;
2018-04-06 - .
-
-
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn;
Solli, Ingeborg Foldøy;
Lenes, Ragnhild;
ten Braak, Dieuwer;
Breive, Svanhild;
Kalil, Ariel;
McClelland, Megan;
Lunde, Svanaug;
Carlsen, Martin;
Hundeland, Per Sigurd;
Erfjord, Ingvald
(2018)
Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State
.
Seminar at VATT Institute for Economic Research;
2018-05-24 - .
-
-
Solli, Ingeborg Foldøy;
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn;
Kalil, Ariel;
McClelland, Megan;
Lenes, Ragnhild;
ten Braak, Dieuwer;
Lunde, Svanaug;
Breive, Svanhild;
Carlsen, Martin;
Erfjord, Ingvald;
Hundeland, Per Sigurd
(2018)
Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State.
Stavanger-Bergen Workshop on Child Development;
2018-06-04 - 2018-06-05.
-
-
Størksen, Ingunn
(2018)
Forskere lanserer lekebok – 130 tips for de eldste barna.
-
-
Størksen, Ingunn
(2018)
Lekbasert læring i barnehagen - Kvantitative og kvalitative resultater etter første implementering.
Barnehage2018;
2018-06-06 - 2018-06-07.
-
-
Størksen, Ingunn
(2018)
Lærer bedre gjennom lek.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2018)
Slik kan femåringer leke seg til læring.
-
-
Størksen, Ingunn
(2018)
Livsmestring gjennom relasjoner, selvregulering og sosial kompetanse.
Barnehagekonferanse Tidlig innsats og livsmestring;
2018-05-24.
-
-
Størksen, Ingunn
(2018)
Barnehagerelaterte forskjeller i barnehagebarns utvikling.
Barn & Unge-kongressen 2018;
2018-04-24 - 2018-04-26.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2018)
Passer for både barnehage og første klasse.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2018)
Mer læring og mindre skole i barnehagen.
-
-
Størksen, Ingunn
(2017)
Orientering om Agderprosjektet og RogaBarn - hvor langt har disse prosjektene kommet?.
Utdanningskonferanse - Utvidet dialogmøte;
2017-02-08.
-
-
Størksen, Ingunn
(2017)
Kjerneområder og forskning i Agderprosjektet.
Videreutdanning i førskolepedagogikk, sammneligningsgruppe;
2017-09-25.
-
-
Størksen, Ingunn
(2017)
UiS får 25 millioner til å forske på barnehage.
-
-
ten Braak, Dieuwer;
Størksen, Ingunn
(2017)
Opplæring i kartlegging i Lekbasert Læring prosjektet - bakgrunn, forberedelse og gjennomføring.
.
Workshop i Lekbasert Læring;
2017-08-14 - .
-
-
ten Braak, Dieuwer;
Kleemans, Tijs;
Størksen, Ingunn;
Verhoeven, Ludo;
Segers, Eliane
(2017)
Developmental Pathways to Reading and Math: the Role of Attentional and Behavioral Control.
17th Biennial EARLI Conference;
2017-08-29 - 2017-09-02.
-
-
Størksen, Ingunn
(2017)
Livsmestring i barnehagen – gjennom relasjoner, selvregulering og sosial kompetanse.
Fagdag for barnehageansatte i bydel Grorud;
2017-11-22.
-
-
Størksen, Ingunn
(2017)
Psykisk helse i barnehagen. Forebyggende arbeid gjennom relasjoner, selvregulering og sosial kompetanse..
Fagdag for Barnehagenettverk i Midt-Hordaland;
2017-11-10.
-
-
Stanghelle, Cecilie Evertsen;
Størksen, Ingunn
(2017)
Slik kan foreldre vite at barnehagen er god.
-
-
ten Braak, Dieuwer;
Størksen, Ingunn
(2017)
Opplæring i kartlegging i Agderprosjektet - bakgrunn, forberedelse og gjennomføring.
.
Workshop i Agderprosjektet;
2017-05-15 - .
-
-
ten Braak, Dieuwer;
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2017)
Agderprosjektet.
Forskningsmøte NUBU;
2017-03-14 - .
-
-
Rege, Mari;
Solli, Ingeborg Foldøy;
Størksen, Ingunn;
Votruba, Mark E
(2017)
School Readiness in a Welfare State With Publicly Subsidized Universal Childcare.
Forskerseminar om Longitudinelle studier i barnehagen;
2017-11-02.
-
-
ten Braak, Dieuwer;
Størksen, Ingunn;
Idsøe, Thormod
(2017)
Examining developmental pathways between self-regulation and academic skills in Norway.
SRCD 2017 Biennial Meeting, Austin, Texas;
2017-04-06 - 2017-04-08.
-
-
Størksen, Ingunn
(2017)
Barns sosiale kompetanse – den voksnes rolle.
Foreldremøte;
2017-04-19.
-
-
Størksen, Ingunn;
Lenes, Ragnhild
(2017)
Self-regulation, classroom adjustment, and student teacher relationships during transition to school in Norway
.
SRCD Society for Research in Child Development Biennial meeting 2017;
2017-04-06 - 2017-04-08.
-
-
Lenes, Ragnhild;
ten Braak, Dieuwer;
Størksen, Ingunn
(2017)
The Importance of Early Self-Regulation and Early School Adjustment Difficulty During Transition to School in Norway.
SRCD - conference 2017, paper presentation;
2017-04-06 - 2017-04-08.
-
-
Størksen, Ingunn
(2017)
Lekbasert læring i førskolegruppa.
Opplæringsdag i RogaBarn og Læringsløp Drammen;
2017-03-31.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2017)
Status i Agderprosjektet og RogaBarn - hvor langt har disse prosjektene kommet?.
Møte i AIK, Kunnskapsdepartementet;
2017-06-01.
-
-
Størksen, Ingunn
(2017)
Jubler for nytt barnehagesenter på UiS.
-
-
Størksen, Ingunn
(2017)
To sentere får 50 mill. kr. til barnehageforskning – slik skal de bruke pengene.
-
-
Størksen, Ingunn
(2017)
UiS har fått 25 millionar kroner til barnehageforskning.
-
-
Størksen, Ingunn
(2017)
Stimulering av selvregulering i førskolegruppa.
Opplæringsdag i Lekbasert læring;
2017-03-31.
-
-
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn;
Solli, Ingeborg Foldøy
(2017)
School Readiness in a Welfare State with Publicly Subsidized Universal Childcare.
Workshop on Child Development;
2017-08-03.
-
-
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn;
Solli, Ingeborg Foldøy
(2017)
JA TAKK BEGGE DELER! Fri lek og veiledet lek i barnehagen
.
Nordiske Impulser 2017;
2017-05-23.
-
-
Lunde, Svanaug;
Størksen, Ingunn
(2017)
Implementeringsarbeid knyttet til rammeplanen ved Læringsmiljøsenteret.
Seminar med Nasjonale senter i Utdanningsdirektoratet;
2017-09-28.
-
-
Størksen, Ingunn
(2017)
Selvregulering i tidlige år - hvorfor er det viktig, og hvordan kan vi stimulere det.
Samling med barnehagelærere i Finnøy og Rennesøy;
2017-02-02.
-
-
Størksen, Ingunn
(2017)
Denne søte videoen om vennskap er sett over 100.000 ganger.
-
-
Størksen, Ingunn
(2017)
Voksne må ikke forstyrre barn som leker.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2017)
Ja - la oss hegne om leken!.
Dagbladet.
ISSN 0805-3766.
Volum 149.
Hefte 68.
s.29-29.
-
-
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn
(2017)
Tidlig innsats og kvalitet i barnehagen.
Frokostseminar: Oppvekst, ulikhet og muligheter senere i livet;
2017-11-01 - .
-
-
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn
(2017)
Klar for å lære!
Gode barnehager gir barn bedre muligheter til å lykkes i skolen.
KS Høstkonferanse Midt-Norge/Møre og Romsdal;
2017-11-08 - .
-
-
ten Braak, Dieuwer;
Størksen, Ingunn;
Mosvold, Reidar
(2017)
Psychometric properties, reliability and validity of the Ani BananiMath Task.
Seminar om longitudinelle studier i Bodø;
2017-11-02.
-
-
ten Braak, Dieuwer;
Størksen, Ingunn;
McClelland, Megan
(2016)
From Kindergarten to First grade in Norway: Direction of the Developmental Pathways Between Self-regulation and Academic Skills.
Longitudinelle studier i barnehagen ;
2016-11-02 - .
-
-
Lunde, Svanaug;
Størksen, Ingunn
(2016)
Viktigheten av vennerelasjoner i barnehagen.
www.læringsmiljøsenteret.no.
-
-
Størksen, Ingunn
(2016)
Selvregulering - Hvordan kan vi stimulere selvregulering?.
Sammen for barnet;
2016-05-02.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2016)
Hva selvregulering er.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
s.23-23.
-
-
Størksen, Ingunn
(2016)
Sykt sterk.
-
-
Størksen, Ingunn
(2016)
Leveling the playing field: An intervention to promote school readiness and human potential.
Workhops med Andy Hargreaves og Dennis Shirley ;
2016-06-23.
-
-
Lunde, Svanaug;
Størksen, Ingunn
(2016)
Begeistring i barnehagene.
Fædrelandsvennen.
ISSN 0805-3790.
s.22-22.
-
-
Størksen, Ingunn
(2016)
Sjekk hva barnet ditt vil lære i 1. klasse
Dette kan du forvente av barnets første skoleår..
-
-
Størksen, Ingunn;
Lunde, Svanaug
(2016)
Magdalena (5) skal følges i 45 år.
-
-
Ten Braak, Dieuwer;
Størksen, Ingunn
(2016)
Opplæring i kartlegging i Agderprosjektet - bakgrunn, forberedelse og gjennomføring.
Worshop i Agderprosjektet;
2016-06-06.
-
-
Størksen, Ingunn
(2016)
SELVREGULERING - betydningen for tidlig læring.
Kursdag for alle som arbeider med de yngste barna i Randaberg;
2016-08-15.
-
-
Størksen, Ingunn
(2016)
Agderprosjektet – erfaringer frem til nå.
Workshop om Longitudinelle studier i barnehagen 2. november 2016;
2016-11-02.
-
-
Størksen, Ingunn
(2016)
Barnehagelæreres erfaringer med lekbaserte læringsaktiviteter.
Utdanningskonferansen 2016 - Ny kunnskap om læring;
2016-11-08.
-
-
Størksen, Ingunn
(2016)
Starter det i barnehagen - Hva så med skolestart.
Utdanningskonferanse i Rogaland 2016;
2016-11-03.
-
-
Størksen, Ingunn
(2016)
Disse barna skal det forskes på til de blir 50 år -
Omfattende prosjekt.
-
-
Størksen, Ingunn
(2016)
Gakk-gakker og glasskår -
Vi trenger en mykere overgang mellom barnehage og skole.
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
Volum 2016.
Hefte 2.
s.12-14.
-
-
Størksen, Ingunn;
Lea, Åse;
Lunde, Svanaug;
Rege, Mari
(2016)
Investering i viten med Vitensenteret.
Agderposten.
ISSN 0805-3723.
Volum 2016.
s.17-17.
-
-
Størksen, Ingunn
(2016)
Samspillet i fokus.
-
-
Rege, Mari;
Solli, Ingeborg Foldøy;
Størksen, Ingunn
(2016)
Samtykke i forskningsprosjekt på registerdata.
Fædrelandsvennen.
ISSN 0805-3790.
s.27-27.
-
-
Størksen, Ingunn
(2016)
Læringsmiljøsenterets arbeid innen barnehagefeltet.
Sammen for barnet;
2016-05-02.
-
-
Størksen, Ingunn
(2016)
Hva er Agderprosjektet?.
Assistentsamling i Agderprosjektet;
2016-04-18 - 2016-04-19.
-
-
Størksen, Ingunn
(2016)
Stortingsmelding 19 sett opp mot erfaringer og kunnskap fra forskning.
Saksbehandlarsamling, Fylkesmannen i Rogaland;
2016-05-23 - 2016-05-24.
-
-
Ten Braak, Dieuwer;
Størksen, Ingunn;
McClelland, Megan
(2016)
From Kindergarten to First grade in Norway: Direction of the Developmental Pathways Between Self-regulation and Academic Skills.
Earli Sig5 Learning and Development in Early Childhood;
2016-06-29 - 2016-07-01.
-
-
Størksen, Ingunn
(2016)
Kunnskap om tidlig selvregulering - hva betyr det for barnehagens arbeid?.
Planleggingsdag;
2016-11-18.
-
-
Størksen, Ingunn
(2016)
Presentasjon av førskoleopplegget.
Informasjonsmøte om RogaBarn;
2016-11-14.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Hva har vi lært fra Skoleklarprosjektet?.
Seminar med forskningsavdelingen i Utdanningsdirektoratet;
2015-12-03.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Kritisk til lesepress før skolestart.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Selvregulering er grunnmuren for læring.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Agderprosjektet, Tidlig innsats gir størst avkastning.
Agderkonferansen;
2015-01-22.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Sosial kompetanse.
Sola konferansen;
2015-04-13.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Selvregulering - vår indre stemme.
Barnehagefolk.
ISSN 1500-6905.
Volum 2.
s.32-34.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Selvregulering.
Være sammen konferanse;
2015-05-29.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Overgangen mellom barnehage og skole. Noen eksempler fra norsk og internasjonal forskning..
Møte på Statsministerens kontor;
2015-03-17.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Vet for lite, på god vei.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
s.2-3.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Mia (15): – Det var vanskelig å plutselig skulle bli en familie på seks stykker.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Samlivsbrudd i familier til de minste barna - hva gjør vi?.
Skilsmissekonferanse i Vennesla;
2015-05-06.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Selvregulering.
Styrersamling i Læringsverkstedet;
2015-05-04.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Farlig læring?.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Volum 123.
Hefte 107.
s.2-3.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
FAGPRAT – Intervjuserie i barnehageforum.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Hva bør barn lære før skolen og hvordan?.
Kunnskapsdepartementets miniseminar om læring i barnehagen ;
2015-02-12.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Skoleklar.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Sosial kompetanse - hva er det og hva gjør vi?
.
Utdanningsforbundet: Utvikling, lek og læring i barnehagen;
2015-02-09.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Barnehagene viser stor interesse for Agderprosjektet.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Det pedagogiske grunnlaget i Agderprosjektet.
Informasjonsmøter i Agderprosjektet ;
2015-02-10.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Skolefrafall og barnehage.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Volum 123.
Hefte 27.
s.2-2.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Stor interesse for Agderprosjektet.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Læring i hverdagsaktiviteter.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Preparing for school in Norwegian daycare centers.
The Early Years – Why Quality of day care matters;
2015-08-24 - 2015-08-25.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Vroom, Vrooom!.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Volum 123.
Hefte 148.
s.2-3.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Hvilke kompetanseområder er viktig å stimulere i barnehagen - og hvordan?.
Temaseminar: Ny forskning om barnehage;
2015-09-17.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Hvordan gikk det med 5- og 6-åringene i skolen?.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Informasjon om forskningsdesign i Agderprosjektet.
Videreutdanning i førskolepedagogikk Aust Agder;
2015-09-21 - 2015-09-22.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Lekbasert læring.
Videreutdanning i førskolepedagogikk, Aust Agder;
2015-09-21 - 2015-09-22.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Presentasjon av resultater fra forskningsprosjektet Skoleklar.
Seminar med forskningsavdelingen på Utdanningsdirektoratet;
2015-12-03.
-
-
Størksen, Ingunn;
Evertsen, Cecilie
(2015)
Presentasjon av rapporten På leit etter læringsmiljøet i barnehagen.
Faglig samling på Utdanningsdirektoratet;
2015-10-28.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Selvregulering i tidlige år - hvordan kan vi stimulere den?.
Barnehagekonferansen Sammen for barnet;
2015-11-25.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Sosial kompetanse i barnehagen - hva gjør vi?.
Personaldag i Auglendsdalen barnehage;
2015-11-13.
-
-
Lenes, Ragnhild;
Ten Braak, Dieuwer;
Størksen, Ingunn
(2015)
Playful learning på norsk.
Første steg.
ISSN 1504-1891.
Hefte 4.
s.43-47.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Gi heller barna ros.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Lekbasert læring i barnehagen.
Videreutdanning i førskolepedagogikk, Vest Agder;
2015-09-23 - 2015-09-24.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Informasjon om forskningsdesign i Agderprosjektet - Vest Agder.
Videreutdanning i førskolepedagogikk, Vest Agder;
2015-09-23 - 2015-09-24.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Professor kritisk til egenvurdering.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Leteplassen.
-
-
Størksen, Ingunn
(2015)
Snakk om det!.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
s.2-3.
-
-
Størksen, Ingunn;
Svanaug, Lunde
(2015)
Ranselen er pakket.
-
-
Stanghelle, Cecilie Evertsen;
Størksen, Ingunn
(2015)
På leit etter Læringsmiljøet i barnehagen..
Fremlegging av synteserapport;
2015-10-14.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Sammendrag av forskning og presentasjon av data.
Veiledersamling i Agderprosjektet;
2014-03-07 - 2014-03-08.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Den som var en mobiltelefon!.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Volum 122.
Hefte 261.
s.2-2.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
The Norwegian Daycare context.
Workshop in the Agder project;
2014-12-05.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Barnet og magien.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Volum 122.
s.2-2.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Oppfølging av barn etter samlivsbrudd.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Volum 122.
Hefte 58.
s.2-2.
-
-
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn
(2014)
Lek og lær.
Klassekampen.
ISSN 0805-3839.
s.18-18.
-
-
Øverland, Klara;
Størksen, Ingunn
(2014)
Taust om samlivsbrudd.
-
-
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn
(2014)
Vil gi mer læring i barnehagen.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Kan bli overstimulert av inntrykk.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Snart skolestart.
-
-
Størksen, Ingunn;
Lunde, Svanaug
(2014)
Lite kontakt med voksne i barnehagen.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Skåner førsteklassingene ved lærerstreik.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Samlivsbrudd – hva med barna?.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
s.3-3.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Læring for livet.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Volum 122.
Hefte 92.
s.2-2.
-
-
Jakobsen, Siw Ellen;
Øverland, Klara;
Størksen, Ingunn
(2014)
Taust om samlivsbrudd. Når mamma og pappa går fra hverandre, er barnehagen et trygt sted hvor rutiner og omsorg kan fortsette som normalt.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Skoleklar og Agderprosjektet.
Seminar med opplæringsavdelingen i Kunnskapsdepartementet;
2014-10-21.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Tidlig Læring.
Åpent foredrag for Hå, Time og Klepp;
2014-10-29.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Småbarnforeldres bruk av mobiltelefon.
-
-
Lunde, Svanaug;
Størksen, Ingunn
(2014)
Relasjoner og selvregulering i barnehagen.
PPT Rogaland Fagdager;
2014-05-13.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Psykososiale konsekvenser av samlivsbrudd for små barn.
De utfordrende barna - fagdag;
2014-04-09.
-
-
Størksen, Ingunn;
Vist, Torill;
Garred, Rudy
(2014)
Presentasjon av boka "Utvikling, lek og læring - forskning og praksis".
Bokpresentasjon Universitetsbiblioteket i Stavanger;
2014-09-09.
-
-
Idsøe, Ella Maria C.;
Størksen, Ingunn
(2014)
Evnerike barn og dropout.
Dagbladet.
ISSN 0805-3766.
s.60-60.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2014)
Hvor står Agderprosjektet?.
Agderposten.
ISSN 0805-3723.
s.3-3.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2014)
Agder-prosjektet i barnehagen - Svar til Barnehagelærer Hilde Tellefsens innlegg i Lillesands-Posten.
Lillesands-posten.
s.24-24.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2014)
Fremtidens barnehage.
Fædrelandsvennen.
ISSN 0805-3790.
s.21-21.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2014)
Viktig barnehageforskning.
Klassekampen.
ISSN 0805-3839.
s.23-23.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Mer læring i barnehagen?.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2014)
Hva er Agderprosjektet?.
Fædrelandsvennen.
ISSN 0805-3790.
s.24-24.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Harvard om barns tidlige utvikling.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Volum 122.
s.2-2.
-
-
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn
(2014)
Skal bedre levekår på Sørlandet - Mer læring i barnehagen (s.1 og s.6).
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2014)
Femåringene skal trenes før skolestart - Stavangerforskere får 42 millioner kroner til forskning.
-
-
Størksen, Ingunn;
Rege, Mari
(2014)
Agderprosjektet - åpen for diskusjon.
Fædrelandsvennen.
ISSN 0805-3790.
s.25-25.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Trivsel i første klasse.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
s.2-2.
-
-
Størksen, Ingunn;
Ellingsen, Ingunn T
(2014)
Jenter er flinkere enn gutter til å regulere egen atferd.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Jenter har bedre selvregulering enn gutter.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Selvregulering. Hva er det? Hva gjør vi?.
Samling for spesialpedagoger i Møre og Romsdal;
2014-09-23.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Samlivsbrudd - rekasjoner hos barna og tiltak i barnehager Hvordan gi emosjonell og relasjonell trygghet?.
Samling for spesialpedagoger i Møre og Romsdal;
2014-09-24.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Sosioøkonomisk nivå betyr noe.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
s.2-2.
-
-
Størksen, Ingunn;
Ellingsen, Ingunn T
(2014)
Jenter er flinkere enn gutter til å regulere egen atferd.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Ungdom takler skilsmisse helt greit.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Formidling til brukere i sektoren erfaringer og utfordringer.
FINNUT seminar 11.06.2014;
2014-06-11.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Hva kan Klepp lære av Skoleklar?.
Samling for barnehagestyrere i Klepp Kommune;
2014-10-01.
-
-
Størksen, Ingunn;
Lunde, Svanaug
(2014)
Presentasjon av Agderprosjektet.
Tverrpolitisk møte i Vest Agder;
2014-09-01.
-
-
Størksen, Ingunn
(2014)
Barnehagen skal ikke være en treningsleir for skolen.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Bruk av nettbrett i forskning.
Barnehagefolk.
ISSN 1500-6905.
Volum 30.
Hefte 4.
s.64-67.
-
-
Flack, Tove;
Størksen, Ingunn;
Roland, Pål;
Plischewski, Henning
(2013)
Læringsmiljøsenteret: Læringsmiljø og tidlig innsats i barnehagen.
Barn av vår tid- om barns læring;
2013-09-09.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Historiene våre.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
s.3-3.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Betydningen av foreldre-engasjement, og informasjon om SKOLEKLAR-prosjektet.
Foreldremøte;
2013-01-24.
-
-
Roland, Pål;
Størksen, Ingunn
(2013)
Tidlig innsats ved Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning.
Atferdssenterets konferanse: Tidlig innsats - utsatte barn har dårlig tid!;
2013-10-19 - 2013-10-20.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Foreløpige resultater fra SKOLEKLAR.
Tilbakemelding til foreldre og pedagoger i Klepp;
2013-10-21.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Bruker "følelseskort" i skilsmisseprat.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Presentasjon av SKOLEKLAR til The Danish Association of Pupils (DSE).
Seminar med DSE;
2013-03-15.
-
-
Størksen, Ingunn;
Roland, Pål;
Plischewski, Henning
(2013)
Presentasjon av barnehageprosjekter ved Læringsmiljøsenteret.
Barnehageseminar;
2013-06-03.
-
-
Størksen, Ingunn
(2013)
Nettbrettløsning for forskningsprosjektet Skoleklar, med Ani Banani matteoppgaver.