Finn innhold
Filtrer etter kategori
Samarbeid
Vis 14 treff
Skolelaboratoriet er et ressurs- og kompetansesenter for lærere og elever i grunnskolen og videregående skole.
Nyhet
12 vidaregåande skular har fått skreddarsydde opplegg i matematikk, fysikk og statistikk.
Nyhet
Søstrene Olivia (16) og Runa Djuve (14) har eksperimentert med is, grisekropper, jernalderkjemi og droner på sommerens Science Camp. 50 ungdommer i alderen 13–17 år har på tampen av sommerferien fått prøve seg som unge forskere i en hel uke.
Lærarar frå Kroatia tok turen til Universitetet i Stavanger for å læra meir om korleis me jobbar med teknologi i utdanninga.
Universitetet i Stavanger samhandler tett med samfunn og arbeidsliv. Her finner du en samlet oversikt over ulike samarbeidsformer vi tilbyr.
– Jeg jobber med anskaffelser og logistikk i Equinor. Med bachelor i petroleumsteknologi og master i industriell økonomi er denne jobben midt i blinken, og jeg får bruk for hele studiet i arbeidshverdagen, sier Marianne Pedersen.
Nyhet
Årsmøte og konferanse i Norsk Nettverk for Systematiske Kunnskapsoppsummeringer (NORNESK).
TN Alumni er et faglig og sosialt nettverk for deg som har studert realfag og teknologi hos oss. Vi hjelper deg å holde din fagkunnskap oppdatert, samtidig som du utvider ditt profesjonelle nettverk.
Nyhet
UiS-studenter og museumsbesøkende får nye spennende muligheter når Jærmuseet og UiS utvider samarbeidet. Teknologi-praksis for lærerstudenter, studentoppgaver fra museets områder og økt samarbeid om forskning og innovasjon er bare noe av innholdet i avtalen.
– Jeg ønsker å være med på å gjøre bransjen mer miljøvennlig, sier tidligere UiS-student Christina Rødne. Hun er utdannet sivilingeniør innen kjemi og miljø og miljøteknologi og jobber som miljørådgiver i oljeindustrien.
Nyhet
Det tverrfakultære initiativet Kognitiv lab har fått sitt fyrste styre og arbeidsutval. Nå er målet deira å jobbe for å gjere laben til ein best mogleg arena for tverrfagleg samarbeid innan kognisjons- og åtferdsforsking.
ViS har som formål å fremme vitenskap og forståelse for vitenskapens betydning i regionen.
– Jeg ønsker å være med på å gjøre bransjen mer miljøvennlig, sier tidligere UiS-student Christina Rødne. Hun er utdannet sivilingeniør innen kjemi og miljø og miljøteknologi og jobber som miljørådgiver i oljeindustrien.