Finn innhold
Filtrer etter kategori
Studier
Vis 9 treff
Studieprogram
EMMIR er et masterprogram i migrasjon og interkulturelle relasjoner. Programmet er støttet av EU, og har totalt 9 partnerinstitusjoner i Afrika, Asia og Europa. Universitetet i Oldenburg, Tyskland, er hovedkoordinator for programmet.
Studieprogram
Som student på master i Engelsk og Literacy Studies ved UiS får du ta del i hvordan studiet av språk, litteratur og kommunikasjon endres i takt med et stadig økende og mer variert kommunikasjonslandskap. Ved å velge dette studiet får du en masterkompetanse i engelskfaget med en unik tverrfaglig vri.
Studieprogram
På masterstudiet studerer du tekst- og språkvitskap ut frå mange ulike synsvinklar og tilnærmingsmåtar. Me er opptekne av alle typar tekst – frå reklametekster til romanar, frå runeinnskrifter til tekstmeldingar. Korleis me nyttar språk, og kva for språkstrukturelle og sosiale tilhøve som verkar inn på den bruken, står òg sentralt.
Studieprogram
Har du etter noen år i arbeidslivet lyst til å utdype kunnskapen din i forskjellige spesialpedagogiske fagområder? Eller ønsker du å kvalifisere deg ytterligere etter endt utdanning innenfor et fag som er sterkt etterspurt på arbeidsmarkedet? Masterprogrammet er samlingsbasert og i perioder arbeidskrevende.
Studieprogram
Ønsker du å fordype deg i de forskjellige praktiske og teoretiske problemstillinger i spesialpedagogikk: Hvordan kan vi skape et inkluderende klassemiljø? Hvordan arbeider vi med barn som har lese- og skrivevansker? Hvordan støtter vi barn og unge med sosiale og emosjonelle vansker?
Studieprogram
Er du barnehagelærer og ønsker å styrke faglig kompetansen din for å heve kvaliteten i barnehagen? Vil du ruste deg som leder og bidra til å forme framtidens barnehage? Da er master i barnehagevitenskap noe for deg. Masteren har fire profiler som gir mulighet for fordypning og spisskompetanse innen et felt du er særlig interessert i.
Kjersti Lauvik Byberg begynte å studere engelsk på grunn av litteraturinteressen, men har gjort oppdagelser rundt andre emner på engelskstudiene. I masteroppgaven sin fordyper hun seg i økokritikk.
Karine Eieland har satt pris på valgfriheten innenfor lektorutdanning 8-13. Nå kan hun snart levere inn masteroppgaven i historie, hvor hun fordyper seg i didaktikk ‒ læremetoder‒ for faget.
Shayan Aqdas har fra barnsben av vært fascinert av språk og hjernens evne til å lære seg dem. Selv har Aqdas kunnet veksle mellom urdu, punjabi og engelsk siden hun begynte å snakke som liten. Nå tar hun master i engelsk og literacy-studies ved UiS.