-
Hoem, Toril Frafjord;
Wagner, Åse Kari H.
(2022)
Leseleksens plass i norskfagets begynneropplæring.
-
-
Wagner, Åse Kari H.;
Esmaeeli, Sara
(2021)
The Importance of Home Environment in Early Age for later Literacy Development: Evidence from PIRLS and On Track.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen;
Hovig, Johanne Birgitte
(2021)
Webinar for deltakende skoler, PIRLS 2021.
-
-
Wagner, Åse Kari H.;
Lundetræ, Kjersti;
ten Braak, Dieuwer;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2021)
Læring for livet - Har vi egentlig et "gutteproblem"?.
-
-
Hoem, Toril Frafjord;
Wagner, Åse Kari Hansen
(2021)
En kvalitativ undersøkelse av leseleksepraksiser på 2. trinn .
-
-
Håland, Anne;
Wagner, Åse Kari H.
(2021)
Veileda lesing. Materiell til bruk i begynnaropplæringa (brosjyre, plakat og observasjonsskjema)..
-
-
Håland, Anne;
Wagner, Åse Kari H.
(2021)
Veiledet lesing. Materiell til bruk i begynneropplæringen (brosjyre, plakat og observasjonsskjema). .
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Wagner, Åse Kari H.
(2021)
Gutter trenger ikke annen undervisning enn jenter.
Forskersonen.no
-
-
Støle, Hildegunn;
Wagner, Åse Kari H.;
Schwippert, Knut
(2021)
The influence of Nordic parents' reading interest on 10-year-olds' reading achievement in PIRLS.
-
-
Hoel, Trude;
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Wagner, Åse Kari H.
(2020)
Skolestart: Se til barnehagen!.
Stavanger Aftenblad
ISSN 0804-8991.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen;
Hovig, Johanne Birgitte
(2020)
Webinar for skoler som deltar i PIRLS-pilot.
-
-
Nygard, Arne Olav;
Skaftun, Atle;
Wagner, Åse Kari H.
(2019)
Conditons for orality in primary school.
-
-
Wagner, Åse Kari H.
(2019)
Two Teachers in the class: Le RCT et l´étude de cas.
-
-
Wagner, Åse Kari H.;
Johanne Birgitte, Hovig
(2019)
PIRLS 2021, Progress in International Reading Literacy Study.
-
-
Wagner, Åse Kari H.;
Ofstad, Gunn Helen
(2019)
LA TRANSITION DU JARDIN D'ENFANTS A L'ELEMENTAIRE EN NORVEGE. LANGUAGE ET LITTERATIE. .
-
-
Håland, Anne;
Wagner, Åse Kari H.
(2019)
Hvordan utnytter norske 2.- trinnslærere potensialet i veileda lesing?.
-
-
Nygard, Arne Olav;
Skaftun, Atle;
Wagner, Åse Kari H.
(2019)
Rammer for muntlighet i småskolen.
-
-
Wagner, Åse Kari H.
(2019)
Apprentissage de la lecture/écriture/oralité (littératie) pour les débutants (CP, CE1) en Norvège.
-
-
Wagner, Åse Kari H.
(2019)
Two Teachers in the Class: Le RCT et l'étude de cas.
-
-
Skaftun, Atle;
Wagner, Åse Kari H.
(2018)
Oracy in year one: A blind spot in Norwegian language and literacy education?.
-
-
Strand, Olaug;
Wagner, Åse Kari H.;
Foldnes, Njål
(2017)
Flerspråklige elevers leseresultater i PIRLS 2016.
-
-
Scarbocci, Paolo Haaland;
Færevaag, Margaret Klepstad;
Bjerkan, Kirsten Meyer;
Refvik, Linda;
Wagner, Åse Kari H.
(2017)
Språkvansker (barnehage).
-
-
Wagner, Åse Kari H.;
Foldnes, Njål;
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2017)
På sporet - effekt av tidlig innsats for andrespråkselever
med risiko for å utvikle lese- og
skrivevansker.
-
-
Wagner, Åse Kari H.;
Uppstad, Per Henning
(2017)
På sporet – effekt av tidlig innsats for minoritetsspråklige elever med risiko for å utvikle lese- og skrivevansker..
-
-
Mossige, Margunn;
Wagner, Åse Kari H.;
Uppstad, Per Henning;
Skaftun, Atle
(2017)
Hvordan kan en ekstra lærerressurs bidra til å skape økte læringsmuligheter i lesing og skriving for mangfoldet av elever?.
-
-
Uppstad, Per Henning;
Foldnes, Njål;
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith;
Wagner, Åse Kari H.
(2016)
Effect of early intervention for minority children at-risk for reading difficulties.
-
-
Mossige, Margunn;
Wagner, Åse Kari H.
(2015)
Språkløyper: Et helhetlig løft for språk, lesing og skriving 2016 - 2019.
-
-
Wagner, Åse Kari H.
(2015)
Barns språkutvikling.
-
-
Wagner, Åse Kari H.;
Toft, Trond Egil
(2015)
Byråkratikrøll fra Giske.
Utdanningsnytt.no
-
-
Wagner, Åse Kari H.;
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2014)
Presentasjon av forskningsarbeid med utgangspunkt i språklig utvikling: 1) Flerspråklige barn, 2) Gutter og jenter, 3) Barn med svake vs barn med sterke språkferdigheter..
-
-
Wagner, Åse Kari H.
(2014)
De nasjonale sentrenes tilleggsoppdrag for PPT..
-
-
Wagner, Åse Kari H.
(2014)
Hvordan videreutvikle dagens grunnleggende ferdigheter?.
-
-
Wagner, Åse Kari H.
(2014)
Hvordan kan Lesesenteret støtte PP-tjenesten?.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Wagner, Åse Kari H.
(2013)
flerspråklige og enspråklige barn. Språklig og sosial fungering i barnehagen.
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Wagner, Åse Kari H.
(2013)
Kamp om å få bli med.
-
-
Hoel, Trude;
Wagner, Åse Kari H.
(2013)
Nei, ikke hold igjen!.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Wagner, Åse Kari H.
(2013)
Enspråklige og flerspråklige barns språklige og sosiale fungering i barnehagen.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Wagner, Åse Kari H.
(2013)
Enspråklige og flerspråklige barns språklige og sosiale fungering i barnehagen.
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Wagner, Åse Kari H.;
Reikerås, Elin Kristi Lie
(2013)
Enspråklige og flerspråklige barns språklige og sosiale fungering i barnehagen.
-
-
Wagner, Åse Kari H.
(2013)
Barn med flere språk - utfordringer og tiltak. Fordypningskurs i regi av Stavangerprosjektet.
-
-
Wagner, Åse Kari H.;
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti;
Uppstad, Per Henning
(2013)
På sporet-prosjektet.
-
-
Wagner, Åse Kari H.
(2012)
TRAS og flerspråklige barn.
-
-
Wagner, Åse Kari H.
(2012)
Det lærende barnet: 4-5-åringen. Språkutvikling – og observasjon med TRAS.
-
-
Wagner, Åse Kari H.;
Toft, Trond Egil
(2012)
Å ikke prioritere norsk i barnehagen er uansvarlig.
-
-
Wagner, Åse Kari H.
(2012)
Barn med flere språk.
-
-
Frost, Jørgen;
Wagner, Åse Kari H.
(2012)
Stigen og edderkoppen – om det å kunne bygge bro mellom teoretiske oppfatninger av læring og utvikling.
nettbasert www.forebygging.no
-
-
Wagner, Åse Kari H.;
Frost, Jørgen
(2012)
Faren ved å kaste stein i glasshus.
Dagbladet
ISSN 0805-3766.
-
-
Wagner, Åse Kari H.
(2012)
Barn og unge med flere språk. Utfordringer og tiltak.
-
-
Wagner, Åse Kari H.
(2012)
Lesesenterets ressurser og forskning.
-
-
Reikerås, Elin Kristi Lie;
Toft, Trond Egil;
Wagner, Åse Kari H.
(2012)
Barn leker og teller.
VG : Verdens gang
ISSN 0805-5203.
-
-
Wagner, Åse Kari H.
(2012)
TRAS – og nyere forsknings- og utviklingsprosjekt. TRAS og flerspråklige barn.
-
-
Wagner, Åse Kari H.
(2012)
Viktigheten av å stimulere flerspråklige barns norsk.
-
-
Wagner, Åse Kari H.;
Hoel, Trude
(2011)
Språkstimulering gjennom høgtlesingsaktiviteter - i barnehager med stor andel flerspråklige barn. Lesefrø-prosjektet.
I: TRAS: Observasjon av språk i daglig samspill.
ISBN 978-82-7649-072-5.
s.133-138.
-
-
Wagner, Åse Kari H.
(2011)
Barnet og språket.
-
-
Wagner, Åse Kari H.
(2011)
Førskolebarns språklige utvikling (4,5 år).
-
-
Wagner, Åse Kari H.
(2011)
Lesesenterets flerkulturelle perspektiv.
-
-
Hoel, Trude;
Wagner, Åse Kari H.;
Begnum, Anne Charlotte
(2011)
Effekten av språkstimulering i barnehager med stor andel minoritetsspråklige barn.
-
-
Wagner, Åse Kari H.
(2011)
Ordproduksjon.
I: TRAS: Observasjon av språk i daglig samspill.
ISBN 978-82-7649-072-5.
s.90-97.
-
-
Wagner, Åse Kari H.
(2011)
TRAS: Bakgrunn, innhold og erfaringer.
-
-
Wagner, Åse Kari H.
(2011)
TRAS og tilpasninger til ulike språk.
-
-
Wagner, Åse Kari H.
(2011)
Lesesenterets arbeid på barnehagefeltet.
-
-
Hoel, Trude;
Wagner, Åse Kari Hansen
(2010)
Språkstimulering og lesing i barnehagen.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen;
Løge, Inger Kristine
(2010)
Multilingual children in the Stavanger project.
-
-
Hoel, Trude;
Wagner, Åse Kari Hansen
(2010)
Språkstimulering og lesing i barnehagen.
-
-
Hoel, Trude;
Wagner, Åse Kari Hansen;
Oxborough, Gunn Helen Ofstad
(2010)
Effekten av språkstimulering i barnehager med stor andel minoritetsspråklige barn ? sett i lys av lesestimuleringsprosjektet Lesefrø.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen;
Hoel, Trude
(2010)
Lesefrø. Del 1: Språkstimulering gjennom leseaktiviteter i småbarnsavdelingen.
-
-
Hoel, Trude;
Wagner, Åse Kari Hansen
(2010)
Språkstimulering og lesing i barnehagen.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2010)
Innslag om språkstimulering voksne innvandrere.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2010)
Førskolebarns språklige utvikling. 4-åringene. Stavanger-prosjektkurs.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2010)
Le projet de Lesefrø: Comment stimuler la langue chez les enfants ? à partir de la lecture.Foredrag for Fredskorpsdelegasjon fra Madagaskar.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2010)
Språkutvikling i førskolealder.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2010)
Barns språkutvikling: Sammenhenger mellom språkutvikling i tidlig alder og seinere lesing og læring i skolen.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2010)
TRAS. Tidlig registrering av språkutvikling.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen;
Solheim, Oddny Judith;
Andreassen, Anne Brit
(2010)
Språk og lesing. Foredrag i anledning statsråd Kristin Halvorsens besøk ved Lesesenteret.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2010)
Adoptivbarn og språk Fagmøte for medlemmer av Adopsjonsforum.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2010)
Flerspråklige barn i Stavanger-prosjektet.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2010)
Hvordan stimulere til god språkutvikling ? for både Kari og Mohammed? (Gjesteforelesning v Fagdag for nyutdannede lærere.).
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen;
Kaltvedt, Elsa
(2010)
Stavangerprosjektet Det lærende barnet. Fagmøte for foreldre i Stavanger-prosjektet.
-
-
Espenakk, Unni;
Frost, Jørgen;
Horn, Erna;
Løge, Inger Kristine;
Solheim, Ragnar Gees;
Wagner, Åse Kari Hansen
(2010)
Er kartlegging av barns språk farlig?.
Utdanning
ISSN 1502-9778.
Volum 13.
Hefte 13.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2010)
Førskolebarns språklige utvikling. 4-åringene. Stavangerprosjektet.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2010)
Barn med flere språk. Stavangerprosjekt-kurs.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen;
Hoel, Trude;
Oxborough, Gunn Helen Ofstad
(2010)
Lesefrø. Del 2: Språkstimulering gjennom leseaktiviteter i småbarnsavdelingen.
-
-
Hoel, Trude;
Wagner, Åse Kari Hansen
(2010)
Effekten av språkstimulering i barnehager med stor andel minoritetsspråklige barn ? sett i lys av lesestimuleringsprosjektet Lesefrø.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2009)
Barn og unge med flere språk, og lesing når norsk ikke er morsmålet. Halvdagskurs for lærere i Klepp.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2009)
Kultur for lesing i barnehagen. Om Lesefrø.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2009)
Førskolebarns språklige utvikling. 3-4 år.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2009)
Kultur for lesing i barnehager med stor andel minoritetsspråklige.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2009)
Om noen av de barna som vi bør være spesielt oppmerksomme på når det gjelder språkutvikling.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2009)
Adopterte barn og språk.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2009)
Lesefrø-seminar 2. (Kveldsseminar for Lesefrø-barnehagene og samarbeidsbibliotekene.).
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2009)
Førskolebarns språklige utvikling - 3-4 år.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2009)
Utenlandsadopterte barn og språklig mestring. Foredrag ved Logopediens dag.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2009)
Joie de lire - Comment dévélopper la langue maternelle chez les enfants à l'école.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2009)
Kultur for lesing i barnehagen. Om prosjektene BOKTRAS og LESEFRØ.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2009)
Kultur for lesing i barnehagen. Om prosjektene BOKTRAS og LESEFRØ.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2009)
Kultur for lesing i barnehager med stor andel minoritetsspråklige.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2009)
Førskolebarns språklige utvikling - 3-4 år.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2009)
Barn og unge med flere språk, og lesing når norsk ikke er morsmålet.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2009)
Lesefrø-seminar 2. (Kveldsseminar for Lesefrø-barnehagene og samarbeidsbibliotekene.).
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2009)
Lesing når norsk ikke er morsmålet.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2009)
Lesefrø ? Boka som språkstimulerende aktivitet i barnehager med stor andel minoritetsspråklige.
?
Volum 17.
s.3-8.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2009)
Joie de lire - Comment dévélopper la langue maternelle chez les enfants à l'école.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2009)
Språkstimulering, fortelling og høgtlesing. Om prosjektene BOKTRAS og LESEFRØ. Foredrag ved fagdag for øvingslærere.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2009)
Lesefrø-seminar 2. (Kveldsseminar for Lesefrø-barnehagene og samarbeidsbibliotekene.).
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2009)
L'importance de la langue maternelle dans l'enseignement.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2008)
Kultur for lesing i barnehagen.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen;
Wagner, David-Alexandre
(2008)
God morgen Norge - Innslag om adopsjon og spørsmål fra barn.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2008)
Språkstimulering gjennom leseaktiviteter.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2008)
Språkstimulering gjennom leseaktiviteter.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2008)
Lesefrø.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2008)
Utenlandsadopterte barn og språk.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen;
Uppstad, Per Henning
(2008)
Det flerspråklige mennesket.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2008)
Barn med flere språk.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2008)
Adoptivbarn og språk.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2008)
Hva skjer når barn får nytt morsmål?.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2008)
Kultur for lesing i barnehagen.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen;
Hoel, Trude
(2006)
TRAS og barns språkutvikling.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2006)
Hva er TRAS, og hvorfor er det viktig å observere og stimulere førskolebarns språkutvikling?.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2006)
Tospråklige barnehagebarn.
-
-
Uppstad, Per Henning;
Solheim, Oddny Judith;
Wagner, Åse Kari Hansen
(2006)
The doubling of consonants in a text-writing task.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2006)
Språk og språkutvikling hos minoritetsspråklige barn.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2006)
Språk og språkutvikling hos minoritetsspråklige barn.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2006)
Språk 4: Språk og språkutvikling hos minoritetsspråklige barn.
-
-
Røskeland, Marianne;
Uppstad, Per Henning;
Solheim, Oddny Judith;
Wagner, Åse Kari Hansen
(2006)
Are there age differences in utilization of illustrations in reading science textbooks?.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2006)
Minoritetsspråklige elever som faller mellom mange stoler Joron Pihls Etnisk mangfold i skolen : Det sakkyndige blikket.
?
-
-
Uppstad, Per Henning;
Wagner, Åse Kari Hansen;
Solheim, Oddny Judith;
Røskeland, Marianne
(2006)
Tror du dine egne øyne?.
-
-
Uppstad, Per Henning;
Wagner, Åse Kari Hansen;
Solheim, Oddny Judith;
Røskeland, Marianne
(2006)
Tror du dine egne øyne.
-
-
Uppstad, Per Henning;
Wagner, Åse Kari Hansen;
Solheim, Oddny Judith;
Røskeland, Marianne
(2006)
Tror du dine egne øyne?.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2005)
Tanker om mulige prosjekter vedrørende TRAS og minoritetsspråklige barn.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2005)
Hvorfor leser ikke minoritetsspråklige 10-åringer bedre?.
?
Volum 1.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2005)
Adoptivbarn - språk, lesing, læring.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2005)
Tidlig registrering av språkutvikling (TRAS).
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2005)
Minoritetsspråklige elever og lesing – med bakgrunn i PIRLS 2001.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2004)
Språk og lesing: Arv er langt fra alt!.
?
Volum 2.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2003)
Peder Gammeltoft: The place-name element bólstađr in the North Atlantic area.
?
Volum 37.
s.113-119.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen;
Uppstad, Per Henning
(2003)
ScriptLog – a new approach to Writing Processes.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2003)
Språk og lesing: Arv er langt fra alt!.
Adopsjonsforum
ISSN 0802-7617.
Volum 5.
-
-
Akselberg, Gunnstein;
Wagner, Åse Kari Hansen
(2003)
Nordisk namnforskning 2002: Litteraturkrönika: Norge.
Namn och bygd
ISSN 0077-2704.
Volum 91.
s.120-127.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2003)
Språk og lesing: Arv er langt fra alt!.
Adopsjonsforum
ISSN 0802-7617.
Volum 5.
-
-
Uppstad, Per Henning;
Wagner, Åse Kari Hansen
(2003)
Bilingual literacy: narrative performance in bilingual students.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2002)
Språkkompetanse, lesing og skriving hos personer med norsk som andrespråk.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2002)
Tospråklige: Læringsfortrinnet som blir en byrde?.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2002)
Nordisk namnforskning 2001: Litteraturkrönika: Norge.
?
Volum 90.
s.146-153.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2002)
Språkets verdi i et flerkulturelt samfunn.
?
Hefte 1.
s.1-3.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2002)
Språkets verdi i et flerkulturelt samfunn.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2001)
Å vokse opp med to språk.
-
-
Espenakk, Unni;
Frost, Jørgen;
Horn, Erna;
Løge, Inger Kristine;
Solheim, Ragnar Gees;
Wagner, Åse Kari Hansen
(2001)
TRAS - Tidlig registrering av språkutvikling.
-
-
Uppstad, Per Henning;
Wagner, Åse Kari Hansen
(2001)
Norsk som andrespråk og andrespråksperspektivet i norskfaget.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen;
Akselberg, Gunnstein
(2001)
Nordisk namnforskning 2000: Litteraturkrönika: Norge.
?
Volum 89.
s.127-136.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(2001)
Tospråklige elever og leseferdighet: Et forskningsprosjekt i tilknytning til leseundersøkelsen PIRLS.
-
-
Akselberg, Gunnstein;
Wagner, Åse Kari Hansen
(2000)
Nordisk namnforskning 1999. 2. Litteraturkrönika, 2.5 Norge.
Namn och bygd
ISSN 0077-2704.
s.148-155.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(1998)
Lucien Musset. Nordica et Normannica. Recueil d'études sur la Scandinavie ancienne et médiévale, les expéditions des Vikings et la fondation de la Normandie [...].
Namn och bygd
ISSN 0077-2704.
Volum 86.
s.173-176.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(1998)
Analyse av stedsnavn i gammelt språkkontaktområde. En metodediskusjon.
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen
(1996)
Forskningsfaget navnegransking.
-