
Nok lærere om 20 år?
Opptak av debatt om læreryrkets fremtid og hvordan lærerutdanningene kan bidra til å gi kunnskap og...
Profesjonsnære utdanningar over heile landet
Melding til Stortinget, Meld. St. 19 (2023–2024). Tilråding frå Kunnskapsdepartementet 5. april 2024...

Teknologirikt undervisningsrom
Undervisningsverkstedet er satt i gang av Universitetet i Agder (UiA) og er et teknologirikt...
Forskning på lærerutdanning i Norden
Kunnskapssenter for utdanning (KSU) ved Universitetet i Stavanger har systematisert forskning på...
Forskning på lærerutdanning i Norden
Kunnskapssenter for utdanning (KSU) har systematisert forskningen om forskning på lærerutdanning i...

Forskning på lærerutdanning i Norden
For første gang er det gjennomført og publisert et levende kart med oversikt over 830 vitenskapelige...

Arbeid med bachelor- og masteroppgåver i lærarutdanningane
Rapport som er ein del av arbeidet til Fagleg råd for Lærerutdanning 2025.

Sola-seminaret
Helt siden 2006 har Universitetet i Stavanger arrangert Sola-seminaret. Det svært populære seminaret...

Student-medvirkning i musikk
Det finnes mye uutnyttet potensial for nytenking og utvikling innen musikkfaget ved...

Skolelys-podkasten
Skolelys er en podkast-serie laget av Stine Brynildsen og Cecilie Olandersson, høgskolelektorer i...

Økokritikk og friluftsliv
Ved å satse på utdanning for bærekraftig utvikling, kan utdanningsprogrammer i friluftsliv legge til...

NOU: Med videre betydning
Et helhetlig system for kompetanse- og karriereutvikling i barnehage og skole.

Meta-analyse og forskning
Meta-analyse er et fagfelt Kunnskapssenter for utdanning (KSU) satser på. På denne siden finner du...

Klasseromsleiing
Mange nyutdanna lærarar strever med klasseromsleiinga. Dette forskingsnotatet presenterer ein studie...

Rasisme
Hvordan kan lærerstudenter få kompetanse til å undervise, forebygge og motarbeide rasisme i skole og...

Evaluering av ny kompetansemodell – desentraliserte ordninger for skole og yrkesfag samt oppfølgingsordningen
Temanotat 1: Programteori, foreløpige funn og videre forskningsspørsmål.

Inkludering
Betydninga av intervensjonar for å skapa positiv haldning til inkluderande utdanning hjå...

Campus-utforming
Hva er campus' betydning for undervisning, forskning, samarbeid og læring?