Finn innhold
Filtrer etter kategori
Forskning
Vis 16 treff
Vi har ansatte med høy kompetanse på mange felt innen psykologi. De stiller gjerne opp for å kommentere og forklare saker i mediene.
Nyhet
– Ein disputas innanfor kunstnarleg ph.d. er ikkje kvardagskost her i landet, seier dekan Harald Eikaas ved Fakultet for utøvande kunstfag.
Fredrik Dreyer Moe disputerte for ph.d.-graden i sosiologi, sosialt arbeid og kultur & samfunn ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet 27. juni 2023.
Eit nytt, systematisk kunnskapsoversyn har sett nærare på samanhengen mellom sosialpsykologiske tiltak og studiegjennomføring, og resultata gir grunn til optimisme.
Nyhet
Fakultet for utøvende kunstfag ønsker velkommen til ny ph.d.-stipendiat.
Nyhet
Fakultet for utøvende kunstfag ønsker velkommen til Marius Neset i ny stilling.
Nyhet
Universitetslektor Thomas Torstrup høster strålende kritikk for albumet Two Brothers, som slippes fredag 20. august.
Johan Jutterström disputerte ved Fakultet for utøvende kunstfag (UiS) 6. desember 2018. Jutterström har sett på hvordan en koreografisk tilnærming utfordrer musikknotasjon.
Nyhet
Sarah Hean ved Institutt for sosialfag skal lede et nytt EU-prosjekt. Sammen med kolleger ved UiS og internasjonale partnere, skal hun finne ut hvordan psykisk syke kan få best mulig helsetilbud i fengsel.
Stipendiat Kristoffer Alberts ph.d.-prosjekt om musikalsk improvisasjon.
Kognitiv lab er den eneste arenaen ved UiS hvor alle fakulteter møtes og samarbeider om forskning på høyeste nivå. Her får realfag en naturlig møteplass med helsefag, psykologi, utdanningsvitenskap og andre fagområder som studerer atferd og læring.
A book project about improvisation, by Petter Frost Fadnes
(Routledge, 2020)
Stipendiat Vidar Schanche ved Fakultet for utøvende kunstfag utforsker ekspansjonen av den gitaristisk-improvisatoriske stemmen.
Blir lederen oppfattet som ekte eller en som faker? Det har mye å si for bedriftens suksess.
Mellomledere blir utsatt for etiske dilemma og følelsesmessige belastninger oftere enn toppledere. For å trives, trenger de rom for å lufte egne følelser.
Då FILIORUM inviterte til debatt under Arendalsveka i 2019 var eit sentralt spørsmål: Kva skal vektleggas i barnehagen, leik eller læring, og kvifor?