Finn innhold
Filtrer etter kategori
Studier
Vis 57 treff
Studieprogram
Ønsker du å være veileder for kunstfagstudentene i deres praksisstudium ved den praktisk-pedagogiske utdanningen (PPU)? Da er kanskje dette videreutdanningstilbudet aktuelt for deg.
Studieprogram
ConductIT er et studieprogram utviklet for å tilby fleksibel dirigentopplæring til musikkstudenter, musikkpedagoger og musikere. Studieprogrammet består av en rekke enkeltemner, hvor hvert emne representerer en profil eller spesialisering innen dirigering; grunnleggende dirigering, orkesterdirigering, korpsdirigering eller skolekorpsdirigering.
Studieprogram
Studiet retter seg mot deg som ønsker å videreutvikle din kunstneriske og instrumentaltekniske kompetanse.
Studieprogram
Ta et toårig masterprogram som gir fordypning i dirigering, klassisk musikk eller jazz og improvisason på høyt internasjonalt nivå.
Studieprogram
Ta en master på deltid over tre år, og fordyp deg i dirigering, klassisk musikk eller jazz og improvisason på høyt internasjonalt nivå.
Studieprogram
Ønsker du å videreutvikle dine instrumentale ferdigheter og din kunstneriske profil på ditt hovedinstrument? Videreutdanningen gir deg mulighet til påbygging- og fordypning i forlengelsen av fullført bachelorprogram i utøvende musikk. Du lærer mer om kunstnerisk formidling på et profesjonelt plan.
Studieprogram
Har du utdannelse i musikk, dans, drama/teater? Ønsker du å undervise innen ditt fagfelt? Ta praktisk-pedagogisk utdanning som kvalifiserer for arbeid som musikk- og dansepedagog.
Studieprogram
Har du utdannelse i musikk, dans, drama/teater? Ønsker du å undervise innen ditt fagfelt? Ta praktisk-pedagogisk utdanning som kvalifiserer for arbeid som musikk- og dansepedagog.
Studieprogram
Ta en fleksibel, samlings- og nettbasert utdanning for kordirigenter.
Studieprogram
DigJazz er en fleksibel og nettbasert videreutdanning i jazz og improvisasjonsmusikk. Studiet gir en innføring i gehørbaserte arbeidsmetoder og passer for deg som vil videreutvikle deg som pedagog og musiker.
Studieprogram
Studiet gir praktiske muligheter for viderekomne studenter til å forbedre sin lydutdanning og erfaring. Studiet vektlegger innspilling av akustisk musikk med fokus på jazz og klassisk.
Når alle har de samme forutsetningene, klarer man ikke å tenke kreativt om fremtiden. Det var en av de viktige lærdommene Camilla Kruse tok med seg fra kurset Kreative forventninger til fremtiden, sammen med verktøy for å bryte etablerte rammer. Hun også ble utfordret på det personlige planet.
Innovasjon er en kjernautfordring for organisasjoner i alle faser av deres liv. For etablerte organisasjoner handler utfordringen om å komme i form for innovasjon, å kunne skape og levere en jevn strøm av nye produkter og tjenester, og å forbedre interne prosesser for å kunne gjøre dette. For oppstartsbedrifter presenterer det seg som hvordan de kan håndtere veksten av en levedyktig virksomhet gjennom å utvikle og forfine løsninger- og deretter skalere dem. Betydningen av å utføre innovasjon på en håndterbar og strukturert måte har nylig blitt anerkjent av den kommende ISOsertifiseringen i lnnovasjonsledelse. Som i tilfellet med ISO Kvalitetsstyring og ISO Miljøstyring, vil ISO 56001 muliggjøre at organisasjoner kan bli sertifisert hvis deres system for innovasjonsledelse møter standardens krav.
Ønsker du å lære mer om hvordan du kan skape magiske øyeblikk i barnehagen? Da er denne samlingsbaserte videreutdanningen noe for deg. Med fokus på barnehagehverdagen får du praksisnær, profesjonsrettet og forskningsbasert kompetanse i fagområdet kunst, kultur og kreativitet, med særlig vekt på musikk og dans.
- Jeg ønsket å studere under professor Ellen Nisbeth og utforske skandinaviske tradisjoner.
Nyhet
– Det å få drøfte problemstillinger med andre fagfelt, var kjempegivende. Vi blir farget av den grunnutdanningen vi har, og jobber til daglig sammen med andre innen samme fagfelt. Så det å få speilet seg i andre meninger, var noe av det som ga meg mest på samlingene.
- På grunn av mange dyktige og gøyale folk på fakultetet, tenkte jeg at et par år her kunne gjøre også meg mer dyktig og gøyal.
Nyhet
– Jeg kommer til å få nytte av denne graden både i jobben min i politiet og i politikken sier Mushrifa Ali Mubarak. Hun hadde lovet seg selv å fullføre en mastergrad før hun ble 40 år – og klarte det nesten.
- Ikke vær redd for å utfordre og utforske musikken på ulike måter. Det er tross alt nå du har sjansen!
- På fakultetet for utøvende kunstfag ved UiS ble jeg raskt kjent med superflotte medstudenter både i celloklassen, og i de andre klassene.