Samarbeid og det tredje rom i praksisopplæringen
Ny doktorgrad fra Universitetet i Oslo ser nærmere på hvordan praksisopplæringen i lærerutdanningen...
Partnerskap i lærerutdanningene - hvordan utvikle praksislærernes profesjonelle identitet
Fersk doktorgradsavhandling ved Universitetet i Agder, som er en studie av praksislærere som...
Utviklingssamtaler i skolen - foreldres, læreres og elevers roller
En systematisk kunnskapsoversikt og metasyntese fra Kunnskapssenter for utdanning, som kan være...
Kunnskapsoversikt over forskning på lærerutdanning i Norden
Kunnskapssenter for utdanning (KSU) ved Universitetet i Stavanger har systematisert forskning på...
Å gripe og bli grepet – for å begripe. Lærerstudenters opplevelse av praksisopplæringen og dens betydning for profesjonell utvikling
I denne doktorgradsstudien undersøkes praksisopplæringens betydning for lærerstudenters...
Sentrale områder i praksisopplæringen for lærerstudenters profesjonelle utvikling
En kunnskapsoversikt over praksisopplæring i lærerutdanning trinn 1-10 fra årene 2005–2020.
Campus-utformingens betydning for undervisning, forskning, samarbeid og læring
Hva kjennetegner en campus som har positiv innvirkning på virksomheten den rommer? Denne...