Dette er biblioteket si fagside for studier knytt til institutt for barnehagelærarutdanning, institutt for grunnskulelærarutdanning, idrett og spesialpedagogikk, Lesesenteret og Læringsmiljøsenteret. Her finn du biblioteket sine nyttige tips til deg som er student innan pedagogiske fag.
Her finn du:
Biblioteket kan gjera din arbeids- og studiekvardag enklare. Ta gjerne kontakt!
Kontaktbibliotekar for: Institutt for grunnskulelærarutdanning, idrett og spesialpedagogikk Institutt for barnehagelærarutdanning Lesesenteret Læringsmiljøsenteret evy.olberg@uis.no
Er det noko som manglar i biblioteket si samling? Forslag til eit abonnement me burde ha? Kom gjerne med forslag!
Jobbar eller studerer du på heimekontor? Hugs å logga deg på med tilgang heimanfrå for tilgang til biblioteket sine ressursar.

Oppgåveskriving i høgare utdanning
Ei god oppgåve i høgare utdanning krev blant anna at du brukar andre stemmer i teksten enn kun din eigen. Her får du enkle tips til korleis du kan gjera oppgåva di meir akademisk.
Litteratur
Bruk gode og varierte kjelder. Tenk at kvar kjelde fyller ulike behov i teksten. Bruk biblioteket aktivt til å finna kjelder som:
- Trykte og elektroniske bøker: me har både pensum- og fagbøker innan alle moglege fagfelt.
- Trykte og elektroniske tidsskrift og artiklar: Du kan låna tidsskrift i biblioteket eller finna dei digitalt i Oria. Les meir om ulike typar artiklar og tidsskrift her.
Standardar, statistikk, rapportar og mykje meir.
Her kan du kan lesa meir om å søka etter litteratur.
Manglar me det du treng? Be om fjernlån eller send oss eit innkjøpsforslag.
Akademisk skriving
Skaff deg kunnskap om akademisk skriving slik at du kan skriva kjeldene du har vald å bruka inn i teksten på ein god måte. Øv deg på læra språket innad i ditt fagfelt, det vil vera veldig nyttig for deg når du seinare skal ut i yrkeslivet. Les meir om, og finn mange nyttige ressursar om akademisk skriving her:
Kjelder og kjeldekritikk
Lær deg korrekt sitatteknikk, og bruk den konsekvent. Då gjer du anerkjennelse der den høyrer heime, og du unngår plagiat.
Meir om kjelder:

Nyttig å vite om ulike typar artiklar og tidsskrift
Det er forskjellar mellom generelle tidsskrift og artiklar, og vitskaplege tidsskrift og vitskaplege artiklar. Nedanfor kan du lesa om dei viktigaste forskjellane, og kva det er nyttig å bruka dei ulike typane til.

Bachelor - og masteroppgåver
Her finn du bacheloroppgåver og masteroppgåver som er skrivne av studentar ved UiS.
Oppgåvene me viser til her har fått karakteren A eller B, så du kan derfor trygt tenka at desse kan vera nyttige å bruka som inspirasjon til eiga bacheloroppgåve. Merk deg at biblioteket brukar ordet inspirasjon. Det er fordi bachelor- og masteroppgåver ikkje er fagfellevurdert vitskapleg forsking og me anbefaler ikkje å bruka desse ukritisk som kjelder i oppgåva di. Det dei gjerne kan brukast til er å sjå på struktur, problemstilling, metode, litteraturliste og drøfting for å få tips til korleis du kan gjera det i eiga oppgåve.

Book veiledning
Syns du det er utfordrande å finna god litteratur til oppgåva eller forskinga di? Masterstudentar, PhD-kandidatar og tilsette ved UiS kan booka time til veiledning i litteratursøk eller systematiske søk. For at veiledninga skal bli mest mogleg nyttig er det ønskeleg at du før timen har:
- Laga ei liste med gode nøkkelord både på norsk og engelsk
- Tenkt gjennom kva type litteratur du treng å finna
- Prøvd å søka litt sjølv i dei ulike databasane som er anbefalt for ditt fag
- Tenkt gjennom kva som er utfordrande for deg når det kjem til litteratursøk
Du kan bestilla time til søkeveiledning her.

Systematisk søk
Eit systematisk litteratursøk er eit omfattande og godt planlagt søk i databasar og andre aktuelle kjelder. Bruk av faglege søkeord og synonym er viktig. Føremålet er å finne så mykje litteratur som mogleg på eit felt. Søka skal vera grundig dokumenterte og etterprøvbare.
Tilsette, stipendiatar og masterstudentar ved UiS kan bestilla individuell rettleiing for søk og systematiske søk. Ta kontakt dersom du treng søkehjelp. For å få best mogleg utbytte av ei søkerettleiing er det viktig at du kjem førebudd.
Før du skal begynna å søka:
- Kva er det du vil finna ut? Definer problemstilling og hovudelement i søkestrategien. Finn relevante søkeord og fagtermar. Hugs at alle aktuelle omgrep og synonym skal inkluderast.
- Kva for type litteratur treng du å finna? Berre vitskaplege artiklar, eller skal annan type litteratur også vera med?
- Kor skal du søka? Velg relevante fagdatabasar basert på ditt emne
- Kva skal ikkje vera med? Bestem avgrensingar for å kunne ekskludera irrelevant litteratur.
Meir om systematisk søking:
Her finn du lenker til relevante sider som kan gje deg tips og råd om korleis gjera systematiske søk. Nokre av lenkene er til helsefaglege sider, men dei kan likevel vera relevante for andre fagdisiplinar.
- PhD on Track
- Søk og Skriv: Systematisk søking
- Systematisk litteratursøk innen helsefag (NTNU)
- Folkehelseinstituttet: Kva er ei kunnskapsoppsummering
- Cochrane handbook: Laga søkestrategi
- Rayyan: Gratis verktøy til hjelp med screening av artiklar for dei som skriv oversiktsartiklar.
Pedagogisk litteratur og nyttige ressursar
Her finn du nyttige ressursar slik som nettsider, oppslagsverk og tidsskrifter. Bruk gjerne informasjon frå desse sidene i oppgåva di, i tillegg til fagbøker og vitskaplege artiklar.
Bruk barnelitteratur i undervisning og praksis
Visste du at i biblioteket på Ullandhaug har me mykje god barnelitteratur?
Me kjøper inn nye barnebøker jamnt og trutt, og strebar etter å ha ei oppdatert og interessant samling slik at du som student kan koma til oss og finna bøker du kan ta med ut i praksis. Det er sjølvsagt også lov å låna bøker til eige bruk òg :)
Me har fagbøker for barn innan mange spennande tema, og me har romanar og billedbøker.
Høgtlesing er kjekt for både born og vaksne og er ein veldig fin moglegheit til å gje dei små ein inngang til den spennande litteraturverda.
Bøker for "Aktiv i naturen":
Nyheter fra UiS om pedagogikk
Fokus på god språkopplæring i barnehagen
Gjesdal kommune sette seg som mål å ha meir fokus på lesing og språkopplæring i kommunen sine barnehagar. Dette starta s...
Disputas om skriveutviklinga hos førsteklassingar – handskrift eller tastatur
Elevar i første klasse si skriveutvikling blir ikkje påverka om dei lærer å skriva tekstane for hand, eller om dei skriv...
Kreftpasienter fikk økt livskvalitet av å delta i litteraturgrupper
Åpne samtaler knyttet til litteratur, følelsen av fellesskap og å bestemme over eget liv, kan være grunner til at å delt...
Lærere forteller om hvordan eksamen påvirker norskundervisningen
Hvor mye påvirker eksamen norskundervisningen på ungdomsskolen og i videregående? Og bør eksamensutviklere ta hensyn til...
Én bok ga tre undervisningsopplegg i norsk
Slik ble biografien "Min Skyld" av Abid Raja brukt som utgangspunkt til tre ulike undervisningsopplegg i en førsteklasse...
Ungdomsskoleelever liker å bli lest høyt for
Høytlesing er ikke bare for småtrinnet. Ungdomsskoleelever som ble lest høyt for i norskundervisningen likte det, viser ...
Kva vil det seie å vere eit «normalt barn» i barnehagen?
Ein forskar kan seie det slik: Eit normalt barn er eit rasjonelt barn som tenkjer fornuftig og kontrollerer tankane, kje...
Ny videreutdanning vil gi PPT-ansatte etterlengtet kunnskap om språkforstyrrelser og sakkyndighetsarbeid
Det stilles stadig høyere krav og forventninger til kompetansen i PPT. Nå tilbyr Lesesenteret to skreddersydde emner som...
Slik kan russetiden bli mer inkluderende
Inndeling i russegrupper fører til mer utenforskap blant russen. Dette kan få store konsekvenser – både for de som står ...
Elever kan bli lurt av "fake" Wikipedia
Nettet flommer over av såkalte leksikon som til forveksling ser ut som Wikipedia. Noen av de største er basert på nazist...
For at elevene skal ha utbytte av leseleksene, er det viktig at lærerne er leksebevisste
Det er to ting som er viktige for at elever på barneskolen skal ha godt utbytte av leseleksa: Tekstene de leser må være ...
Kartleggingsprøvene i lesing
På desse sidene finn du informasjon om dei nye kartleggingsprøvene i lesing for 3. trinn, og materiell for å følgje opp ...
Høytlesing i norsktimen på ungdomsskolen? Så absolutt, mener forsker
Av og til må vi stole på at det å lese sammen, oppleve en tekst og snakke sammen om den, er mer enn nok, mener leseforsk...
Ledige stillinger ved Lesesenteret
Vil du jobbe i ett av Norges ledende fagmiljø innenfor leseopplæring og leseforskning? Her legger vi ut våre ledige stil...
Lese- og skriveferdigheter – en forutsetning for demokrati!
FNs internasjonale dag for lese- og skriveferdighet er viktig for å minne oss på at demokratiet er skjørt og avhengig av...
– Kommunene står for det største prøvetrykket i skolen
De færreste prøvene i skolen kommer fra nasjonalt hold, men fra kommuner og skolene selv. Det kommunale prøvetrykket må ...
En stor studie skal gi mer kunnskap om barn som strever: – Vi håper alle Stavanger-barnehagene vil være med på dette!
Det er for lite kunnskap om barn som trenger ekstra hjelp og spesialpedagogisk støtte i Norge. Nå skal norske toppforske...
Planleggingsdag med Lesesenteret
Velkommen til planleggingsdag med Lesesenteret! Følg oss hele dagen, eller velg det som er mest aktuelt for dere. Tilgje...
UiS vil tilby Norges første universitetsgrad i skolefritidspedagogikk
Mens våre naboland i Norden har tilbudt høyere utdanningsgrader innenfor skolefritidspedagogikk i flere tiår, finnes det...
Vellykket gjennomføring av Nasjonal konferanse om lesing 2022
Tilbakemeldingene er gode etter at lærere fra hele landet endelig kunne delta fysisk på Lesesenterets Nasjonal konferans...
– Et tettere samarbeid mellom skolen og lærerutdanningene kan gjøre lærerstudenter bedre forberedt
Mange unge lærere slutter i jobben i løpet av de første fem årene i yrket. Lærerutdanningen må inneholde mer praksis, og...
Irske forskere lot seg inspirere av Lesesenteret
Utdanningsforskere fra Dublin City University gjestet Lesesenteret i forrige uke, og mener de to miljøene har mye å lære...
Videreutdanninger ved Lesesenteret
Vi har en rekke tilbud til deg som er lærer i barnehage eller skole.
Når elevene får snakke mer i timen, skjer det spennende ting med undervisningen
Lærere på mellomtrinnet vil ha muntlig aktive elever. Men en ny studie viser at den muntlige aktiviteten i timene ofte b...
Tredjeklasser ønskes til forskningsprosjekt på leseprøver
Lesesenteret er i ferd med å lage nye og bedre leseprøver. Nå søker vi etter tredjeklasser for å hjelpe oss i siste inns...
Går sammen om å forske på engasjerende læringsmiljø
Hvordan bør lærere jobbe for å skape et læringsmiljø som gir engasjement for læring? Dette er temaet for et nytt, stort ...
Vil gi barn god undervisning i skapende skriving
Norsklærere i barneskolen skal undervise barn i skapende og kreativ skriving, men mange savner kunnskap om hvordan. I ...
Sosial bakgrunn viktigere for lesing enn å snakke norsk hjemme
Elever deles ofte inn i kategorier alt etter hvilket språk de snakker hjemme. Men hvis vi fokuserer for mye på språklig ...
Nå åpner Senter for spesialpedagogisk forskning og inkludering (SpedAims)
SpedAims samler krefter fra de beste fagmiljøene i Norge for å heve kvaliteten på forskning og praksis innen spesialpeda...
Lærere står i et dilemma i flerspråklige klasserom
Lærere trenger mer kunnskap om hvordan de kan støtte elever i flerspråklige klasserom å utvikle akademisk språk. Det vis...
Disputas om hvordan lærere forstår undervisning av akademisk språk
Torsdag 30. september kl 10.00-14.00. Hege Rangnes disputerer for ph.d. med en avhandling om hvordan lærere forstår unde...
Er du vår neste doktorgradsstudent?
Lurer du på om det å ta en Ph.d. ved Lesesenteret kan være noe for deg? Da skal du lese dette!
Da bøkene var «overalt», våknet barnas interesse for lesing
Praksisfortelling: I barnehagen var bøkene plassert i en egen lesekrok, og det var ganske sjelden at barna ba om å bli l...
Lesesenteret-forskar med i regjeringsutnemnd ekspertgruppe
Professor Per Henning Uppstad ved Lesesenteret skal vere med i ei ekspertgruppe som skal vurdere bruken av digital lærin...
Trude Hoel er ny professor
Ph.d. Trude Hoel ved Lesesenteret, Universitetet i Stavanger har fått kvalifikasjonsopprykk til professor i lesevitenska...
Hva er vel skolen uten SFO?
Endelig er nasjonal rammeplan for SFO publisert, og den skal gjelde fra 1. august 2021. Noen vil kanskje mene at dette v...
Nytt senter samler toppkompetansen på spesialpedagogisk forskning
Et nytt forskningssenter skal samle krefter fra de beste fagmiljøene i Norge for å heve kvaliteten på forskning og praks...
24 millionar til forsking på barns lesing og koding
To samarbeidsprosjekt ved UiS fekk nettopp innvilga sine søknader frå Forskingsrådet. Det eine prosjektet skal lage verk...
Podkast skal hjelpe forskere og studenter i skrivekrise!
«Skrivekrise!» er navnet på en ny podkast der en motivasjonsforsker, en forfatter og en professor kommer med nødhjelp fo...
Foreldres leseglede kan utligne sosiale forskjeller
Foreldre som er glade i å lese, får barn som er flinke lesere. Dette må skolen og barnehagene ta på alvor i en tid der b...