Her finn du biblioteket sine nyttige tips til deg som er student innan pedagogiske fag.
Dette er biblioteket si fagside for studier knytt til institutt for barnehagelærarutdanning, institutt for grunnskulelærarutdanning, idrett og spesialpedagogikk, Lesesenteret og NSLA.
Biblioteket kan gjera din arbeids- og studiekvardag enklare. Ta gjerne kontakt!
Kontaktbibliotekar for: Institutt for grunnskulelærarutdanning, idrett og spesialpedagogikk Institutt for barnehagelærarutdanning Lesesenteret NSLA evy.olberg@uis.no
Meir om:
Er det noko som manglar i biblioteket si samling? Forslag til eit abonnement me burde ha? Kom gjerne med forslag!
Jobbar eller studerer du på heimekontor? Hugs å logga deg på med tilgang heimanfrå for tilgang til biblioteket sine ressursar.
Book veiledning
Masterstudentar, PhD-kandidatar og tilsette ved UiS kan booka time til veiledning i litteratursøk eller systematiske søk.
- Laga ei liste med gode nøkkelord både på norsk og engelsk - Tenkt gjennom kva type litteratur du treng å finna - Prøvd å søka litt sjølv i dei ulike databasane som er anbefalt for ditt fag - Tenkt gjennom kva som er utfordrande for deg når det kjem til litteratursøk
Meir om søking
Bruk barnelitteratur i undervisning og praksis
Visste du at i biblioteket på Ullandhaug har me mykje god barnelitteratur? Me kjøper inn nye barnebøker jamnt og trutt, og strebar etter å ha ei oppdatert og interessant samling slik at du som student kan koma til oss og finna bøker du kan ta med ut i praksis. Det er sjølvsagt også lov å låna bøker til eige bruk òg :)
Me har fagbøker for barn innan mange spennande tema, og me har romanar og billedbøker.
Høgtlesing er kjekt for både born og vaksne og er ein veldig fin moglegheit til å gje dei små ein inngang til den spennande litteraturverda.
Søka etter barnelitteratur:
Når du skal finna relevant barnelitteratur kan det vera lurt å tenka gjennom om det er spesielle tema du er særleg interessert i. Det kan t.d. vera følelser, sorg, tenåringer, jenter, gutar osv. Når du då søker i Oria kan du søka på denne måten:
barnebøker OG følelser
barnebøker OG gutter
barnebøker OG jenter
billedbøker OG sorg
ungdomsbøker OG kjærlighet
ungdomsbøker OG vennskap
Dersom du er interessert i dei nyaste bøkene om dette emnet kan du avgrensa på årstal i høgremargen slik at du t.d. kun søker på billedbøker om sorg som er publisert dei siste to åra.
Nyttige lenker:
Barnebokkritikk anmelder nye barnebøker jamnleg.
Sølvberget bibliotek har mange gode lesetips for barn i alle aldrar.
Foreningen les har mykje god informasjon og inspirasjon til bruk av barnelitteratur i praksis og undervisning.
Organisering i biblioteket
Barnelitteraturen finn du på hylle 6,7,8 og 9 i biblioteket.
Hylle 6 og 7:
Fagbøker for barn
Lærebøker for grunnskulen
Hylle 7 og 8:
Skjønnlitterære bøker for barn og ungdom
F.eks fortlejingar, noveller, romanar og dikt
Hylle 9:
Billedbøker for barn
Kva betyr kodane bakpå bøkene?
Lærebøkene for grunnskulen står oppstilt etter fag. Du kan enkelt sjå tittel og klassetrinn på "ryggen" til bok, f.eks "ORD 2A" betyr Ordriket for 2.klasse, bokstav-/grunnboka.
Øvrige bøker er kategorisert etter alderskodar:
bl= billedbøker
a= passar best for barn i alder 0-5år
b= passar best for barn i alder 1.-3. klasse
bu= passar best for barn i alder 4.-5.klasse
u= passar best for barn i alder 6.-7.klasse
mu= passar best for barn på ungdomstrinnet
Dersom det f.eks står bl/a,b på ryggen til ei bok vil det seia at dette er ei billedbok som passar best for barn frå 0år t.o.m 3.klasse.
Tilsvarande dersom det står Barn bu-mu så betyr det at boka passar for barn frå 4.-10.klasse.
Pedagogisk litteratur og nyttige ressursar
Her finn du nyttige ressursar slik som nettsider, oppslagsverk og tidsskrifter.
Oppgåveskriving i høgare utdanning
Kva er det eigentleg som krevst av gode akademiske oppgåver i høgare utdanning?
Ei god oppgåve i høgare utdanning krev blant anna at du brukar andre stemmer i teksten enn kun din eigen. Her får du enkle tips til korleis du kan gjera oppgåva di meir akademisk.

Skaff deg kunnskap om akademisk skriving slik at du kan skriva kjeldene du har vald å bruka inn i teksten på ein god måte. Øv deg på læra språket innad i ditt fagfelt, det vil vera veldig nyttig for deg når du seinare skal ut i yrkeslivet. Les meir om, og finn mange nyttige ressursar om akademisk skriving her:
Bruk gode og varierte kjelder. Tenk at kvar kjelde fyller ulike behov i teksten. Bruk biblioteket aktivt til å finna kjelder som:
Trykte og elektroniske bøker
- me har både pensum- og fagbøker innan alle moglege fagfelt.
Trykte og elektroniske tidsskrift og artiklar
- Du kan låna tidsskrift i biblioteket eller finna dei digitalt i Oria. Les meir om ulike typar artiklar og tidsskrift her.
Standardar, statistikk, rapportar og mykje meir.
Manglar me det du treng? Be om fjernlån eller send oss eit innkjøpsforslag.
Lær deg korrekt sitatteknikk, og bruk den konsekvent. Då gjer du anerkjennelse der den høyrer heime, og du unngår plagiat.
Gode ressursar for å læra meir om kjelder:
Nedanfor finn du bacheloroppgåver som er skrivne av studentar ved UiS dei siste fem åra. Oppgåvene me viser til her har fått karakteren A eller B, så du kan derfor trygt tenka at desse kan vera nyttige å bruka som inspirasjon til eiga bacheloroppgåve. Merk deg at biblioteket brukar ordet inspirasjon. Det er fordi bachelor- og masteroppgåver ikkje er rekna som vitskapleg forsking og me anbefaler ikkje å bruka desse som kjelder i oppgåva di. Det dei gjerne kan brukast til er å sjå på struktur, problemstilling og drøfting for å få tips til korleis du kan gjera det i eiga oppgåve.
Bacheloroppgåver
Nyttig å vite om ulike typar artiklar og tidsskrift
Ein vitskapleg artikkel
- Inneholder ny viten
- Har referanseliste, forskinga skal vera etterprøvbar
- Er fagfellevurdert, altså vurdert og kvalitetssikra av andre forskarar
(engelsk: peer-reviewed)
- Blir publisert i tidsskrift (fysisk eller digitalt)
- Inneheld oftast samandrag, introduksjon/teori, metode, resultat, analyse og konklusjon.
Eksempel på vitskapleg artikkel: Barneperspektiv i nordisk pedagogikk, barne- og ungdomsforskning
Eit vitskapleg tidsskrift
- Kjem ut med jamne/ujamne mellomrom
- Publiserer studier (forsking) i form av artiklar
- Kan i tillegg til artiklar innehalde bokanmeldelser, intervju, debattinnlegg med meir. Desse delene av tidsskiftet er ikkje fagfellevurdert, men vurdert av ein redaksjon.
Eksempel på vitenskapelig tidsskrift: Norsk tidsskrift for utdanning og praksis
Populærvitskapleg forsking
- Magasin/medlemsblad og nettsider som ikkje publiserer forsknngsresultater direkte, men fagstoff i bearbeida og meir populærvitskapleg format.
- Fagleg relevant innhold, bruk gjerne desse til å halda deg oppdatert på faget ditt (men det er ikkje det same som ein vitskapleg artikkel).
Eksempel: FHI - Folkehelseinstituttet og Barnehageforum
Bøker for "Aktiv i naturen". Trykk på boka for å sjekka tilgjengelighet i Oria.
Nyheter om pedagogikk
Planleggingsdag med Lesesenteret
Velkommen til planleggingsdag med Lesesenteret! Følg oss hele dagen, eller velg det som er mest aktuelt for dere. Tilgje...
Årsmelding 2021: Fakultet for utdanningsvitskap og humaniora
Her får du oversikt over aktivitet og resultat innanfor sentrale satsingområder for Fakultet for utdanningsvitskap og hu...
UiS vil tilby Norges første universitetsgrad i skolefritidspedagogikk
Mens våre naboland i Norden har tilbudt høyere utdanningsgrader innenfor skolefritidspedagogikk i flere tiår, finnes det...
Ønsker kunnskap fra lærere om eksamen i norsk skriftlig
Hvordan påvirker eksamen skriveundervisningen i norsk? Nå ønsker en forskergruppe kunnskap fra deg som er norsklærer i u...
Vellykket gjennomføring av Nasjonal konferanse om lesing 2022
Tilbakemeldingene er gode etter at lærere fra hele landet endelig kunne delta fysisk på Lesesenterets Nasjonal konferans...
– Et tettere samarbeid mellom skolen og lærerutdanningene kan gjøre lærerstudenter bedre forberedt
Mange unge lærere slutter i jobben i løpet av de første fem årene i yrket. Lærerutdanningen må inneholde mer praksis, og...
Irske forskere lot seg inspirere av Lesesenteret
Utdanningsforskere fra Dublin City University gjestet Lesesenteret i forrige uke, og mener de to miljøene har mye å lære...
Videreutdanninger ved Lesesenteret
Vi har en rekke tilbud til deg som er lærer i barnehage eller skole.
Når elevene får snakke mer i timen, skjer det spennende ting med undervisningen
Lærere på mellomtrinnet vil ha muntlig aktive elever. Men en ny studie viser at den muntlige aktiviteten i timene ofte b...
– Jeg blir en tryggere norsklærere av videreutdanning ved Lesesenteret
NB: LEDIGE PLASSER! Tekstarbeid i norskfaget (norsk 2) er en samlingsbasert videreutdanning for lærere på ungdomstrinnet...
Tredjeklasser ønskes til forskningsprosjekt på leseprøver
Lesesenteret er i ferd med å lage nye og bedre leseprøver. Nå søker vi etter tredjeklasser for å hjelpe oss i siste inns...
Går sammen om å forske på engasjerende læringsmiljø
Hvordan bør lærere jobbe for å skape et læringsmiljø som gir engasjement for læring? Dette er temaet for et nytt, stort ...
Sosial bakgrunn viktigere for lesing enn å snakke norsk hjemme
Hvis vi fokuserer for mye på språklig bakgrunn, risikerer vi å overse elever som trenger hjelp og støtte i leseopplæring...
Nå åpner Senter for spesialpedagogisk forskning og inkludering (SpedAims)
SpedAims samler krefter fra de beste fagmiljøene i Norge for å heve kvaliteten på forskning og praksis innen spesialpeda...
Lærere står i et dilemma i flerspråklige klasserom
Lærere trenger mer kunnskap om hvordan de kan støtte elever i flerspråklige klasserom å utvikle akademisk språk. Det vis...
Disputas om hvordan lærere forstår undervisning av akademisk språk
Torsdag 30. september kl 10.00-14.00. Hege Rangnes disputerer for ph.d. med en avhandling om hvordan lærere forstår unde...
Doktorgradsstudent på Lesesenteret – jeg?!
Har du egentlig lyst å ta en doktorgrad, men synes det virker litt vanskelig, forvirrende og kanskje til og med uoverkom...
Da bøkene var «overalt», våknet barnas interesse for lesing
Praksisfortelling: I barnehagen var bøkene plassert i en egen lesekrok, og det var ganske sjelden at barna ba om å bli l...
Lesesenteret-forskar med i regjeringsutnemnd ekspertgruppe
Professor Per Henning Uppstad ved Lesesenteret skal vere med i ei ekspertgruppe som skal vurdere bruken av digital lærin...
Trude Hoel er ny professor
Ph.d. Trude Hoel ved Lesesenteret, Universitetet i Stavanger har fått kvalifikasjonsopprykk til professor i lesevitenska...
Hva er vel skolen uten SFO?
Endelig er nasjonal rammeplan for SFO publisert, og den skal gjelde fra 1. august 2021. Noen vil kanskje mene at dette v...
Nytt senter samler toppkompetansen på spesialpedagogisk forskning
Et nytt forskningssenter skal samle krefter fra de beste fagmiljøene i Norge for å heve kvaliteten på forskning og praks...
24 millionar til forsking på barns lesing og koding
To samarbeidsprosjekt ved UiS fekk nettopp innvilga sine søknader frå Forskingsrådet. Det eine prosjektet skal lage verk...
Videreutdanning ved Lesesenteret 2022/23
Er du lærer eller barnehagelærer? Finn din videreutdanning her! Søknadsperiode: 1. februar – 1. mars 2022.
Podkast skal hjelpe forskere i skrivekrise!
«Skrivekrise!» er navnet på en ny podkast der en motivasjonsforsker, en forfatter og en professor kommer med nødhjelp fo...
Foreldres leseglede kan utligne sosiale forskjeller
Foreldre som er glade i å lese, får barn som er flinke lesere. Dette må skolen og barnehagene ta på alvor i en tid der b...
En stor takk til PIRLS-skolene
Denne våren gjennomføres leseundersøkelsen PIRLS på femte trinn ved 217 utvalgte norske skoler. PIRLS-ledelsen ved Leses...
Å være flerspråklig gir ikke automatisk hjernetrim
Lenge har man trodd at det å være flerspråklig holder hjernen i trim på flere måter. Men en stor studie viser at dette i...
Doktorgrad gir nye funn om flerspråklige barn
Hilde Gunneruds ferske doktoravhandling gir oppsiktsvekkende funn om ferdigheter og språkforståelse hos flerspråklige ba...
Lesesenteret-forsker ga innspill til regjeringens digitaliseringsstrategi
Professor Anne Mangen var en av dem som ga innspill til statsminister Erna Solberg og regjeringens digitaliseringsutvalg...
UiS deltar i tre nye innovasjonsprosjekt
UiS skal delta i tre nye innovasjonsprosjekt – to prosjekt knytt til næringslivet og eit knytt til offentleg sektor. All...
Nyskapende bruk av lesespill skal identifisere lese- og skrivevansker hos førsteklassinger
Algoritmer skal lete etter skjulte spor i data fra spillene som kan tyde på at eleven er i fare for å utvikle lese- og s...
Millionar til forsking på barn og unge si utvikling og læring
Forskarar ved Fakultet for utdanningsvitskap og humaniora fekk god utteljing på Forskingsrådet si utlysing av prosjekt d...
TV-satsing skal gi nye refleksjoner om barnehage og skole
I den nye TV-satsingen «Læring for livet» skal utdanningsforskere ved UiS nå ut til enda flere med viktig kunnskap.
Bokstavinnlæringen – er det én ting vi glemmer?
"Åja, er det slik det er? Det visste jeg ikke!" 8 år gamle Ida sto fast i leseutviklingen, helt til læreren en dag forkl...
Gode råd for høytlesing – via skjermen
Høytlesing på Zoom? Det går fint an! Barnehageforskerne Natalia Kucirkova og Trude Hoel gir sine beste råd.
Lag en plan for nettbrettlesing i barnehagen
Når målet er samtalebasert lesing, er det én metode som ser ut til å virke best.
Brev til læreren gir førsteklassinger skrivetrening
Førsteklassingene ved Vaulen skole skriver brev til læreren sin to ganger i uka når de har hjemmeskole. Det motiverer – ...
Slik setter du barna i gang med lesinga
Trenger barna et ekstra puff for å komme i gang med å lese? Her er våre beste tips.
Nå rettes søkelyset mot elever på mellomtrinnet
Elever som strever med lesing på mellomtrinnet skal få bedre hjelp gjennom et nytt forskningsprosjekt.