Finn innhold
Filtrer etter kategori
Studier
Vis 30 treff
Studieprogram
Liker du å uttrykke deg gjennom musikk, eller ønsker du å utvikle din kompetanse i dans som del av musikkfaget? Er du nysgjerrig på å lære mer om hvordan du kan støtte barns utvikling, skaperglede og utforskertrang i både musikk og dans? Er du fremtidens musikklærer som bidrar til at hele skolen både musiserer og danser? Da er dette studiet perfekt for deg.
Studieprogram
Ta et toårig masterprogram som gir fordypning i dirigering, klassisk musikk eller jazz og improvisason på høyt internasjonalt nivå.
Studieprogram
Ta en master på deltid over tre år, og fordyp deg i dirigering, klassisk musikk eller jazz og improvisason på høyt internasjonalt nivå.
Studieprogram
Årstudium i utøvende musikk ved Universitetet i Stavanger er et ettårig og frittstående program med to studieretninger: klassisk og jazz. Studiet retter seg mot søkere i avsluttende år av videregående skole i musikk, dans, drama eller folkehøgskole, og andre som er interessert i et første kjennskap til utøvende musikkstudier. Studiet gir mulighet for å tilegne seg spilleerfaring gjennom prosjekter og samspill i et spennende miljø med høyt kvalifiserte lærere.
Studieprogram
Har du utdannelse i musikk, dans, drama/teater? Ønsker du å undervise innen ditt fagfelt? Ta praktisk-pedagogisk utdanning som kvalifiserer for arbeid som musikk- og dansepedagog.
Studieprogram
Har du utdannelse i musikk, dans, drama/teater? Ønsker du å undervise innen ditt fagfelt? Ta praktisk-pedagogisk utdanning som kvalifiserer for arbeid som musikk- og dansepedagog.
Studieprogram
Ta en fleksibel, samlings- og nettbasert utdanning for kordirigenter.
Studieprogram
DigJazz er en fleksibel og nettbasert videreutdanning i jazz og improvisasjonsmusikk. Studiet gir en innføring i gehørbaserte arbeidsmetoder og passer for deg som vil videreutvikle deg som pedagog og musiker.
Studieprogram
Studiet gir praktiske muligheter for viderekomne studenter til å forbedre sin lydutdanning og erfaring. Studiet vektlegger innspilling av akustisk musikk med fokus på jazz og klassisk.
Når alle har de samme forutsetningene, klarer man ikke å tenke kreativt om fremtiden. Det var en av de viktige lærdommene Camilla Kruse tok med seg fra kurset Kreative forventninger til fremtiden, sammen med verktøy for å bryte etablerte rammer. Hun også ble utfordret på det personlige planet.
Nyhet
– Det å få drøfte problemstillinger med andre fagfelt, var kjempegivende. Vi blir farget av den grunnutdanningen vi har, og jobber til daglig sammen med andre innen samme fagfelt. Så det å få speilet seg i andre meninger, var noe av det som ga meg mest på samlingene.
- På grunn av mange dyktige og gøyale folk på fakultetet, tenkte jeg at et par år her kunne gjøre også meg mer dyktig og gøyal.
Nyhet
– Jeg kommer til å få nytte av denne graden både i jobben min i politiet og i politikken sier Mushrifa Ali Mubarak. Hun hadde lovet seg selv å fullføre en mastergrad før hun ble 40 år – og klarte det nesten.
- På fakultetet for utøvende kunstfag ved UiS ble jeg raskt kjent med superflotte medstudenter både i celloklassen, og i de andre klassene.
Nyhet
Endelig fikk Ida R. Sjøthun bekreftet at den iboende nysgjerrigheten og alle spørsmålene hun stiller er viktig – og har støtte i forskning. I tillegg har kurset Ledelse for endring og nyskaping gitt henne et bredere perspektiv på hva ledelse er. Alle som er interesserte i ledelse burde ta dette kurset, mener hun.
Nyhet
Kine Charlotte Buchanan ønsket påfyll av kunnskap etter å ha vært i lederrollen i noen år, og valgte å ta Executive MBA ved UiS. Etter fullført mastergrad merker hun at både beslutninger og tankegang har endret seg.
What is more important than the future? Fear and hope, strategy and choice, disappointment and exhaltation, all depend on imagined tomorrows. This course offers a cutting-edge action-learning experience in cultivating your futures literacy. It will change what you see and do.
Nye muligheter krever ofte nye forretningsmodeller, kanskje spesielt om vi skal levere bærekraftige produkter og tjenester. Men hvordan sikre at en lykkes og tjener penger? Dette er et praktisk kurs hvor du får bruke designmetodikk til å skape og evaluere forretningsmodeller.
Gode møter og prosesser fører til bedre løsninger og beslutninger. Dette er et praktisk rettet kurs som fremmer samarbeid på tvers av ulike fagdisipliner, organisasjonssiloer internt, og med brukere, kunder og andre utenfor egen organisasjon.
Masteroppgaven vil gi deg mulighet til fordyping i et tema du er spesielt interessert i. Her kan du kombinere relevant arbeidserfaring med designdrevet faglig innsikt i en reell problemstilling relatert til ledelse, transformasjon og nyskaping.