Finn innhold
Vis 44 treff
Vårt europeiske universitet hvor studenter løser utfordringer sammen med arbeidslivet
Nyhet
Emilie Røkaas hadde en bratt læringskurve både faglig og språklig under utvekslingsoppholdet i England, og har planer om å jobbe utenlands etter fullført bachelorgrad ved UiS.
Nyhet
Nora Frisvold studerer sykepleie ved UiS og er på utveksling i byen Haydom i Tanzania. Her opplever hun store forskjeller fra Norge innen både helsevesen, økonomi og kultur.
Nyhet
Teknat-liste fekk flest stemmer, og total oppslutning på valet var 15,73 prosent.
Vurderer du å ta et semester på Svalbard? Ved å ta et semester ved Universitetssenteret på Svalbard (UNIS) vil du møte et spennende og internasjonalt faglig miljø innen arktisk forskning. Undervisningen ved UNIS er feltbasert og naturen blir brukt som et laboratorium og en arena for læring, observasjonen, innsamling og analyse av data.
Tillitsvalgt-ordningen for studenter er del av kvalitetssystemet for utdanning ved UiS.
Trenger du hjelp? Her kan du se hvem som hjelper med hva i studieadministrasjonen ved Fakultet for utøvende kunstfag.
Den nordiske samarbeidskomitéen for journalist-utdanninger utgjør et faglig nettverk innenfor Nordplus. Samarbeidet gir mulighet for å studere journalistikk i de øvrige nordiske landene.
Våren 2019 startar dei første utvekslingsambassadørane frå Det samfunnsvitskaplege fakultet. Undervegs i utanlandsopphaldet skal dei dele erfaringar, og attende på UiS skal dei delta i informasjonsarbeid.
Her finner du en oversikt over hva du må gjøre og hvordan du fyller ut nødvendige dokumenter for å få godkjent oppholdet ditt og utbetalt Erasmus+ stipend.
En måte å lære og samhandle på tvers av kulturer, uten å fysisk flytte på seg. Følg og delta i undervisningen fra Stavanger.
UiS skal tilby studentene et godt og inkluderende læringsmiljø. Godt læringsmiljø gir bedre studiekvalitet, større trivsel og bedre læring.
Kvalitetssikringen av ph.d.-utdanningene følger de samme overordnede prinsippene for evaluering og rapportering som kvalitetssystemet for første og andre syklus. For å ivareta ph.d.-utdanningenes særlige karakteristika er det utarbeidet egne retningslinjer for gjennomføring av emneevalueringer og studieprogramevalueringer på ph.d.-nivå.
Læringsmiljøutvalget (LU) ved UiS er oppnevnt av universitetsstyret. Utvalgets arbeidsfelt er omgivelsene som studienes innhold tilbys innenfor. Dette omfatter det fysiske, digitale, psykososiale, organisatoriske og pedagogiske lærings- og studiemiljøet.
Utdanningsutvalget er opprettet av UiS-styret for å utvikle Universitetet i Stavanger som utdanningsinstitusjon. Utvalget skal virke som rådgivende organ for styret i utdanningsspørsmål, herunder utvikling av studieporteføljen.
På grunnlag av fakultetenes studieporteføljerapporter, styrets bestilling og fakultetsstyrenes vedak, behandler utdanningsutvalget og styret årlig sak om det systematiske kvalitetsarbeidet og arbeidet med utvikling og endringer i studieporteføljen.
Rektor gjennomgår årlig strategiske dialogmøter med fakultetene. Dialogene er en strukturert utveksling av informasjon, innspill og styringssignaler med tanke på langsiktig oppfølging av resultater og tiltak.
Utviklingsdialogen gjennomføres årlig av prorektor for utdanning, utdanningsdirektør og fakultetsledelsene. Formålet er å legge til rette for omforente vurderinger av utviklingen av fakultetets studieprogramportefølje, planer for dimensjonering av studieplasser og planer om nyetableringer og nedleggelser av studieprogrammer.
Fakultetets studieporteføljerapport skal inneholde en overordnet vurdering av studieporteføljen og hvordan den er forankret i strategi og handlingsplaner. Vurderingene skal ta utgangspunkt i styrets føringer og bestilling, bygge på aggregerte resultat- og kvalitetsdata på studieprogram- og studieporteføljenivå og angi status og forbedringsområder i studieprogrammer og studieportefølje.
Made by Ramsalt Lab and Sopra Steria