Kunnskapsoversikt over forskning på lærerutdanning i Norden
Kunnskapssenter for utdanning (KSU) ved Universitetet i Stavanger har systematisert forskning på...
Arbeid med bachelor- og masteroppgåver i lærarutdanningane
Rapport som er ein del av arbeidet til Fagleg råd for Lærerutdanning 2025.
NOU: Med videre betydning
Et helhetlig system for kompetanse- og karriereutvikling i barnehage og skole.
Nyutdanna lærarar og klasseromsleiing
Mange nyutdanna lærarar strever med klasseromsleiinga. Dette forskingsnotatet presenterer ein studie...
Evaluering av ny kompetansemodell – desentraliserte ordninger for skole og yrkesfag samt oppfølgingsordningen
Temanotat 1: Programteori, foreløpige funn og videre forskningsspørsmål.
Betydninga av intervensjonar for å skapa positiv haldning til inkluderande utdanning hjå lærarstudentar
I denne artikkelen ser forskarane nærare på 23 studiar som har undersøkt om lærarstudentar si...
Campus-utformingens betydning for undervisning, forskning, samarbeid og læring
Hva kjennetegner en campus som har positiv innvirkning på virksomheten den rommer? Denne...
Meld. St. 7
En verden av muligheter — Internasjonal studentmobilitet i høyere utdanning