Finn innhold
Filtrer etter kategori
Studier
Vis 47 treff
Studieprogram
Småbarnspedagogikk er et påbyggingsemne på 30 studiepoeng lagt over to semestre. Emnet er ment for pedagoger som ikke er barnehagelærere/førskolelærere, og som ønsker kompetanse for å få tilsetting som pedagogisk leder i barnehagen.
Studieprogram
Barnehagepedagogikk er et tilleggsemne på 30 studiepoeng lagt over to semestre, rettet mot pedagoger som ikke er barnehagelærere/førskolelærere, men som ønsker kompetanse for å få tilsetting som pedagogisk leder i barnehagen.
Studieprogram
Har du etter noen år i arbeidslivet lyst til å utdype kunnskapen din i forskjellige spesialpedagogiske fagområder? Eller ønsker du å kvalifisere deg ytterligere etter endt utdanning innenfor et fag som er sterkt etterspurt på arbeidsmarkedet? Masterprogrammet er samlingsbasert og i perioder arbeidskrevende.
Studieprogram
Er du barnehagelærer og ønsker å styrke faglig kompetansen din for å heve kvaliteten i barnehagen? Vil du ruste deg som leder og bidra til å forme framtidens barnehage? Da er master i barnehagevitenskap noe for deg. Masteren har fire profiler som gir mulighet for fordypning og spisskompetanse innen et felt du er særlig interessert i.
Studieprogram
Ønsker du å lære om barns utvikling, lek og læring, og bidra til å gi barn en god oppvekst? Ønsker du å kunne arbeide litt samtidig som du studerer? Da bør du velge deltidsløpet for barnehagelærerutdanningen ved UiS!
Studieprogram
Ønsker du å lære om barns utvikling, lek og læring, og bidra til å gi barn en god oppvekst? Dette er barnehagelærerstudiet for deg som allerede har barnehagen som arbeidsgiver. Dersom barnehagen du jobber i ønsker flere barnehagelærere kan du søke arbeidsplassbasert barnehagelærerutdanning (ABLU).
Studieprogram
Gjennom lek, læring og omsorg vil du som barnehagelærer skape en trygg hverdag, lære om barns utvikling, og bidra til å gi hvert barn en meningsfull oppvekst. Samtidig åpner barnehagelærerstudiet døren for ledermuligheter i feltet.
Barnehagepedagogikk er et tilleggsutdanningstilbud på 60 studiepoeng som kvalifiserer til fast stilling som pedagogisk leder og styrer i barnehage dersom du er pedagog, men ikke barnehage- eller førskolelærer.
Ønsker du å lære mer om hvordan du kan skape magiske øyeblikk i barnehagen? Da er denne samlingsbaserte videreutdanningen noe for deg. Med fokus på barnehagehverdagen får du praksisnær, profesjonsrettet og forskningsbasert kompetanse i fagområdet kunst, kultur og kreativitet, med særlig vekt på musikk og dans.
Borghild Erfjord var ferdig utdannet barnehagelærer våren 2021 og startet som pedagogisk leder samme høst. Formingen av profesjonsidentiteten hennes som barnehagelærer er kommet godt i gang, men ikke ferdig. Det er akkurat slik det skal være.
Ønsker du å bli praksislærer eller å kunne veilede nyutdannede barnehagelærere og andre barnehagetilsatte? Da er deltidsstudiet ved Universitetet i Stavanger noe for deg. Dette er et deltidsstudium som består av faglige samlinger og selvstudium.
Universitetet i Stavanger tilbyr 4 emner a 15 studiepoeng i Psykisk helsepedagogikk.
Universitetet i Stavanger tilbyr 4 emner a 15 studiepoeng i læring og undervisning.
Kompetanse for kvalitet (ofte kalt KFK) er navnet på etter- og videreutdanningene til Utdanningsdirektoratet. Studiene har finansieringsordninger som gjør det mulig for deg som er i arbeid å ta studiet på deltid uten å tape inntekt.
Flere studier påpeker at det er et stort gap mellom hva lærerstudenter tilegner seg av digital kompetanse og hva slags behov det er i skolen. Det skal Digitalt didaktisk verksted (DDV), som nylig ble åpnet, gjøre noe med.
Det er ikke alt man kan lære i utdanningen. Noe lærer man først når man kommer ut i yrket. Veiledning av nyutdannede lærere handler om profesjonskvalifisering i yrket, og bidrar til å skape sammenheng mellom utdanning og yrke. UiS har flere tilbud som bidrar til at skole- og barnehageeiere kan videreutvikle sine veiledningsordninger.
Linn Braut Pettersen hadde jobberfaring fra barnehagen som assistent før hun begynte å studere. Jo mer hun jobbet i barnehage, jo større ble respekten for barnehagefeltet. Hun blir barnehagelærer med en faglig profil innenfor digital teknologi.
Liv Randi Erdal Bergsagel er engasjert og motivert, og vil vere der ho kan gjere ein skilnad; som pedagogisk leiar i ein barnehage, noko utdanningsløpet hennar peiler stødig i retning av. Dette er ein deltidsstudent med fullbooka timeplan. I tillegg til studiene er ho nemlig også studentassistent ved Didaktisk-digitalt verkstad, og ho er mentor for fyrsteårsstudentar. Heia, Liv Randi!
Elen Maria Gudmestad ønsker å spisse kompetansen innenfor arbeid med bærekraftarbeid i barnehagen. Derfor søkte hun seg til profilen "Arbeid med bærekraftig utvikling i barnehagen".