Finn innhold
Filtrer etter kategori
Samarbeid
Vis 122 treff
Vårt europeiske universitet hvor studenter løser utfordringer sammen med arbeidslivet
Det er ikke alt man kan lære i utdanningen. Noe lærer man først når man kommer ut i yrket. Veiledning av nyutdannede lærere handler om profesjonskvalifisering i yrket, og bidrar til å skape sammenheng mellom utdanning og yrke. UiS har flere tilbud som bidrar til at skole- og barnehageeiere kan videreutvikle sine veiledningsordninger.
Forskningsprosjekt MODUS er støttet av Norges forskningsråd for å utvikle et digitalt verktøy som skal gi bedre medarbeideroppfølging og mer motiverte og produktive medarbeideres. MODUS er utviklet av Bjørnson Organisasjonspsykologene i samarbeid med forskere fra Handelshøgskolen ved UiS.
Nyhet
‒ Kompetanse i organisasjoner utvikles best gjennom dialoger og likeverdige samarbeid over tid mellom aktører som bidrar med kunnskap og perspektiv fra ulike kunnskapsbaser.
Nyhet
Et nylig samarbeid mellom Lyse og forskere på Handelshøgskolen UiS har vist seg å være svært gunstig for begge partene. Mens forskerne fikk testet hypotesene sine i en reell setting, mottok energi- og telekomkonsernet verdifulle innspill fra ansatte på en strukturert måte.
Nyhet
Nyleg presenterte masterstudentar ved Handelshøgskolen UiS prosjekta deira for ei gruppe bransjerepresentantar. Prosjektet var del av eit samarbeid med InGenious-programmet, og er eit godt døme på korleis studieprogrammet vårt utfordrar studentane med praktisk og arbeidsrelevant læring.
Nyhet
Barnehageprosjektet 100 GLADE dager tar sikte på å gi barnehagebarn i Stavanger en unik mulighet til å utforske kunst og kultur gjennom varierte aktiviteter.
Dette forprosjektet skal utvikle oppdatert innsikt i konfliktfylte situasjoner knyttet til grønn og digital omstilling i Lister-regionen.
Nyhet
Forskningsprosjektet EXPECT har som mål å utvikle kunnskap om erfaringene og konsekvensene av koronapandemien, slik at nordiske barnehager er bedre rustet til å opprettholde sosial bærekraft og motstandsdyktighet for fremtidige pandemier og kriser.
Nyhet
Det helsevitenskapelige fakultet, UiS og Norwegian Research Centre (NORCE) har inngått en samarbeidsavtale tilknyttet et nytt helsetjenesteforskningssenter. Denne legger vekt på tverrfaglig samarbeid og integrering av teknologi og samfunnsvitenskap, med mål om å sikre en bærekraftig helsetjeneste i forhold til personell og økonomiske rammer.
For fjerde gang har StartUp Booster blitt gjennomført i regi av LevelUp – studentinkubator ved UiS.
Nyhet
I den første sesjonen under prekonferansen til Helsetjenesteforskningskonferansen i HelseCampus Stavanger diskuterte representanter med ulike roller innenfor helsetjenesten muligheter og utfordringer innenfor helsenæringsinnovasjon i tiden fremover.
Nyhet
Professor Dolly Jørgensen har vunnet finansiering til å forske på båndene mellom kulturarv og olje.
Hovedformålet til forskningsgruppen er å produsere kunnskap relatert til undervisning og læring innen kroppsøvingsfaget ved lærerutdanningen, grunnskole og videregående opplæring.
Forskere fra Nettverk for velferdsforskning har gjennom sommeren samlet inn data for å kartlegge bruken og betydningen av gratistilbud for barn.
Læringsmiljøsenteret samarbeider med kommuner gjennom statlige ordninger for kompetanseutvikling. Det finnes tre forskjellige ordninger: KO-løftet, Rekomp og Dekomp.
Erasmus+ program ved Arkeologisk museum, Universitetet i Stavanger
Alle forskningssamarbeid som UiS er del av skal være nedfelt i skriftlig avtale eller kontrakt. Juristene i Kontraktsenheten ved UiS bistår med utarbeidelse og vurdering av mottatte avtaleutkast fra eksterne parter. Kontaktinformasjon finner du nederst på siden.
Nyhet
Hver vår inviterer UiS nytilsatte barnehagelærere og lærere til et heldagsseminar på Sola. Prosjektleder Inger Benny Espedal Tungland er glad for den store interessen, men på ingen måte overrasket.
Nyhet
Det er fremdeles for mange barn og unge som opplever at de ikke er inkludert i det sosiale og faglige fellesskapet. Kompetanseløftet kan være med å endre det.