Finn innhold
Filtrer etter kategori
Studier
Vis 23 treff
Studieprogram
Vil du undervise i realfag? Da bør du søke lektorutdanningen i realfag på Universitetet i Stavanger. Etter endt studium har du en mastergrad og mulighet for å undervise på videregående skole.
Studieprogram
Dette femårige masterprogrammet er for deg som ønsker faglig fordypning og spisskompetanse. Du får undervisningsrett for ungdomstrinn og videregående skole og vil som ferdig utdannet lektor ha svært gode jobbmuligheter.
Studieprogram
Har du etter noen år i arbeidslivet lyst til å utdype kunnskapen din i forskjellige spesialpedagogiske fagområder? Eller ønsker du å kvalifisere deg ytterligere etter endt utdanning innenfor et fag som er sterkt etterspurt på arbeidsmarkedet? Masterprogrammet er samlingsbasert og i perioder arbeidskrevende.
Studieprogram
Ønsker du å fordype deg i de forskjellige praktiske og teoretiske problemstillinger i spesialpedagogikk: Hvordan kan vi skape et inkluderende klassemiljø? Hvordan arbeider vi med barn som har lese- og skrivevansker? Hvordan støtter vi barn og unge med sosiale og emosjonelle vansker?
Studieprogram
Er du barnehagelærer og ønsker å styrke faglig kompetansen din for å heve kvaliteten i barnehagen? Vil du ruste deg som leder og bidra til å forme framtidens barnehage? Da er master i barnehagevitenskap noe for deg. Masteren har fire profiler som gir mulighet for fordypning og spisskompetanse innen et felt du er særlig interessert i.
Studieprogram
Som lærer for trinn 1-7 møter du elever som ivrer etter å lære og som ser på læreren som litt av en helt. Du blir en viktig person for mange og kan være med på å forme framtiden til elevene.
Studieprogram
Med master i idrettsvitenskap kan du arbeide som trener, leder eller rådgiver i helsefremmende og forebyggende arbeid. Under forutsetning av undervisningskompetanse gir studiet også muligheter som lærer. Masterprogrammet er samlingsbasert, men arbeidsmengden tilsvarer et fulltidsstudium.
Studieprogram
Som lærer spiller du en avgjørende rolle i å forme fremtiden og bidra til å bygge et sterkere, mer kunnskapsrikt og ansvarlig samfunn. Læreryrket åpner døren til ulike roller innen utdanningssystemet, inkludert spesialundervisning, rådgivning, administrasjon og mer.
Johann Odd Solheim Hamre lot historieinteressen styre valget inn mot lektor 8-13. Hamre er snart ferdig utdannet og klar for å undervise i videregående skole. Før han kommer dit, er planer lagt for noe ganske annet.
Karine Eieland har satt pris på valgfriheten innenfor lektorutdanning 8-13. Nå kan hun snart levere inn masteroppgaven i historie, hvor hun fordyper seg i didaktikk ‒ læremetoder‒ for faget.
Thu Hien Nguyen Landrock brenner for matematikkfaget og gode læreopplevelser, helst når de to kan kombineres. Selv har hun overkommet noen utfordringer for å komme der hun er nå, på fjerde året i grunnskolelærerutdanning 5-10.
Stein Erik Hauge valgte lektorutdanning 8-13 med fordypning i nordisk for å kunne konsentrere seg om undervisning på ungdomstrinn og videregående.
Det sto mellom pastor og grunnskolelærer 1-7. I dag er Andreas Lye glad det ble det siste.
Sandra Landsvik Børnes har samboer, hund og et helt liv i Bergen. Masterstudiet i idrettsvitenskap gjennomfører hun likevel ved UiS. Det går fint når studiet er samlingsbasert, forteller Børnes.
Lena Langeland var egentlig ganske usikker på hva hun ville studere. Hun gikk for en bachelor i idrett. Etter det var hun ikke i tvil om hva hun ville gjøre videre. Nå er hun godt i gang med master i idrettsvitenskap.
‒ Det er praksis tidlig i studiet. Det gjør at man kan raskt kan få føle på om det å bli lærer er det rette.
– Du kommer til å møte andre med masse kunnskap og muligens arbeidserfaring innenfor yrket du vil inn i. Lytt til medstudenter og tilknytt deg kunnskaper og erfaringer de har, oppfordrer Nicholas Nyquist, masterstudent i idrettsvitenskap.
‒ Det gir meg motivasjon til å lese meg opp og få mer kunnskap innenfor et tema jeg er veldig interessert i. Jarle Kvinlaug har vært opptatt av idrett og friluftsliv siden barndommen. Nå er han inne i sitt siste år på masterstudiet i idrettsvitenskap.
Josefine Hjort Johannessen tar samlingsbasert master i idrettsvitenskap ved UiS.
– Allerede første semester kan jeg ta ny kunnskap fra masteren i bruk på jobb. Magnus Johannessen (32) er en Sola-gutt som tar master i idrettsvitenskap ved Universitetet i Stavanger.