Finn innhold
Filtrer etter kategori
Samarbeid
Vis 92 treff
Det er ikke alt man kan lære i utdanningen. Noe lærer man først når man kommer ut i yrket. Veiledning av nyutdannede lærere handler om profesjonskvalifisering i yrket, og bidrar til å skape sammenheng mellom utdanning og yrke. UiS har flere tilbud som bidrar til at skole- og barnehageeiere kan videreutvikle sine veiledningsordninger.
Forskningsprosjekt MODUS er støttet av Norges forskningsråd for å utvikle et digitalt verktøy som skal gi bedre medarbeideroppfølging og mer motiverte og produktive medarbeideres. MODUS er utviklet av Bjørnson Organisasjonspsykologene i samarbeid med forskere fra Handelshøgskolen ved UiS.
Nyhet
Nyleg presenterte masterstudentar ved Handelshøgskolen UiS prosjekta deira for ei gruppe bransjerepresentantar. Prosjektet var del av eit samarbeid med InGenious-programmet, og er eit godt døme på korleis studieprogrammet vårt utfordrar studentane med praktisk og arbeidsrelevant læring.
Nyhet
Barnehageprosjektet 100 GLADE dager tar sikte på å gi barnehagebarn i Stavanger en unik mulighet til å utforske kunst og kultur gjennom varierte aktiviteter.
Nyhet
Forskningsprosjektet EXPECT har som mål å utvikle kunnskap om erfaringene og konsekvensene av koronapandemien, slik at nordiske barnehager er bedre rustet til å opprettholde sosial bærekraft og motstandsdyktighet for fremtidige pandemier og kriser.
Nyhet
Det helsevitenskapelige fakultet, UiS og Norwegian Research Centre (NORCE) har inngått en samarbeidsavtale tilknyttet et nytt helsetjenesteforskningssenter. Denne legger vekt på tverrfaglig samarbeid og integrering av teknologi og samfunnsvitenskap, med mål om å sikre en bærekraftig helsetjeneste i forhold til personell og økonomiske rammer.
Nyhet
I den første sesjonen under prekonferansen til Helsetjenesteforskningskonferansen i HelseCampus Stavanger diskuterte representanter med ulike roller innenfor helsetjenesten muligheter og utfordringer innenfor helsenæringsinnovasjon i tiden fremover.
Nyhet
Professor Dolly Jørgensen har vunnet finansiering til å forske på båndene mellom kulturarv og olje.
Forskere fra Nettverk for velferdsforskning har gjennom sommeren samlet inn data for å kartlegge bruken og betydningen av gratistilbud for barn.
Læringsmiljøsenteret samarbeider med kommuner gjennom statlige ordninger for kompetanseutvikling. Det finnes tre forskjellige ordninger: KO-løftet, Rekomp og Dekomp.
Erasmus+ program ved Arkeologisk museum, Universitetet i Stavanger
Nyhet
Hver vår inviterer UiS nytilsatte barnehagelærere og lærere til et heldagsseminar på Sola. Prosjektleder Inger Benny Espedal Tungland er glad for den store interessen, men på ingen måte overrasket.
Nyhet
Det er fremdeles for mange barn og unge som opplever at de ikke er inkludert i det sosiale og faglige fellesskapet. Kompetanseløftet kan være med å endre det.
Nyhet
Stavanger kommune inngår et forskningssamarbeid med Universitetet i Stavanger og VID vitenskapelige høgskole. Sammen skal de løse fremtidens utfordringer i helsefeltet, og gjøre veien kortere til bruk i tjenestene.
Universitetet i Stavanger og NORCE har ein samarbeidsavtale om forskingsbasert innovasjon og utvikling.
Nyhet
UiS, NMBU og SUS har inngått en fireårig avtale om å fortsette samarbeidet om det biomedisinske forskningssenteret SEARCH.
Nyhet
Universitetet i Stavanger og forskningsinstituttet NORCE har inngått en ny samarbeidsavtale. Den skal bidra til omstilling og nyskaping i næringsliv og offentlig sektor.
– Skal turnere internasjonalt fra 2023.
Forumet bidrar med faglig påfyll både om lærerarbeidet, ønsker å kunne svare på det nyutdannede lærere etterspør etter og være en arena for erfaringsutveksling og diskusjon av dilemmaer knyttet til veiledning. Tilbudet består av to heldagssamlinger i løpet av et studieår. Målgruppen er også skole- barnehage ledere/eiere.
Nyhet
– Gjennom SELMA-prosjektet blir ny forskning og kunnskap gjort tilgjengelig, og sammen bidrar vi til noe nytt for hele den norske barnehagesektoren, uttalte prosjektleder Ingunn Størksen under Arendalsuka.