Finn innhold
Filtrer etter kategori
Studier
Vis 23 treff
Studieprogram
Vil du undervise i realfag? Da bør du søke lektorutdanningen i realfag på Universitetet i Stavanger. Etter endt studium har du en mastergrad og mulighet for å undervise på videregående skole.
Studieprogram
Intensivsykepleie innebærer å ivareta den akutt og/eller kritisk syke pasientens behov for pleie og behandling. Intensivsykepleieren skal kunne handle forsvarlig, ivareta pårørende og sikre pasientens autonomi, integritet og rettigheter. En intensivsykepleier skal ha kompetanse innen avansert hjerte- lungeredning og kunne iverksette livreddende tiltak.
Studieprogram
Anestesisykepleie innebærer å ivareta pasientens behov for sykepleie og anestesi på en forsvarlig og målrettet måte for å tilrettelegge for kirurgi og annen behandling. En anestesisykepleier skal kunne iverksette livreddende tiltak, både i og utenfor sykehuset.
Studieprogram
Dette femårige masterprogrammet er for deg som ønsker faglig fordypning og spisskompetanse. Du får undervisningsrett for ungdomstrinn og videregående skole og vil som ferdig utdannet lektor ha svært gode jobbmuligheter.
Studieprogram
Har du etter noen år i arbeidslivet lyst til å utdype kunnskapen din i forskjellige spesialpedagogiske fagområder? Eller ønsker du å kvalifisere deg ytterligere etter endt utdanning innenfor et fag som er sterkt etterspurt på arbeidsmarkedet? Masterprogrammet er samlingsbasert og i perioder arbeidskrevende.
Studieprogram
Ønsker du å fordype deg i de forskjellige praktiske og teoretiske problemstillinger i spesialpedagogikk: Hvordan kan vi skape et inkluderende klassemiljø? Hvordan arbeider vi med barn som har lese- og skrivevansker? Hvordan støtter vi barn og unge med sosiale og emosjonelle vansker?
Studieprogram
Er du barnehagelærer og ønsker å styrke faglig kompetansen din for å heve kvaliteten i barnehagen? Vil du ruste deg som leder og bidra til å forme framtidens barnehage? Da er master i barnehagevitenskap noe for deg. Masteren har fire profiler som gir mulighet for fordypning og spisskompetanse innen et felt du er særlig interessert i.
Studieprogram
Som lærer for trinn 1-7 møter du elever som ivrer etter å lære og som ser på læreren som litt av en helt. Du blir en viktig person for mange og kan være med på å forme framtiden til elevene.
Studieprogram
Studiet gir kunnskap om psykisk helse og rusproblematikk, og ferdigheter til å anvende denne i møte med brukere, pårørende og tjenesteytere.
Studieprogram
Som jordmor har du et selvstendig ansvar for å ivareta normale forløp under svangerskap, fødsel og barseltid for mor, barn og den nye familien.
Studieprogram
Med en master i helsevitenskap får du kompetanse til å være med å utvikle og forbedre helse- og velferdstjenestene, og ta i bruk forskningsbasert kunnskap på din arbeidsplass.
Studieprogram
Dette studiet gir deg kompetanse til å utøve avansert sykepleie til kreftpasienter i alle aldre og samtidig ivareta pårørende under hele pasientforløpet, og ved livets slutt.
Studieprogram
En operasjonssykepleier er alltid til stede når pasienten opereres, og har et overordnet ansvar for å ivareta hygiene og sterilitet, klargjør utstyr, og legger pasienten til rette på operasjonsbordet under kirurgiske inngrep. Operasjonssykepleieren har kunnskap om den akutt og/eller kritisk syke pasienten sin situasjon og behov.
Studieprogram
Krav til kvalitet i prehospitale tjenester blir stadig større. Ved UiS tilbys derfor en tverrfaglig masterutdanning for helsearbeidere innen prehospital akuttmedisin.
Studieprogram
Som lærer spiller du en avgjørende rolle i å forme fremtiden og bidra til å bygge et sterkere, mer kunnskapsrikt og ansvarlig samfunn. Læreryrket åpner døren til ulike roller innen utdanningssystemet, inkludert spesialundervisning, rådgivning, administrasjon og mer.
Johann Odd Solheim Hamre lot historieinteressen styre valget inn mot lektor 8-13. Hamre er snart ferdig utdannet og klar for å undervise i videregående skole. Før han kommer dit, er planer lagt for noe ganske annet.
Karine Eieland har satt pris på valgfriheten innenfor lektorutdanning 8-13. Nå kan hun snart levere inn masteroppgaven i historie, hvor hun fordyper seg i didaktikk ‒ læremetoder‒ for faget.
Thu Hien Nguyen Landrock brenner for matematikkfaget og gode læreopplevelser, helst når de to kan kombineres. Selv har hun overkommet noen utfordringer for å komme der hun er nå, på fjerde året i grunnskolelærerutdanning 5-10.
Stein Erik Hauge valgte lektorutdanning 8-13 med fordypning i nordisk for å kunne konsentrere seg om undervisning på ungdomstrinn og videregående.
Det sto mellom pastor og grunnskolelærer 1-7. I dag er Andreas Lye glad det ble det siste.