Her finner du en oversikt over alle disputaser som er gjennomført ved UiS i 2022.
Arkeologisk museum

Lise Johnsen (25. mai 2022)
Les omtale: Hva skjer i møtet mellom fagfolk og publikum på arkeologiske utgravinger?
Det helsevitenskapelige fakultet

Álvaro Fernández Quílez (27. juni 2022)
Neda S. Hashemi (6. mai 2022)
Alcohol-related Problems and Sick Leave. Do Attitudes towards Drinking matter?
Daniel Limi Cacic (27. april 2022)
Interactions between platelets and hematopoietic cells
Stig Bjønness (22. april 2022)
Brukermedvirkning og samvalg i døgnbehandling av ungdom med psykisk lidelse
Les omtale: Samvalg for ungdom med psykiske lidelser
Terese Johannessen (8. april 2022)
Exploring the role of managers in quality and safety work in nursing homes and homecare services – a multiple case study
Les omtale: Utviklet lederguide for kvalitets- og sikkerhetsarbeid
Torunn Beate Johannessen (12. mars 2022)
Patient safety and feeling of safety when telecare is used among home-dwelling older adults : A qualitative study
Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Hans Erik Haugvaldstad (31. mai 2022)
Enacting intermunicipal strategy: Multi-tranche strategizing in governance networks
Arve Lerum (7. april 2022)
Akuttsaker i barnevernet. En kvalitativ studie av barneverntjenestens praksis i akutte tvangssaker
Les omtale: Disputas om akutte barnevernssaker
Ayan Handulle (4. mars 2022)
Beyond fear of child welfare services : An ethnographic study among Norwegian-Somali parents
Les omtale: Hvorfor frykter norsksomaliere barnevernet?
Andreas Østbø Fidjeland (28. januar 2022)
«Essays on the Economics of Education: Policies for Academic Transitions»
Les omtale: Hvordan forberedes barnehagebarn og elever på skole og utdanningsvalg?
Maria Gussgard Volckmar-Eeg (12. januar 2022)
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora

Anders Otterbech Jølbo Myrset (18. januar 2022)
«From Act to Action: (Meta)pragmatic instruction with young EFL learners in Norway»
Les omtale: Hvordan kan syvendeklassinger lære mer avansert engelsk?
James Jacob Thomson (24. januar 2022)
«Metadiscourse in Upper Secondary English Essays: Exploring Genres in L1 and L2 Educational Contexts»
Les omtale: Hvordan når vgs-elever fram til leseren i engelskfaget?
Gølin Kaurin Nilsen (11. mars 2022)
Les omtale: Slik kan voksne lære norsk enklere og raskere
Maren Stahl Lerang (18. mars 2022)
«Instructional support in Norwegian classrooms. A multi-method and multi-informant approach»
Les omtale: Vil sette undervisningsstøtte på agendaen
Maren Stabel Tvedt (4. april 2022)
Les omtale: Hvorfor tenker elever i videregående skole på å slutte?
Lene Vestad (13. mai 2022)
Les omtale: Hvilken betydning har sosiale og emosjonelle ferdigheter for elevenes trivsel?
Handelshøgskolen ved UiS

Maximiliaan W. P. Thijssen (17. juni 2022)
Human Capital Production in Childhood: Essays on the Economics of Education