Vidareutdanning for deg i skulen

Ta vidareutdanning tilpassa kvardagen din! Universitetet i Stavanger har tilbod til lærarar og leiarar i skulen.

Publisert Sist oppdatert
Alle vidareutdanningane ved UiS er anten samlingsbaserte eller digitale. (Foto: Elisabeth Tønnessen/ Læringsmiljøsenteret, UiS)

Emne

Vil du læra meir om kva som kjenneteikner god begynnaropplæring? Vil du ha forskingsoppdatert fagleg påfyll om korleis du kan gje god undervisning i lesing, skriving og rekning for elevar på 1. til 7. trinn?

Då kan emnet Begynneropplæring vera noko for deg. Dette emnet tilbys av Nasjonalt lesesenter.

Les meir og søk på emnet.

Ønsker du å bli betre til å skriva, og samtidig bli ein betre rettleiar i skriving? Videreutdanninga i kreativ skriving er tilpassa deg som jobbar i barneskulen. I emnet vil du både jobba med å skriva eigne tekstar, og gi ei innføring i motivasjonsteori. Dette emnet tilbys av Nasjonalt lesesenter.

Les meir og søk på emnet.

Andrespråkspedagogikk er ei samlingsbasert vidareutdanning som passar for deg som vil auka din kompetanse innan fleirspråklegheit og andrespråkslæring. Dette emnet tilbys av Nasjonalt lesesenter.

Les meir om emnet og søk.

Du får grunnleggjende kompetanse i fagfeltet norsk som andrespråk gjennom både teoretiske, didaktiske og praktiske innganger og konkrete verktøy for tilrettelegging av opplæring i norsk for voksne innlærarar.

Med denne vidareutdanninga tilfredsstiller du Integreringslovas krav om 30 studiepoeng i norsk som andrespråk som underviser.

Les meir og søk på emnet.

Få formell undervisningskompetanse i faget, og ein grundig innføring i metoder og teknikker.

Les meir og søk på emnet.

Få formell undervisningskompetanse i faget, og ein grundig innføring i metoder og teknikker.

Les meir og søk på emnet.

Bli kvalifisert til å arbeide som praksislærar, veilede kollegaer og nytte veiledning som strategi i utviklingsprosessar.

Profesjonsretta vidareutdanning på masternivå.

Les meir og søk på emnet.

Dette er ei vidareutdanning for leiarar i barnehage og skule som ønskjer auka kunnskap og ferdigheiter for å fremje trygge og gode læringsmiljø.

Emnet skal også styrkje kunnskapen til leiarane omkring førebygging, avdekking og handtere mobbing og anna krenkjande åtferd.

Dette blir gjort ved å leggje vekt på rolla og oppgåvene deira som utdanningsleiarar, gjennom teoretisk fordjuping og arbeid med praktiske oppgåver.

Les meir og søk på emnet.

Psykiske lidingar er både nasjonalt og globalt ein av dei største helseutfordringane våre.

Ved UiS tilbyr vi fire emne innan psykisk helsepedagogikk. Du vel sjølv kor mange du vil ta, og i kva rekkjefølgje.

Les meir og søk på emnene.

Studiet er for deg som jobbar i skulen og ønskjer å bli betre til å handtere mobbeproblematikk i praksis.

Studiet gir grunnleggjande kunnskap og forståing om mobbing slik at du blir betre rusta til å følgje opp aktivitetsplikten i kapittel 9A. Dette ved å setje i verk forskingsbaserte metodar for å:  førebyggje, avdekkje og stoppe mobbing, i tillegg til å følgje opp i etterkant av ei mobbesak.

Les meir og søk på emnet.

UiS tilbyr fire emner innan IKT i læring og undervisning. Emna tek for seg alt frå personvern, lovverk, digital kommunikasjon og klasseleiing i teknologiske klasserom.

Emna kan tas enkeltvis.

Dette emnet kombinerer både refleksjon og diskusjon om ulike læringsteorier, undervisningsmetoder og praksis.

Les meir om vidareutdanninga innan IKT.

Vil du styrka din kompetanse knytta til lesing, skriving og muntligheit?

Tekstarbeid i norskfaget har som mål å styrka din kompetanse innan lese- og skriveopplæringa nært knytt til praksis.

Studiet er egna for deg som jobbar i ungdomsskule eller vidaregåande skule, eller manglar 30 studiepoeng for å gjera det. Dette emnet tilbys av Nasjonalt lesesenter.

Les meir om emnet.

Lær deg grunnleggjande programmering til bruk i skolefaga i grunnskulen! Kurset er retta mot lærarar og lærerstudentar som underviser matematikk i grunnskulen og vil lære deg å planleggje og gjennomføre opplæring i programmering.

Les meir om emnet.

Har du fireårig lærerutdanning og minst to års erfaring frå skulen? No kan du ta ein master i fagdidaktikk for grunnskulen ved Universitetet i Stavanger (UiS).

Les meir om emnet

Museumspedagogikk gjev deg verktya du treng for å formidle kunnskap på ein levande og engasjert måte, anten du vil jobbe på museer, vitensenter, minnestader eller nasjonalparksenter.

Les meir om emnet

Nettbaserte emner på 30 studiepoeng, høst og vår. Emnene har ingen samlinger, men frivillige treff og materiale tilgjengelig på nett. De gir en grundig innføring i kristendom, religion, etikk og fagdidaktikk, og vil gi deg det du trenger for å undervise i KRLE i skolen.

Les mer og søk på emnene

Mikroemne

Mikroemne frå Universitetet i Stavanger kan vere heildigitale eller samlingsbaserte, frå 2,5 til 5 studiepoeng.

This micromodule introduces you to autoethnography and post-qualitative research methodologies, emphasizing personal experience, reflexivity, and critical inquiry beyond traditional qualitative frameworks. Autoethnography invites researchers to systematically explore personal experiences and narratives to reflect broader social, political, and cultural contexts. Post-qualitative approaches challenge conventional qualitative research paradigms by challenging notions such as ‘data collection’ while emphasizing ethical complexity, relationality, and emergent understandings.

Les mer om emnet "Beyond Self: Autoethnography and Post-Qualitative Research" og hvordan søke på nettsiden av ECIU

Adultcentric bias can create barriers in recognizing the capacities of children and youth to contribute to society as they can be pre-judged to be ‘incompetent’ or ‘not-yet developed’ due to their age. The central challenge in this course is to implement an age-sensitive game for adults to raise their awareness of adultcentrism in their educational relationships with children and youth.

Les mer om emnet "Game the bias: Adultcentrism in Educational Relationships" og hvordan søke på nettsiden av ECIU

This challenge asks you to propose future solutions that could help historians write about child and youth contributions to the early 21st-century climate movement. Although children and youth play important roles in social change, their voices and age remain marginal in most historical research. 

Les mer om emnet "Childism and Archiving the Climate Movement" og hvordan søke på nettsiden av ECIU.

This micromodule introduces childism as a critical lens for questioning adult-centered assumptions in knowledge, policy, and practice, and explores how it can reframe responses to global challenges. 

Les mer om emnet "Childism and Contemporary Global Crisis" og hvordan søke på nettsiden av ECIU.

This course aims to provide a critical awareness of how today's children and youth can develop a knowledge filter and acquire digital resilience in the face of technological advancements, while also recognizing the potential to engage in creative and exploratory processes using different technologies.

Les mer om emnet "Creative Hearts and Digital Minds" og hvordan søke på nettsiden av ECIU.

Mikroemne som gir deg 2,5 studiepoeng. Emnet er heildigitalt og vil gi deg forslag til korleis lesekvarten som ein didaktisk praksis kan bli utnytta og utvikla i klasserommet. Dette emnet tilbys av Nasjonalt lesesenter.

Les meir om emnet "Lesekvarten som en del av leseopplæringen i grunnskolen".

Tre opne seminar. Om du følgjer seminarserien og gjennomfører ein litterær samtale som eksamen, kan du også få studiepoeng. Samarbeid med Sølvberget kulturhus.

Les meir om emnet "Jon Fosse- fjorden, heimen, melankolien"

Mikroemne på 2,5 studiepoeng. Dette er eit heildigitalt studie som vi gi deg betre innsikt i korleis du kan oppdaga leseutfordringar i vanskelege tekster, og korleis du støttar elevane i å utvikla betre leseforståing. Dette emnet tilbys av Nasjonalt lesesenter.

Les meir om emnet "Veiledet lesing for 1. - 10. trinn".

Dette mikroemnet vil gi deg verktøy for å støtta elevane si leseforståing som ein integrert del av fagopplæringa. Emnet er heildigitalt og på 2,5 studiepoeng, og er egna for deg som jobbar med elevar på 3. til 10. trinn. Dette emnet tilbys av Nasjonalt lesesenter.

Les meir om emnet "Eksplisitt undervisning i leseforståelse".

Dette mikroemnet er heildigitalt og på 5 studiepoeng. I emnet vil du læra meir om verktøy du kan nytta for å skapa engasjement og motivasjon i klasserommet tilknytta tekstarbeid. Dette emnet tilbys av Nasjonalt lesesenter.

Les meir om emnet "Prinsipper for engasjerende tekstarbeid".

Digitalt og samlingsbasert studium på 5 studiepoeng. Med utgangspunkt i ulike religioner, kulturer, historiske tidsepoker og politiske kontekster utforskes store spørsmål vi mennesker forholder oss til.

Les meir om emnet "Brennbare bøker: Religion og ytringsfrihet"

Heldigitalt mikroemne på 5 studiepoeng. Hvordan påvirker stress hjernens fungering og kapasitet? – Og hvordan påvirker det igjen atferden til barn og unge?

Les mer om emnet "Utfordrende atferd i barnehage og skole – stress og regulering"

Heldigitalt mikroemne på 5 studiepoeng. Hvordan kan vi håndtere det når barn og unge viser utfordrende atferd? Hvordan spiller individfaktorer og konteksten inn, og hvilke risiko- og beskyttelsesfaktorer finnes det?

Les mer om emnet "Hvordan forstår og møter vi barn og unge som viser utfordrende atferd?"

Heldigitalt mikroemne på 5 studiepoeng. I dette mikroemnet skal vi fortelle om hva en autoritativ rolle er og hvordan den kan utvikles i team og organisasjon. Vi tar opp tema som sosiale og emosjonelle ferdigheter og kommer i tillegg inn på tilhørighet, deltakelse, medvirkning og utbytte.

Les mer om emnet "Utfordrende atferd – autoritativ rolle, sosial emosjonell læring og inkludering"

Dette emnet kombinerer både refleksjon og diskusjon om ulike læringsteorier, undervisningsmetoder og praksis.
Emnet kombinerer både refleksjon og diskusjon om ulike læringsteorier, undervisningsmetoder og praksis. Gjennom dette emnet skal studentene utvikle evne til å reflektere kritisk over målsettinger, innhold, metoder og læreplaner med et særlig fokus på temaet kritisk tenkning i teori og praksis.

Les mer og søk på emnene.

Dette kurset inviterer deg som lærar til å utforske litterære samtalar som metode for å styrkje elevane si leseglede, refleksjonsevne og faglege utvikling.

Les meir og søk på emnet

Kva skjer i møtet mellom land og hav? Kva for historier gøymer seg langs kystlina, på øyane og i dei opne havområda? I dette mikroemnet blir du invitert til å lese, diskutere og skrive – i eit langsamt og djupgåande tempo – om tekstar som på ulike måtar kretar rundt øyer, kyst og hav.

Les meir og søk på emnet

Økonomisk støtte til <br>vidaretdanning 2026/2027

Frå og med studieåret 2026/2027 blir vidareutdanning ein del av tiltaka i «System for kompetanse- og karriereutvikling (SKK) for tilsette i barnehage og skule».

Ordningane «Kompetanse for kvalitet (KFK)» og «Kompetanse for framtidas barnehage (KFB)», samt den nasjonale søknadsportalen hos Utdanningsdirektoratet, er derfor avvikla. Vi oppdaterer nettsidene våre så snart vi har meir informasjon om korleis dette vil påverke søknads- og opptaksprosessen

Det vil framleis vere mogleg å søkje om støtte til vidareutdanning, men den praktiske gjennomføringa av ordninga er enno ikkje avklart. Det er òg mogleg å ta vidareutdanning utan økonomisk støtte frå arbeidsgivar.

For deg som søkjer vidareutdanning, betyr dette at:
* Du  søkjer direkte til Universitetet i Stavanger på det emnet du ønskjer å ta.
* Søknad om finansiering må også sendast til arbeidsgivar, som vurderer støtte eller tilrettelegging.
* Detaljane for korleis dette skal handterast, blir avklart i løpet av vinteren.

UiS vidarefører mange av dei same tilboda som tidlegare, slik at du framleis kan ta vidareutdanning med same faglege innhald og kvalitet som før.

Søknadsperioden for studieåret 2026/2027 er 1. februar–15. april.
Lenkje til søknadsportalen blir tilgjengeleg her frå 1. februar.

Inspirasjonen jeg kjenner på etter samlingsdager på studiet gir økt motivasjon til å gå i gang med kunst og håndverksfaget, i tillegg til et fornyet syn på det å undervise generelt. Jeg ser jeg kan bruke mye mer "kunst", lek og kreativitet i alle fag.

Fleire videreutdanningar