Ta vidareutdanning tilpassa kvardagen din! Universitetet i Stavanger har tilbod til lærarar og leiarar i skulen.
PublisertSist oppdatert
UiS har eit breitt samansett tilbod med vidareutdanningar for deg som er lærar eller tilsett i skulen. Våre vidareutdanningar oppdaterer deg fagleg med ny, forskingsbasert kunnskap om relevante temaer for skulekvardagen.
Alle vidareutdanningane ved UiS er anten samlingsbaserte eller digitale. (Foto: Elisabeth Tønnessen/ Læringsmiljøsenteret, UiS)
Emne
Vil du læra meir om kva som kjenneteikner god begynnaropplæring? Vil du ha forskingsoppdatert fagleg påfyll om korleis du kan gje god undervisning i lesing, skriving og rekning for elevar på 1. til 7. trinn?
Då kan emnet Begynneropplæring vera noko for deg. Dette emnet tilbys av Nasjonalt lesesenter.
Ønsker du å bli betre til å skriva, og samtidig bli ein betre rettleiar i skriving? Videreutdanninga i kreativ skriving er tilpassa deg som jobbar i barneskulen. I emnet vil du både jobba med å skriva eigne tekstar, og gi ei innføring i motivasjonsteori. Dette emnet tilbys av Nasjonalt lesesenter.
Andrespråkspedagogikk er ei samlingsbasert vidareutdanning som passar for deg som vil auka din kompetanse innan fleirspråklegheit og andrespråkslæring. Dette emnet tilbys av Nasjonalt lesesenter.
Du får grunnleggjende kompetanse i fagfeltet norsk som andrespråk gjennom både teoretiske, didaktiske og praktiske innganger og konkrete verktøy for tilrettelegging av opplæring i norsk for voksne innlærarar.
Med denne vidareutdanninga tilfredsstiller du Integreringslovas krav om 30 studiepoeng i norsk som andrespråk som underviser.
Studiet er for deg som jobbar i skulen og ønskjer å bli betre til å handtere mobbeproblematikk i praksis.
Studiet gir grunnleggjande kunnskap og forståing om mobbing slik at du blir betre rusta til å følgje opp aktivitetsplikten i kapittel 9A. Dette ved å setje i verk forskingsbaserte metodar for å: førebyggje, avdekkje og stoppe mobbing, i tillegg til å følgje opp i etterkant av ei mobbesak.
UiS tilbyr fire emner innan IKT i læring og undervisning. Emna tek for seg alt frå personvern, lovverk, digital kommunikasjon og klasseleiing i teknologiske klasserom.
Emna kan tas enkeltvis.
Dette emnet kombinerer både refleksjon og diskusjon om ulike læringsteorier, undervisningsmetoder og praksis.
Vil du styrka din kompetanse knytta til lesing, skriving og muntligheit?
Tekstarbeid i norskfaget har som mål å styrka din kompetanse innan lese- og skriveopplæringa nært knytt til praksis.
Studiet er egna for deg som jobbar i ungdomsskule eller vidaregåande skule, eller manglar 30 studiepoeng for å gjera det. Dette emnet tilbys av Nasjonalt lesesenter.
Lær deg grunnleggjande programmering til bruk i skolefaga i grunnskulen! Kurset er retta mot lærarar og lærerstudentar som underviser matematikk i grunnskulen og vil lære deg å planleggje og gjennomføre opplæring i programmering.
Har du fireårig lærerutdanning og minst to års erfaring frå skulen? No kan du ta ein master i fagdidaktikk for grunnskulen ved Universitetet i Stavanger (UiS).
Museumspedagogikk gjev deg verktya du treng for å formidle kunnskap på ein levande og engasjert måte, anten du vil jobbe på museer, vitensenter, minnestader eller nasjonalparksenter.
Nettbaserte emner på 30 studiepoeng, høst og vår. Emnene har ingen samlinger, men frivillige treff og materiale tilgjengelig på nett. De gir en grundig innføring i kristendom, religion, etikk og fagdidaktikk, og vil gi deg det du trenger for å undervise i KRLE i skolen.
Mikroemne frå Universitetet i Stavanger kan vere heildigitale eller samlingsbaserte, frå 2,5 til 5 studiepoeng.
This micromodule introduces you to autoethnography and post-qualitative research methodologies, emphasizing personal experience, reflexivity, and critical inquiry beyond traditional qualitative frameworks. Autoethnography invites researchers to systematically explore personal experiences and narratives to reflect broader social, political, and cultural contexts. Post-qualitative approaches challenge conventional qualitative research paradigms by challenging notions such as ‘data collection’ while emphasizing ethical complexity, relationality, and emergent understandings.
Adultcentric bias can create barriers in recognizing the capacities of children and youth to contribute to society as they can be pre-judged to be ‘incompetent’ or ‘not-yet developed’ due to their age. The central challenge in this course is to implement an age-sensitive game for adults to raise their awareness of adultcentrism in their educational relationships with children and youth.
This challenge asks you to propose future solutions that could help historians write about child and youth contributions to the early 21st-century climate movement. Although children and youth play important roles in social change, their voices and age remain marginal in most historical research.
This micromodule introduces childism as a critical lens for questioning adult-centered assumptions in knowledge, policy, and practice, and explores how it can reframe responses to global challenges.
This course aims to provide a critical awareness of how today's children and youth can develop a knowledge filter and acquire digital resilience in the face of technological advancements, while also recognizing the potential to engage in creative and exploratory processes using different technologies.
Mikroemne som gir deg 2,5 studiepoeng. Emnet er heildigitalt og vil gi deg forslag til korleis lesekvarten som ein didaktisk praksis kan bli utnytta og utvikla i klasserommet. Dette emnet tilbys av Nasjonalt lesesenter.
Tre opne seminar. Om du følgjer seminarserien og gjennomfører ein litterær samtale som eksamen, kan du også få studiepoeng. Samarbeid med Sølvberget kulturhus.
Mikroemne på 2,5 studiepoeng. Dette er eit heildigitalt studie som vi gi deg betre innsikt i korleis du kan oppdaga leseutfordringar i vanskelege tekster, og korleis du støttar elevane i å utvikla betre leseforståing. Dette emnet tilbys av Nasjonalt lesesenter.
Dette mikroemnet vil gi deg verktøy for å støtta elevane si leseforståing som ein integrert del av fagopplæringa. Emnet er heildigitalt og på 2,5 studiepoeng, og er egna for deg som jobbar med elevar på 3. til 10. trinn. Dette emnet tilbys av Nasjonalt lesesenter.
Dette mikroemnet er heildigitalt og på 5 studiepoeng. I emnet vil du læra meir om verktøy du kan nytta for å skapa engasjement og motivasjon i klasserommet tilknytta tekstarbeid. Dette emnet tilbys av Nasjonalt lesesenter.
Digitalt og samlingsbasert studium på 5 studiepoeng. Med utgangspunkt i ulike religioner, kulturer, historiske tidsepoker og politiske kontekster utforskes store spørsmål vi mennesker forholder oss til.
Heldigitalt mikroemne på 5 studiepoeng. Hvordan påvirker stress hjernens fungering og kapasitet? – Og hvordan påvirker det igjen atferden til barn og unge?
Heldigitalt mikroemne på 5 studiepoeng. Hvordan kan vi håndtere det når barn og unge viser utfordrende atferd? Hvordan spiller individfaktorer og konteksten inn, og hvilke risiko- og beskyttelsesfaktorer finnes det?
Heldigitalt mikroemne på 5 studiepoeng. I dette mikroemnet skal vi fortelle om hva en autoritativ rolle er og hvordan den kan utvikles i team og organisasjon. Vi tar opp tema som sosiale og emosjonelle ferdigheter og kommer i tillegg inn på tilhørighet, deltakelse, medvirkning og utbytte.
Dette emnet kombinerer både refleksjon og diskusjon om ulike læringsteorier, undervisningsmetoder og praksis. Emnet kombinerer både refleksjon og diskusjon om ulike læringsteorier, undervisningsmetoder og praksis. Gjennom dette emnet skal studentene utvikle evne til å reflektere kritisk over målsettinger, innhold, metoder og læreplaner med et særlig fokus på temaet kritisk tenkning i teori og praksis.
Dette kurset inviterer deg som lærar til å utforske litterære samtalar som metode for å styrkje elevane si leseglede, refleksjonsevne og faglege utvikling.
Kva skjer i møtet mellom land og hav? Kva for historier gøymer seg langs kystlina, på øyane og i dei opne havområda? I dette mikroemnet blir du invitert til å lese, diskutere og skrive – i eit langsamt og djupgåande tempo – om tekstar som på ulike måtar kretar rundt øyer, kyst og hav.
Frå og med studieåret 2026/2027 blir vidareutdanning ein del av tiltaka i «System for kompetanse- og karriereutvikling (SKK) for tilsette i barnehage og skule».
Ordningane «Kompetanse for kvalitet (KFK)» og «Kompetanse for framtidas barnehage (KFB)», samt den nasjonale søknadsportalen hos Utdanningsdirektoratet, er derfor avvikla. Vi oppdaterer nettsidene våre så snart vi har meir informasjon om korleis dette vil påverke søknads- og opptaksprosessen
Det vil framleis vere mogleg å søkje om støtte til vidareutdanning, men den praktiske gjennomføringa av ordninga er enno ikkje avklart. Det er òg mogleg å ta vidareutdanning utan økonomisk støtte frå arbeidsgivar.
For deg som søkjer vidareutdanning, betyr dette at: * Du søkjer direkte til Universitetet i Stavanger på det emnet du ønskjer å ta. * Søknad om finansiering må også sendast til arbeidsgivar, som vurderer støtte eller tilrettelegging. * Detaljane for korleis dette skal handterast, blir avklart i løpet av vinteren.
UiS vidarefører mange av dei same tilboda som tidlegare, slik at du framleis kan ta vidareutdanning med same faglege innhald og kvalitet som før.
Søknadsperioden for studieåret 2026/2027 er 1. februar–15. april. Lenkje til søknadsportalen blir tilgjengeleg her frå 1. februar.
Inspirasjonen jeg kjenner på etter samlingsdager på studiet gir økt motivasjon til å gå i gang med kunst og håndverksfaget, i tillegg til et fornyet syn på det å undervise generelt. Jeg ser jeg kan bruke mye mer "kunst", lek og kreativitet i alle fag.