Jobber du med en sak, og trenger en forsker som kan kommentere? Ved Læringsmiljøsenteret arbeider fremtredende eksperter innen flere fagfelt knyttet til barn, skole og oppvekst.
Nedenfor finner du en oversikt over hvem du som journalist kan ta kontakt med om hvilket tema. Trenger du hjelp til å finne fram til rette vedkommende, kan du kontakte presseansvarlig Ina Midttveit på e-post eller på telefon 51 83 28 98.
Edvin Bru
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
* Motivasjon for læring
* Stress og mestring i skolen
* Psykisk helse i skolen
* Sosial-emosjonell kompetanse / livsmestring
* Nøytralt, stående format
* Smilende, stående format
Kreditering: Jeanette Larsen
Sigrun Ertesvåg
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
* Klasseledelse
* Lærer-elev-relasjoner
* Mobbing
* Skoleutvikling og skoleledelse
* Nøytralt - stående format
* Smilende - stårende format
Kreditering: Jeanette Larsen
Hildegunn Fandrem
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
* Mobbing / digital mobbing
* Mangfold og inkludering
* Minoritetsspråklige elever
* Læringsmiljø og fag
* Livsmestring
Kreditering: Jeanette Larsen
Natalia Kucirkova
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
* Barnehage
* Lese- og skriveferdigheter hos barn
* Barns bruk av teknologi (e-bøker og apper)
* Evidensbasert bruk av EdTech
* Smilende, stående format * Nøytralt, stående format Kreditering: Elisabeth Tønnessen
Thomas Moser
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
Avdeling Porsgrunn
* Læringsmiljøet i barnehagen
* Barnehagens fysiske miljø
* Kvalitet i barnehagen
* Profesjon og profesjonsutvikling
* Trygge og inkluderende barnehager, mobbing
* Læring og utvikling
* Nøytralt - stående format
* Smilende - stående format
Kreditering: Hege Mathisen
Ingunn Størksen
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
* Tidlig faglig og sosial utvikling
* Livsmestring
* Selvregulering
* Lekbasert læring
* Barnehagekvalitet
* Konsekvenser av samlivsbrudd
* Smilende - stående format
* Smilende - liggende format
Kreditering: Elisabeth Tønnessen
Pål Roland
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
* Innovasjon
* Ledelse
* Mobbing
* Smilende - liggende format
* Smilende - stående format
* Nøytralt - stående format
Kreditering: Elisabeth Tønnessen
Johannes Finne
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
* Mobbing
* Innsatsteam mot mobbing
* Sosial kompetanse
* Sosial kompetansetrening
* Aggresjon, moral og atferd
* Nøytralt - stående format
* Smilenende, delvis profil - stående format
* Smilende - stående format
Kreditering: Jeanette Larsen
Ida Risanger Sjursø
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
* Mobbing
* Digital mobbing
* Smilende - stående format
* Smilende - liggende format
* Nøytralt - stående format
Kreditering: Jeanette Larsen
Ingrid Skage
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
* Innovasjon
* Fysisk aktiv læring
Kreditering: Jeanette Larsen
Randi M. Sølvik
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
Avdeling Porsgrunn
* Lærar-elev-relasjonar
* Læringsmiljø og fag
* Nøytralt - stående format
* Smilende - stående format
Kreditering: Hege Mathisen
Kjersti B. Tharaldsen
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
* Sosial-emosjonell kompetanse / livsmestring
* Psykisk helse i skolen / oppfølging etter mobbing
* Motivasjon for læring
* Stress og mestring i skolen
* Nøytralt - stående format
* Smilende - stående format
Kreditering: Jeanette Larsen
Lene Vestad
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
* Utvikling av sosiale og emosjonelle kompetanser i ungdomsalder
* Motivasjon for læring
* Stress og mestring i skolen
* Psykisk helse
* Nøytralt - stående format
* Smilende - stående format
Kreditering: Jeanette Larsen
Grete Sørensen Vaaland
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
* Klasseledelse
* Autoritetsproblem
* Klasseromsobservasjon
* Nøytralt - stående format
* Smilende - stående format
Kreditering: Jeanette Larsen
Klara Øverland
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
* Barn og unges utvikling, emosjonelle vansker / psykisk helse i barnehage og skole
* Traumer / oppfølging etter mobbing og andre psykiske utfordringer
* Tilknytning, samlivsbrudd og ansattes oppfølging
* Atferdsvansker, aggresjon, rus, ADHD og mestring
* Ungdomskultur og russetid
* Smilende - stående format
* Nøytralt - liggende format
Kreditering: Elisabeth Tønnessen
Svanaug Lunde
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
* Barnehage
* Relasjonskompetanse
* Sosial kompetanse
* Sammenheng mellom barnehage og skole
* SFO/AKS
* Nøytralt - stående format
* Smilende - stående format
Kreditering: Jeanette Larsen
Ingrid Midteide Løkken
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
Avdeling Porsgrunn
* Barnehage
* Relasjonskvalitet
* Relasjonskompetanse
* Sosial-emosjonell kompetanse
* Barnehagekvalitet og barns utvikling
* Ledelse og lærende organisasjoner
* Veiledning og kompetanseutvikling
* Nøytralt - stående format
* Smilende - stående format
Kreditering: Hege Mathisen
Marianne Torve Martinsen
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
Avdeling Porsgrunn
* Trygt og godt barnehagemiljø (barnehagelovens kap. VIII)
* Lek i barnehagen
* Fysisk lekemiljø og organisering av barn, rom og tid
* Læringsmiljøprosjektet i barnehage
* Nøytralt - stående format
* Smilende - stående format
Kreditering: Hege Mathisen
Janne Støen
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
Avdeling Porsgrunn
* Mobbing
* Inkluderende praksis
* Skoleledelse
* Nøytralt - stående format
* Smilende - stående format
Kreditering: Hege Mathisen
Maren Stabel Tvedt
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
* Motivasjon for skolearbeid
* Lærer-elev relasjon i videregående skole
* Risiko for frafall i videregående opplæring
* Nøytralt - stående format
* Smilende - stående format
Kreditering: Jeanette Larsen
Liv Jorunn Byrkjedal-Sørby
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
* Elever som viser utfordrende atferd
* Sosiale og emosjonelle vansker
* Mobbing / oppfølging etter mobbing
* Klasseledelse
* Smilende - stående format
* Nøytralt - stående format
Kreditering: Elisabeth Tønnessen
Ellen Elvethon
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
Avdeling Porsgrunn
* Barnehage
* SFO/AKS
* Psykososialt miljø – Trygt og godt
* Lek og læring
* Inkludering- med fokus på barn med særlig sårbarheter
* Sosial og emosjonell kompetanse
* Endrings- og utviklingsarbeid
* Nøytralt - stående format
* Smilende - stående format
Kreditering: Hege Mathisen
Eli Vibeke Eriksen
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
* Utvikling av sosiale og emosjonelle kompetanser
* Engasjement i skolearbeidet
* Psykisk helse i skolen
* Skolerelatert stress og mestring
Kreditering: Jeanette Larsen
Cecilie Evertsen
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
* De yngste barnas behov
* Tilknytningsteori / relasjoner / samspill
* Barn i risiko
* Aggresjonsteori (aggresjonsvansker og begynnende mobbeatferd)
* Læringsmiljø i barnehagen
* Selvregulering
* Nøytralt - stående format
* Smilende - stående format
Kreditering: Jeanette Larsen
Nina Grini
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
Avdeling Porsgrunn
* Utvikling av inkluderende læringsmiljø
* Praktisering av opplæringslovens §9A i skolen og kommunen
* Veiledning av skoler og kommuner
* Stress og mestring i skolen
* Smilende - stående format
* Nøytralt - stående format
Kreditering: Ole Andreas Knudsen / o-photography.com
Mari Markussen Lunder
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
* Oppfølging etter mobbing
* Psykisk helse i skolen / systemperspektiv
* Stress og mestring i skolen
* Skolerelatert stress og mestring
* Nøytralt - stående format
* Smilende - stående format
Kreditering: Jeanette Larsen
Henning Plichewski
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
Avdeling Porsgrunn
* Barnehage
* Mobbing
* Lek
* Livsmestring
* Læringsmiljøprosjektet i barnehage
* Nøytralt - stående format
* Smilende - stående format
Kreditering: Hege Mathisen